1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Positiva tråden

« · 799761 · » Till forumet

Sv: Positiva tråden
Man kan ju förstå att Jonte är sur med -8 i plus minus statistiken.
Det är tyvärr pissdåligt om man skulle sagt det på Hedströmska.
Kommentera

Svedberg riktigt bra. Nilsson, Regin ,Hallin och sund okej. Sanny på gränsen. övriga inklusive kenta= underkänd.
Klaken 5+++++.
Kommentera

Talangscouten: Ja men vilken tur att NÅT var bra ikväll då! Bara att se till att vara det match efter match, det är ju så vi kan påverka. Sen är det bara att hoppas att laget också hittar tillbaka till ett vinnande spel! :-)
Kommentera

mikenomad:

Nu blev det svårare att välja på omröstningen.....men jag röstar på det första.
Kommentera

Kan tyckas konstigt att Tero Määttä gör två mål när han på hela säsongen förut lyckats göra ett.
Det börjar höra till vanligheterna att lag eller spelare som haft svackor eller varit poänglösa vänder dom just mot vårt kära Timrå.
En ren tillfällighet eller?
Kommentera

jo de flesta lag brukar vända dåliga trender mot tik
Kommentera

kidcox: Nästa match är mot DIF borta...ger mig f-n på att en viss M. Lindman gör tre baljor el. dyl och sänker oss fullständigt! :-/
Kommentera

Nä, nu ska jag kopiera nuvarande tabell och hänga upp den bredvid sängen. Sen ska jag glömma senaste tiden, fullständigt radera ut den ur medvetandet. Istället ska jag låtsas att det är förra säsongen igen, för då hade nuvarande tabellposition orsakat multibla massorgasmer bland TIK-fansen!

Skål ta mejfan!
Kommentera

Hur positivt är detta?
Kommentera

mikenomad: Vore det inte för den där smileysen efterå på din slutklämm så hade jag banne mig fått en hjärtinfarkt alltså :) Om det mesta går i slow motion för tillfället så vore det ju att undergräva hockeyn fullständigt i Medelpad med pastor Sandlin.

Skulle vi ha Pingstkyrkan och PRO som huvudsponsorer då också? Samt kaffe med dopp, syjunta och bingo före nedsläpp ;)

Guuud vad myyysigt alltså! Riktigt retro på nåt vänster!

Det luktar landsbygd och Leksand lång väg alltså!

HEJA TIMRÅ!
Kommentera

T T:
Det där är åt helvete, är det någon som behöver vila så är det Sanny, han kan aldrig vara helt återställd från hjärnskakningen...
Kommentera

Per HApps: Det är nåt fuffens alltså. Fiffel och BÅG med landslaget tre Kronor.

Bojkotta skiten för fan! Vem bryr sig egentligen hur det går för Sverige i Moskva i en pissljummen turnering i juletid. Avslaget och ointressant!

Mats Näslund din jävla svikare! Tolerera inte detta utspel! Häv laguttagningarna och knäpp den där dåren från Karlskoga på nästippen!

NEVER MORE TIMRÅ IN DA FUCK´IN SWEDISH NATION TEAM!
Kommentera

ernie eagle: Vad jag inte förstår är på vilka grunder Sanny blir uttagen? Med nuvarande dagsform måste det finnas en uppsjö med alternativa backar i ES som lätt skulle gå före...Eller vafan, varför inte även i AS? Tex Kenny Jönsson..
Kommentera

mikenomad: Just ja, KJ är ju skadad igen vill jag minnas...
Kommentera

RTS: Hedström och Moe?! Var vi på samma match eller missade du att Styf och Kokko var på isen?!
Kommentera

Jag avviker lite ifrån ämnet om ni ursäktar.

Vad har hänt med SK:s hemsida ??
Kommentera

mikenomad: Man blev ju nästan lycklig nu alltså! Det står Lindmark och inte Lindström i rubriken från SVT. I undertexten däremot står det Lindström över vem som ersätter Per Hållberg.

Vad fan då´rå! Kan inte kylskåpsmagneten från Dalarna, Örjan Lindmark göra comeback enkom för detta och dra iväg till Moskva!

Hur mkt vill du ha betalt Örjan för att växla biljett med Sanny?
Kommentera

Hoppas inte Timrås nuvarande formsvacka får folk att inte vilja åka på kommande bortaresor nu, tänker framförallt på Linköping. Har fan längtat till den i över en månad nu. Kommer fan lipa om resan inte blir av!

