1150x200-tikenciggis_3mpQ6zqKhAln98v.png

Positiva tråden

« · 1094545 · » Till forumet

Sv: Positiva tråden
Yellowcard:
Jag ännu värre live-statistik; 1 x torsk mot SSK och Modo, 2 x torsk mot DIF.
Kommentera

lincoln: Har inte sett Timrå vinna en gång live i år.. Allt på bortaplan.. Jag kanske jinxar laget - borde nog stanna hemma=P
Kommentera

Yellowcard: Fan, kundmöte i Riga...Får vara glad om man hinner se två perioder ppv. Gryyyyymt viktig match. Hoppas vi kan förvalta den denna gång. Inte ett nytt Hovet tack!
Kommentera

lincoln: Mjo du kanske har rätt! Men nu har vi iaf en väldigt viktig period framöver... Hua. Nästan så man måste ner och stötta nästa tisdag mot SSK. Börjar bli dyrt detta.
Kommentera

Yellowcard: Håller inte riktigt med! Jag tror nog att det är Rögle vi ska vara före till slut, inte HV. Så jag tror att det är bra att det börjar gå grus i oooouuuuöööögle maskineriet

;=))
Kommentera

John K: mm låt se.. hur som helst verkar resultaten gå emot oss ikväll..
Kommentera

Yellowcard: Jag tror Rögle nu så sakteliga kommer att åka nedåt i tabellen. Dom har nog snart "lekt rommen av sig". Därför får vi verkligen hoppas att Tik tar en 3-poängare mot dom på lördag.

Kommentera

Yellowcard: Tedenby het ikväll - låg bakom 3-2.. surt.
Kommentera

Hälge: Och nu har Hv tagit ledningen igen. Det optimala för alla lag som inte spelar idag är väl om alla matcherna slutar X
Kommentera

Hälge: yupp sitter och hejar för fulla muggar på rögle. Men ja, HV ser ju inte särskilt farliga ut generellt - tror vi kommer kräma till dom rejält.
Kommentera

Yellowcard: Lite turligt att Rögle lyckades vända matchen - ett tag iaf.

Visst är det tråkigt att behöva lita på andra lag, men nu är det så och då får man väl göra vad man kan för att resultaten ska gå Timrås väg.
Kommentera

Hälge: Känns mycket gött att Rögle vänt matchen nu - fattr dock inte hur de lyckats heh! Sorgligt ändå att man ska behöva hålla på andra lag för att vi fortfarande ska ha chansen.
Kommentera

Det är bra att SSK ligger under, mindre bra att HV leder. Dock kunde HV´s ledning vara betydligt större än ett mål sett till spelet och chanserna.
Kommentera

lungan: Ta dig en titt på sluttabellerna de senaste åren så kan du kalkylera med hur många poäng som behövs för att gå till slutspel.
47 pinnar vid Lucia är inte ett måste för att komma till slutspel, sen kan vi väl tycka det vore kul om vi kunde få in några 3-poängare på raken. Det skulle onekligen stärka självförtroendet och det är vad vårt lag behöver mest av allt. Vi har ju spelare som inte nått upp till de resultat vi förväntat oss. Med lite god självkänsla så att det lossnar lite för några av dom skulle vi komma långt i kampen om en slutspelsplats.
Kommentera

fighter: hehe blev osäker själv :) lätt att blanda ihop alla fina prestationer från förra året mot FHC :)
Kommentera

Blizzard: Helt rätt jag gick händelserna i förväg.
Kommentera

fighter: en i eon och sen en i G-borg 13:e :) tredje kommer hemma i eon och fjärde 23:e februari ;)

lungan: Ah, nu fattar jag! håller med ska dom gå till ett slutspel ska dom kunna plocka 12poäng i pressat läge!
Kommentera

lungan: Om jag inte minns helt fel så har Timrå mött 3gånger iår
2 i göteborg1 hemma i eonarena och Timrå har vunnit alla.
Kommentera

Blizzard: De var exakt det jag menade, det är alldelles för dåligt, spelar vi som vi gjort blir det inget slutspel. Nu har vi många hemma den närmaste tiden. Vinner vi inte de flesta av dessa nu, så kommer vi inte göra det framöver heller.

DET ÄR NU ELLER ALDRIG!!!!!!!!
Kommentera

lungan: vi har tagit 14 poäng av 24 poäng efter uppehållet (8matcher) nu dom sista 5 matcherna ska vi ta 12 poäng av 15 poäng?! kom även ihåg att det var dom två första matcherna vi tog 6 av 6 poäng sen efter det har vi inte tagit två tre-poängare irad!!
Kommentera

Blizzard: Vi har vunnit båda möterna emot Frölunda, och emot HV har vi vunnit en och förlorat en i sudden. Rögle och Färjestad har vi förlorat både emot och dessa har vi revanch att uthämta. Chansen finns. Dessutom spelare Timrå ofta bättre emot lag som för matchen vilket alla dessa fyra lag kommer göra emot Timrå, det är i matcher där Timrå ska vara det agerande laget som vi oftast förlorar. Nej jag vill vara positivt inställd till dessa macther och hoppas på att vi har 47 poäng när lucia sjunger i våra stugor runt om i landet!

