Fågeln är magisk. Den får er att flyga. Det jämnar ut sig, plottrigt eller inte. Har man mer hår att kamma så får man automatiskt mindre ansikte att tvätta. Tvärtom vid motsatta förhållanden.
Vad jag svamlar. Kovland möter Essvik och ingenting annat. Ett gott omen eftersom jag gjorde min matchdebut på Essviksvallen vid sex års ålder. Möjligen förlorade vi matchen men vi hade Peter Smedbergs brorsa Stefan som tränare och det är ju hockeymeriterande.
Giffarna leder mot trista Trelleborg. Vore ju fantastiskt roligt om de klarade sig kvar så medgångare jag är... IFK mot tvåan och Kovland kanske, kanske plockade Essvik och passerade uschliga Stöde idag. Vem vet?
Valmet får rätt höga finska poäng. Jag vill minnas att Valmet var huvudsponsorer till Björklöven året de vann guld.
I princip kan det få vara hundra sponsorer på tröjan (nej föresten, det är en overkill) men en sak att tänka på är att försöka väva in trycket lite snyggare kanske. Exempelvis är SCA-trycket på damasken snyggt eftersom det är vävt rödvitt. Däremot kunde Timrå kommun kanske ha kunnat avstå från guldfärgen på bröstet?
Jag vill ändå än en gång slåt fast min åsikt att det huvudsakliga intrycket med så många sponsorer är POSITIVT! Det är som de säger om Östrand, det luktar pengar...
Varför inte gå halvvägs. Jag menar, man behöver inte bara EN huvudsponsor för att hålla match dräkten snygg. Man kan nog klämma dit 4-5 st företag och ändå hålla tröjerna något sånär "clean". Säg att Norrporten, SCA, Vallmet och Strimma IT delar på kakan så blir nog tröjan "snygg som hinhåle". Vi har ju några finnar i laget så NOKIA skulle ju kunna synas på byxorna i vit text.
Det där med en stor huvudsponsor är nog något föreningsledningen tänkt på själva... Förutom att det har fördelen att dräkten kan bli mer vilsam för ögat underlättar det naturligtvis för marknadsavdelningen. Men det finns en styrka i att det är flera organisationen som delar på den tyngsta ekonomiska bördan.
Nu kan jag inte riktigt det där systemet med guldsponsorer och allt vad det är men jag tycker att det är ganska skönt att kommunen, SCA, Norrporten, Valmet och allt vad det kan vara med var och en. Risken med att ha en riktigt stor sponsor är att man blir oerhört sårbar. Leksand fick ju stora problem ett tag när STORA som varit med sedan första isen plogades upp på Siljan plötsligt tackade för sig. Modo är döpt efter ett bolag som inte längre finns. Åtvidaberg i fotboll var ju liiiiite för beroende av Facit som plötsligt rasade ihop. Exemplen är många. Nu har inte Timrå alla sponsorägg i en korg i alla fall.
Men visst vore det skönt om SCA bestämde sig för att betala tillräckligt många miljoner för att bli ensamma dräktsponsorer. Så vill ni så får ni...
TEG: Det vore väldigt enkelt om en stor huvudsponsor vill betala för detta. Men Timrå har ju ingen sk huvudsponsor. (SCA jävla svikare...) Liksom du tycker jag att det är så ful(l)t med reklam på tröjorna.
Håller med. Souvenirutbudet är under all kritik. Har surfat runt och kollat Elitserieklubbarnas utbud och det är synd att inte souvenir ansvariga i TIK uppdaterar hela souvenirshoppen.
Nej men det kanske finns andra sätt att tjäna pengar på. Ett bra exempel vore ju att få lite ordning på utbudet av souvenirer, som är uruselt idag tycker jag. Se och lär av supporterklubben som tar fram kanonbra grejor.
Skulle det inte vara bättre om bara EN sponsor skulle få sätta dit reklam på tröjan. Man behöver inte göra som Färjestad och göra om hela stället. Men låt det företag som vill betala högst ha ensam rätt på matchställen. Då skulle Timrå ha snyggaste tröjorna. Det är så fult med reklam på tröjorna!
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Det jämnar ut sig, plottrigt eller inte. Har man mer hår att kamma så får man automatiskt mindre ansikte att tvätta. Tvärtom vid motsatta förhållanden.