Olli Nomadinen : Från att det varit helt lugnt idag så börjar nerverna krypa lite, imorgon gäller det igen. Går grabbarna ut med hybris och tror de är världsmästare eller får ledningen ner de på jorden igen. Vid några av matcherna (Brynäs hemma senast) så trodde väl alla även de själva att de skulle fixa det galant.
Nä hoppas de kan ladda om och bjuda på en till seger, men jag är tveksam.
Villervalla: FRUKTANSVÄRT viktig match imorrn . Förlust och fördelen svänger till DIF igen , vinner vi blir det nog darrigt hemmalag på hovet i runda 3
En helt ny match imorgon. 50/50 ger jag det. Spela med samma tålamod och pondus som senast. Lodin, Walli och Hartmann och publiken lär försöka få Sörensen, Axelsson och Gélinas ut balans…
Olli Nomadinen : Kom/togs han, pappa Patrik, inte in efter jul till typ superallsvenskan då? Nån kanske kommer ihåg. Han kändes iaf som en supervärvning då vill jag minnas.
Captain Crash: Kommer inte ihåg riktigt men man var ju svältfödd och vi hade så smått börjat röra på oss efter den hemska fusionen. Det här var några år senare och han kom väl i samma veva som Bosson, Karjalainen, Ahl och andra som man då tyckte var rena supervärvningar
Olli Nomadinen : Kyösti Karjalainen hade väl varit proffs? Det var ju i stort sett som om en gud stigit ned från himmelriket för att agera frälsare man såg på den värvningen 👏😊
Han hade till och med spelat med Gretzky i LA Kings 5 år innan han signade för TIK. Minns hans första träningsmatch mot Falun hemma i gamla isstadion inför 700 åskådare (om jag inte minns fel).
The great one: Det kändes ju helt overkligt på den tiden att en spelare med den digniteten kunde välja att spela med Timrå, med tanke på var någonstans Timrå IK befann sig på näringskedjan.
tjobba: Eftersom materialet vi beställde för flera veckor sen inte dykt upp så blev det en ”nödlösning” med de insamlade pengarna från er alla som bidrog. Vi har gjort vårat bästa med dom förutsättningarna vi haft med både tidspress och materialbrist.
Skulle det beställda materialet däremot dyka upp imorgon så siktar vi på att göra det vi hade planerat från första början till matchen på lördag. Kan dock bli tufft då det är otroligt mycket jobb med det, men vi kommer göra vårat bästa.
Hoppas grabbarna har nollställt sig nu från i lördags och spelar som om det vore 0-0 i matcher. Nu bokar Alla biljetter till matchen idag! Har blivit bättre försäljning nu och där det finns mycket biljetter är just Bredvid klacken och till höger och nedanför bortaburen.
Vi ska fixa dehär, vi ska kämpa som aldrig förr och visa dom röd och vit hockeydynamit!
Hur kan man vara så jävla nervös redan? Är nästan glad att jag jobbar ikväll så jag bara har möjlighet att se matchen bitvis. Jag hoppas att djurgården leder med ett mål hela matchen, sen då det är 20 sekunder kvar av 3e perioden reducerar vi med ett jävla skitmål, typ som det hartmann gjorde i senaste matchen, och att vi sedan vinner på förlängning. Det tror jag inte DIF hade hämtat sig ifrån mentalt.
Jag hade inte heller klarat av att se en sån match mentalt men jag "slipper" ju de ändå!
VST: Sorry för stamning förresten. Såg ju att du skrev det där om lördag men jag lyckades inte radera mitt svar ;) Blir säkert fint ändå det ni kokat ihop till i kväll! Hoppas på ett satans tryck, men i den här typen av matcher brukar faktiskt även sittplats vara ruskigt bra. ”Sittplats ställ er upp” är ju en klassiker i kval och slutspel innan laget kommer ut på isen. Vågar man drömma om 5500 pers? Ser ändå riktigt bra ut om man kollar antalet sålda stolar. Timrå är väl komma med en biljettuppdatering snart.
DenRöda: Japp. Öppna Chrome, välj att köpa en biljett, välj att ändra plats själv, Tryck CTRL+Shift+I, Välj Console i DevTools, klicka på en sektion, se vad som dyker upp i fönstret, välj att byta sektion, se data som visas i Console. Fortsätt att byta sektion så fylls all data i Console. när du gått igenom alla sektioner, Markera allt i Console, klistra in i excel, summera.
Jokki Ollinen: Jäpp. Sjunde avgörande var en måndag. Men vad spelar dag och tid för roll? Timrå lirar kval för att behålla Shl-platsen och få hem Lander/Wedin/Pettersson. Vi är tre vinster ifrån ett kanonlag. Alla till arenan! Iklädda rött!
Vi ska absolut ligga på Sörensen och Axelsson varje byte men gäller att ligga på rätt sida gränsen. Och om de slår så gäller det vara att flina tillbaka.
tjobba: Jag håller med men för barnfamiljer, s.k "marginalpublik" spelar det en jävla roll. Dina argument säger de på sin höjd "Jaha, åfan. Fräckt" till och prioriterar därefter åter livspusslet. Vad vi tycker om det är ju fullständigt irrelevant i sammanhanget. Men en 7 avgörande hemma skulle säker locka över 5100 oavsett
Känns som en albijobbardag idag, igen. Svårt att inte dra iväg i tankarna och attackeras av plötslig kvalångest.
