1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården

« · 2317818 · » Till forumet

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
härlig känsla...dagen efter
...vi gav inte dif utrymme...
låg tajjt på dom hela matchen
ante effekt??
Låst ämne

Sputnik: Sitter fortfarande i eufori sen igår, fruktansvärt mycket hockey kvar men det här K A N verkligen gå. 🙏
Så mycket som hunnit bli bättre på så kort tid.
Det var också väldigt starka känslor från samtliga spelare igår, man stod upp för varandra. Var väl Åberg som inte firade jättehårt vid mål. Det kan jag nånstans köpa med hans DIF bakgrund så länge han ger allt på isen.

Emil Berglund borde lära sig lite respekt dock. Hjärtat tillhör Timrå hette det en gång i tiden när han förlängde ett kontrakt. Hoppas hans "hjärtelag" DIF med Fläsk Snorre och Psyk Sörensen får mysa ihop i Hockeyallsvenskan.
Låst ämne

OlliJanne: Vi vann ju faktiskt ett av bortamöterna i grundserien på Hovet med 5-2 så det här är andra Hovet-vinsten av tre möjliga denna säsong.
Låst ämne

JonteD: Kicki har slutat, men hoppade av nån anledning in i båset nu på slutet av serien? Tror man ville optimera ledarstaben. Kicki har ett Timråhjärta av guld. 🙏
Låst ämne

Fagervall sa i presskonferensen att man inte behöver vara ödmjuk i en kvalserie. Var det därför vi vann? Att vi vände på allt och sa att vi spelar om en plats i SHL istället för att vi spelar om att inte åka ut.
Låst ämne

Om jag räknat rätt, då hade väl Hammarbys damer i fotboll mer publik i går på sin hemmamatch mot Eskilstuna, fler än vad Djurgårdens hockeyherrar lockade till Hovet?
Låst ämne

JonteD: Jag menade inte Brynäs utan Timrå!! Satt ju o såg våran match o skrev samtidigt o de kanske uppfattades fel sorry!!!!
Låst ämne

Rallarn: hitintills har det inte ens varit en lätt bris i våran kappa men dagens insats lovade såååå mkt mer. Vi var grymt påslagna samtidigt som DIF var ett rådjur i strålkastaren. Carolas stormvindar blåser rakt i vår riktning nu men om vi inte förvaltar detta hemma i game 2 så var denna kväll inget värt
Låst ämne

Synct: Jobbar Kicki kvar i båset fortfarande?????
Låst ämne

9386: Du grabben har väl aldrig överkonsumerat blå elr röda piller????????????????????🍄🍄🍄🍄🍄
Låst ämne

Andersson: Det är helt okej, då kan Bobcats få gråta lite.
Låst ämne

Odds på att Johan Edlund säger : Nu beger vi oss till Sundsvall för match 2 ?
Låst ämne

297: Jag har alltid tyckt att vi har en bra chans i kvalet. Det är ALDRIG kappans fel åt vilket håll det blåser.
Låst ämne

Olli Nomadinen : snacka om att tvätta bort det spöket men nu får vi inte slarva bort våran nyvunna "hemmaplansfördel"
Låst ämne

Olli Nomadinen : Detta va en kul överraskning du har varit på kalas jag har varit i Gävle o kört hem flyttlasset med äldsta grabben till Östersund när vi for då gick alla brynäsare in i arenan grabben bodde tvärs över gatan från erp Arena och nu ser man matchen o JÄVLAR VA BRA DOM LIRAR (en tår i ögat) ! Tycker lite synd om Brynäs hörde på radion hur de gick!!!!👍👍💪💪💪💪
Låst ämne

Olli Nomadinen : exakt. Dom vrålade hela matchen men vi vann ändå
Låst ämne

Olli Nomadinen : Vinner vi nästa hemma så kan jag kanske börja tro på det men som luttrad supporter så är det först sista matchen för säsongen som gäller.
Låst ämne

josha840: Så farligt var alltså håvet. Dvs inte alls
Låst ämne

Andersson: det är bra för oss. Media målar upp det som en stor kris för hela stockholmshockeyn. Redan.
Låst ämne

sargad: ja oddsen blev genast bättre!
Låst ämne

'' kul '' , men väldigt väntat att tidningarna beskriver det som en DIF-flopp . Inte ett ord om att Timrå var bra , vilket dom var . En av säsongens bästa bortamatcher , men de bjuder vi på
Låst ämne

9037: Hanzl var kung Keno som vanligt. Alvarez
känns mer som tillägsnummer, dvs helt onödigt om man inte gillar 34kr i vinst. Näe in med Madsen i 4:e som brinner lite mer!
Låst ämne

Sputnik: Grym stämning på hovet. Jag satt på sittplats intill vår fina rödvita klack och andra halvan av matchen kändes det som vi hördes mest trots att vi var på hovet. En god natts hotellsömn nu och sedan hem till Medelpad och ladda för måndag. Då ska det vara 5800 i arenan och då visar vi mesta mästarna hur det SKA låta!
Låst ämne

josha840:

Något som överraskade Zajac var det stora stöd de fick från Timrå IK-klacken, som innefattade ungefär 350 personer.

