1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Positiva tråden

« · 782568 · » Till forumet

Sv: Positiva tråden
Per HApps:

Var har jag skrivit att jag tycker det är tufft av honom att knäcka näsbenet? Om vi ska föra en diskussion så är det bra om du inte bestämmer vilka argument jag har.

Jag tycker inte att Wards grej var så farlig. Har sett betydligt värre saker i ES. För mig är det värre när spelare som Ledin och Nordström vevar med klubban på armar och ben.

Upprinnelsen i det hela är det här:
Ward ger oscar en hård tackling som iaf jag bedömmer som sjyst. Efter det så halvligger Ward på isen, han har huvudet ner mot isen. Då trycker Oscar till Ward (inte speciellt hårt) mot ryggen/nacken. Lance blir då arg och ger Oscar en smäll.

Jag kan säga att jag ser fulare saker än detta, i varje ES-omgång, som det inte blir så mycket tidningsrubriker om.

Nu vet jag inte om näsbenet gick av eller om det är en vandringssägen här på nätet. Hur som helst så önskar jag ingen att få det. Om det skulle ha skett så är det väldigt ovanligt och Oscar har haft mycket otur. För med handskarna på brukar det sällan ske så mycket skador mer än kanske lite blodvite.
Kommentera

Detta är den positiva tråden.
Det negativa kan väl vara i en egen tråd.
Kommentera

Ambroo: Frekommer varje match att ngn får ett slag mot ansiktet. Ofta framför ngt mål. Att sedan Ward slåg med sådan kraft att Sundhs näsben gick gör inte handligen fulare enligt min mening, nej.
Kommentera

Åskan: Må så vara, men i grund och botten så är ni ju relativt besläktade i ert tyckande.
Kommentera

Ambroo:

Den diskussionen får du ta med Patrik. Tror du har blandat ihop våra inlägg lite.
Kommentera

Per HApps:

Den enskilda handlingen var förvisso ful och feg! Därmed inte sagt att Ward överlag är sådan. Vore att kasta sten i glashus att som hockeysupporter med ett favoritlag (vilket som helst) häva ur sig ett sådant påstående...
Kommentera

Åskan: Förstår att "alla" är här och diskar,det är ju bara här,modo och brynäs forum det sker diskusioner..trevligt att alla vill vara här hos oss i timrå=)
Kommentera

Åskan:
Ok, vi är inte överens, men alla kan ju inte vara det jämt och ständigt.
Du tycker att det var tufft att han proppade en så att han knäckte näsbenet, och jag tycker att det är fult och fegt.
Kommentera

Patrik L och Åskan: Har man händerna efter sidan så har jag svårt att kategorisera det som fight. Jag skulle med lätthet kunna kalla honom för en feg jävla skit som delar ut en tjuvsmäll och sen spelar det väl ingen roll hur många "häftiga" slagsmål han vunnit i NHL och lingonserierna over there...?
Kommentera

Åskan: Det beror även lite på dig hur du lägger upp dina argument också. Går man in med kaxig ton på inläggen så får man väldigt lätt sådan skit tillbaka. Speciellt i ett fall som detta.

Sedan fanns det bra argument mot dig opckså som du valde att inte bemöta utan ville fortsätta trycka på de som inte hade just några argument.

Patrik L: Nils Ekman är mycket feg.
Kommentera

Per HApps:

Har jag påstått att det har med hockey att göra? Men det sker i hockey varje dag.

Trodde väl lite i min enfald att det gick att föra en kul debatt här men jag ger upp. Roligt att nöta sina åsikter med folk som kan mycket hockey. man kan ha en lång diskussion med många inlägg utan att för den skullen ska spåra ur. Precis som Jimmy skrev så är det inte värt att försöka det här.

Det är så olika nivåer här på hockeysnack. En del forum där är det långa inlägg med mycket djupa diskussioner där det inte är några personagrepp. Andra är är det bara hat och "vad fan säger du stick..." "borde inte du vara i kyrkan idag istället".
Kommentera

JimmyH: Fega spelare för mig är ex. Nisse Ekman och Peter Nordström. Slåss ALDRIG men gör fula och fega saker. Hur kan man vara feg om man som Ward kastat handskarna massvis med ggr?
Kommentera

Patrik L: Själva handlingen igår kan lätt vinklas som feg från Wards sida om man så vill.

Sedan om han överlag är en feg spelare vet jag inte då jag trots min hårda NHL-koll valt att inte följa just honom så noggrant.