Skulle bli mäkta förvånad om vi får en match liknande lördags ikväll igen. Djurgården kom snett in i det, och blev oväntat passiva. Vilket Timrå kunde utnyttja och spela (väldigt bra) på. Men vi bör nog inte överskatta Timrås förmåga utifrån den matchen eller för den delen underskatta Djurgårns.
Vi fick momentum i matchen, men vi har inget momentum i matchserien. Än. Skulle vi vinna även i kväll, på ungefär lika kontrollerat vis, så...jo, då har vi nog kopplat någon form av grepp. Då tvingas Djurgården försöka ändra sin game-plan, vilket vi kan profitera på. Men där är vi som sagt inte.
Med facit i hand kan vi i a f konstatera att det var jävligt bra att vi hamnade sist och fick börja på bortaplan. Pressen att vinna hamnade på Djurgården, och det kunde dom som sagt inte riktigt hantera. Nu har vi lite av ett "upp-till-bevis"-läge, samtidigt som Djurgården lär vara fulla av revanschlusta. Pressen ligger på dom att kvittera, men Timrå har pressen på sig att spela bra inför hemmapubliken. Inte riktigt samma sköna läge som att vinna första hemma och sen spela på bortaplan med lite mer allt-att-vinna-feeling.
Ska också bli intressant att se hur Timrå tar sig an matchen. Vi har blandat och gett vad gäller intensiteten från start hemma, med tydligt mer defensivt fokus i avslutningen på säsongen och därmed mer avvaktande. Det funkade väldigt bra på Hovet, men jag hoppas att man kliver på lite tuffare nu från start. Framförallt i närkampsspelet. Samtidigt måste man fortsätta fila på forecheckingen, där det fortfarande finns obehagliga tendenser till att hamna för djupt med 3 gubbar när man överbelastar trots att man ligger för långt ifrån. Hamnar vi för snett där kommer vi att straffas med fri gata i mittzonen igen, och då blir det snortufft.
Bragd-Birger: Finns väl viss risk att våra grabbar kommer ut på isen ikväll och tror att de ska bjuda publiken på gladporrsattackhockey och tummar på det noggranna spelet de visade upp på Hovet.
Tallnäs: Fet sammanställning 👏👏 3007 av 3995 är inte helt illa ändå - om vi räknar med fullt på stå + ytterligare försäljning under dagen. Kan bli rejält tryck i kväll (hoppas).
Inte bra att man redan är lös i kistan av nervositet. Kalsongbyte innan lunch bådar sällan gott för eftermiddagen.
Vad kan vi förvänta oss då? Tror på ett DIF som spelar mer desperat och mer fysiskt, och troligtvis tightare. Känns dessutom som att föregående matchs totalt 2 PPn var en avvikelse, och fler numerära överlägen är att vänta denna fight.
5 Nycklar: -Spela rakt och undvik crosspassningar i mittzon/chanspassningar i off zon som kan leda till spelvändningar -JJ tight därbak -Väl avvägd check (riskera inte 3:e gubben, samtidigt som vi tröttar ut framförallt Gragnani, Gelinas och Warg). -Få ner farten genom mittzon på Sörensen, Söderlund, och Eklund(detta gjorde vi jäkligt bra i söndags) -Wennerholm börjar grogga tidigt och slänger ur sig kamikazetipset att DIF går rent kommande 4
tjobba: Ja det där väljer man såklart själv och för oss lite mer hardcore är det nog inget att tveka på, har man intresserade barn så kan man mkt väl tänka att ett undantag en kväll för en sån här sak inte är några problem. Men för marginalpublikfamiljen är det nog ett skäl att inte dra iväg med kidsen en måndagkväll på en match som är slut tidigast 21.45. Sen ska man därifrån, köra hem, göra kväll etc. Då är nog TV-sändningen ett hett alternativ
Vad har vi för känsla idag då? jinxa inte för mycket bara.
Hoppas att vi spelar som på samma sätt som i lördags. men nog kan vi vara mer effektiva? hur många 2-1,3-1,3-2 hade vi inte egentligen, dom borde vi sätta, någon av dom iallafall
eliassjo : Känslan är mest att det är match 2 och inget innan denna match spelar roll. Ny match nya möjligheter, dags att gå ut och jobba stenhårt och sedan får vi se vart det bär av.
eliassjo : Jag tror nyckeln för Timrå är om de kan behålla den otroliga disciplinen och fokus de visade upp på Hovet. Djurg satsade på trashtalk och skulle få oss ur balans, men fick totalt motsatt effekt när det inte bet - så jävla coolt.
I kväll kommer det antagligen smälla mer än sist när Djurg måste in och markera och ändra förloppet - så kan Timrå fortsatt hålla sig kyliga och undvika utvisningar så är mycket vunnit.
De är sanslöst kritiska mot sitt lag på Djurgårdsforumet och mest kritisk mot Sörensen och hans slappa inställning och att han lät Timrå komma in under skinnet på honom redan i första - jävlar va grymt om de kan fortsätta störa honom så.