1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590440 inlägg · 6217 ämnen

Pseudohändelse - hockeysemifinal

« · 526788 Till forumet

Pseudohändelse - hockeysemifinal
För oss rättrogna är ju säsongen slut.
Själv såg jag Roma-Milan på Olimpico i söndags.
Snacka om tifo. När vi klev av buss 280 så small det så hjärtat höll på att stanna. När vi gick mot vårt insläpp mötte vi hundratals Roma-anhängare som flydde, jagade av Milanfans. Så small det igen. Vi intog våra platser 1 timme före match. Södra kurvan, norra kurvan och Milans sektion var full. Ett oerhört liv. När matchen skulle börja så reste sig alla upp. Aha, nationalsång. Icke. 60000 personer sjunger Roma, roma, roma.....
Efter ca 10 minuter ser jag att det finns ett mål även på andra kortsidan när dimman lättnar. I andra halvlek, efter att Milan gjort sitt andra mål, blir det bråk på läktaren. Vi var ett tusental som flydde i säkerhet mot nästa sektion. Efter fem minuter var det lugnt igen. Efter matchen funderar vi hur vi kommer ner till centrum igen. Inga problem. 25000 tycks åka vespa eller motorcykel. Vi hittade en lämplig buss efter ca 20 minuter. Kanske det vore ett alternativ att komponera ett Timrå-anthem. Tänk att höra 5-6000 personer sjunga Timrå-Timrå-Timrå...
Kommentera

Sv: Pseudohändelse - hockeysemifinal

Papa Maco: Konstigt val när du kunde vara i Ånäshallen på derby istället.

Kommentera

El Maco: Du vet ju hur det är! Det är ju inte jag som bestämmer.
Kommentera

Papa Maco: Du får fler chanser att se derbyn i Kovland, nu är Bobbarna rökta. Måste enbart vara samarbetets fel att de åker ur?

(snart kommer projicerande Moverare och skriver att jag är bitterbitterbitterbitterbitterblablablabla)

Kommentera

Även fast slutspelet egentligen är slut. Guud vad jag unnar DIF och Wikegård ett tragiskt slut typ dagens!
Kommentera

Papa Maco: Jäklar vad grymt! måste ha varit en upplevelse utöver det vanliga:-) du har inga bilder som du vill dela med dig?
Kommentera

« · 526788