Blödde lite och lite. Han bröt faktiskt näsbenet av vad jag hörde.

Åskan: Varför fortsätta diskutera med människor utan argument? Vad får du ut av att tappa en halv söndag?

Danne l: Det var inte kvalitén på inläggen som fick PerHApps att bli forumledare. Man kan bidra med mycket annat också.
Kommentera

Åskan:
Och vad har fega påhopp med hockey att göra?
Kommentera

Per HApps:

Vad ska jag lägga ner? Detta är väl ett forum som det diskuteras hockey?! Bemöt gärna mina åsikter med fakta och vettiga inlägg. Annars är det väl bara att strunta i att läsa?

Du skrev att jag inte begriper något - då frågar jag vad jag inte begriper? Vad är det konstiga?

Har lite svårt vad en diskussion om Pingst har att göra i ett hockeyforum?
Kommentera

Per HApps:

Borde man inte kunna ställa lite högre krav på dig och inläggen du skriver? Du är ju trots allt forumledare.
Kommentera

Åskan:
Tänk att så fort det sker incident av något slag så dyker det upp allköns idioter här och vill piska upp en storm i ett vattenglas.
Kommentera

Åskan:
Lägg ner nu, ni vann, grattis. Borde inte du vara i pingstkyrkan nu, eller skolkar du?
Kommentera

Per HApps:

Återigen så kommer det konstiga inlägg i detta forumet. Nu skriver Per HApps att jag inte begriper något. Men snälla berätta vad jag inte begriper då jag är inte här för att bråka, men jag tycker det är uppfriskande med diskussioner där olika åsikter möts. Lärorikt!
Kommentera

JimmyH:

Lance har trots allt spelat över 200 NHL-matcher men visst kan jag hålla med om att han är något begränsas som spelare. Visserligen gjort tre mål i år men det är i defensiven hans styrka ligger.

Att däremot försöka utmåla Lance Ward som "feg" är bland det mest korkade jag läst på länge. Killen har slagits hela karriären. Från liten pojke till mängde med slagsmål i NHL. Feg är det sista han bör bli kallad.

Som Åskan skriver har blaskorna en tendens att förstora upp saker och ting. Dom säljer lösnr på killar som Kåberg, Ledin, Jämtin och Ward.

Att det blödde lite från Sundhs näsa gjorde det hela ännu mer intressant för Aftonbladet....
Kommentera

mikenomad:

Vad är meningslöst?

Jag försöker föra en hög sansad nivå där man har fakta bakom sina argument.

gud skrev att han varken kan/vill spela hockey utan bara är här för att spela slåss. Rätt så anmärkningsvärt påhopp. Vi har mig veterligen aldrig i ES haft en äkta goon här. Rätta mig gärna om jag har fel.

Det ligger i sin orimlighet att ta hit en goon när vi inte har den typen av hockey här. detta och mycket mer har jag frågat gud om. gud är rätt så hård i sin stil med att debattera med andra då måste han väl klara av att få motlägg mot sina åsikter?

Det närmsta vi kan komma är kanske George Laraque som spelade i AIK men han är ingen goon även om han gillar att slåss.

gud har hävt ur sig en del och självklart så får han då vara beredd på att förklarar varifrån han bygger sina argument på. Är det konstigt?

Blir en väldigt konstig diskussion om man inte kan svara på kritik på sina inlägg.

Eller har jag fel?
Kommentera

mikenomad:
Väl talat, eller som Stenmark en gång sa.
-Det är inte lönt att förklara för en som int begrip.
Och du käre Åskan, DU är i detta fallet den som int begrip.
Kommentera

Åskan: "gud" är inget att hänga upp en diskussion med. Han kör alltid med samma gamla dåliga "jag-är-mycket-större-starkare-argument".

Men nog anser jag att ett hårt slag i ansiktet på någon som inte vill slåss tillbaka inte är befogat. Ska det vara slagsmål ska båda vara med på det. Sedan kan det gå snabbt till i stridens hetta och intentioner kan missuppfattas.

Patrik L: Du fick till slut lite vettigt resonemang och ton på ditt inlägg. HV71 har ett mycket bra lag och de kommer förmodligen att spela minst semifinal i vår.

