1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Positiva tråden

« · 782583 · » Till forumet

Sv: Positiva tråden
Patrik L: Om man inte "accepterar"!! en sak betyder väl inte att man kan ta av sig handskarna o slå en rak höger??..det måste väl finnas gränser.....
Kommentera

mikenomad:

Vad yrar du om?

Ward har handskarna på sig när knockar crybabyn Sundh.
Kommentera

mikenomad:

Vadå, han kastade ju aldrig handskarna. Dessutom står dom och håller i varandra alldeles innan. Det såg ut som det brukar göra innan en fajt.
Kommentera

htikare: Varken jag eller Åskan har berömt det Ward gjorde. Vi har dock inte noterat det enligt er fruktansvärt fega och fula i situationen.

Att ni inte ens kommenterar Sunds uttalande i Aftonbladet ang. att han tog ner händerna när han såg att det var Ward visar mer på brist av objektiv bedömning från er sida...

Det uttalandet är ju pinsamt. Han vågade inte fullfölja då han såg att det var Ward...annars hade det varit ok?

-Jag får en smäll av honom vid sargen så jag är på honom lite. Sedan ser jag att det är Ward. Då tänker jag att det är bäst att ta det lugnt så jag tar ner händerna, säger Sundh.
Kommentera

Laban:

Isf är jag inte ensam om att yra! Jag går på de uppgifter pressen förmedlat (ST, AB mfl) då jag själv inte närvarade.

Undrar vem som yrar...
Kommentera

Laban: Kamma dig nu! du får gå och titta på boxning istället det verkar ju vara det du gillar inte hockey.
Kommentera

Patrik L:

Fast här håller jag med dig...tyckte också att det där uttalandet kändes lite märkligt..
Kommentera

Danne_l:

"Lance Ward kastade handsken och slog Timrås forward Oscar Sundh blodig." (AB)
Kommentera

mikenomad: Kan tänka mig att Oscar visste att han skulle hamna i slagsmål om han fortsatte, och ville undvika. Jag menar, han blev ju inte direkt omtyckt av Kenta när han fick match-straff förra gången.
Kommentera

"Sen släpper kanadensaren handskarna och slår ner Sundh med en rak höger.
– Själv släppte jag aldrig handskarna. Det är så fegt, upprepar Sundh med en kraftigt omplåstrad näsa." (ST)
Kommentera

mikenomad:

Jag har inte läst om det, jag kollade istället på videoupptagningen som finns på SVT:s websida. Där kan man väldigt enkelt bilda sig en egen uppfattning om hur det gick till, och jag är med HV-killarna här. Det är inget överfall och Sundh är inget oskyldigt offer som det framställs.

Synd på hans vackra nos dock...
Kommentera

Patrik L:

Som sagt, frånsäger mig allt ansvar för ev. felaktigheter och hänvisar till dålig journalistik på taskagt underbyggda fasktagrunder...;-)
Kommentera

mikenomad:
Är det inte bättre se situationen istället för göra bedömningar vad tidningar skriver ?
Kommentera

mikenomad:

Har du tittat på länken jag bifogade??

Dä ser man klart och tydligt att Ward tappar
den vänstra hansken i gruffet medans den
högra gör ett hembesök hos Sundhs ansikte..
Kommentera

Laban:

Väljer att blunda för det då det inte passar mina syften...;-)
Kommentera

Danne_l: Vackra och vackra, jag vet inte riktigt om jag håller med dig... Fortgår det här så ser han ut som ett lapptäcke snart. I början av säsongen rök tandraden och nu ser näsan ut som ett "S". :-)
Kommentera

Red-line:

Haha, inte hans år helt enkelt? Man får väl hoppas han redan har stadigt sällskap då...
Kommentera

Danne_l:

Tror precis som du att även vår egen Sundh inte alla ggr är Guds bästa barn. Det här är nog lite av hans stil också...som jag skrev längre ner; inte första gången i år han är inblandad i en fight där händer utan handskar figurerar...
Kommentera

Har inget att säga om "fighten" tycker dock att tacklingen som Oscar nästan åker på är rent förjävlig. Bakifrån och in i sargen....skitmodigt.
Kommentera

Har egentligen inget att tillföra själva händelsen. Trist för Sundh, kul för såväl Ward som HV-supportrarna med lite ribba efter en 'skitacool fight'.
Kommentera

Patrik L: Vilken jävla nolla du är. Inte påläst för fem öre. Ta dina uttalanden och stoppa upp dem arslet. För det första Stängde Kenta av Nils Ekman när han körde över Henrik Lundqviskt i SM-slutspelet 01/02.

Det var ett cyniskt överfall. Vad beträffar Manderville så var Norrena precis lika delaktig i den sistuationen till att det blev som det blev. Därmed inte sagt att Manderville var oskyldig.

