1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården

« · 2321740 · » Till forumet

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
hubbenorlen: instämmer men jag tycker vi pausar den diskussionen tills kvalet är över. Klarar vi oss ur detta kan jag tycka att det är vatten under bron.
Låst ämne

Bee: läs detta i Sportbladet...värsta sågningen av DIF medelst fotknölarna. Är Marcus Leifby DIFmedlem?
Låst ämne

KniveN: Återigen, MickeB.. Han är vår frälsare, förmodligen besläktad med Lill Strimma sedan årtusenden tillbaks. Vår uppståndne son som kommer bryta HockeyGudarnas makter.
Vi skall slå ut hela Djurgården, det är ett faktum!
Låst ämne

KniveN: Om vi spelar i SHL nästa säsong är Nubben kvar, tror jag. Han vill nog inte missa tåget när Timrå IK ska etablera sig i högsta serien. Om vi åker ur tror jag att han drar och lämnar över till nästa generation.
Låst ämne

Mosjön85: Ingen mental coach kan rå på hockeygudarna dom är allsmäktiga och jinxa är en dödssynd 😅
Låst ämne

Sputnik: Han får gärna vara kvar som huvudtränare nästa säsong, då med sin son som förstecenter.
Låst ämne

hubbenorlen: Ja Nubben har förmodligen lärt sig läxan med tränare nu. Ante är vår man för framtiden vare sig det blir spel i HA eller SHL.
Låst ämne

Sputnik: Jag vill verkligen inte kasta skit på Freddan. Han är en av de mest betydelsefulla tränarna vi haft. Samtidigt är det ändå bevisat att han inte klarar av steget från HA till SHL.
Låst ämne

hubbenorlen: Helt enig. Han har lyckats skruva till detlajer på väldigt kort tid. Detaljer som vi andra sett behövts gjort men Freddan verkar varit bromsklossen för..
Känns taskigt att sitta och kasta kritik på han i detta läge men det är den krassa sanningen.
Låst ämne

Så här elaka skulle vi förstås aldrig vara på Hockeysnack.
Uppladdat:

0x600-pisserannan.png

Låst ämne

Sputnik: Det är så klart möjligt att vi inte skulle ha klarat av att upprätthålla det här spelet i 52 omgångar. Men det känns ändå som att vi hade undvikit kval om Ante tagit över tidigare.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Ja allt för att få en hemmamatch till...
Låst ämne

Sputnik: Ja det blir förlust. Men vi kan väl ha ganska kul ändå :-)
Låst ämne

KulltorpsOlli: Har lika dålig känsla som inför matchen idag.
Risken är stor att DIF sprattlar till, vi har allt att förlora och det blir antiklimax med en 4-1 torsk..
Låst ämne

Sputnik: Ooohhh det kan bli en sån där klassisk Timråmatch på lördag kväll. Fullsatt, tryck, magiskt, sång, vågen, gåshud....
Grattis alla som ska dit!
Hockeyminnen för livet!
Glöm inte att filma och fota...
Låst ämne

KulltorpsOlli: TACK FÖR ALLA SKRATT DU LEVERERAT UNDER ÅREN!!! VILA I FRID SVEN MELANDER!!!😩😩😩😩
Låst ämne

Woody Jokinen: Man ska ju veta att Loob var en av de drivande att stänga SHL när han var i Färjestad
Låst ämne

Greven: Håkan Loob ger jag inget för.
Hade en lista över mesta tacklare och mest fysiska backar i SHL. Svensson nämndes inte ens trots att han redan då låg ohotad etta i tacklingsligan..
Låst ämne

KniveN: Om nu laget tränar på en vinnarmentalitet, har psykologiskt understöd osv, måste väl vi supportrar hänga med 😜
Låst ämne

Sputnik: Egentligen bara bra att de lägger fokus på Jyrgårns misslyckande för vår del. Vi får fortsätta vara underdogs... Men! Vore det nån journalistisk bärighet i Håkkykväll borde de istället hissa vår klubb och den fantastiska förvandlingen vi gjort efter att Antman fick ta över, de borde belysa att vi som nykomling faktiskt skiter i att det är mesta mästarna som är på andra sidan och att vi hittills bara levererar till 110%.
Låst ämne

thorwald: ”Vi gör så här: Vi kollar på Luleå-Örebro och mjölkar skiten ur den. Sen blir det några minuter över till… kvalet, tar vi va? Och då kan vi prata om… eller fokusera på, menar jag, att… att… Djurgården ligger ju pyrt till. Ska du…? Eller jag kanske kan…? Äh, let’s make it up as we go. Tror du nån märker nåt?”
Låst ämne

KniveN: Silly season Hockeyallsvenskan 22/23.

