1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Pissmatchen i Gävle

« · 509054 Till forumet

Sv: Pissmatchen i Gävle
tjobba: Ibland så, det vet du väl ? ;)
Kommentera

Frisco: Jag var och tittade på den klassiska matchen:) även om jag är FBK-supporter!
Kommentera

El Maco: Ja det var tider det, tänka sig man blir nostalgisk så här inpå småtimmarna. Kan känna svettdotten än idag när jag kramar en skäggigt svettig hjälte med 33 på ryggen i omklädningsrummet och fick dricka skumpa, innan jag åkte hem, bytte om och Jalonen d.y. kastade sten mot balkongen vid Högbo och hur en kör stod utanför mitt fönster på gatan nedanför och skrek mitt namn följt av taktfasta händer som klappade.

Tutande bilar med svajande timråflaggor som vajade som en karavan genom Vivsta och jag blev kysst utanför Domuspuben av nån lInda vars efternamn jag glömt bort.

Hur jävla skönt var inte det då? Engan kommer springandes över vägen från Bågen sett med en hemkörd drink i näven upphälld i grogglas och fäller följande kommentar "Nu jävlar Sjöstedt skall du få en grogg du sent skall glömma så att du ramlar ur dojjorna".

Jag rös den kvällen, nackhåret stod rakt upp och jag hade knotter på förhuden av välbehag!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! We are the champions...
Kommentera

Hoppas att grabbarna skäms ordentligt efter den här surmatchen. Dags att ta på sig blåstället och börja arbeta.
Kommentera

geggelundin: Sedan hoppas vi för alla inblandade parter att det kommer något definitivt beslut om NHL-säsongen. Vi ska inte skylla förlusten på att Kiprusoff och Berg inte deltog under gårdagen men det är klart att det sätter sina spår i övriga laget.

Tala om såpa men det här börjar gå en på nerverna.
Kommentera

250kg kärlek: men laget kan ju inte bara bestå av två spelare, vi kan ju inte lägga oss ner i dö bara för att dom inte spelar...
Kommentera

General_Moisio: Efter att bevittnat plattmatchen i Gävle kan jag bara säga att minst dålig i Timrå var Kimmo Kapanen som får betyg 2, resten får underkänt.
Kommentera

Manderville: Å andra sidan "spelade" ju Styf oavgjort mot Petrovicky - och det får väl också ses som en av de bättre insatserna av någon TIK-spelare.
Minst dålig av de ombytta spelarna var utan tvekan Kiprusoff!
Kommentera

El Maco: Ja tyvärr så försvann ju en hel del inlägg från den 14 april2000. Problemet var att swehockey's server inte tolererade filer somblev större en 1 megabyte. Men jag har en stor del sparat faktiskt ochskulle kunna lägga ut om nån är intresserad.
Kommentera

Marcus: Skulle vara kul och få se.
Kommentera

Manderville: Nu undrar jag; Var TIK bättre eller sämre i "pissmatchen" som slutade 2-6 jämfört med "årets sämsta insats" som slutade 0-3? Konstigt att det börjat gå så dåligt i Gavlerinken på sistone. ;)
Kommentera

tjobba: Vore väl jävligt sjyst att byta med Malmö i kvalserien...
Fan vad förvånade dom andra lagen skulle bli,
ja inte Brünäs dårrå...
Tar tillbaks och hävdar motsatsen!
Kommentera

JanT: Ja så har vi då resultatet från Annandagen där Timrå van med 4-1 i Gävle med bud på mera.
Kommentera

Herminator: Jag tror att dom "dåliga" resultaten från Gävle snarare beror på att spelarna håller på att dö av tristess på banan. En skithall med dålig stämning och lite folk, samt ett dåligt lag att möta är en stor förklaring. Men samtidigt äe det dåligt att vika ner sig, man ska kunna spela i matcher med dåligt tempo också, men det har Timrå flera ggr bevisat att man haft svårt med. Men nu var ju detta förmodligen den sista resan ner på ett tag, för Brynäs har ju gjort sitt i eliten för ett par år framöver. Jag tror i alla fall det.
Kommentera

Redhat: Låt oss hoppas det. Har tyckt illa om Brunass ett längre tag. Tycker att dom alldeles för länge levt på att spela grishockey och gamla meriter från Sandlins tid. Ut med skräpet och Malmö kan få gå samma väg.
Det vore uppfriskande med Leksand och Skellefteå i ES istället.
Kommentera

Herminator:Redhat: Ja smaken är ju olika och inte har det varit någon skönhockey de senaste åren även om de har sina stunder då de gör riktigt bra ifrån sig...Grishockey klarar vi inte ens av och de skulle nog behövas då vi släpper till allt för mycket och är för snälla framför mål.Och nog spelades det bra hockey efter Sandlin ex under Melins tid
Trots ditt/erat hat mot BIF så lär jag önska er lyckatill då jag hoppas Timrå åtminstonde går till final :)
Kommentera

GävleLasse: det är väl bättre med 4 slutspels matcher än inga jag tänkte specielt på ett lag som troligen spelar allsvenskan nästa säsong annars kan ni ju ta hjälp av alla sm guld det kanske hjälper
Kommentera

« · 509054