Ser att Timrås match mot Jyrgårn i morron sänds på PPV. Intressant!
Inte för att Timrås sänds men vilken gång i ordningen sänds inte Stockholms stolthet på C+ o PPV? Tror nog att man har kunnat sett Jyrgårn 4 ggr av 5. Starkt jobbat, Nisse!
Såklart att Jyrgårn visas,,på alla jäkla kanaler som finns.. detta är anledningen att jag verkligen HAT.. detta lag och alla kommentatorer, må de få åka ner till kvalserien, fast då skulle väll alla kanaler börja visa den isället för ES förstås..
matsby: Det går faktiskt att känna en viss skadeglädje ändå. Ett numer säkert faktum är att hockeyn märkligt nog verkar vara helt död i huvudstaden. En publiksiffra på 4.600 under matchen mot Frölunda säger inget annat att det är just så. DIF har alltså inget hemmastöd alls att räkna med, än mindre måste ju spelarna känna att Globen är VÅRAN hemmplan.. Utan publik, utan stöd och utan ett gediget intresse för hockey känns det som man är inne i en kraftig återvändsgränd. Nu verkar det inte heller hända så mycket, för denna trend har pågått under 2-3 säsonger nu.
Men.... media är och förblir media. Och så länge huvutstaden har ett representationslag i elitserien, så kan man ge sig att dom ändå kommer att få timtal i TV-rutan.. hur mycket öken det ändå blir runt "Stockholms stolthet"....
Dream Team: Det är ju skandal när "järnkaminerna" kan köpa säsongskort för 800-900 kronor och ändå finns inte intresset.
Hur många biljetter tror du det skulle finnas till almänheten om TIK gjorde något sådant ?
Nej hockeyn i vår kära huvudstad ger jag inte mycket för, kanske bra om de åkte ner i kvalet en säsong så att kanske det kommer ett "stockholms uppror" så intresset kommer tillbaka.
rådbjer: Vet inte men tror det är ett lag till på isen, och det kan ju vara värt en slant och titta på, Folk går ju på en boxnings match och betalar dyra pengar för att se någon bli nedslagen, fins ingen som betalar för att se vinnaren,,,,,
HH: He he, tror knappast kamin supparna vill betala för att se på andra lag o dessutom åka på stryk :))
Nä hockeyn är kall, iskall i Sthlm! Däremot är det en fröjd att se hur många som brinner för fotbollen där. Tänk om dessa kunde pallra sig iväg till hockeyn också, vilken fest!
Huge: Jag väntar mig både svar och påhopp. Snart kan vi läsa om hur många helsidor och TV-sportsminuter DIF får år efter år, trots att vi lider av sånt extremt ointresse att vi inte hamnar bättre än typ trea i publikligan nu för tiden.
Efterlyser man källhänvisningar o.dyl. så brukar det däremot bli rätt tyst.
Gone: Passa Dig. Vem vet, ngn med mycket fritid och lite liv kanske får för sig att göra ett Excel-ark och notera tid och antal minuter denna säsong...
I vilket fall är det frapperande hur ofta man tycks visa DIF samtidigt som det kan finnas matcher som kan verka mer intressanta. Svenska mästaren mot förra säsongens komet i en helt ny hall... Vad visar man? Jo, en helt ointressant match från Globen...
Redax 2: Utan att ha gjort ngn mer djuplodande analys tror jag att det ligger till så här: Man ser det man vill se. Gillar man inte ett speciellt lag, tycker man att det laget visas HELA tiden. Ungefär som när du kör bil. Du tycker att det är rött på ALLA trafiljus di kommer till, men glömmer bort alla gånger du har grönt...
Huge: Kanhända, även om min teori är den att vissa Timråfans (paranoida?) tror att TV-sporten försöker förfölja just dom med ständiga Djurgårdsinslag... ;-)
Gone: Du skriver "resten av hösten". Ok det köper jag, men det jag skrev var att det har gått 5 omg. o av dom har DIF visats 3 el. 4 ggr. 1 gång på C+ o resten på PPV.
Resten av hösten är det bara C+ eller både och, PPV oxå?
matsby mfl: Mycket snack om eld och sådant. Min farmor hade ett bra ordspråk: - Bränt barn skyr Kanarieöarna.
Moverare är rädd. Han vet att jag en dag kommer att hinna i kapp honom. Då kommer han inte att kunna köpa sig fri från smärta. Varken snajdiga hockeyhjälmar eller fjolliga dyra hockeyklubbor kommer att hjälpa mot den rena ondskan. Rinken krymper för Moverare... NHL-rink nu! Folk väntar på Moverares skräckslagna flackande blickar och öppspärrade ögonvitor. Tydligen lockar den typen av morbid underhållning fortfarande massorna. Är väl därför man står i grannen "Bondens" slakthus och mörar djupfrysta oxhalvor med blödande knytnävar... Ärrbildningen vill inte ta sig. Alltså! Är det inte underligt att man beter sig som en normal Linköpingshockeyordningsvakt bara för att det är supporterhockey på G? Det är jobbigt att vara arg.
Intressant!
Inte för att Timrås sänds men vilken gång i ordningen sänds inte Stockholms stolthet på C+ o PPV?
Tror nog att man har kunnat sett Jyrgårn 4 ggr av 5.
Starkt jobbat, Nisse!