– Vi uppskattar verkligen att de tog sig tid och pengar att åka hit och stötta oss. Det var fler här än vad jag trodde och de var verkligen högljudda.
Låst ämne

Villervalla: Pudelklokt.
Det enda vi med 100% säkerhet kan säga efter denna match är att nu behöver vi vinna 3 matcher till och DIF 4 matcher.
Låst ämne

Villervalla: nån med st abonnemang som kan avslöja vad Zajac säger om publiken?
Låst ämne

Hes. Härlig afton på Hovet. Men tillströmningen av utsocknes TIK-are till ”borta stå” borde kunna bli betydligt bättre. Annars kanon rakt över.

Kämpa Timrå!
Låst ämne

falconuggla: Inga överord nu, det biter en i svansen. Match för match gäller och hårt jobb.
Låst ämne

Villervalla: ST är som keno, du får samma resultat. Sedan M Eriksson drog från stan så tappade media här all kunskap när det gäller sport. Då jobbade han även på dåvarande Dagbladet som var bästa tidningen i stan. ST sade jag upp för längesedan.......
Låst ämne

Kan inte motstå att le och känna glädje med alla rubriker, "fiasko på hovet" "mardrömsminuter sänkte Djurgården" "utbuade av hemmapubliken", i detta läge. Alla, verkligen ALLA har lagt sina kort på att DIF vinner detta. Relativt enkelt dessutom! Det här är den bästa start vi kunde få på denna matchserie. Att spöa DIF på hemmaplan, och på sättet dom gör det dessutom! Säsongens bästa match sett till 60 min. Alla är delaktiga och vet exakt vad dom ska göra under varje byte. Reta upp DIF och få dom är fokusera på annat för att sedan bara åka därifrån flinandes utan att falla in i "tjafset". Underbart att se! Njuter helgen ut för att påbörja ångestkänslor på måndag inför matchen. Allt kan hända men det ser onekligen bra ut just nu! Varje byte räknas till sista slutsignal ljuder, KÄMPA TIK!
Låst ämne

Bee: Det är många bra saker ikväll man kan ta med sig men det jag fokuserar på är att vi vinner en match på ett övertygande sätt när det gäller som mest. Den har vi inte haft med oss under säsongen även om vi fläckvis gjort bra matcher. Det ger hopp om livet, inte för att vi spelar överjävligt bra utan för att djurgården sjunker tillbaka in i en roll som rädda harar. Dom försöker inte skada våra stjärnor när det är kört för dom, dom blir inte arga och börjar gruffa. Dom blir paralyserade. Kommer ni ihåg KHK när det började gå emot dom? Det här är KHK 2.0. Dom vet inte vad som ska göra när vi har kött på menyn, dom dumpar puckar utan forecheck.

Den här serien vänder oundvikligen ner till hovet igen, jag vill veta hur och när man kan ge stöd till dom tappra själarna som åker ner när man själv inte kan närvara. Timrå IK vill vinna denna serie, hur kan vi hjälpa dom som hjälper laget att vinna nere på hovet?
Låst ämne

Jadu: Ser att ST gett Svensson en tvåa i betyg bara, han gjorde vad jag såg ett misstag under hela matchen, jag höjer betyget till en fyra.
Låst ämne

Greven: Håller med, det ska BARA sjungas om vi har avgjort serien
Låst ämne

josha840: Nej det ska vara klart först.. Annars blir det bara onödig tändvätska
Låst ämne

ForzaTimrå: inte. Än.
Låst ämne

Stort grattis till en imponerande seger och därmed 1-0 i matcher 👏
Låst ämne

Jadu: Vi lär ju sjunga de helt ärligt
Låst ämne

Greven: hahaha melodin känns som gjord för det
Låst ämne

Greven: fyfan vilken brilliant idé 😂
Låst ämne

OlliJanne: Detta är superjinxernas superjinx och må min tunga svarta om det skiter sig....Måste antijinxa mig själv med saftigt spel på Surgårn på måndag. Men fan vad jag skulle älska höra klacken sjunga "Derby mot AIK, derby mot AIK, nu blir derby, derby mot AIK" med denna melodi...
Låst ämne

Underbart ju mera matcher ju mera talar för oss trötta ut Djurgården bara sluta med rullator för Dicken och Stickmaskin för fröken Sörensson
Låst ämne

Villervalla: Vi har redan brytit Wennerholms förbannelse. Gick ju upp förra säsongen trots hans tidiga hyllande. D E T kan gå. 🙏
Låst ämne

OlliJanne: Med brännvin, om vi kollektivt glömmer bort den så kan den inte påverka oss!
Låst ämne

Bee: hur fan ska vi kunna bekämpa Wennerholms svart magi?
Låst ämne

Kan nog tänka mig att Armalis står för Surgårn nästa match.
Låst ämne

9386: Det är synd Wennerholm har funkat upp det hela nu, men kanske kan han få rätt någon gång fast fan trot.
Låst ämne

Synct: jag har haft stånd hela dagen, aldrig vart orolig..
Låst ämne

Jadu: Haha Wennerholm är ju en pajas. 1-0 i matcher till Timrå. DIF vinst nästa match och Wennerholm kommer med ny demonkrönika, då har DIF helt plötsligt mentalt övertag...
Låst ämne

Olli Nomadinen : Har mått dåligt hela dagen, en slags äcklig ångest, släppte för första gången när det var 40 sekunder kvar, skål!.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Underbar vinst och perfekt start på kvalspelet! Nu fyller vi hela hallen på måndag och ger Djurgården ett helvete och ger allt för 2-0 i matcher.

Röd och vit hockeydynamit!
Låst ämne

« · 2317818 · »