1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården

« · 2321740 · » Till forumet

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
hubbenorlen: instämmer men jag tycker vi pausar den diskussionen tills kvalet är över. Klarar vi oss ur detta kan jag tycka att det är vatten under bron.
Låst ämne

OlliJanne: Jag värderar inte det ena mot det andra. Med det sagt: inte en chans att vi förlorar fyra matcher i rad.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Nope, uppväxt i Urshult och diehard TAIF:are.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Haha läste precis. Det var bland det bittraste jag läst och att Hr Leifby är Djurgårdare råder det härom inga som helst tvivel om
Låst ämne

Sputnik: OM!! Vi slår ut Djurgården då blir det garanterat förändringar i spelsystemet alternativ fler klubbar i SHL. Som sist då DIF åkte ur. Tog väl bara nåt år så blev det två lag till i högsta serien. Att två lag ska kunna gå upp varje år tycker jag vore en självklarhet. Nu har kanske slipsnissarna skjutit sig själva i foten.
Låst ämne

Olli Nomadinen : "Timrå blir av med sina 3 segrar i årets playout.
Djurgården tilldöms seger med totalt 4-0 i matcher eftersom Timrå använt sig av ej fullt licensierade spelare.
Hela hockeysverige är fullständigt förbryllade efter domen som släpptes just nu efter midnatt"
Låst ämne

Sputnik: Tycker du känns lite optimistisk med din HA-uppställning. Berglund kan vi fetglömma, han kommer frälsa DIF i ststa matcherna genom att nästintill självmant stänga ner Timrås SHL-dröm. Modana kommer få mardrömmar efter att Lill-berra gör hattrick i Game 4 samt hopptacklar sönder både Hanzl och JJ, självklart utan att domarna ger någon påföljd. Efter det flaxar Rajjan in minst 5 mål varje match bakåt och godnatt.

(Avdelning: Vi har fortfarande inte vunnit 4 matcher i kvalet!)
Låst ämne

"Jag tycker faktiskt Timrå börjar se lite trötta ut nu, säger han." Filip Cederqvist till Expressen, heheh.
Om nu vi börjar se trötta ut så har Djurgårdens backar sett trött ut sedan första matchen och resterande lag blir ju knappast piggare.

Nu återstår säsongens i särklass viktigaste match att vinna, önskar verkligen dom får göra det hemma på lördag i ett kokande NHC. Jag kommer vara på plats och göra det jag kan för en vinst, allt är möjligt så fortsätt köra 110% i varje byte med tanken 0-0 i matcher. KÄMPA TIMRÅ!
Låst ämne

Perreman: Ja det dår var min drömuppställning sett till förutsättningarna. Förlåt för min jinx. Klart frälsaren Berglund inte kommer till Timrå..
Låst ämne

Inte ett jävla dugg är klart!!!

Jag är så gammal med TIK att jag minns typ 12 förluster i rad… Fy fan.

Inget är klart. Inget är klart. Inget är klart. Inget är klart.

Jag har fan fastnat i fosterställning och ångestladdade primalskrik efter Djurgårdens upphämtning till 3-4 i går.

I natt drömde jag att Fredrik Andersson stod i en modo-slängkappa på Skulebergets topp och skrek något va, och att han hade snott time out-tecknet från materialaren Huss verktygslåda…

Förlös mig.

Kämpa Timrå IK!
Låst ämne

9386: April april 😁
Låst ämne

”Och Ty Rattie har ett löfte.
– Våra supportrar är fantastiska och vår arena är den mest högljudda i ligan.
– Vi är väldigt tacksamma för dem och nu ska vi åka hem till Timrå och blåsa taket av arenan. ”

Som en annan transatlant sa, Lets empty the tank!
Låst ämne

Smokey: Inget är klart! Långtifrån. Om det knyter sig när alla inkl den förväntade storpubliken förväntar sig seger hemma på lördag och vi går på rus och går bort oss så blir det 3-1 i matcher. Då kan Djurgården lätt vinna hemna också (inte förlorar de 3 hemmamatcher i rad?). Då är det 3-2 och vi har hemmamatch igen. Då kan det lätt bli 3-3 i matcher då psykologin vänt och Djurgården vunnit 2 raka. Sjunde och avgörande vet vi alla kan gå hur som helst.

Det vore ett historiskt magplask som jag såklart hoppas vi undviker. Det gäller att se möjligheterna på lördag inte vara rädda för att förlora. Fortsätta spela som man har gjort och sätta chanserna. Vinna till vilket pris som helst mha publiken i ryggen.