Men hade Lance Ward varit den hockeyspelare du utgör honom för att vara så hade ha spelat kvar i NHL. Men där är han alldeles för dålig för att spela. Därför så spelar han i HV71. Inte fy skam ändå trots allt.
Kommentera

Åskan:

Han kanske insåg det meningslösa i diskussionen och valde att avsluta den. Hör gärna av dig till honom personligen och fortsätt trigga där så slipper vi andra eländet!
Kommentera

gud

Försvann du? Eller tog argumenten slut?
Kommentera

Frella: Missföstrå mig inte. Tycker Timrå är riktigt bra. Mycket imponerad av ert LAG! Däremot tror jag att HV efter 55 omgångar är före Timrå men jag kan ju givetvis ha fel...
Kommentera

Patrik L:

Oj vilken namedropping! Nu blev man ju riktigt byxis, är det DOM duktiga ishockey-spelarna som spelar i ert lag??
Kommentera

Patrik L: Precis som hos oss med andra ord? Faktum är att vår fjärdekedja producerat precis lika mycket som eran. Så jag tycker nog bredden känns likvärdig, sen som jag sa så kan det ju ändras nu när Hrdina anlänt.
Kommentera

Patrik L: Okej, då vet vi det.
Kommentera

Patrik L:

"Vår bredd är vårt vapen"...låter som en beskrivning av TIK. Spelar ingen roll vilken formation som är på isen, ALLA kan producera och har i stort sett även gjort det i höst!
Kommentera

Frella: Vi har Sveriges bästa fjärde lina i Thörnberg-Falk-Svensson etc.
Jämtin-Davidsson-Hannula och Hrdina och Pettersson producerar också.
Voutilainen och finnarna har knappt producerat alls. Det kommer...
Vår bredd är vårt vapen!
Kommentera

Patrik L:

Lilla vän...släpp taget! Tjafs om vem som är feg eller inte i våra respektive favoritlag, så fantastiskt konstruktivt. Har ju redan sagt mitt, tror inte nån av dessa bägge herrar är att betrakta som fegare än nån annan ES-spelare!

Men som sagt, nu lägger vi ner den här diskussionen. Leder ju ändå knappast nånvart!
Kommentera

gud: Ursäkta för att jag läste fel! om vi nu ska börja märka ord.

Det viktigaste är att vi börjar ha en sansad nivå. Du får gärna tycka Ward är feg men jag hoppas du bygger ditt resonemang på lite mer än vad du har sett av honom under en match? Annars kan folk lätt tro att du är på samma nivå som kvällstidningsjournalismen eller "sådana som du tycker ska göra läxorna...".

Nu påstår du att Ward bara kan slåss? Intressantare och intressantare? Vem har hävdat att han inte kan/vill spela hockey?

Du får gärna ironisera hur mycket du vill över att jag försöker bygga upp fakta runt mina påstående. Tycker att det är rätt sunt när man diskuterar. Om du har tittat på de matcherna han varit med i tidigare så inser du kanske också att han kan spela hockey.

Eller du kanske bara stirrar dig blind på hans utv.-minuter och läser Aftonbladfet och efter du sett honom igår så har du din uppfattning klar? Är det verkligen så ?

Mario Lemieux har slagits åtskilda gånger i karriären. likaså Brendan Shanahan och kört över en del spelare. Tycker du det är rättvist att bedöma dem efter detta och strunta i resten?

"Kan inte detta vara en hint att killen inte kan/vill lira hockey?? Att han är bara på isen för att slåss??"

HV71 tar givetvis inte hit en kille bara för att slåss. Förstår du inte det? Finns ingen vits att ta hit en goon till ES eftersom det är bara det egna laget om förlorar på det. Fråga Hedström i TIK eller kolla med Fredrik Olausson vad de anser om Ward. De har spelat med honom.

varför har inte Ward slängt handskarna än enda gång hittills i höst om han är en goon? Varför har han fått så mycket speltid i ett av Sveriges bästa lag om han nu inte kan spela hockey?

Det blev många frågor men eftersom du utgör dig för att vara lite för mer än vissa andra (Patrik) så antar jag att du har sakliga svar!
Kommentera

Patrik L: Vi har en line som vi lever på? Kollar man på statsen verkar det även gälla er. Ni lever rätt mycket på killen med tandkött fulla ansiktet. Möjligt att det kan ändras nu med Hrdinas intåg, men faktum är att det ser ungefär likadant ut poängmässigt i de olika formationerna som hos oss...
Kommentera

mikenomad: Vem är feg egentligen? För att citera Sundh:

-Jag får en smäll av honom vid sargen så jag är på honom lite. Sedan ser jag att det är Ward. Då tänker jag att det är bäst att ta det lugnt så jag tar ner händerna, säger Sundh.

