1150x200-tikenciggis_3mpQ6zqKhAln98v.png

Positiva tråden

« · 1233209 · » Till forumet

Sv: Positiva tråden
DJ Hemp: Härligt med lite positiva tomgångar! Jag fyller på!

# Kul att laget lyckades ta sig ner ända till Gävle, trots all snö. Fighting spirit!!

# Vare sig Sonntag, Styf eller Karlsson gjorde bort sig. Fortsätt så!!1

# Challes hy såg förvånansvärt fin ut. Det vänder, Challe! I a f acnemässigt!!1

# Pääjärvis gula hjälm var rolig. Den skrattade vi högt åt i tv-soffan. Hoho!

# Moe sköt ett skott som nästan, nääästan missade benet på motståndarbacken. Nästa gång!!1

# Nylander! Det räcker så!"

# Jag råkade klicka fel i sista perioden, och istället för Timrås mäktiga upphämtning fick jag se 'behind the scenes: Hem till gården'. Tempochock!!1
Kommentera

Dr Fåne eller Mr Idiot? Det är roligare att välja den förstnämnde. Nu tar vi med oss det positiva från kvällen:

# B Svensson gjorde ett viktigt mål och motiverade ledningens intresse för att förnya hans kontrakt.

# Lindbäck tände till lite extra mot sina före detta klubbkamrater och höll siffrorna nere.

# Åkerlund höll nollan!!!

# Timrå IK ville så mycket, visade ett sådant vilja och engagemang, att vi drog på oss en "too many players on ice"-utvisning.

# Kahnberg var snäll och avstod från att göra ett hattrick där i slutet.

# SSK förlorade och därmed tappade vi bara ett mål till de ovannämnda i kampen om att undvika kvalserien!!!1

# Vi fick ett självmål samt ett underkänt mål med oss!!!!!1

Jag kommer på hur mycket som helst, men nu får någon annan fylla på!!!?09

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Ja platsen på 3:an DIF och 4:an FBK ska givetvis vara tvärtom :P

Tack Andersson!
Kommentera

Tabellen just nu:

1   HV71 72p
2  Linköpings HC 63p
3  Djurgården Hockey 54p
4  Färjestads BK 56p
5  Skellefteå AIK 51p
6  Frölunda Indians 51p
7  Luleå HF 50p
8  Brynäs IF 46p
9  MoDo Hockey 44p
10  Timrå IK 41p
11  Rögle BK 39p
12  Södertälje SK 38p

Ser helt okej ut (:

och vinner vi nu ikväll mot LHC och de andra resultaten står sig så tabellen ser ut sådär då ser det bra ut, 2p upp till slutspel och 5p ner till KS plats.

Redigerad kommentar

Kommentera

El Maco: Imodium!
Kommentera

Här vare magsjuka och inget Linköping. Får bli Arne och Ankan istället.

Kommentera

pratarn: När nöden är som störst och när utsikterna för poäng är som sämst - det är då man skall satsa hela löningen på att Timrå vinner en match på bortaplan. Synd bara att löningen redan är slut..

Sedan vet jag inte om man skall vara bitter i "Positiva tråden" ;)

Däremot ruggigt synd att inte SVT eller någon annan kanal av skapligt snitt visar JVM - kvarten mellan USA och Finland. Det kommer bli en ruggig holmgång. Har du nåt tips på var man kan se matchen JimmyH?
Kommentera

...känner mig som Tony Rickardsson...

...inte ett dugg bitter...

...näe'då... :-) ;-)
Kommentera

diffe: Du skall inte se någon hockey. Du skall inte ens fundera på hockey. Såvida du inte är uppe i bergspartierna med trasig vespa så bör du ha badbyxor påtagna, sitta och njuta i värmen med en paraplyförsedd läskig blask och endast fundera på om du skall doppa dig före eller innan du torkat upp efter det sista badet.

...säger en som sitter i Sundsvall med -13° och snö till pungen... :-(
Kommentera

diffe: Antagligen menar han att matchen "Streamas" alltså via webben, om du vill läsa mer om Streaming kan du söka på Wikipedia.
Kommentera

John K: Streamas hur då menar du?
Kommentera

diffe: Om matchen streamas kanske det går.
Kommentera

Hej! Någon som har tips på hur jag kan se dagens match, jag är i Vietnam och fick sånt otroligt sug efter ishockey. Canal plus står det bara- Vald match får inte visas i den region ditt ip-nummer tillhör!

