Guldet är BIF : det är så många jinxare här inne att jag redan räknat hem att DIF vänder hela matchserien och blir först i svensk historia att komma tillbaka från 0-3.
Vad händer härnäst, börjar timråsupportrar lägga upp selfies under matchens gång med guldhattar på huvudet och champagnen uppkorkad redan?
Ikväll skulle jag vilja se att Timrå knyter ihop säcken och säkrar SHL-kontraktet =P Så ni supportrar får chansen att fira direkt på hemmaplan. Vill poängtera att jag inte tar inte Timrå seger i förskott, snarare att det är en förhoppning om att Timrå vinner.
Jag önskar inte min värsta fiende det ångestladdade helvete som en kvalserie innebär, oavsett klubbtillhörighet. Talar av egen erfarenhet.
Sputnik: 45 minuter till matchstart. Så här borde det se ut varje match! Lär bli sjukaste decibelnivån vi skådat i NHC,NHK, Timrå Istadion, Eon arena och alla kära namn vi haft. 💪
Propagandus: När man pratar om att det i DIFs läge går att spela avslappnat med inget att förlora så har man ju SM slutspel i åtanke. Det man glömmer i detta läge med kniven mot strupen för DIF med SHL existens i potten, mycket mer än att "endast" behöva starta om säsongen i SHL vid en kvartsfinalförlust tex.
Hoppas detta kan vara till stor fördel ikväll. Fyy har sån äcklig ångest nu och hoppas jag inte behöver uppleva det här nånsin igen..
Har svårt att se att Timrå ska falla ur ramen idag, förlorar vi lär det vara väldigt motigt och knappt. Allt kan hända men DIF skulle kunna spela avslappnat och påslaget hela matchen eller falla ihop totalt vid första motgång. Rättvis domarmatch och vi bör ha bra chans. Unnar Per Svensson att få fira ikväll..
Sputnik: Jag tänkar att bara vi gör 8 mål i första perioden kan det gå. Det är det enda som kan få mig någorlunda lugn. Men jag vet att i bästa fall kommer vi ha en ett-målsledning genom hela matchen, med DIF som konstant kvitterar och som får en att kräkas kaskader över halva V.stå..
Andersson: mina 3 nycklar. Vinn, vinn, VINN!! Gör vi första målet ikväll tror jag det blir panik i DIF, då måste de gå framåt och lär blir sårbara bakåt.
ionloo: Haha, fast så mycket har inte spelarna att förlora, och det märks ju. Vore läget "Alla ni kommer få följa med ner till allsvenskan och sänka lönen med 70%." Då jävlar hade vi fått se riktig desperation, som inte finns där för fem öre, finns ingen VI känsla över deras lag öht, märks ju bara hur en dåre som Sörensen uttalar sig i media, dom har inte ens någon kapten. Men så är det när det inte finns någon ro i föreningen, då speglar det av sig på laget och på isen.
I nästan alla intervjuer med Djurgårdsspelare så säger de att de ska spela avslappnat för de inte har nått att förlora. De verkar inte ha greppat grejjen med utslagsmatch, de har ALLT att förlora. De kommer vara större nervvrak än en själv är just nu när de äntrar isen ikväll. NU KÖR VI!
tjobba: jo det är sant iofs. Kan gå egentligen när som helst, bor i tallnäs så är ju inte direkt en lång promenad :) ska dock vänta på nån person som ska få ett av mina säsongskort, stackarn hann inte få biljett och jag har ett kort över så varför inte ge bort det en sån här viktig match!
Öndulat: Har du ståplats lär du vara där tidigare för att slippa stå i början av entrén. Såna här matcher brukar ju speakern uppmana "tryck ihop er på ståplats, det är fler som vill in".
The great one: Vilken upplevelse det var! Då hade jag tagit mig ner från Umeå för att titta på matchen för frälsning och extas. Idag befinner jag mig tillfälligt i Umeå igen, och kommer att vara låst på underhållning och partaj. Kommer ha sån sjuk ångest över att behöva uppdatera regelbundet och inte kunna kolla på matchen i sin helhet. De där evighetssekunderna med ångest innan ställningen dyker upp… Lär ha hjärtklappning och handsvett och vara ett jävligt märkligt sällskap ikväll.
Men FORZA Timrå! Fokus, ödmjukhet och kärlek så kan det fortfarande gå vägen. Det är på intet sätt omöjligt. Trots att vi leder med 3-0 i matcher. Ni som är på plats i NHC - skrik och supporta hjärtat ur er, inte bara för laget utan också för oss som inte är där och kan bidra! TACK på förhand!
Woody: Sitter redan me tröjan på o är lite nervis men har lagt en förbannelse över Skansen så att dom blir skitnödiga när dom ser den röda väggen!!!!! KÄMPA VÅRA STOLTA FUROR FÖR VARANDRA OCH MÄRKET PÅ BRÖSTET!!!!!!!!!
tjobba: Tror mest dom går igenom påsar och väskor. Känns väldigt osannolikt att dom hel-visiterar nästan 6000 personer. Kö kommer det vara men inte såååååå farligt ändå. Jag kommer vara där runt 18-snåret. Kanske aningen tidigare bara för att få en bra plats på västa stå. Är höjdrädd som en häst, så behöver ha en metalstång framför mig för att känna mig trygg
Det känns nästan som inför Nyköpingsmatchen 14:e april 2000. Avgörande hemma. Det kan gå, det måste gå. Man brukar säga att motivation slår klass, idag kommer våra spelare vara mest motiverade i hockeyvärlden.
ÖDMJUKHET TIMRÅ IK!! Rycks inte med för mycket av publiken utan spela som ni gjort, lugnt och kontrollerat. Fokus på försvarsspelet, chanserna kommer att komma… Inte ösa allt framåt utan jobba med sans och balans!
Jadu: ja, ödmjukhet och fokus. Följa matchplanen och inte stressa upp sig. Vilket man gjort fantastiskt bra så här långt. Som vid 0-2 och gnissel i spelet senast i NHC. Man fortsätta gnugga, sen fick man med sig utvisningar och därmed chansen att hitta tillbaka in i matchen.
Räknar med att det smäller på i sargerna första bytena. Förhoppningsvis utan publikinducerad övertändning. Inga matchstraff eller femminutersutvisningar på timråiter.
Till att börja med så har jag följt detta forum i flera år, aldrig kommenterat eller ens haft en användare. Men idag var tydligen dagen och jag håller fullständigt med gällande ödmjukhet och inget skrika "hata DIF". Fokus på vårt lag, vår insats och våra rödvita krigsmän på isen.
Meeeeen skulle det nu vara så att Timrå mot alla odds (tror DIF sprattlar till ikväll) drar ifrån med en komfortabel flera målsledning så vill jag bara dela ett mindre från den gamla kungens tid när vi ledde över MIF i nån meningslös grundseriematch med 8-1 eller nått liknande. Västra stå stämmer då upp i "Bättre på fotboll, ja ni är bättre på fotboll, bäääättre på fooootboll ja ni är bättre på foootboll....". Ett av mina roligaste hockeyminnen och inte ens den deprimerade MIF-klacken som var där kunde göra annat än skratta.... Nån fler än jag som minns detta?
ÖDMJUKHET kommer bli viktigt ikväll, vill inte se att nån vill avgöra matchserien själv inför en fullsatt arena *host host* Lodin. Fortsätt vara extremt jobbiga och spela fysiskt framförallt mot djurgårdens backar och återigen sätt press på den där Warg han har tamejfan sämre skridskoåkning än Jalasvaara.