1150x200-tikenciggis_3mpQ6zqKhAln98v.png

Positiva tråden

« · 777697 · » Till forumet

Sv: Positiva tråden
Per HApps: Det är unikt för Timrå IK i alla fall. Räcker bra för mig. Hej hopp, nu ska jag ut och fira.!
Kommentera

Per HApps: På tal om unikt och sällsynt så fick vi se en period utan några utvisningar alls. Det är ganska sällsynt i dagens hockey. Eller har jag fel Dream Team aka Mr. Statistik?
Kommentera

El Maco:
Jag också, nu har även gubben kommit hem.
Dags att sprätta en Crown Royal årgång 1978.
Kommentera

El Maco: 12 poäng, men Kexers har en match mindre spelad...
Kommentera

Herminator: Till det positiva hör Per Styfs spel i dag i allmännhet o hans dans efteråt i synnerhet...ett mycket tjusigt P.S tack till supportrarna att beskådas på hockeyligans highlight!
Kommentera

Ni som kritiserar Svedberg kan ju läsa här
Kommentera

lötabo: Mmmmmm..... Statistik är sexigt. Makt är sexigt. Jag är sexig. Men.............det känns på nåt annat sätt på nåt sätt.
Kommentera

Skarin: Gå ut och va glad din jävel, gå ut o va vacker ikväll!
Kommentera

lötabo: Skönt att se det där. Det är svart på vitt att han inte är helkass som vissa vill tycka
Kommentera

73Sjöbba: Nävisst. Som jag sagt tidigare; i ett lag som leder ES överlägset är INGEN helkass. Inte kass ö.h.t...där är alla mer eller mindre bra!
Kommentera

mikenomad: Tycker att det backparet har spelat upp sig på ett bra sätt. Dessutom var det perfekt att Moe fick spela hela matchen. Den killen kommer att bli hur bra som hellst när han fått lite kött på benen.
Kommentera

El Aka Ali: Moe, som du säger kommer blir j*vligt bra. Dessto mer speltid han får dessto bättre kommer det se ut.
Nu ska man dra har juh egen match att tänka på Ånge - Kovland i Kovland J18, välkommen;)
Kommentera

Eller är det kanske den negativa diton (tråden) det här inlägget skulle passa bäst i?

Backe, Strålman, Jonte (förmodligen också Pärssinen och Hahl) också nästa; www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=595425
Kommentera

Ambroo: Det är nog lika bra att ni förbereder er på att hela TIK kommer att spela Karjala Cup. Vi andra är helt enkelt inte tillräckligt bra för att förtjäna att ha landslagsspelare.
Kommentera

Paddan: Jag brukar kunna tyda ironi men nu blir jag osäker.
Kommentera

T T: Grundtipset när Paddan skriver är att det bottnar i ironi. Här skjuter han dock över målet då det han skriver är direkt överensstämmande med verkligheten.
Hade inte TIK bestått av spelare från olika nationaliteter så hade B-Å gjort det enkelt för sig och skickat TIK till Karjala...
Kommentera

mikenomad:
Trots allt måste han i så fall skikca ett TIK utan finnar och en center kort eftersom Regin inte heller är välkommen i blågult..
Då är nog ite TIK riktigt lika vassa längre.
Kommentera

Janken: Nä...jag lekte med tanken att de inte var från Danmark eller Finland utan svenskar hela bunten...En helt igenom hypotetisk tanke alltså!
Kommentera

mikenomad:
okej...
Men med alla spelare i ES + ett antal från europeiska ligor så kan du nog få till ett ganska vasst lag..
B-Å har ju möjligheten att få plocka rollspelare.
Vill han ha fem "grovjobbare" så har han tio såna att välja mellan..
Måste vara ett skitkul jobb han har!
Kommentera

Janken: Ja, jag skulle faktiskt gärna ha hans jobb. Tror inte jag skulle göra bort mig heller eller vad tror du? Tycker jag följt hockey så länge nu att jag kan det mesta. Verkar inte så himla svårt egentligen. :-)
Vad gäller min idé om TIK som landslag så var jag väl inte helt seriös om man säger så...
Kommentera

mikenomad: Men isf vill jag ha Laken vid min sida och ernie som presstalesman...(instiftar en sådan tjänst)
Kommentera

mikenomad:

Jo! Säkert kul.. Så länge det går bra.
Men glöm inte de STENHÅRDA DOMEN från supportrarna om det skulle skita sig..
Se bara på detta forum.
Efter en oavgjord match vill man värva... bänka... byta ut.
Styf är slut! (blev matchens lirare i går)
Hallin bör byta miljö! (Har börjat göra poäng i parti o minut)
Hedström bör vila! (Toppbetyg i Moramatchen)

Huuuga vad hemskt att stå emot alla"experter" på läktaren...
Supportrar som inte nöjer sig med tre poäng utan ständigt kräver att alla spelare skall brilljera i varje byte!
Varje passning skall sitta på bladet!
Alla slumppuckar skall hamna hos våra killar..
Kommentera

Janken: Ja, det är väl det där som vissa kallar "tjusningen" med ett sådant jobb...*L*
Går det bra blir du helgonförklarad men det behövs inte många motgångar förrän du gjort ditt s.a.s.
Minns en helsida i nån kvällstidning för inte så himla många år sedan. Den pryddes av en gravsten där textan sa nåt i stil med "Svensk hockey. Vila i frid". Landslaget hade väl förlorat några matcher. Kort därefter vann vi VM, OS etc...
Kommentera

Om det anses positivt eller inte är upp till er att bedömma men Ernie Eagle stod i dag i Leksandsklacken och hejade vilt på de för dagen i vitt klädda knätofsarna. 

Enligt vanligtvis välunderrättad källa (d v s undertecknad) så var han helt nykter...

Vilket lag ses han supporta fram nästa gång???

Kommentera

Mats Edström: Tror nog han är mer sur på att vi Brynäsare står i eran klack när ni möter TIK.
Kommentera

Mats Edström:

Igårkväll sågs Leksandsklädda supportrar ivrigt hejandes på Timrå.
Sedan finns det s.k Sundsvall Hockey supportrar som hejar på MoDo.

Vart är världen på väg?
Kommentera

friskan:

Hata storebror ! - Dåliga föräldrar ?
Kommentera

friskan:

Å så finns Timråiter som konverterar till MoDo ?
Kommentera

friskan: Jag har varit några gånger i Grycksbo Dalarna, där hejar man på Leksand. Då jag frågade varför dom inte höll på Mora nu när dom var i elitserien svarade dom.
Skulle du kunna tänka dig att heja på det där Sundsvallslaget ?
Det svaret räckte för mig.
Men det klart, nog faan skulle jag kunna tänka mig heja på Catterna om det verkligen gällde för dom. Man måste ju vara lite lokalpatriot och stödja all inhemsk hockey. Skulle ju inte falla mig in att heja på ett utsocknes lag.
Som i ES håller då jag på samtliga Norrlandslag av patriotism.
Jag ser ju heller Luleå, MoDo, Skellefteå vinna än dom andra plattnackarna.
Skulle möjligen kunna tänka mig heja på Malmö, det pga. medlidande för det är synd om dom
Kommentera

Helg Ernest:
Ja, man kan ju undra varför Sjösan stod bland Leksingar i dag med leksandshalsduk runt halsen?
Kommentera

Per HApps: Ja, det går ju inte att ta miste heller.
Hur gick det då? Vann Catterna ?
Kommentera

friskan: Nu var det ju faktiskt så att de tillresta Leksandsfansen var där enbart för att se sin f.d. målvaktshjälte Johan Backlund.
Att Sundsvallsfansen i sin tur ställer sig och hejjar på Modo är väl förståeligt. Man ska inte förvänta sig så mycket av den sortens människor.
Kommentera

Helg Ernest:
Leksand ledde med 2-0 inför tredje, men Bobcats lyckades med att göra två baljor i slutakten. Som blev slutresultatet,
Sjösan i gråblå kavaj och Leksandshalsduk var matchens höjdpunkt.
Kommentera

Mats Edström:

För det första så var Leksandsklacken pinsamt dåliga idag. Det var väldigt tyst men det stod väldigt många tofsingar där.

För det andra så anser jag att åka till Timrå i Leksandskläder och köra Backlund-ramsor är en aning fånigt även om tanken är god. Jag skulle aldrig göra något liknande.

