1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596228 inlägg · 6216 ämnen

Presskonferens

Sv: Presskonferens
rådbjer: Mycket intressant tanke.. Vart 5:e år en ny hall...

Bra att vi får in lite kosing. Så kanske vi kan få ett par backar och en forward.

Börje: Synd bara att avtalet bara gällde arenan. Detta betyder att pengarna ska användas i denna. Visst ger det lite extra pengar men knappast något man kan köpa spelare för...

Man får väl hoppas att det rör sig om en rejäl slant. Åtminstone så att vi får råd med Halvards lön.

Tycho: Vi kanske slipper sno Halvards lön för att bygga lada iaf...

Goda nyheter måste jag säga!
Har ingenting emot namnet: SydKraft Arena.
Så länge klubben heter Timrå IK samt spelar i röd-vita klubbfärger så finner jag ingen anledning att klaga.

Nu väntar vi bara på de etablerade nyförvärven...!

Laken: POWER HOUSE !
Det är ju synd att det inte vart Vattenfall, Två Hål i väggen

Helg Ernest: Då har det låtit så här.......

Grattis till ett nytt namn på hallen måste jag säga även om sydkraft inte är min favorit kompis så vet jag att min fd tandläkares man är chef där och dom har power det har jag hört.

TD: Ja då var det nya namnet klart så Sydkraft arena. inte det finaste men det har väll inte så stor betydelse huvudsaken det är vårat rödvita timrå som finns kvar..
erica

Dream Team: Den var bra ( c :
Men denna vore nått att reta huvudsponsoren med under match .

irre: Får som sagt hoppas på att avtalet genererar rejält med pengar till Arenan. Jag kan inte påstå att man legat på latsidan på marknadsföringssidan. Eu pengarna fattas väl annu. En intressant iakttakgelse är förståss att namnet gäller fem år.
Namnet Timrå IK blir kvar, som om det vore något faktum som skulle kunna rubbas..men så känns det idag.
Hursomhelst välkomnar jag en ny arena. Det behövs.

dr Dängroth: SydkraFT aRENA...hmmm
som om Skelleftekraft skulle bygga om Rögles ishall.
Ska de ha hand om biljettförsäljningen åxå??
'Just nu är alla våra säljare upptagna, Du är placerad i kö.
Du har plats nr....2598!!! '

Jag väntar med spänning för att se hur långt pengarna räcker...

...ohm herr Johansson gjort ett bra avtal...

...kan laget räcka till att gå upp i ledning...

...vilket borde locka en strid ström av besökare...

...vilket i sig gör det möjligt att få kontakt med en ny stor sponsor...

...bara vi inte går på en propp...

El Maco: Ohm inte, kan många nollor bliva jordade.

...och sladdar ner i allsvenskan...

Zigge: då slår väl många Modoiter en glädjevolt?

El Maco: Nää, vi är rätt avspända, positivt inställda till gnistrande strimmor!

Zigge: Jag tror ändå det blir extra lätt för er att ladda batterierna inför nästa derby

Inte utan att man kommer att sakna Eldebrink

El Maco: Men vi har ju fortfarande kvar am Per Styf..

Mr Magoo: Lysande! I samma backbar som Sanny Lindström kanske?

El Maco: Snacka om resistent backpar..

Mr Magoo: Nja, jag tror de kan leda ganska bra. Förhoppningsvis slår det blixtrar om spelet. Synd bara att jag får nöja mig med att följa spelet via kabel-tv.

Dessutom är Chrippe uppfödd på Åskars Surströmming

*hör jag spridda burop i publiken?*

Vi som har backbrist.. den där Nicklas Likström är ju rätt bra..

Mr Magoo: Eller kanske 21 Peter Forsmark? Men han lär väl slutförvaras i nolaskogarna.

Och TIK kommer att spela sin kraftvärkiga turbin-hockey hädanefter..

Nya bilder på timraik.nu

Så stoltheten går att sälja till högstbjudande.

Jag var helsäker på att det hela var ett skämt... Isladan byter namn pga en sponsor.

Kommer lill-strimma-hallen byta namn till Oskar också?

Nä fy 17! Aldrig att jag tänker säga annat än Isladan.

Att någon skulle slanta upp miljoner før att få kalla hallen før Isstadion leder førmodligen till att det också i fortsættningen skulle vara den kalla hallen..
Sponsorn får såklart sitt namn næmnt i radiosporten, TV och tidningar. Exempelvis: "Nu går vi øver till Sydkraft Arena dær matchen mellan Timrå IK och XX pågår.. etc..".
Utan sponsor = ingen ny hall. Bra att TIK har fått en sponsor !

Enl. silly season på Hockeyligan är nu Pasi KLAR för Timrå!
Tackar den köper vi!

Madde: Det är bara att inse att detta är utvecklingen inom elitidrott och vi är nog tvingade att följa den.

Jag blev överlycklig då jag hörde detta. Pengarna är viktigast trots allt. Sedan hindrar detta inte mig från att fortsätta kalla den för Ladan.

"Jag ska ner till Ladan och lira lite" eller "Jag ska ner till Sydkraft Arena och lira lite". Valet är enkelt.

Sedan så är ju som EL Maco mfl visat här Sydkraft en roligare huvudsponsor än Kaffe, Hushållsprodukter eller Konsum. Så spänn av Madde! Det kommer gnistra om den nya Ladan!

Madde: Och andra sidan har den heller aldrig hetat isladan.
Det spelar väl förfan ingen roll vad hallen heter det blir ju Ladan ändå.

Älska Timrå IK

Madde: Jag fattar inte vad det är att hetsa upp sig över. Det är bara ett namn, menar det är det bästa för timrå. Vill vi ha ett lag i elitserien så måste det komma in pengar, och jag tycker det är en bra idé. Inget kommer att förändras, bara att det kommer in pengar till föreningen..

Madde: Vad är det för stolhet du pratar om Madde?
Hade dom gjort som Fbk och bytt färger på tröjorna då hade det varit skandal.
Vad f.. hallen heter spelar väll ingen roll ,skall vi leka med dom stora grabbarna så är det bara pengar som gäller.
Eller du kanske föredrar Allsvensk hockey i den gammla hallen?

rådbjer: Inget från den sidan är värt att beakta, tyvärr.

Nu kan ni gå in och titta på ritningarna för Sydkraft Arena på den officiella hemsidan. Följ länktipset!

Marcus:
Det kommer lite nya bilder i morgon!!

Marcus: Är sektion F borta sektion? Katastrof i sådana fall!

Kolla ritning 1 var entre gästande supportara står...

Swordster:
Dom få gångera som MODO & Brynäs besöker oss kan vi väl gorma ikapp från samma sida. Borde bli fint tryck då.

Swordster: Det verkar väl inte bättre, värdelöst isf, men som Per Happs säger så är det ju inte ofta det kommer bortasupportrar. Hoppas man inte har en fast sektion utan att det varierar i hur många borta supportrar som kommer.

Frella:
Läge att Timrå IK bokar en träff med Berra Littmar om utsmyckningen av sportbaren. Eller?

Skulle vi få Leksand hemma på någon helgmatch kommande säsong så behövs det säkert en redig bortasektion. Dom har ju en förkärlek till att vara många på bortaresorna, tänk om vi skulle få ett sådant lyft kommande säsong också. Faktum är att vi inte varit mer än 2 bussar på de senaste 2 säsongerna. Fruktansvärt dåligt.

Knylan:
Kommer osökt att tänka på en bussersa till Västerås för några år sedan. Då var det inte bara 2 bussar.

« · 278452 · »