1150x200-tikenciggis_3mpQ6zqKhAln98v.png

Positiva tråden

« · 1082020 · » Till forumet

Sv: Positiva tråden
friskan: Nån gång ska jag till Lule jag också tamefan!
Kommentera

Match imorrn igen.......än så länge har vi ett elitserielag och det är bara att göra det bästa av denna situation.

Säger som Smokey. "Giv oss frid VINN".

Sedan måste supportrarna samsas och jobba tillsammans och inte mot varandra.

(Detta tycker jag och andra får tycka annat).

Ni supportrar som åker upp till Luleå....jag beundrar Er.
Kommentera

Per HApps:

Va?
Jag är väl ingen pessimist, jag brukar få skäll för att jag är för positiv.
Kommentera

jZo:
Tyvärr inte.
Men en sak är i alla fall säker, och det är att om alla bara fokuserar på det negativa så kommer det att bli en självuppfyllande profetia.
Kommentera

Per HApps: Noterade du hur ismaskinens åkbanor såg ut igår?
Kommentera

Per HApps: inför varje match har jag vänt fokus och varit positiv. men musten börjar ju nästan gå ur en. nån som har numret till jontes psykolog? kan behövas i dessa tider=P
Kommentera

friskan:
Vänd fokus nu era pessimistkonsulter!
Kommentera

Vilket trevligt reportage om Sahlanderspojkarna som samlar Timråkort i dagens tidning, kanske dags att söka reda på ungarnas hockeykort och se om det finns några rariteter.
(rotar reda på en passande tråd).

Ikväll tar vi några pinnar igen va?
Kommentera

Dream Team:
OH är Finland i ett speciellt sammanhang....
Men du har dj,, så rätt ! Tror jej.
Kommentera

Abron: Jag valde bara Warg för att ha någon att peka på som i tydliga ordalag har påtalat erfarenheter av hur försäsongstränngen vad gäler hårdhet jämfört med andra klubbar. Hur bra Warg ev. var tränad innan säsongen 2005/06 hade jag inte med i beräkningen. Ja, de finska spelarna verkar ha tydliga problem. OH??
Kommentera

Dream Team:
Håller me´

WARG ÄR INTE NÅN SOM VI KANSKE SKALL HA SOM RIKT MÄRKE !
Men jag tror faktisgt att våra inhemska spelare är bättre tränade än de från öst ???? Menar OH !
Kommentera

Abron: Ja, det är ju precis som du säger de nya spelarna som kanske drabbats värre än de som varit med ett tag. Man har ju fått höra tidigare att när det bedrivs sommarträning med Timå IK så är de hårda tag som gäller. Jag tar exemplet Fredrik Warg, som nämnde detta i nån av lokalblaskorna före säsongen 2005/06. De nya spelare som kommer in kanske inte är tillräckligt förberedda för den hårdare formen av belastning och föändring rent träningsmässigt som sker när de anländer till laget. Jag tror inte alls vi är ute på för djupt vatten i den här korta och enkla analysen.
Kommentera

Dream Team:
Du har en klo där, något som jag varit inne på förut här på HS. Kan det vara så att vi tränar fel i förhållande till hur vi spelar. Nja det kan nog verken du, eller jag (steg 3 utb) avgöra. Men det verkar dock som om vissa NYA spelare hamnat på skade listan, har jej fel eller ?
Kommentera

Abron: Nej, det är kanske är bäst att undvika att göra det. Jag är dock väldigt mycket så att jag gör just det. Detta mest för att få en hehetsbild över säsongen och de skiftningar som nästan alltid förekommer. Det går ju att ta lärdom genom att studera en formkurva och varför den bryts. Detta må vara helt plötsligt eller mer väntat. För vår del var det väl alternativ två just där. Att vi skulle ha kunnat hålla samma form under 50 omgångar med i stort sett alla spelare friska och hela är ju en utopi. Så gott som iaf.