Alvarez-Boyce-Jacob Olofsson
Liljegren-Emil Berglund- Tim Wahlgren
Junior-junior-junior
Junior-junior-junior

Per Svensson-Albin Carlson
Junior-junior
Junior-junior

Jo men resan ner till Div 1 kan nog gå rätt snabbt trots allt. 👍
Låst ämne

KniveN: Det tar emot att säga grattis men bra jobbat .Nä skämt åsido ni har gjort det som är det viktigast att överleva den första shl säsongen starkt jobbat och grattis 😊👊
Låst ämne

thorwald: All heder åt dem för den här intervjun. Vilken hjälte! Men en sned jäkel.
Uppladdat:

0x600-c1148a13-694c-4f0d-8980-45a578d18ab3.jpeg

Låst ämne

Den som startar en sillytråd innan matchserien är slut blir kölhalad! Hur vågar ni prata om nästa års lagbygge redan? 😀
Låst ämne

Sputnik: Tycker publiken borde bojkotta lördagens match, värdelöst att släppa in flera mål!!!!!11
Låst ämne

Sputnik: "Måste ha ett lag i Stockholm"
Låst ämne

Greven: Nubben och noggrannhet i rätt personlighet/karaktär på spelare. Det är vad som förhoppningsvis (peppar peppar) håller oss kvar.
Låst ämne

thorwald: Exakt!!
Låst ämne

Sputnik: Att SHL måste ha ett lag I SHL kan vara det tröttaste resonmang man hört. Att få fram talanger måste man inte ha ett SHL lag för. Sen att man får stölla sig i ledet och kanske inte få behålla dem lika länge är en annan femma. Välkommen till verkligheten säger jag då..

Hade inte slipsnissarna gjort det så svårt att ta sig upp med endast en SHL plats i potten så hade det nog inte varit lika illa för DIF att åka ur är känslan. Dröjer nog inte länge OM de åker ur att förändra kvalsystemet när DIF tjuter ut i HA om hur orättvist allt är..
Låst ämne

thorwald: tar inte ens med alla mål och highlights
Låst ämne

Greven: Hockeykvälls kvalitet är så uselt låg. Tydligen var det Ty Rattie som gjorde mål på straff också, visst man kan säga fel, men när de inte rättar varandra eller har någon aning om vilka spelare vi har så börjar man ju tvivla på deras kompetens.
Låst ämne

Greven: Status? Vad jag vet drar inte Djurgården mycket folk ute i de olika arenorna..
Låst ämne

Kerstin_k: Håkan Loob vill verkligen att Djurgården ska vara kvar. Han vill vara opartisk, men han vet inte riktigt hur. Kan han inte se att det är skitkul att en mindre klubb kan leda med 3-0 mot mesta mästarna också? Kan man inte älska Davids kamp mot Goliat? Nej, han är ekonomi och makt rakt igenom. Jag gillade honom som spelare, men det hade varit snyggt med ETT ord om Timrås prestation också. Det ska fan vara underdog.
Låst ämne

Kerstin_k: å andra sidan tycker jag det är allt Fagervall säger. ”Vi har pratat ut”, ”vi har vänt blad”, ”vi vet vad som behöver göras”.

Det ser mer och mer ut som något han planlöst bara säger för att det är vad som förväntas.
Låst ämne

Hockeykväll....Loob slår fast att svensk hockey behöver ett lag i Stockholm. Statusen sänks utan ett Stockholmslag i SHL menar han. Men!!! Han har verkligen inte förstått. Vi ska slå ut hela Djurgården.
Låst ämne

tååååååååålamod. Det är tråkigt sa min dotter efter att jag lärt henne vad de betyder. Vet inte hur ni andra grejar det men jag mår så fruktansvärt dåligt. Pallade bara se 3 perioden idag och har nog varit på toa och stresskitit femtioelva gånger idag. Fyfan. Giiiiv mig frid.
Låst ämne

297: Alltså, jag blev jävligt orolig inför matchen när riksmedia gick ut med att Djurgården till och med hade haft ett möte inför den här matchen och att dom nu visste vad som skulle göra för att vinna mot Timrå.