Jag anser detta som sista chansen och jag vill verkligen att mitt älskade lag Timrå tar den!
Kommentera

lungan: ..HV71, Rögle, Frölunda och Färjestad, hm "lätta" matcher minst 3fullpoängare mot dessa är nog lite överdrivet med de matrial vi har idag, Backarna agerar rundningsmärken, nej föresten dom agerar inte överhuvud taget!
Kommentera

Timrå är spellediga måndag/tisdag. Vilket ger laget lite extra vila och finslipning på spelet som har sett bra ut nu på slutet.

De närmaste 5 mactherna är 4 hemma matcher och 1 borta match (emot Södertälje)

Om vi ska ta chansen att verkligen klättra över slutspels strecket så är det nu eller aldrig. 4 hemma matcher bör ge minst 3 fullpoängare, och matchen emot Södertälje borde vi kunna vinna vilket gör att vi på 5 matcher skrapar ihop 12 poäng och då alltså skulle ha 47 poäng.

För att få litet perspektiv så behöver lag 7 i tabellen (luleå) och uppåt endast behöver vinna 1-2 matcher för att skrapa ihop 47 poäng.

Detta om något borde visa på att Timrå ligger långt efter och det känns som dessa 5 närmaste matcher är sista chansen, kommer laget att ta den eller kommer slutspelståget att gå?

Jag tror Timrå kommer få det väldigt svårt att vinna 4 av de fem närmaste matcherna tyvärr, och vi ska vara glada om nöjda om vi ligger kvar på ingenmansland när säsongen är slut. För att få möta lag som Leksand, Malmö, AIK och det andra elitserielaget i en evetuell kvalserie tror jag kommer bli riktigt tufft för Timrå!

Firar inte Timrå Lucia med 47 poäng så tror inte jag på något slutspel denna säsong!
Kommentera

Och slutligen en hälsning till supportrarna!
Robban - Vi ger aldrig upp, det är ju liksom mottot. Men ni har kämpat på bra hittills och när det går dåligt och man förtjänar supporten minst, det är då man behöver den som mest!

lyssna på Robban nu gott folk =)
Kommentera

Modo förlorade iaf...
Kommentera

Bissett19: huvudet på spiken...
Kommentera

Tvåtallar:

"Annars tyckte Skogs att Timrå gjorde en bra match och att Jacob Markström var ruggig i Brynäs mål."

Markan var bra ikväll,men man har sett han han bättre,men det är på den här nivån han ligger,tycker ändå Backlund överglänste honom.
Det man fraperas över Timrå är väl hur pass lätt det var att komma till avslut mot Backlund,utan att vara "dålig vinnare" känns det som om Timrås backar är den klart svagaste lagdelen,på forwardssidan har ni ju väl förspänt....
Kommentera

Dessutom är de två första perioderna i Läkerol Arena klart godkända!
Kommentera

Laken: Jag tycker trotts den svidande förlusten att spelet ser allt bättre ut.
Desutom verkar det som vi fått en back förstärknig som vi inte räknat med. Enl hans eget utalande i hockeysverige nedan.

Annars tyckte Skogs att Timrå gjorde en bra match och att Jacob Markström var ruggig i Brynäs mål.
Han hade dessutom en recension av sin egen insats under säsongen:
- Dom första 24 matcherna har jag varit bedrövlig, men senaste två har det gått helt okej, så jag hoppas att jag är på rätt spår.

Detta rättspår plus Styf och Moe och 4 hemma matcher.
bör rimmligen ta oss till slutspels plats innan jul.
Kommentera

Vi har 4 av de 5 kommande matchena på HEMMAplan om jag förstått det hela rätt. Bortamatchen är mot Södertälje.
Kommentera

-Gurra-:

Det finns säkert någon rödaktig tygbit i varje hem som duger att vifta med.
Kommentera

nectis: Det är helt klart en bra idé.
Dessvärre har vi försökt tidigare ett par gånger utan att få det resultat vi ville ha. Dels för att det inte är alla som äger nån halsduk eller att de som gör det helt enkelt är för lata för att använda dom vid sådana tifon, tråkigt nog.
Åh dels för att de flesta halsdukarna som finns att tillgå är ganska dyra. Främst dom som säljs i klubbshopen.

Det må vara en vild tanke, men det ultimata vore om huvudklubben kunde gå in med en slant och fixa fram en gratis halsduk till alla SK-medlemmar.
Om nu samarbetet finns kvar däremellan vill säga.
Kommentera

Vad sägs som halsdukshav mot SSK?
Kommentera

Vi behöver en klasscenter i första hand, men vem finns på marknaden? Bogg är väl ingen önskedröm, men tror (om han är billig) att han kan göra mycket nytta som 3:a el 4:e center, han lär funka mycket bättre än Jonte på den positionen iallafall.
Sen behövs en "tung" back som kan hålla rent framför mål och en målvakt i form, då kan nog kontraktet räddas, kanske vi t.o.m kan ta en slutspelsplats.