Vad gäller Timrås tapp spelarmässigt så krävs det nog en grundlig analys om vad som gått fe och varför. Jag skulle inte alls bli förvånad om man hittar en orsak i försäsongsträningen, eller planeringen av densamma. Vi hade väl skadebekymmer under den senare delen av försäsongsmatchandet. Vad berodde detta på? Hade man kört för hårt? Var träningsuppläget fel? Var matchupplägget fel?
Kommentera

Dream Team:
Jo det är ju helt klart att Vi in´t skall kolla i back-spegeln då ?
Kommentera

Dream Team: I tabellen i mitten där det i rubriken står: "Tabell, elitseien 2006/07, omg. 33-44:", ska det sjävklart stå: "Tabell, elitserien 2006/07, omg. 23-44:"
Kommentera

Abron: Om man tittar tillbaka på säsongen som den sett ut så blir den både jävligt rolig och rätt jobbig för vår del. Det har ju lugnt sagt skiftat en del i både vad gäller form och tillgång på spelare. Se bara här:

Tabell, etserien 2006/07, omgång 1-22:

Om vi sedan vänder tillbaka blicken till senare delen av november och den för vår del totalt genommörka november finner vi en inte p lång väg lika munter tabell. Så tvärsist det går att bli, helt enkelt. T.o.m sämre än Malmö, och det säger faktiskt en hel del.

Tabell, elitseien 2006/07, omg. 33-44:

I särklass bäst tillsammans med HV första halvan. Då gjorde vi verkligen rent hus! I särklass lika mycket sämst runt jul, och det får vi ju slita hund med fortfarande, ja, at hämta oss från ett sort tapp rent formmässigt plus int minst vad gäller självförtroendet. De senaste elva matcherna har det dock börjat bli lite mer stabilt igen, då vi mer är i den "grå massan" och då vi ändå inte sticker ut alltför mycket i negativ bemärkelse.

Tabell, elitserien 2006/07, omgång 33-44:

Kommentera

Ambroo:
Jo Carlsson är GULD värd, hoppas han blir kvar hos oss i evighet...
Kommentera

Hi Guys

My Name is Markus, I'm a 26 year old Swiss guy and a Anaheim Ducks fan for more than 10 year now. My ultimate goal is to have a signed card of every player who was pictured in a Ducks jersey on a player card ever.

For my collection, I still need 2 players from Timra, Parssinen and Hedstrom. Can somebody help or give me some advice, how to get my cards signed? I have sent 2 letters to the Club so far, but never got anything back..

Any help is appreciated...

Happy Weekend :)
Markus, Switzerland
Kommentera

Abron: Det är chipsfingrarna vettu;-) Carlsson är helt klart världens bästa Karlsson! Njae, en fågel viskade ömma ord i mitt öra om att TIK kollade upp det ordentligt... Om det gick att lösa Mandy alltså...

Nu bryter jag för kvällen... Hejpa!
Kommentera

Ambroo:
Fa,,, med gramatik vinner man inga matcher, möjligen en Carlsson då som är beläst, å så 500 i morgon. Vilken karl....
Nja tror nog inte han var nära ens, tyvärr faktiskt....Kent alltså...
Kommentera

Ambroo: Lysande grammatik...
Kommentera

Abron: Men det var ändå relativt nära att han hamnade här i vår. Hade det inte varit för att han går så bra i Blues och att de som lag stormar mot slutspel så hade tröja nr 28 varit ledig för honom.
Kommentera

Ambroo: Han har tyvärr gjort sitt här, inte rent kapacitets mässigt, men hjärtat är kanske inte där det skall, min personliga uppfattning.
Kommentera

Abron: Chansen är väl lika stor som att vi skulle få återse Manderville, tyvärr...
Kommentera

Ambroo:
Kan så vara, men Kallio till norrland, sicket skämt..... Belive Y
Kommentera

Abron: Ja det gör det säkerligen, men jag tror ändå det blir HV där... Om nu inte Ahdrian släpper Kallio till oss;-)
Kommentera

Ambroo:
Den var lite ful den, ligger mycket i vad du påstår ????
Kommentera

Jen:
Har ju hört hur en Jen skriker när number 14 är på isen, hela dj,,, stå skakar ju....
Kommentera

timraw: "Vi vill inte vara elaka mot Timrå, säger Frölundas klubbdirektör Mats Ahdrian till Sportexpressen.se."

Näe det är klart att man resonerar så när man slickar röv och försöker övertala Kenta att ta över rodret...
Kommentera

Jen:
Var väll positivt,,,, Alla är ju inte lika bra som Laine... ,-)
Kommentera

timraw:

Var positivt tycker iallafall jag...
Kommentera

lite mer om Ryno
Kommentera

El Maco: Håller med! Erica har verkligen gjort bra ifrån sig hos Timrå på praktiken.