Ni kan ju tänka er inför lördagens match. "Djurgården har haft dundermöte"

Fan, man ryser ju av bara tanken.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Vi kör på det, HA it is.. Timrå kommer ju bli historiska som det första lag som tappar 3 matchers försprång. Det har hockeGudarna sagt.. Meeen sen har vi MickeB som länge förutspått detta om att slå ut Hela Djurgården. Får se vem som har mest makt, HockeyGudarna eller profeten MickeB.
Låst ämne

Greven: Det är skarpt läge i huvudstaden nu, dom har gått upp i defcon 4 och uppgraderat från ”fiasko” till ”dunderfiasko”.
Uppladdat:

0x600-3bf178cc-3b10-4db3-88f8-c83af07fd9fd.jpeg

Låst ämne

Mosjön85: Scchhhhhhh! Inget är klart ännu
Låst ämne

Woody Jokinen: Nu när segern är bärgad så kan man tycka att det är bättre med denna tighta seger i stället för bekväm 3, 4 målsseger. Vi måste påminnas om vår dödlighet för att fortsätta göra jobbet fullt ut.
Låst ämne

SMÅLAND: Nu behåller vi spelare av värde till nästa säsong och kryddar med hemvändare. Etableringen är här.
Låst ämne

Ja den här kvällen var inte direkt bra för livslängden, meeen, som jag skrev tidigare idag: det skulle inte löna sig att vara desperat. Det blev lite spänning med blondinen, men DIF gick hem med Lotta58 från Dallan ikväll.

Hatar att ha så rätt. Inte.
Låst ämne

Sune: 😂😂😂
Låst ämne

Sputnik: Tror Boyce och Alvarez blir bra i HA, med Madsen som förste center….
Låst ämne

Red Bulls: Men det vägs upp av nollorna på Hockeykväll: Timrå hade ett 2-0-underläge inför kvällens match och här gör Ty Rattie mål på straff. De känner inte till en enda av våra spelare. Tack och bock. Nästan i klass med en drapa från Wennerholm.
Låst ämne

SMÅLAND:

AVGÅ ALLA!
Låst ämne

9037: ja vilken lallare!

Snacka om noll jävla koll alls? Då kör man dessutom inte live… för helvete!

Ludvig Rensfeldt dock…

Haha -NÄÄÄ DET SKA VINNAS FYRA MATCHER. Det är precis som innan denna…

Mmm sure…
Precis…

Ta med det fokuset…

Timrå tar nästa med sedan kan djurgården kämpa på med sina fyra vinster näst efter den…

Man ska alltid bara vinna 4!

Fan det måste vara riktigt tungt att spela i djurgården just nu…

Jag är så förbannat glad över Timrå IK’s morgonbonge som följt efter Freddans sorti.

Jag har biljetter till på lördag och jag skulle nästan döda för att få höra euphoria efter 3x20!

Per Svensson, Erik Andersson, JJ, Paigin och Robin Hanzl utmärkte sig ikväll tycker jag!

Riiiiiiiktiga lagbärare ikväll!

Jag gillar inte sådana slashings som Ziat bjöd på meeeeen han stod upp för sin målvakt! Hade han bjudit gelinas på en bröstvärmare så hade jag dansat på bordet men 5 min för ett rapp över byxan???

Nord fick via tekniken höra att han skulle granska för matchpenalty måste fått Nord själv att vid granskningen tänka -oj… det går inte att lita på det som kommer i headsetet heller… ska man måsta stoppa det där Sörensen bajsar med nu…

Patetiskt!

2a ja 5 är overkill deeeeeeelux…
Låst ämne

eliassjo : Går att kolla gällande kontrakt på EliteProspects för samtliga spelare på Timrås sida.
Låst ämne

« · 2321740 · »