För det tredje så var Sundsvallsklacken lika liten som vanligt idag, varför ställer sig inte fler där, det finns ju massvis med människor där under SCA-Cupen. Jag tycker att de som står där gör det jäkligt bra.

För det fjärde så var det underbart att se Sundsvall Hockey kämpa ner Leksand idag och plocka ikapp matchen till 2-2. En mycket imponerande insats. Jag gillar lag som kämpar och sliter. Jag gillar inte Leksand.

För det femte så är ernie eagles beteende är för mig väldigt fånigt. Jag skulle till och med tycka att ordet pinsamt passar in att en av våra supporterprofiler gör en sådan sak men det får stå för honom själv och han tar sina egna beslut.
Kommentera

JimmyH:
Snart är det jul och då skall vi tänka på dom som har det lite jobbigt just för tillfället, fortsätt jobba på .
www.hockeysnack.com/medlem/willysson/filarkiv.php?showfile=jul.gif
Kommentera

-Gurra-: Nu skall du inte vara sådan. Det klart viss finns det avarter, tex. Dom som håller på Catter och MoDo och bor i Örnen i Timrå.
I det läget måste man säga att personen lider av identitetskris, eller känna sig väldigt kränkt att klubben i sin egen bostadsort.
Jag undrar bara vad som gått snett. Han kanske har haft en hemskbarndom och vart ratat i knattelaget ?
Vad vet jag?
Kommentera

Helg Ernest: Finns det några bilder på ernie i Leksandsfärger?
Hur kul som helst.
Det är nog det blåvita han vill åt.
Fast han törs nog inte ta steget fullt ut, än.
Angående Johan Svedberg så verkar kritiken ha lagt sig en aning.
Balans, eller?
Kommentera

Moverare: Finns det lär dom med 110% säkerhet läggas ut. Om det inte modereras bort naturligtvis
Kommentera

JimmyH: Jimmy D var riktigt bra idag också... 1-0 till AIK mot Rögle. Se länk

Jimmy kom aldrig riktigt till i Timrå, att han var en bra målvakt visade han redan i Sundsvall. Om det inte hade varit för att vi lyckats så bra med Backlund hade jag varit lite sur på att han lyckas i en annan klubb. Jag trodde på Jimmy D när han var hos oss. Men klubben hade inte viljan att låta han utvecklas, han själv kanske inte heller var nöjd med att stå på sidan.

När det gäller målvakter tycker jag man oftare ska låna ut andramålvakten till allsvenska klubbar i regionen. Asplund skulle må mycket bra av att stå några matcher i Sundsvall. Kanske inte är så rättvist mot Niklas Dahlkvist... Men det ska nog gå att ordna. Låta han testa att stå i ett ES bås...
Kommentera

Moverare: Angående Svedberg så lider han av sin dåliga fjolårssäsong. Han måste vara bättre än de andra för att slippa kritik. Tycker han har stått upp bra de matcher jag sett. Sett sämre av bättre rankade backar i andra lag.
Kommentera

Tycho: Dessutom kommer han från Sundsvall.
Kommentera

Mats Edström: Medioker hockeymatch med två ansikten. Ett Leksand som kontrollerade tillställningen i 49min för att sedan tappa precis allting.

Kollektiv härdsmälta och stora darren på manschetten gjort att ett vilt kämpande Sundsvall fick med sig 1p efter 65min spel.

Med tanke på händelseutvecklingen får man nästan betrakta det som en stöld med ett oavgjort resultat.

Sedan undrar jag om det bara är Leksand Superstars (supportrarna) som är leksingar tills det dör?

Leksandshjärta är som bortblåst numera. Skall möjligen vara Janne Huooko då som kan kvittera ut ett godkänt betyg. Man tar ju för i h-e inte fajten därute på isen. Vinner inga närkamper, åker inga skridskor och har sämre sikte än självaste Håkan Mild. Man spelade med huvudet under armarna i 11min och så lite behövdes för att man skulle rasa ihop alltså.