Kan man se matchen på något annat sätt?
Kommentera

Gå två betala för en erbjudande damp ner i brevlådan imorse. Nu vill man fylla läktarna :)
Kommentera

El Maco: Ja de var ricktigt tänkt av dig, man ska vara rädd om de stackars lusörena man lyckats käna ihop..men du känner inte så att det blir som ett tvång och gå bara för du fått den biljetten..vore ju synd och känna så och kanske må dåligt av det;)
Kommentera

Okej, Timrå har varit svaga på bortaplan hela säsongen och det ser allmänt kasst ut efter omstarten men jag har i alla fall fått en fribiljett till matchen i Linköping mot LHC imorgon så jag sparar en slant.

Redigerad kommentar

Kommentera

Mappe: Och vilken positiv enrgi ger man laget med en sådan då.
Vi ska väl göra vad vi kan för att lyfta laget. Dom som inte vill att Timrå ska komma ur denna besvärliga situvation kan ju bara stanna hemma.

Min känsla är att på skäll och spydiga komentarer sidan är tankarna välfyllda.
Det är positiv enrgi som fattas. Minns Stormare ifjol eller när Sonnenberg kom.
Och en del andra signaler och rykten
Kommentera

Tvåtallar: Ja bra skrivet, det är ju i motgång man ska vara som starkast.
Kommentera

Tvåtallar: Själv är jag inne på att för 1:a gången ruska om laget genom att vara helt tysta genom hela introt, line upen o 1 perioden!

Nån markering som visar vårt missnöje. En del spelare verkar ju tro att allt är bra!

Hörde på Radio Västernorrland där dom intervjuade Björn Svensson o han sa: "Vi var inte tillräckligt heta framför mål."

VA?! Inte tillräckligt heta?!
Med tanke på situationen borde dom BRINNA värre än bocken i Gävle som är indränkt i Bensin, för katten!
Jag blir så less på dessa floskler o bortförklaringar!
Kommentera

Forward:
En positiv grej skulle ju kunna vara att byta ut stallpojken mot Lillkenta, det är ju bara att konstatera att Challe gjort sitt i klubben.

Lillkenta har det ju en aning motigt nere i Alperna, och ett miljöombyte skulle nog kunna vara en bra alternativ.

Det är ju 3 år sedan han drog. Det var ju Kenta som lade grunden till "Timråhockey".
Kommentera

Tvåtallar: Låter jättebra tycker jag, chocka spelarna till stordåd på måndag med ett explosivt jätte-TIFO, det kan bara inte gå fel.
Kommentera

Tvåtallar: Ja är så jävla less på allt lallande. Visst ett ja till banderoll, på den skall det stå " We hope the money is good because the hockey sucks!!!" När vi ändå är på väg att bli nya Mora så är det lika bra att gå "all the way"
Kommentera

RED DEVILS: I slutet av januari.
Kommentera

Nu kan vi avskriva Tellqvist också, klar för Lukko Rauma. När kommer vårat nyförvärv?

www.eurohockey.net/transfers/last_24_hours.html
Kommentera

Tvåtallar: Mycket bra förslag!
Kommentera

Verkar som om det är det är lätt att bli skadad om man spelar back.
Kommentera

Laget behöver oss mera än någonsin nu.
Jag tycker vi ska visa att vi är Timrå vi ger aldrig upp.
Okej om spelarna inte gillar tränaren eller vad de spekuleras i här så finns det bara en sak en äkta supporter kan göra STÖTTA LAGET TILL 100%
Hur de än går om vi så hamnar i Allsvenskan så ska ingen i detta avlånga land kunna säga att vi supportrar inte ställde upp.

Ett positvt jätte tifo redan nu på måndag vore på sin plats.
Jag tycker vi ska göra nåt som spelarna i denna trupp aldrig någinsin kommer att glömma ovavsett var dom spelar i framtiden.

Jag skiter fullständigt i om dom gjort rätt för de eller inte. om dom är yrkesmän vad dom tjänar i månaden eller vad de nu kan vara förmodligen försöker alla så gått dom kan de förutsätter jag.

Men vad som behövs i laget är POSITIV BOST
Om inte Challe eller klubben kan bidra med detta så är det vi supportrars förbannade skyldighet.

Annars är vi ju inga riktiga supportrar eller hur?

Om jag har några förslag? jo det har jag faktiskt om nån som kan o vill vara med på detta så skicka brev
Kommentera

RocknRolf2: jaså? :P då står det fel på det jag hittade i så fall :)
Kommentera

Bigthelin: Nu hittade jag det. 23.51 på Caslava, det är han klar etta på, bra! Erixon två 22.09, det är också helt i sin ordning.
Kommentera

Jag kan inte med ord beskriva hur skön jag tyckte att denna seger inför uppehållet var.