Det är bara att anställa henne. Agera Nubben! :)
Kommentera

Erika Staafs inhopp på hemsidan är ett riktigt lyft. När praktiken är slut hoppas jag att det blir en deltidsanställning på kansliet för att skriva artiklar. Övrig kanslibesättning fyller på formalia, Irre skriver artiklar.
Kommentera

roligt att 13 forwards är tillgängliga för matchen mot skellefteå. undrar vem som får äran att bli den 13:e forwarden? Wennerberg kanske?
Kommentera

Ambroo: Säg goddag då. Nu....nu....nu....nu......nu är klockan mycket. Nu har nog dom där 5-6 minuterna gått.
Inte nu Harry..... Det är för tiiiiiiiidgt!!! Harrrrrrriiii. Mera vatten!!!!
Flyt på.
Kommentera

Skarin: Kärlek skulle jag vilja säga!
Kommentera

Ambroo: Das ist nicht möglich......... Nja, möggligt är det väl inte.

Humor......
Kommentera

SMÅLAND: Serh schön... Ja, jag ser sjön...
Kommentera

Ambroo: He he det skulle sitta fint:)
Kommentera

SMÅLAND: Charles-Ingvar givetvis!
Kommentera

Herminator: Ray Charles?
Kommentera

Ambroo: Jag strävar framåt/uppåt det är därför jag inte som du vill låta nöja mig med Charles..
Kommentera

Herminator: Heh, nu var det väl inte direkt det jag hade i åtanke när jag skrev om din ev. relation med af, men tack för upplysningen..

Vad håller jag på med egentligen? Det är ändå ingen idé att resonera med backåtsträvande och grina gamla gubbar... Forza Pelle Bäckis och Leffe Boorken! Ge oss Curre Lundmark/Lindström!
Kommentera

Kattiz: "Och med tanke på Timrås skadesituation den här säsongen så tror jag inte att man går in på samma sätt som förut med risk för ännu fler skador".

Kanske därför som skadorna bara blivit mer och mer med tanke på att ju mer försiktig du är desto större chans att bli skadad ;) Om man säger så vetta.

Nej men så har det ju inte varit för vår del...fullt ut....men ändå... Men jag förstår vad du menade.
Kommentera

Ambroo: Nej du, du har fel igen, jag har faktiskt aldrig varit på en arbetsförmedling. Mitt första jobb sökte jag själv och på den vägen är det.
Jag har bara inte lika hög tro som du på Charles. 
Att klara ett saggande DIF från kval är det något att skylta med?
Man bör kräva mer än så av nästa Timråtränare.
Annars är det bara att återgå till Lallträsket kommande säsonger.
Kommentera

Herminator: I min iver så missade jag ett par rader... Jag tror och hoppas eller snarare vet att Challe kan väldigt, väldigt mycket hockey. Han är en slipad taktiker som vet vad både äckligt disciplinerad och torped står för... Han kommer förhoppningsvis, med tanke på just detta, att komma med en hel del nytänkande och han kan förmodligen också bidra med sina enorma ledaregenskaper. Du har väl inte glömt att han under en lång period var kapten för såväl Djurgården som Tre Kronor? Vidare så får vi en man som brinner för det han gör, men som ändå visar kyla. Han och Säcken har hittills gjort ett hästjobb med DIF:s "juniorer" och kan man klara sig undan kval med den truppen så ser jag det som en bedrift.
Kommentera

Maggan: Med den nya regeltolkningen är det flera spelare som har åkt ut för korrekta tacklingar.

Och med tanke på Timrås skadesituation den här säsongen så tror jag inte att man går in på samma sätt som förut med risk för ännu fler skador.

Dessutom kan man inte smälla på i tid och otid. Till slut hamnar man själv på rygg i ett hörn med en farlig spelvändning bakom sig.

Det ska smällas på, men vid rätt tillfälle.
Kommentera

Herminator: Du måste väl ändå vara det största sömnpillret här, så även för dig själv, med tanke på dina upplyftande inlägg... Man skulle lätt kunna tro att du sitter i en snurrstol på någon arbetsförmedling. En meritförteckning säger inte mycket. Sen är det även så att utbildning inte heller är A och O. Titta exempelvis på en sån som Lill-Eje som i teorin ska vara en av Sveriges bästa tränare, men i praktiken duger han inte ens till i vårat J20-lag... Vad hade Kenta i ryggsäcken när han kom? Knappt ett dugg förutom ett färskt misslyckande med DIF... Molla var arbetslös och dög inte i Löven... Peo hade en spark i arslet från MIF...
Kommentera

« · 1082020 · »