Tror jag att Timrå har en fjärde raka vinst i sig? Ja, det tror jag faktiskt. De kan spela cyniskt med sitt spel under Ante och de vill hemskt gärna avgöra inför hemmapubliken. Det blir inte lätt men visst fan ska det gå.

Kom igen Timrå ni kan klara detta!
Låst ämne

Smokey: Näe, inget är faktist klart.
Har suttit uppe hela natten och kört in data i beräkningssystemet Hockeykval 2.0, vridit och vänt på siffror och datum, kollat alla regelverk... Det visar sig att resultatutfallet av allt detta jobb alltid blir detsamma: "Timrå måste vinna en match till!"

Hela LAGET får ett stort beröm för insatsen igår och så vill jag ändå lyfta fram en trip lite extra: Westerlund, Sheriffen och vakt-Jakob: 🙏
Låst ämne

Olli Nomadinen : om vi skulle vinna matchserien så har jag bara en fråga: när släpps ”vi ska slå ut hela djurgården” tröjorna i webbshoppen?
Låst ämne

Ty rattie magsjuk och sheriffen skadad… ingen bra start på dagen alls😞
Låst ämne

Hanzl med känningar i ryggen med. Skulle testa på träningen idag..
Låst ämne

Otroligt skön seger igår! Nu jävlar öser vi på och skapar en helt galen stämning i arenan imorgon. Matchen sist hemma är det bästa jag upplevt i arenan på 25 år som supporter och jag tror vi kan en nivå till. Klacken kommer leverera och nu jäklar måste sittplats höja nivån ytterligare också även om jag tycker det var bra sist. Taket ska fan lyfta imorgon.
Låst ämne

Grabola: Freddan tillbaka i båset med, ante magsjuka han med…😞
Låst ämne

russkiy medved blyat: April, april...
Låst ämne

Rip Kirby: aa juste är 1a april idag, kanske inte bra läge då att släppa en sån bomb då
Låst ämne

josha840: Där ser man. Hoppas Nubben är så pass stor att han gör allt för att ta hem Wedda, Emil.P innan dess då OM vi blir kvar.
Klarar vi oss kan det trots allt vara ett perfekt läge att ta oss in i framtiden med Ante som känner till föreningen och med Lander som naturlig ledare på isen.
Låst ämne

Ja ä lessen rabbuslingar menn ja ha fattat ett tragiskt beslut!
Dä bli inge me Explorer för min del!!🥺😭
Uppladdat:

0x600-76325b5b-0173-4468-b53f-87162d71ed87.jpeg

Låst ämne

josha840: inte oväntat men dålig timing? Hoppas på aprilskämt men vetifan
Låst ämne

Sputnik: Första man tänker är, vem fan ska ta över? Känns otroligt svårersättlig, men det är klart klubben har en plan även efter Nubben, som även Nubben varit med och jobbat för, är väl känslan.
Låst ämne

russkiy medved blyat: Jag är för bräcklig för att avgöra om det är världens sämst placerade april-skämt eller om det är på riktigt? MEN SÄG DÅ, ljuger ni ? :)
Låst ämne

josha840: Antar att det inte är ett aprilskämt?
Hoppas Nubben blir kvar.
OM inte så är Emil Georgsson i Västervik ett namn jag gärna ser att ledningen kollar med.

Men nu måste 105% fokus ligga på nästa period.
Låst ämne

Synct: Kan det inte vara så att han lämnar ifall vi åker ut? Det förstår jag isåfall. Förstår inte alls ifall han lämnar om vi lyckas kravla oss kvar, han har ju längtat efter att få etablera oss i SHL igen som det har låtit. Känns inte superbra detta, jävulskt taskig timing också. Magont deluxe!
Låst ämne

8281: Det läskiga är ju att han går till ett rivaliserande SHL-lag med sina kontakter, det skrämmer en ju mest.

Haha, just ja, HV är inte klar än, kom jag på såhär i efterhand. Det är ju nu man ber till gudarna att inte HV går upp, sorry nubbs.
Låst ämne

nubben
april skämt ???
Låst ämne

SMÅLAND: Definitivt Aprilskämt! 🤣🤣🤣
Låst ämne

roger_sundsvall: Man kan ju hoppas på att klubben vett att ta rejält betalt av Hv för att bryta det långa kontraktet med Nubben.
Låst ämne

sargad: OM det vore sant. Vad händer med eventuella värvningar av EP och Wedin? Samt förlängning med vissa nyckelspelare?
Han tog ju med sig spelare till Frölunda förra gången det hände
Låst ämne

Nisse1: Det är säkert sant och även fast Nubben är fantastisk så tycker jag att det kan vara bra med ett byte. Någon gång måste vi klippa av navelsträngen. Fast jag hoppas att han säkrar några kontrakt innan han lämnar.
Låst ämne