Tycker som vissa andra, TIK måste satsa på en kompetent 1:a femma som kan föra spelet och producera framåt, sen en 2:a som i första tätar bakåt men kan vända spelet snabbt, en 3:e som bara gnuggar och grisar och inte släpper in ett enda mål, plus en 4:e kedja där allt ska kunna hända.....

kanske så här nånting

1. Moe/Lehtonen
Pyörälä/Wandell/Tenkrat

2. Skogs/Lotvonen
Hynning/ *NY* /Pärsinen

3. Styf/ *NY*
Axelsson/Andersson/Sundh

4. Pääjärvi/*Bogg*/Hedström

xtra: Lander/Eriksson/Persson/Samuelsson

he he , kul att leka tränare.....
Kommentera

Simmalugnt: Trots att jag klagat på backsidan hela säsongen så tror jag att en bättre känsla och moral i truppen kan stärka den men jag tror inte att motsvarande moral stärker forwardsidan på samma sätt. Faktum är ju att Lehtonen är den enda backen i hela laget med plusstatistik, spelare som skogs (som på förhand var uppsnackad), Styf, Lotvonen och RJ kan alla bättre. Alla lag har dessutom inte 8 stabila backar, långt ifrån. Jag tror att om våra stabila backar kan börja spela stabilt igen så kommer den delen av banan inte vara lika utsatt. Det finns en Persson och Erixon i alla lag men vad som gjort att dom varit så utsatta i Timrå är ju att vi alltid haft backar, som i vanliga fall har mest speltid i laget, på skadelistan.

Helst av allt skulle man ju se ett nyförvärv på backsidan men för att vara realitisk så tror jag faktiskt att det bara kommer att presenteras ett namn och det är en center. En ledande center (i samband med pärssinens comeback) skulle dessutom kunna fördela spetskompetens nedåt i leden och sätta press på ickeproducerande forwards som Axelsson och Sundh. I mina ögon kan backsidan förbättras med en annan inställning och hårdare jobb, forwardsidan måste dock förbättras med kompetens. Nio PP mot modo och 34 skott utan att näta talar sitt tydliga språk.
Kommentera

Bogg kan i sina bästa stunder vara riktigt vass, men...njae...Backar borde vara prio nr.1 och varför inte skaffa hit en tränare.
Kommentera

Olle:

Jag tycker fortfarande defensiven är mer prioriterad.

Vi gör ju trots allt mål.

Men vi släpper in alldeles för många.
Kommentera

Heleniz: Ja alltså jag håller med, en center måste in så är det bara. Vad jag menar är bara att pärssinens inledning av säsongen var så vansinnigt stark, det ska bli intressant att se hur laget reagerar när han träder in i truppen igen.
Kommentera

Olle: Absolut kommer Pärssinen att vara extremt viktig om han kan komma tillbaka. MEN, om vi får in en bra förstacenter kommer det att vara otroligt viktigt framförallt för Pyörälä som då slipper centra och kan vässa anfallsspelet från kanten, som han vill.
Kommentera

superfalle: Om Pärssinen kan spela resten av säsongen, peppar peppar, så kommer det i princip att vara lika viktigt som vilken förstacenter som helst. Hoppas nu att han håller.
Kommentera

Heleniz: ja jag läste just att han är på väg tillbaka .. fy fan va skönt
Kommentera

Heleniz: glöm inte bogg, han gör nog nåt mål han med :)
Kommentera

Timo Pärssinen tillbaka första matchen mot Indianerna, gör hattrick i första perioden. Backe/Åke håller nollan och Timrå vinner med 3-0 =) (Positiva tråden)
Kommentera

Kerstin_k: De vågar man inte spekulera i men man får bara hoppas att allt går bra.
Kommentera

Snoop: Ja, det vore ju inte helt fel! Men hur stor är inte risken att han återigen får problem med ryggen? Det känns överhängande.
Kommentera

Timo Pärssinen är förmodligen tillbaka efter karjala cup, fantastiskt nyhet då han verkligen behövs och varje gång han är på isen händer de något.
Kommentera

Bra saker just nu:
* Uppehåll = Vila och träning för kropp och själ
* Tid att värva/omorganisera finns fortfarande
* Vi vet alla att de kan bättre, det kan bara bli bättre nu. Eller hur?!
* Finns säkert mer som är bra också :)

Jag tror fortfarande på Timrå IK. Jag hoppas att alla andra också gör det. Lördagen den 15/11 har vi hemmamatch mot Södertälje. Ett jävla liv på läktarna då. Är ni med mig?
Kommentera

friskan: Hoho jopp!
Kommentera

Då finns det två positiva trådar.....bra det då.
Kommentera

Cartman:
Då lurar jag på att åka söderut i stället.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article3664776.ab

Kommentera

« · 1094545 · »