epa: Nu förstår jag inte....? Rosa o Jantunen är ju klara för spel...på måndag! Pärssinen för samtal med Timrå IK och kan vara klar nästa vecka?Nu tar vi det lugnt..
SMÅLAND: Tycker nästan lika mycket om om di däringa transförfönstrena som Norrlandsfönstret i fotboll. Lämna alltid minst en springa öppen, helst på vid gavel.
SMÅLAND: Oj oj, sportbladet har fått nysom Timrås affärer:
"Till sist noterar vi att ett tredje förvärv kan vara på ingång till Timrå. Det är ingen hemlighet att Timrå visar intresse för finske landslagsspelaren Timo Pärssinen i schweiziska EV Zug."
Kerstin_k: Och Jantunen fortsätter ditt citat med:
"- Kan ett lag ta en spelare som Pärssinen så ska man göra det. Han är en internationell klasspelare, anser Marko Jantunen."
Vidare: En passning som heter duga till sportchefen Kent Norberg. - Vi får se till veckan, svarar Kent Johansson på frågan om det behövs ytterligare förstärkning i anfallsleden.
Kenta Johansson låter inte sådär överjävligt negativ! Å andra sidan tog vi första bortasegern sedan Oktober -05 så Kenta hade säkert all anledning att vara nöjd över det.
arf: 4 poäng upp till slutspel, 9 ner till kvalserien. Två raka segrar och äntligen vinst igen på bortaplan. Två kanonspelare ansluter imorgon mot HV. 11 matcher och 33 poäng att spela om. Jag känner mig inte speciellt negativ just nu.
Nu har laget tänt stubinen på den röd-vita dynamiten!
Det som ororar mest när vi talar slutspel är det fakatum att lagen ovanför, i synnerhet Brynäs, har fått igång maskineriet. En Holmqvist i grymt bra form samt ett lag i harmoni gör att Brynäs blir att räkna med. Mora på- minner mycket om Timrå. Krigar until the bitter end, vi får se om de orkar hela vägen.
Övertygad om att Timrå lämnat en tung period bakom sig där vi nu kommer att få se många poäng på slutet. Frågan är om det räcker?
Per HApps: Det har väl samtidigt hänt en del positiva saker räknat från torsdag kväll och framåt. Det är säkert ett skäl till hans tystnad. Nu är det bara att hoppas att laget blir ett lag även fortsättningsvis, så dessa sena intåg av spelare inte gör annat än skapar oreda.
friskan: Apropå Tre Kronor. Saxade detta från hockeybloggaren på Sportbladet:
"Men ett snabbt samtal till Timrå och lovande junioren Anton Strålman och problemet var löst. Snacka om roligt för Anton att få vara med de stora grabbarna. Men bara på träning. När det blir match måste Anton sitta på läktaren."
Roligt för Anton att i alla fall få vara med. Det är han värd.
Saxat ur ST: "...jag tycker Timrå har ett bredare lag än Brynäs och att Marko Jantunen och Pavel Rosa får träna ordentligt i åtta-tio dagar tror jag blir tungan på vågen för Timrå." - Mats Näslund
Fåtal platser kvar till sista matchen mellan Brynäs-Timrå, är det alla Timråfans som köpt upp sittplats må tro? Eller så är det alla Gävlebor som vill tacka sitt Brynäslag för säsongen trots att de inte går vidare till slutspel :)
Mer positivt: I pucksnack på hockeyligans hemsida svarar Tommy Boustedt på frågan om TIK vinner serien "jag har mkt svårt att se att de inte gör det". Ojdå, tidigt ute kanske?
Hoppas ni olyckskorpar som tycker Svedberg är kass får som ni vill ikväll, d.v.s. att han inte kan spela. För ni tycker väl förstås att det är bättre om Timrå går runt på fem backar...
Sune: Det är väl ingen som hoppas att han inte kan spela, utan man hoppas väl snarare att han kan...för just nu gör han inte det oavsett om han är skadad eller ej...
Ser ju ut som vi bara har 3 man med i Karjala cup. Vilket är bra. Men kan de månne vara "våran" gammla "flintkalle" som är 3a nerifrån ? Spelare som är högaktuella för Tre Kronor i Karjala Cup 7 till 11 november: Mv: Johan Backlund Erik Ersberg Daniel Larsson
Backar: Anton Strålman Dick Tärnström Per Hållberg Magnus Johansson Andreas Holmqvist
Forwards: Jörgen Jönsson Peter Nordström Rikard Wallin Jonathan Hedström Kenneth Bergqvist Christian Berglund Jimmie Ölvestad Niklas Nordgren Mika Hannula Tony Mårtensson
Helg Ernest: Va? Ska "Bacon" Bergqvist vara med? Han har inte blixtrat till många gånger denna säsong, så nja. Och Daniel Larsson är väl inte ännu redo... Hellre Gistedt!
Helg Ernest: Eftersom det inte är någon spikad trupp så det kan bli fler TIK:are och dessutom så är det nog så att både Pärssinen och Hahl lär återfinnas i den finska. Kanske ska Kenta börja grina likt Lener; svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19721&a=687925&from=rss
Ambroo: Är det nå´n som vet ngt. om vår "gamle" Mats Hansson därborta i Suomi? Jag hittar inte honom i ngn. laguppställnig inför dagens match i SM-Liiga
Asplund en ängel.. 14 raka matcher vid båsdörren,sedan kliver han in som en vinnare... 3 härliga poäng....20 poäng på bortaplan....Världsklass! 36 härliga pinnar och på lördag väntar Frölunda i EO:N Arena.... TACK TIMRÅ IK......äckligt diciplinerat ikväll!