Nisse1: Aprilskämt 100%, man levererar inte en sådan nyhet när kvalet inte ens är över. Fast o andra sidan har aftonbladet också skrivit om det nu. Vad fan vet man.
Låst ämne

BlackBay: ST nämnde väl att han bygger klart nästa års SHL-lag, är väl sista uppdraget.
Låst ämne

Jeeez, hörrni. Idag mår man. Lyckades sova en (?) timme, om det nu kan kallas sömn. Hade spelsekvenser i repeat i huvudet, och en särskilt enveten fattar jag inte alls. Spel bakom djurgårdskassen, pass upp till Westerlund, men trots "SKJUUUT" från timråklacken bara håller och håller han pucken tills en djurgårdsspelare snor den av honom och skrinnar ensam mot mål. Ett parallellt verklighetsscenario kanske, med vad som kunnat hänt om han inte klämt till direkt och gjort 2-1.

Läst exakt allt som finns att läsa om matchen, och sett highlightsen ett dussintal gånger. Kollade också hela sista perioden. Helt gälet att det faktiskt höll hela vägen. Sista tio minuterna är verkligen alla marginaler på vår sida. Igen.
Inte utan att man känner med Djurgården, när man inser att det faktiskt, om saker och ting gått åt annat håll från start, kunde vara vi som var i den här situationen.
Fy faen, så dåligt man hade mått då.

Men: vilken jävla insats man gör, igen. Det är så många små matcher-i-matchen som man hanterar ypperligt och lyckas vinna. Trots att man förlorar en hel del andra.
Hanzls straff blir ju direkt avgörande. Hur fan kan han ha den kylan i det läget? Han är en stor jävla nyckel till att det står 3-0 i den här serien. Helt magnifik, i allt han gör.
Och Per Svensson är också sinnessjukt bra i den här matchen, trots att han lallar till det med pucken ett flertal gånger där i 3e. Men han chefar ju så inihelvete med sin fysik. Upp med djurgårdarna mot planket bara, kläm fast dom. Och tvinga dom att kolla upp hela tiden när dom har puck, för det smäller när som helst. Härförare!

Och Ty Rattie...alltså, det är ju svårt att inte älska hans endimensionella spel. Det är bara avslut-avslut-avslut-avslut. Och oftast blir det inte ens farligt. men han ger sig ju aldrig. Han är som en Pavlovsk hund så fort han ser ett motståndarmål. Avslutsdreglet rinner, och han bara måste skjuta. PP-målet var ju underbart. Åk upp själv och dra iväg ett skott. Hade han missat mål hade den säkert gått i rundeln och ut, med värdefull PP-tid förlorad. Skiter väl han i. Skjuter man kan det bli mål.

Sen har Lundin varit mäktig under dom här matcherna. Han är nu mer av en ren grovjobbare än hårt-jobbande-playmaker som han var i fjol, och jävvlar så han sliter. Han är motorn i den kedjan, och Åberg kompletterar honom perfekt. Inte ens faktumet att Lööke fortsatt trampar vatten och inte kommer till särskilt mycket offensivt lyckas dra ner kedjan. Riktigt imponerande.

JJ stabil även igår. Visst, både 4-2 och 4-3 kan han ta, men samtidigt är det maximalt flyt i placeringen på båda skotten. Skulle alla avslut sitta sådär hade matcherna slutat 19-17. Viktigast är att det inte verkar påverka honom alls. Han bara matar på och känns, i a f utifrån, helt obrydd. Riktigt bra psyke på den pajken.

Pagge gör det bra också. Fortfarande lite märklig placering och oväntat svårt i närkampsspelet, men han lyfte sig jämfört med tidigare matcher. Med tanke på hur dåligt han och Zajje egentligen passar ihop tycker jag att både gör det bra igår.

Och sen...finns det hur mycket som helst att skriva ytterligare. Egentligen kollektivet som ska hyllas, snarare än enskilda spelare. Det är laget Timrå, och uppslutningen kring den kollektiva idén, som gjort att vi nu har 3-0 i matcher. Djurgården har fallit isär till ett gäng individer. Att ha Sörensen som lagkapten är ju hål i huvudet av episka proportioner. Var fan ser dom hans ledaregenskaper? Jag hade varit vansinnig om jag varit djurgårdssupporter. Hänger med huvudet och gnäller. Bara att tacka och ta emot.