Ett uppehåll som jag hoppas ger möjlighet att träna ihop och förfina vad det nu än var som gav segerresultatet i afton.

På 11'e plats hör vi inte hemma, men av olika anledningar är vi där nu.
Vinsten ger dock en mycket skön känsla som jag (med fler) tar med mig.

Klättring utan vinster är omöjlig men i dag kom första steget uppåt i tabellen och glädjen efter summern var uppenbar.

Jag hoppas att detta är vändningen och att glädjen får fortsätta.
Kommentera

RocknRolf2: 23:09 kan då jag se :)
Kommentera

Har dem tagit bort istiden på hockeyligans sida? Jag vill veta hur mycket Caslava spelar. Det är en back som ska lira 25min+ alla gånger. Jag älskar att se hans positionsspel. Jämför med Skogs...
Kommentera

RocknRolf2: Sedan återstår det vilka lag som kommer att spela slutspel :)
Kommentera

El Maco: Det blev slutspel i år. Hoppas det blir ett nästa år också... :)
Kommentera

Det blir slutspel i år också.

Kommentera

Idag blire seger!! Heja Timrå!!
Kommentera

Perk: Duktigt Perk, mer sånt vill vi se, tack!
Kommentera

Det är nu den kommer. Skärpningen. Det är nu Håkan Bogg kliver upp och spelar Gretzky-hockey, Robin Jonsson börjar ta extraskär och Kimo Lotvonen visar att gammal är äldst. Det är nu Anton Axelsson slipar till målskyttet och junisoffensiven hittar tillbaka till säsongsstartens fina form. Det är nu Erik Andersson blir en gigant.

Så. Nu har jag jobbat igen några av de neggopoäng jag samlat på mig här på HS.
Kommentera

uppdatering

Lag 1 2 3 poäng

LHC 3p 0p 3p 6 (9)
SAIK 2p 2p 3p 7 (9)
FBK 0p 0p - 0 (6)
BIF 0p 3p 0p 3 (9)
FHC 2p 3p - 5 (6)
LHF 3p 1p 2p 6 (9)
HV71 3p 1p 2p 6 (9)
RBK 0p 0p - 0 (6)
Modo 0p 0p - 0 (6)
SSK 0p 3p - 3 (6)
DIF 0p 2p 0p 2 (9)

37p
Kommentera

Roade med att sammanställa lite statistik över hur vi plockat poäng mot de olika lagen, man kan säga att vissa lag som ligger omkring oss, gör det tack vare att vi underpreserat mot just dessa, t.ex DIF, RBK och även MoDo.

Lag omg1 omg2 omg3 poäng

LHC 3p 0p 3p 6 (9)
SAIK 2p 2p 3p 7 (9)
FBK 0p 0p 0 (6)
BIF 0p 3p 0p 3 (9)
FHC 2p 3p 5 (6)
LHF 3p 1p 2p 6 (9)
HV71 3p 0p 2p 5 (9)
RBK 0p 0p 0 (6)
MoDo 0p 0p 0 (6)
SSK 0p 3p 3 (6)
DIF 0p 2p 0p 2 (9)

37p

lite skärpning måste till i kommande 6p matcher mot dessa lag :-)
Kommentera

The Fat Bastard: Jag vet, smällen kommer snart nu.
Kommentera

Hahl Bundy:

Härligt att höra!, fan vad possitivt, nu smäller det väl till vilket ögonblicksom helst och ett nyförvärv presenteras!
Kommentera

The Fat Bastard: Det är man väl jämt?
Kommentera

Vi ska vara glada att vi inte är Djurgårdare!

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Timrå hade förresten den nästa bästa publiksiffran i hela Elitserien igår, bara Frölunda hade fler åskådare.
Kommentera

John K: haha .. har inga vidare vibbar inför rögle .. men hv tar vi ..
Kommentera

superfalle: Ok, kom du! Du skall nog bli bönhörd. Du kan väl stanna kvar till och med lördag så kanske vi vinner mot Rögle också.
Kommentera

superfalle: ja nu får du offra dig=P
Kommentera

orion: ja jag kanske måste åka ner då så det blir någon vinst . jag har en väldigt bra statestik speciellt mot hv
Kommentera

Kongo och Yellowcard: Ni har dragit slutsatser! Håll er borta från Timrås matcher!
Kommentera

« · 1233209 · »