In på Tikare & anmäl er för fan!
Kommentera

-Gurra-: Vette fan vad som hänt, har inte kommit in på hela dagen. Upp med sajten så folk kan anmäla sig till Linköping! =)
Kommentera

andyo: Jag såg TIK-MIK vilka du såg vet jag inte, jag såg även fler och bättre ingripanden av både kokko och Styf än vad jag gjorde av Hedström och Moe.
Tur ibland att man tycker olika. Men nu säger jag inte att dessa två du nämnde var bra, utan att de fanns andra som presterade sämre enligt mig.
Men oandra sidan kanske du tyckte att de två jag nämnde var klockrena idag?
Kommentera

ernie eagle: Eller Pekka.
Kommentera

RTS: Förvisso. Men nu var ju inte han direkt någon back utan en kedjerökande målvakt och latare än hin håle själv.
Kommentera

Det måste ju för f.. vara ett skämt att Sanny tackat ja tillLandslaget i den form han och laget är för tillfället.
Timrå är Sannys arbetsgivare och laget har som sagt en hel drös med skadade spelare, då tackar man vänligt men bestämt nej.
Passar dåligt med rollen som Kapten på skutan att vara borta i detta dåliga skadeläge vi befinner oss i.
Jag blir bara så jävla trött.
Kommentera

Tycker faktiskt att det vore läga för Tik att neka Förbundet spelare till dessa skit turneringar med tanke på rådande situation, eller det är snarare en önskan att dom gjorde det.
Men då kan det väl bli svårt att få hit spelare i framtiden kanske.
Nej det bästa vore om dessa "cuper" slopades helt.
Kommentera

Bissett19: Virus var som vanligt pratar alltid väl om motståndarlaget oavsett hur spelet ser ut..idag var mora bättre inget snack men virus ser ut att kräkas om han av bisittaren tvingas tala om Tik annat än i negativa termer.

Vi satt ett gäng o såg o hörde på honom.. varav hälften inte visste nåt om honom sedan tidigare ändå blev det direkt uppenbart för dom direkt att han inte var neutral som en normal bisittare är..

Inget kan få Virus se surare ut än de gånger hans rotekamrat i TV tvingar honom säga åtminstonde nåt positivt om Tik..
Men eftersom canal+ sport inte verkar ha nån annan att byta in..så får man
acceptera att han känner som han gör för vårt lag..
Kommentera

Jag tycker iallafall att det var Hallin och Kokko som var bäst idag och att Kokko gjorde väldigt bra ifrån sig . och varför funkar inte tikare.se , nån som vet ?
Kommentera

htikare: B å Gustavsson Sveriges största skitstövel
Sa så här strax innan truppen till Moskva togs ut.
Inga från Timrå tas ut de behöver vila,sen kommer bagarn med direkt och nu även Sanny.
Nä ledningen för Tik säg nu i från
Kommentera

REHE_Tikare: Jag håller med.

Petri Kokko var klart bäst i Timrå! Han var den ende med fart och med en vilja av att skapa något. Han hade kunnat uträtta mer om inte de övriga på banan hade åkt och gömt sig.

Gurra Frisk förtjänar berömet för klackens insats. En mycket bra insats på en trumma med ett trasigt skinn.

Jag är otroligt besviken på det sätt laget uppträdde idag. Det var ett utspritt lag som inte hjälpte varandra. Vi lyckades därav aldrig att komma med fart och skapade därav inga målchanser.

Jag hatar att förlora mot Mora. Jag vill inte att Mora ska spela i elitserien nästa år. Det är ett tråkigt lag utan karisma.
Kommentera

JimmyH: Alltså jag måste ha haft hallucinationer eller nått eftersom du och andra anser att Kokko var bästa i Timrå - och eftersom jag vill minnas att han var en av de sämsta på isen. Fruktansvärt mycket felpassningar mellan han och Styf, osäkert spel och de såg rädda ut.

Jag tror jag ska göra ett läkarbesök nu i veckan.
Kommentera

andyo: Bara det att han och Styf fick passa väldigt mycket mellan varandra säger väl en del om hur begränsat det var med passningsalternativ.

Jag kan annars köpa att det slås felpass om intentionen och tanken är rätt.

Osäker och rädd såg då inte Kokko ut i alla fall.
Kommentera

JimmyH: Har inte orkat/velat kolla efter, men tänk om ni har haft eran svacka nu inför nästa halva av serien (gud förbjufe) ;-)

När erni stannar hemma ifrån en hemma match då blir "Movve" kung över Västernorrland, fast en Jämt är en Jämt

Kommentera

65selander: Jag skall hitta mig själv igen. Det tar tid att läka öppna sår. Men så fort jag fått tillbaka hungern igen och finner motivation till att supporta mitt lag igen så är jag tillbaks ;)

Har inget med resultaten att göra, isf hade jag givit upp långt innan denna säsong.

Tror att alla iblandade parter mår bra utav min frånvaro just nu. Jag blir förhoppningsvis en lite bättre människa på köpet när jag väl är tillbaks :)

SING HALLELUJAH!
Kommentera

ernie eagle: Låter bra at bdu är på fötter igen, man blir lite konfunderad när man läser att du stannar hemma från en hemmamatch. ernie, ta inte allt personligt utan tänk som mig....

