Tränare: Ante Karlsson har kontrakt två år till. Han måste kompletteras med två assisterande. Målvakter: M1: ? M2: Jacob Johansson Förstafemman: B1: Joey Laleggia B2: Emeri Eronen F1: Anton Wedin F2: Anton Lander F3: Emil Pettersson Andrafemman: B3: Tim Erixon B4: Didrik Strömberg F4: Robin Hanzl F5: Ty Rattie F6: ? Tredjefemman: B5: Per Svensson B6: Filip Westerlund F7: Jacob Blomqvist F8: Erik Andersson F9: Sebastian Hartmann Fjärdefemman: B7: ? B8: ? F10: Erik Walli Walterholm F11: F12: Kommentar: Timrå har inte legat på latsidan och man kan få ihop ett starkt lag till kommande säsong. Bland annat är det nära jackpott med en hel kedja från KHL. Anton Lander, Emil Pettersson samt Anton Wedin kan bli en av seriens vassaste kedjor kommer säsong. Expressen har skrivit om att finländske backen Eronen ansluter. Sedan kan Sportbladet avslöja att Joey Laleggia är klar för en fortsättning. En oerhört viktig förlängning. Även Jacke Blomkvist är klar, trots att han närmar sig 40 år. En ny målvakt behövs, en som placerar Johansson på bänken.
kulltorp: Jonathan Dahlén, forward - San José Sharks
Kommentar: Timrås guldgosse och kvalkung har varit ordinarie i NHL under hela säsongen, men sitter på ett utgående avtal med Sharks. Det är inte omöjligt att Dahlén drar på sig Timråtröjan redan nästa säsong och att sejouren i NHL i sådana fall bara blir ettårig.
Det kommer avgöras under våren och försommaren när Dahléns representanter träffar Sharks-ledningen för att diskutera en potentiell förlängning av envägskontraktet som sajnades ifjol. Får Dahlén en vettig peng och längd på kontraktet, då blir han med största sannolikhet kvar där borta, men annars är Timrå ett hett alternativ. Han älskar klubben och skulle nog lockas av att representera ett Timrå på frammarsch i SHL.
Zäta75: vi var många som hade helt rätt om Freddan denna säsong men jag är den första att rikta en ursäkt till Ante Karlsson. Han har vänt hela skiten. Kan knappt förstå hur han har fått ihop laget på bara nån vecka.
rabon: Kan nog inte bli ett bättre läge för Nubben att lämna. Bygger ett fruktat lag och lugn att hitta rätt sportchef. Känner mig så trygg med Ante. Matchcoachen vände spiralen.
Ante Karlsson sätter in Pontus Åberg istället för Viktor Lodin vid tekning i offensiv zon. Åberg vinner pucken och spelar över till LaLeggia som hittar Hanzl för 1–0. Maximal utdelning på den matchningen för Timrå. #timraik
"Med tanke på världsläget och den osäkra statusen för utomryska spelare i KHL, så är det solidariska och moraliska valet av SHL att utöka antalet lag i SHL till nästa säsong. Djurgården slipper därmed degradering och ett lag flyttas upp från Allsvenskan"
roger_sundsvall: Grattis hela laget men jag måste ändå berömma Lodin. När han är på humör så vinner han nästan alla närkamper och vinner puck i anfallszon. Får han till jämnheten så är han en av de bästa i SHL
Tim: Lodin har, precis som dom flesta andra i laget, verkligen ryckt upp sig inför kvalspelet. Så många närkamper han vunnit i dessa fyra matcher har han inte vunnit på säsongens alla grundseriematcher sammanlagt.
Kan inte förstå den förvandling det här laget gjort.
Olle: Rattie säger i intervju nu på cmore att inget är klart de ska sätta sig ner och prata framtid. Något säger mig att han blir kvar. Han och familjen trivs jättebra och det har varit hans bästa tid nånsin i hans hockeyliv i år i Timrå säger han. Hoppas verkligen att han blir kvar han behövs! Min favoritspelare har han blivit. Han lär ha många erbjudanden.