Han vågade alltså INTE fullfölja då han såg att det var Ward!

Snacka om att vara feg!
Kommentera

Patrik L:

Ja ja....t.o.m vår egen tuffing Jonte omnämnde ju Ward i goda ordalag. Tror inte att han som hockeyspelare eller person är feg. Själva incidenten igår var väl inte det mest heroiska man skådat men å andra sidan är det inte första gången Sundh är inblandad i en fight utan handskar den här säsongen...så allt är nog inte svart eller vitt.

Igår förlorade TIK mot ett för dagen bättre lag. Med tanke på förutsättningarna var det väl däremot länge sedan en hemmaförlust låg så mycket "i luften" som igår...

Nåväl, efter 19 omg. leder vi serien och har så gjort sedan i princip första nedsläpp! Även efter 20 omgångar kommer vi att leda serien, oavsett resultat i den omgången. Det har aldrig hänt Timrå, har det nånsin hänt nåt lag? En sliten klyscha men men, tabellen ljuger inte. Timrå ÄR Sveriges bästa lag i höst! Trots gårdagens förlust.
Kommentera

Åskan:

Tjejen Ward är feg pga att han väljer att slå en spelare som har valt att skita i bråket och tagit ner armarna och slappnat av..

Sen skiter jag i om du har sett 3 miljoner olika matcher/filmklipp där han slår folk på käften..

"På vilket sätt är Ward feg? Efter alla fighter, efter alla matchsekvenser jag sett av honom i AHL/NHL så är det minsta jag kan säga att han är feg. Flera av hans tidigare lagkamrater har uttryckt sig om hans mod.Efter alla puckar han stoppat, efter alla smällar han tagit och gett"

Kan inte detta vara en hint att killen inte kan/vill lira hockey?? Att han är bara på isen för att slåss??

Att du tydligen inte kan läsa är en annan sak i det hela..Jag bad lilla Patrcik L att gå att göra läxorna..Inte att han skulle gå att lägga sig..

Att du och lilla Patrick L väljer att fortsätta med att tragla detta relativt lugna snackat som har varit härinne på denna GB tyder på att ni bara är ute för att tjafsa..

Kommentera

Dream Team: Tycker du har vettiga åsikter!

Sen är kärnan i det hela att det blöder från Oscar annars hade det inte blivit någon reaktion. Ett knytnävsslag med handsken på kan man hitta i varje ES-omgång. Jag förespråkar hockeyn precis som den var på den goda tiden. Gärna ett och annat slagsmål ibland men ta bort slashingar, fasthållningar och annan skit.

Tycker t ex att Peter Nordström i FBK som är en av de fulaste i serien bör får betydligt mer kritik än vad han får. Han slåss aldrig men han vevar med sin klubba på armar och knäveck ofta under matcherna. Sen vet vi allt som han har gjort i sin karriär. Det är väl ändå betydligt värre än det Lance gjorde?
Kommentera

Patrik L: Det jag säger talar nog bara om hur jag som enskild supporter resonerar, och inte om någon annan supporters åsikt eller vilket tankesätt Timrå IK har. Jag väljer att hålla en mer ödmjuk inställning till mitt Timrå IK. Jag har upplevt så mycket genom åren av vad som betecknades som "säkra" seriesegrar (i Division1/Allsvenskan), men som sedan inte visade sig hålla. Dessa näsbrännor har gjort att jag väljer att inte ta något för givet.
Kommentera

Åskan: Förvänta dig inget konstruktivt svar från pajasen gud.
Wards gamla lagkamrater har uttryckt att Ward alltid står upp för sina lagkamrater osv osv. 192 cm, 98 kg kanadensiskt stål!
Kommentera

Åskan: Men liknande checkningar förekommer väl vid ett flertal tillfällen under matcherna, utan att såna här saker inträffar. Orsakerna till varför Ward gör som han nu gör kan givetvis vara många. Kanske hade de nåt inbördes att "reda upp" sen tidigare under matchen. Faktum är väl att det är Wars som sätter in en tackln i första skedet, när han i hög fart dånar in i planket bakom Ersberg. I situation #2 ger Sundh "igen" för den tacklingen. Varför Sund nu gör som han gör och väljer att vara passiv det har jag gett mina skäl till tidigare, så de kvarstår.
Kommentera

gud: Utveckla gärna det att Ward är feg. Jag förmodar att du har ett större prespektiv än de sekunderna som inträffade igår?

