Så jävla illa att se sånt här i Elitserien. Det här börjar likna BA. ........................................................................................
"MÅLTAVLA Modotränaren Kent Forsberg attackerades med bland annat flaskor.
Kastade flaskor i ryggen: Det är bedrövligt.
I elitseriepremiären haglade flaskor mot storstjärnan Peter Forsberg. I går skämde publiken i Gavlerinken ut sig på nytt. Den här gången var det pappa Kent Forsberg som drabbades.
- Bedrövligt av publiken. Brynäs måste en gång för alla ta tag i sina problem, säger han."
GuRRa: Och risken för att Aftonbladet har blåst upp händelsen något alldeles fruktansvärt är tämligen stor. På ett sätt så ser jag inget fel med det, Foppa ska inte tro att han kan komma hem och bli hyllad i varenda hall och behandlad som en grek eller nått, men samtidigt så kan man väl kanske ifrågasätta om flaskorna är helt befogade. Såna där känsloyttringar visar väl egentligen bara på att sittplatspubliken är engagerad. Sen så är det väl även så att sittplatsarna i Övik får oförtjänt mycket beröm, dom är absolut inget bättre.
Motståndarna ska absolut inte känna sig välkomna till sin egen hall, dom är bara där för en sak ur hemmaperspektiv, att förlora. Då ska dom få känna det också. Men ännu en gång, att kasta flaskor kanske är lite under the edge eller vad man ska säga...
Knylan: Ojdå, ojdå. Vart lite luddigt det där. Motståndarna ska absolut inte känna sig välkomna till den hall dom kommer till, från publikens håll åtminstone. Dom är bara där för en sak sett ur hemmapublikens ögon, att förlora. Sådär.
Åke the Myth: ..och tydligen skriver jag som nån jaevla kråka så här på morgonkvisten. Bulanov verkade nästan besitta samma färdigheter som Huring i konsten att ensam avgöra en match.
Inte för att försvara beteendet, men hade det slagits upp lika stort om det hade varit t.ex nån Mifare som träffats ?
Knylan: Som jag skrev i Brynäsboken så är det väl älldre nissar som har fått sina biljetter betalda utav något företag och som inte kan hantera alkoholen, ut med iaf.
65selander: Då är det en sak, lördagsmatcherna är livsfarliga ur det perspektivet. Berusade 53-åringar i skinnjacka och röd näsa. Värsta sortens sittplatspublik. Vi hade en berusad man några rader ovanför oss under gårdagens match som gjorde sitt yttersta för att skämma ut sig. Det gick bra, åtminstone för honom.
JD: Hade det nog inte, men det var ju tydligen 2:a gången det hände mot Modo.
Ang. Bulanov så hoppas jag att han får åka hem till Ryssland igen istället för att förstöra svensk hockey ännu mer. Fast jag tror det är en taktisk fint, dom tog hit den här losern för att vi verkligen ska uppskatta svenska domare, däribland Vimmelkantig o Lärking mfl.
Snälla, ingen mer Bulanov! Vi ska aldrig klaga på domarna mer :0)
........................................................................................
"MÅLTAVLA Modotränaren Kent Forsberg attackerades med bland annat flaskor.
Kastade flaskor i ryggen: Det är bedrövligt.
I elitseriepremiären haglade flaskor mot storstjärnan Peter Forsberg.
I går skämde publiken i Gavlerinken ut sig på nytt.
Den här gången var det pappa Kent Forsberg som drabbades.
- Bedrövligt av publiken. Brynäs måste en gång för alla ta tag i sina problem, säger han."
(Källa: Aftonbladet.se)