Det gör jävligt ont när laget förlorar men om man tittar bakåt så är det rena rock'n rollen mot hur det såg ut förra säsongen.

ps/ Ryktena i Vemdalen är att R2 är Movve ;-)

Kommentera

65selander: Det är helt felaktigt :) Men killen har anknytning till Sundsvall. Dock inte hockeyn utan Giffarna. Är tjenis med Lindman och de andra allierade inom Patronerna. En f.d. värsting nu ännu värre ;)

Han intialer är E.B. - mer än så säger jag inte! Har redan röjt hans identitet en gång i en webbkrönika som jag publicerade förra säsongen!

Ha en trevlig helg så hörs vi snart igen!
Kommentera

Talangscouten har rätt!
Har man, som det ryktas 300 000 i månaden så borde man kunna lyfta klubban 3-4 cm ovanför isen och tacka för stödet. Så j-vla jobbigt kan det inte vara. Hedström beteende är inte försvarbart.
Men frågan är...

Vad tror han sig vinna på detta?
Kommentera

Laken: Kanske dax att ge honom en reminder?
Vid nästa line up, skulle det bli knäpptyst istället för ovationer.
Så kanske han fattar vad vi tycker om hans betende.
Ställer inte han upp, så varför skall vi göra det ?

Som man bäddar får man ligga heter det ju.
Kommentera

Helg Ernest: Löjligt!
Kommentera

Per HApps: Om Sanny Lindström platsar i Tre Kronor i dagsläget så gör även Moe det.
Kommentera

Ambroo: Gör han det även med gårdagens insats i färskt minne?
Kommentera

Dream Team: Absolut... Deras dagsform är väl ungefär p samma nivå.

Här är iag en som vet vad som är bäst för honom själv;

www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=605245
Kommentera

Dream Team: Styf och Svedberg går väl också före om man ser till formen jämte Sanny. Smått pinsam uttagning av BÅG, visst Sanny har varit med förr, men med den form han har nu ska han inte ens vara påtänkt i min värld.
Kommentera

Laken: Men herregud vinkar du till alla dina människor i din omgivning varenda gång? Lämna karln ifred och ta det för vad det är. Har vi inte viktigare saker att bry oss om än huruvida Jonte tackat klacken eller ej?

Herregud jag lägger pannan i djupa veck.

Förstora inte upp allting.
Kommentera

Eftersom jag är nästintill en data-analfabet (för gammal för tockna nymodigheter eg.) så har jag fortfarande inte lärt mig att länka härinne. Så det får bli den gamla "klipp o klistra"-metoden. Håll till godo, saxat ur M. Nyströms blogg i Expressen:
"Sanny Lindström är en hårding - på riktigt
Att vara en tuff hockeyspelare är inte att tackla någon som Lance Ward gjorde senast. Eller att slåss som en dåre.
Att vara tuff är att tåla stryk - och ända spela vidare, utan att spåra ur.
En av svensk hockeys tuffaste spelare är Timrå-backen Sanny Lindström
Ni minns väl den ruggiga smällen i Scandinavium tidigare i höstas.
Vad få vet är att han fick en lika otäck smäll som junior, då en ambulans fick backa in på isen på Hovet och hämta honom.
Lindström lirar bara vidare och nu ska han ersätta Per Hållberg i Tre Kronor i Moskva nästa vecka.
Coolt."
Kommentera

Helt klart Fem plusare till Frisk på trumman =) en av få glädjeämnen den matchen =)
Kommentera

Angående landslag hur kan de komma sig att Johan Andersson och nu Sanny Lindström ska vara med i landslaget trots att BÅG sagt att inga Timrå spelare ska vara med?
Kommentera

General_Moisio: Jadu...var nog mest bara båg med det uttalandet...Varför J. Andersson är med fattar jag inte med tanke på vad som sas. Å andra sidan vet vi väl inte riktigt vad som sagts och vad som är (yttrligare) en tidningsanka av kvällstidningarna...

Sannys medverkan beror ju på avhopp. Han var åtminstone inte tilltänkt från början.
Kommentera

mikenomad: Ja han verkar ha svårt att bestämma sig för hur han ska ha de :)
Kommentera

General_Moisio: Det har med dålig journalistik att göra.

BÅG menade att ingen av de Timråiter som spelat i de tidigare landslagsturneringarna ska vara med i Rysslandscupen. Det vill säga Anton Strålman, Johan Backlund, Fredrik Warg och Jonathan Hedström.

Det har han ju hållit också.
Kommentera

JimmyH: Okej så uppfattade jag inte de hela men men
Kommentera

General_Moisio: Rubriker, ingresser och löpsedlar kan lätt luras.
Kommentera

« · 799761 · »