Stackars stackars arma supportrar som tvingas åka hem efter en sådan här insats och inte hjälpte det att de lånat in mig på läktaren heller ;)

Till sist: Har Sundsvall Fans fler flaggor än supportrar? Vart har stoltheten för Sundsvall tagit vägen? Det eeeeeeeekar nåt djävulskt i Gärdehov.
Och Emil Nilzén hördes som vanligt mest och bäst i leksandsklacken och det även utan megafon.

Ett stort tack till Leksand Superstars - vi syns nästa år (på ett eller annat sätt)!!!
Kommentera

JimmyH: Jag står för mina beslut. Skälet är väldigt enkelt. När jag och mina kompisar blivit så in i helvete dåligt bemötta utav Sundsvall Fans samt delar av den gamla personalen på Gärdehov så det kändes det fantastiskt skönt att köra tumnageln i ögat på dem.

Har mer kompisar i Leksandsklacken än jag har bland Sundsvalls Fans om man säger så.

Har en bra relation med de flesta leksingarna som jag stötte på under Mästarcupen i Norrtälje ifjol. Vi delade sovrum och blev oerhört sammansvetsade och tajta ihop. Vi söp nätterna långa och hade fantastiskt kul. Något sådant vore otänkbart med en Sundsvallare.

I Sundsvall gror hatet. I Leksand spirar värmen.
Kommentera

JimmyH:

1. Trodde oxå mer på dalaklacken men blev besviken.

2. Där är vi olika (tack och lov?!), tycker att dom ska ha all heder för initiativet även om dom i samband med det också samtidigt höll på er.

3. I dagsläget har väl medgångssupportrarna gått i ide men vad vet man, en vacker dag kanske...

4. Fick själv lite svårt att sitta still och vara opartisk i speakerbåset på slutet i dag. Många myror i kroppen fram till slutsignalen.

5. Ernie är ett unikum som står i en klass för sig, för min del i positiv mening. 

Kommentera

friskan:

Du skrev: "Sedan finns det s.k Sundsvall Hockey supportrar som hejar på MoDo".

För övrigt är världen på väg åt h-vete men den diskussionen är knappast hockeyrelaterad och passar nog inte in i den här gästboken... 

Kommentera

Jaha.....Linköping var starka,men det visste vi på förhand!
Årets första djupdykning,men.....vi har förlorat 3 matcher av 17!
Leder serien 9 poäng före Linköping!
Vi glömmer och jobbar vidare!
KOM IGEN TIMRÅ IK!!!
Ny match på torsdag...Djurgården....revanchsugna till tusen!
Kommentera

Omröstningsdags! 3 apor känns som bästa oddsen... Jag måste säga att "Jag är martin lindman" inte tangerar förra veckans traktordäck. Annars är omröstningen den klart matnyttigaste läsningen på hockeysnack. Speglar vårt moderatstyrda samhälle så förbannat klarsynt och otroligt bra.

Heders.
Kommentera

SMÅLAND: Och Linköping må vara i toppform men vi leder som sagt var med 9 poäng, och HV flåsar LHC i nacken med bara en poängs avstånd, tätt följd av Brynäs och Färjestad. Så det finns ingen panik.

Undrar mot vilket lag Timrå spelar Seriefinal (konstigt uttryck; är det nytt eller har jag bara missat det?) härnäst?
Kommentera

SMÅLAND:

Håller fullständigt med dig. Förlora förr eller senare gör dom, och ska dom göra det så är det såna här matcher. Helt förståligt att det går lite fel ibland. Tror Kenta måste börja tänka på matchandet av Strålman och Lotvonen nu. Tycker dom ser slitna ut. Vid 0-2 målet somnade Lotvonen till vilket han inte hade gjort förut, men inte så konstigt så mycket som han spelar!!
Kommentera

I eftermiddags mötte vi ett hetare lag..
Inte lätt att möta ett tungt och vinnande lag som HV71!
Vi hade nyckelspelare borta och vi har stått upp bra
med bara 6 backar en tid o nu försvann även tongivande
forwards i torsdags...verkar oxå som om laget bara väntade
på uppehållet..
Han en vän på plats och han kunde inte känna igen laget,
men vi går till uppehållet som ledare och det trots alla
skador...strongt...ska bli skönt med uppehåll nu...
Tänk positivt vi leder ju Elitserien..
Vi jobbar vidare..
S
Kommentera

« · 777697 · »