Och om du hänvisar till matchen mot Luleå så blir Fredrik Warg (Inte Pär Styf som det tidigare felaktigt angetts) inknuffade i Leinonen av en Luleåback. Och sedan är Leinonen en idiot som åker utanför målgården och hindrar Hahl medvetet från att fånga pucken bakom målet där en annan Luleåspelare redan finns.

En målvakts uppgift är att fånga puckar inte ägna sig åt spelförstörande moment.

Och hur lätt är det att bromsa när man kommer i 110km/h och det hoppar fram föremål från ingenstans?

Så ta det jävligt vackert och passivt i fortsättningen innan duu hasplar ur dig en massa skit utan att ha tillräckligt med kött på benen.

Amen.
Kommentera

Hockeysnacksammanfattning för den som missat: 

Ernie tiltar. Blir citerad på ett HV-forum varefter ett par rättrådiga riddare av den omöjliga förkortningen kommer inridande här och känner att de kan bidra i debatten varvid åtminstonde en (Patrik L) bara är allmänt larvig och ska dra in Nisse Ekman och blablabla. Gud och Per Happs hoppar glatt ner i sandlådan och sprätter sand tillbaka. Jimmy och Dream Team försöker vara sakliga och diskuterar med en tillnyktrande Åskan.

Vad händer i framtiden? Oscar Sundh får väl näsan uträtad  och Ward halkar vidare på lädret efter en matchs avstängning. Frid och Karjala råder igen.

Kommentera

El Maco: ...och medan man skriver det kommer Ernie tillbaka igen. Att du orkar...
Kommentera

ernie eagle: alltså, snubben försöker avsiktligt provocera med den där målvaktsskiten, alla genomskådar och struntar i det men du hugger ett halvt dygn senare.
Kommentera

El Maco: Ha ha ha, klockrent!!! :-)
Kommentera

El Maco: Nej men jag kan försvinna härifrån för gott. Det är ju förbjudet att stå upp för sitt lag och sina färger.

Att visa känslor är helt felaktigt! Jag skall bara vara lugn och saklig jämt och ständigt. Aldrig spåra ur för då tar det hus i helvete.

Men ni kan vara lugn. Jag skall konvertera till att bli en mesig toffelhjälte kopplad och rumsren.

Bara göra som frugan vill. Aldrig ha någon egen vilja utan bara nicka instämmande och följa strömmen.

Då måste väl ändå alla bli nöjda och glada!

Puss å kram!

Amen!
Kommentera

ernie eagle: shit, har du gift dig? Grattis!
Kommentera

ernie eagle: Har du slutat blogga förresten?
Kommentera

Lemmy: Japp jag lade ner skiten och kommer i fortsättningen hålla låg profil härinne eftersom mitt tyckande härinne inte längre gillas eller uppskattas.

Då är det bättre att hålla igen käften till allas förnöjdsamhet.

Tack och bock!

Jag skriver numera endast i programbladet (där får jag åtminstone tycka vad fan jag vill).

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kommentera

ernie eagle: Om du är lite mer ödmjuk och inte retar upp dig på vad folk säger om det du skriver så blir du förhoppningsvis inte lika trackad.
Att tänka över det man skrivit innan man skickar det tjänar man mycket på.
Du är jävligt duktig på att skriva krönikor, det ska du ha en stor eloge för. Varför inte bibehålla samma ödmjuket i inläggen som i dina läsvärda krönikor.

Detta kan låta konstigt då det kommer just från mig, då jag själv tidigare har haft svårt med ödmjukheten här på HS. Men det kan kanske just på grund av det vara en anledning att tänka om.

Hoppas att du inte lägger av med att skriva på HS.
"Keep up the good works".
Kommentera

-Gurra-: Det är väl bättre att vara tyst och inget säga alls när folk enbart är ute efter att provocera mig.

Är så jävla less på att folk spelar ut mina kort och trycker upp mig mot väggen bara därför att...

Surrar jag, då skall jag andas, skriver jag då skall jag dämpa mig, är jag tyst då är jag sjuk.

Jag får huvudvärk utav att alla människor skall ha synpunkter på hur dan jag är som person. Aldrig någonsin nöjd tycks ni bli.

Ni klarar er så himla bra ändå utan min åsikt. För jag blir ändå aldrig tagen på riktigt allvar.

Har tappat sugen på att roa andra nu bara därför att jag måste. Att det vilar någon slags press över mig.

Det är också största skälet till att jag drar norrut till sommaren. Där får jag bara vara Magnus och ingenting annat.

Där kan jag slappna av och göra det som faller mig in. Får jag inte vara den jag är så får det vara för mig.

Att vara tillrättalagd för att passa in är inte min grej! Jag har blivit tillsagd i hela i mitt och nu får det räcka.

Nu skall jag spränga mig fri!