Så: nu har vi alltså 3-0 i matcher, och chans att avgöra i morgon. Heeeelt sinnessjukt. Jag var säker på att det skulle krävas ett mirakel för att Timrå skulle ha en chans att slå ut Djurgården, men laget har knäppt mig på näsan med storsläggan. Taktpinnen har varit Timrås från typ andra perioden i första matchen. Istället har Djurgården hamnat på hälarna, och nu är behovet av ett mirakel deras.
Vore ju för jävla übermysigt om vi kan avsluta allt på hemmaplan i morrn. Inget lag har någonsin vänt 0-3 i matcher, men förr eller senare händer det. Och förmodligen kommer det att ske när exakt ingenting talar för det. Vilket är ungefär nu.

Fullt fokus i morrn, och fortsatt disciplin i följandet av gejmplän. Då k a n det gå.
Lär bli ett helvetiskt tryck. Sjukt jävla avis på alla er som får vara på plats.
Själv kommer jag smygfölja matchen samtidigt som jag förväntas vara social och festdedikerad. Lär gå sisådär. Risk för väldigt dålig mage känner jag redan nu, med långa sittningar på toaletten.

Hualigen, boys and girls. 3-0 i matcher. Vem fan trodde det? Synd att det krävs 4 segrar för att vinna dock. Med andra ord har vi inte vunnit ett skit än, annat än att vi har det bästa tänkbara utgångsläget. Det är jag nöjd med. Nu tar vi det härifrån, med start 18.30 i morgon. Byte för byte, situation för situation. Fokus på nuet.
Låst ämne

Läktarproffset: Det skiter media fullständigt i. Deras våta dröm att få släppa såna här nyheter.
Låst ämne

Linkovich: Aprilskämt de Lux
Låst ämne

Att Nubben och Timrå går skilda vägar är både väntat och logiskt. Klarar vi att slå in matchbollen är jag säker på att Nubben har på fötterna när det gäller Lander, Wedin, Pettersson och den där finnen till TIK. Däremot är det väl tyvärr inte omöjligt att han lurar med några andra ner till småland. Spontant poppar namn som Hanzl, Hartmann och kanske främst smålänningen Svensson upp. Rattie har jag högre förhoppningar om, känns som att han verkligen förälskat sig i vår klubb och i stan. Visar Timrå 100% vilja att behålla honom har vi nog goda chanser.
Och för att döda tänkbara jinxar: ovanstående är hypotetiskt utifrån ryktet om Nubben till HV
Låst ämne

KulltorpsOlli: Det har ju varit surr om det ett tag nu tyvärr. Se länk nedan från 4 Mars..
Låst ämne

Olli Nomadinen : Om detta sker, har jag oerhört svårt att tro att Nubben skulle värva ngr spelare från Timrå. Det skulle vara att pissa på den förening han älskar och är förknippad med. Så korkad är han inte.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Hartmann skrev ju på nytt under säsongen iaf
Låst ämne

EArk: Ok, bra det då. PS då, hur ser hans kontrakt ut?
Låst ämne

KulltorpsOlli: tror jag inte. Aprilskämt hade varit typ "Nubben till lokalkonkurrenten Sundsvall". HV har varit på tapeten, och det har känts ungefär som när Nubben ryktades till Frölunda. Så: Nubben lär dra.

Men, det skiter jag i för tillfället. Vi har en Play-Out att vinna, det som händer efteråt tar vi då. Vi vet ju inte ens vilken serie vi ska spela i. Eller HV, för den delen.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Till 24/25 har jag för mig
Låst ämne

Tack för allt Nubben!

Sportbladet kommer inte att sätta någon form av trovärdighet på spel genom att basunera ut ett avslöjande som redan långt innan har varit en spekulation. Så detta är nog med väldigt stor sannolikhet helt sant, och i så fall exakt vad vår klubb behöver.
________
Timrå behöver ett ansiktslyft, vi har börjat bra på många poster men mycket finns kvar. Närvaron och kvalitén på det som vi producerar på sociala medier och till Timrå IK Play har blivit bättre, men är fortfarande på en tydligt amatörmässig nivå och frekvens.

Nu hoppas jag att vi lyckas värva en bra sportchef och en bra huvudtränare som kompar bra med Ante. Namn på sportchef som är lämpligt blir svårast. Pennerborn som tränare kanske?
Låst ämne

KulltorpsOlli: Verkar stämma, det står i jönköpingsposten också. Bara att hoppas HV inte avancerar vilket är högst otroligt men man vet aldrig. Björklöven har stått upp bra mot dem.
Låst ämne

vonDöbeln:

OM, nu Mittbenan lyckas reda ut detta kval med bevisligen ett spelsystem som verkar fungera på så kort tid är han väl given som headcoach nästa säsong. Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Inget är klart och vi måste vinna en seger till, det kan gå!
Låst ämne

« · 2321740 · »