Eftersom du säger åt folk i debatten att gå och lägga sig så förmodar jag att du har en del kunskap i ämnet.

På vilket sätt är Ward feg? Efter alla fighter, efter alla matchsekvenser jag sett av honom i AHL/NHL så är det minsta jag kan säga att han är feg. Flera av hans tidigare lagkamrater har uttryckt sig om hans mod.

Efter alla puckar han stoppat, efter alla smällar han tagit och gett.

Men gud berätta gärna!
Kommentera

Dream Team: Det säger lite om er klubb. Ni är nöjda med slutspel Allt annat än serieseger för HV är lite av ett misslyckande!
Liver måste vara enkelt om man nöjer sig med det lilla...

Åskans analys är helt korrekt. Varför åkte inte Sundh ifrån situationen istället? Hade han väntat sig att Lance skulle le lite o åka mot båset?
Kommentera

Patrik L: "Ni har en line som ni lever på."

Och du har sett Timrå mycket i år, eller?

Faktum är att förstakedjan med Jonte-Hahl-Pärssinen inte alls har dominerat som vi nog trodde lite till mans innan säsongen. Visst har man visat vägen i några av de lite jämnare matcherna, men de har ju inte dominerat på något sätt. Varför Timrå ligger där man ligger är för att man har fyra jämna femmor som klarar av att spela på samma sätt som ett lag. Såhär långt är det nog ingen spelare som fallit ur ramen, utan alla har bidragit till att få laget Timrå att fungera så bra som det gjort.

För egen del så är jag i vanlig ordning nöjd om vi går till slutspel. Att Timrå leder tabellen är för mig en stor överraskning, men givetvis jag är samtidigt mer än nöjd över vårt tabelläge. Vem skulle inte vara det? Att vi skulle hålla förstaplatsen under resten av serien ser jag inte som så värst troligt. Med tanke på det fina läge vi har skaffat oss själva så är jag fortfarande nöjd med en plats bland det åtta första, men skulle vi komma bland de fyra främsta skulle det vara jättekul.
Kommentera

Dream Team: Förstår att Oscar valde att inte ta en fight. Men på något sätt så har han valt att checka Ward och då får han vara beredd på att han har väckt upp björnen.

Förespråkar Oscar fair hockey (som det verkar när han lipar i ut i media)så hade han kunnat valt att åka ifrån situationen utan att göra något. Han valde att göra detta. Vad tror han då ska hända, att Ward bara ska ska skratta och åka till sitt bås?
Kommentera

Patrik L:
Hmmm, kanske dax att fundera på vad icehockey är för nått, handlar inte hur ofta å vilka man slagits med.
Lägg ner den här pajas kastningen.
Kommentera

gud: Håller med dig gud...Nog för att jag håller på Vf också,så är det ju iaf bättre att ligga där vi gör än ha de "problemen " Frölunda har..Pär Mårts!!!vem f.n e d?
Kommentera

gud: Feg? Gått 30 fighter i NHL och slagits mot Stock, Chara med mång fler?
Tror inte att Ward är speciellt rädd för någon i Elitserien.
Kommentera

Patrik L:

Haha..Du är en riktig kul kille..

"Dream Team: Hade Sundh avstått från att checka Ward i ryggen hade inte Ward läxat upp Sundh...

Kenta är en pajas. Ingen vinnare. Ingen slutspelscoahc.

Tillfällighet att han varit coah i lag som kört över målvakter?
Ekman, Manderville mfl? Snacka om att vara feg.

Skulle vilja se vem i Timrå som vågar köra över Ersberg i slutspepet...

Den personen blir inskriven tämligen omgående på sjukhuset."

Faan..Du har nästan humor..

Se så..Gå nu och gör din läxor lilla gubben..

Kommentera

Patrik L:

Synd att HV måste ha en sån feg lirare..Men skitsamma..Killen kanske får igen någon annan gång nu när hela Elitserien vet vilken kyckling han är..

Vi flesta som håller på TIMRÅ IK har fortfarande som mål att komma till slutspel o inte vinna serien/slippa kvala och just nu känns det tryggt att vi ligger där vi ligger..För varje poäng vi har tagit hjälper "oss" att nå slutmålet..

Så om vi kommer mitt i serien eller vinner den är allafall för mig skitsamma..Slutspel är ju det som gäller..

Förresten..Din farsa är ju en trevlig kille..Träffade på honom i samband med en Frölundamatch..

Kommentera

« · 782568 · »