Men tack ändå!
Kommentera

ernie eagle: Vi behöver dig här på HS Ernie, stanna och skriv ta skit och spekulera, skriv det du tycker och låt dig inte slås ned om folk inte tycker som du.
Ord är bara ord och livet är en vals så bjud upp till dans men se till att du kan hålla din balans.
Kommentera

ernie eagle: Vi behöver dig Ernie, du livar upp denna GB! Keep up the god work! Förresten bra krönika i matchprogrammet igår =)
Kommentera

ernie eagle: Nu har det blivit lite slutspelstakter men spara dom till våren. HV LHC och FBK det är dom vi ska ta!
Kommentera

arnio: Kommer stanna kvar men definitivt inte vara lika aktiv som jag varit fram till dags dato.

Jag är snart i nivå med Luleås Kickan och därför lägger jag band på mig själv.

Ni är som är mina vänner bryr jag mig om, resten skiter jag i! Jag har bråkat tillräckligt nu och skällt så det räcker och blir över.

Folk fnyser åt mig nu och då har pendeln slagit över. Funktionen är fylld.

Kram!
Kommentera

General_Moisio: Tack ;)
Kommentera

ernie eagle:
Men för he,,, tror det börjar bli dax att fara ut till oss i Backås, här finns mängder av frisk luft, bara Vilkander är tyst så.
Har kollat runt lite här på GB, å kan konstatera att det varit lite sandlåde surr ett tag.

Men kör på, in´t skall du vara så självkritisk.

Like your style, go for it.....
Kommentera

ernie eagle: jag har själv gnabbats lite med dig men jag menade ingenting illa, ibland kan ironi eller en glimt i ett öga vara svåra att fånga ibland alla bokstäver i ett inlägg.

"Stora män är de som gråter först"
Kommentera

arnio: Nej nu slutar vi. Tack för responsen. Men nu utvecklar det här sig till en snyfttråd i mitt namn.

Så vill jag inte ha det! Alla har rätt till en åsikt. Men jag har svårt för kritik. Jag medger det. Jag är en känslomänniska.

Jag väcker känslor med mitt tyckande och för att jag står i centrum. En del älskar det, andra hatar det!

Men på sistone har kritikerna vägt över vågskålen på sin sida. Jag har väckt för mkt ont blod. Mitt tugg går inte hem i stugorna längre. Jag är en jobbig människa helt enkelt.

Något jag får leva med!

Kram!
Kommentera

Tråkigt att se Oscar Sundh igen ge sig in i ett slagsmål och få stryk. Hade Oscar fått chansen hade han ett satt ett likadant slag på Ward tror jag.
Kommentera

ernie eagle: Ingen fara! Gör som mig bry dig inte vad folk skriver och tycker om dig.
Kommentera

ernie eagle: Är det ett hot eller ett löfte ?
Måtte det va ett löfte som han kan hålla ( c :
Kommentera

Bergius: Håller med. han har ju visat tendenser att med lärrhet kasta hanskarna, så nog har han nypt till om han hunnit före.
Kommentera

ernie eagle:

Lägger in en bild på mig och sunes idol Johan Svedberg =)
Kommentera

mattias - 74: Det är en trevlig pöjk ;) Men för det behöver man inte älska hobnom villkorslöst när han glider omkring på isen och slår indianare =)
Kommentera

ernie eagle:

Du ser rätt sliten ut på en av bilderna, tål du inte sprit din stackare :)
Kommentera

ernie eagle:

Svedberg har varit bland de bästa backarna på slutet, har du inte märkt det så är det din spelförståelse och inte Svedbergs som det är fel på.
Kommentera

Ward avstängd ytterligare en match .. denna gången är det svt som har prickat rätt och säger att han slog Strålman

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19691&a=697379&from=rss
Kommentera

SMÅLAND: Smojlk i bägarn,men vi leder forfarande ES!!!
Skador o elände,men vi krigar....vidare!
Äckligt diciplinerat spel...
KÄMPA TIMRÅ IK KÄMPA!!!

Älska Timrå IK i med o motgång i vått och torrt ALLTID!!!!

Lall On Lall On..
Kommentera

Ja en forward ska vi ju få hit och det kommer vara en med klass inget att snacka om, men varför stressa, vi har ju Backe i målet och minst 2 hela och fräscha femmor till matchen imon, inkl en spel sugen sanny och hallin,

Som det ser ut nu så har vi ju endå

Mål : aspen, backe

Back: Strålman, Lotvonen, Styf, Kokko, Moe & Lindström sex st vilket är vad vi spelat på den senaste tiden.

Forwards: Nilsson, Svensson, Andersson, Regin, Nyllet, Sundh, Warg, Hedström, Halh och Hallin.

Har alltså 10 forwards skulle tills matchen emot FBK alltså ta in två Juniorer vilket inte skadar bättre de än inga alls. Fördela en Junis i första istället för Timo och en i 4:e istället för Carlsson, dumt att splittra på 2 och 3 och går som tåget.
Kommentera

« · 782583 · »