1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591716 inlägg · 6217 ämnen

Räddningstråden - nu ger vi järnet!

« · 1657012 · » Till forumet

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Laken: Nu är det läskigt på riktigt att läsa vissa av insändarna från vad man får förmoda är hardcore Sundsvall Hockey supportrar. Inte ens Djurgården, AIK och Bajen önskar livet av varandra. Det är jobb, kultur, traditioner, ungdomar, ledare etc på spel. Ingen jävla lek det här.

Ruskigt osmakligt om jag får säga det.

Skulle vara på sin plats med uppmuntrande ord från officiellt håll i den klubben istället
Kommentera

Någon som hört något...?

Kääääääääääämpa!!!
Kommentera

Bergius: Hamburgarna smakade lite skumt senaste matchen.
Kommentera

SuperMupster: Har man sålt travhästen?

Redigerad kommentar

Kommentera

Christer Jonasson är ingen supporter överhuvudtaget. Han föredrar Strindberg, musik och historia. Se länk.
Kommentera

Modano: Christer Jonasson är inte anti Timrå, möjligen något mer falsettentusiastisk över Modo.
Kommentera

SuperMupster: Ok. Fan vad tajt.
Kommentera

hubbenorlen: det är sagt att om inte klubben har en långsiktig lösning innan sen onsdag kväll så låter klubben spelarna att gå.

Kommentera

Andersson: Hävs uppgörelsen om att spelarna är fria att gå onsdag natt om klubben undviker konkurs?
Kommentera

erathoo: Ja Gif och Modo boööögen Jonasson älskar att spy skit på Timrå likt dårjävlarna på Mitt nytt lovers Hasse i spetsen
Kommentera

Det som är synd är ju att , enligt Ewa L  ,  så får vi inte besked förrän TIDIGAST onsdag  .

Onsdag kväll är ju deadline för att ha kvar spelarna

Kommentera

Timrå Isstadion: japp men den artikeln borde granskas en gång och återkomma med rätt detaljer isst för fel.

En utav de de sämsta rapporterna ang Timrå ik's läge startade...
Kommentera

Andersson: Är det från SR?
Kommentera

Andersson: precis, hörde "anti-timrå" Christer Jonasson sitta o svamla på p4 riksradion. Helt otroligt att dom inte kan få fakta rätt.
"Timrå vill sälja arenan som går med mångmiljonförlust..."
Jädra muppar!!! 1
Kommentera

En privatperson, och kommunen har lämnat bud som varit alldeles för låga och i dag sitter klubben i ett sista desperat möte med berörd bank och senare i kväll ännu ett  möte med kommunen.

Inget har hänt de senaste dagarna och händer inget i dag så är, enligt sportchefen Kent Norberg, spelarna fria att från och med i morgon, natten mellan onsdag och  torsdag, gå till vilken klubb som helst. På lördag stängs transfersfönstret.

Och en konkurs gör att matchen på torsdag hemma mot AIK ställs in.

Kul med lite lögner också .   Sen när var Svedbergs bud för lågt ??

Kommentera

RED DEVILS: Berätta mer om vad du vet. Hemskt att kastas mellan hopp och förtvivlan och försöka värdera alla rykten.
Kommentera

RED DEVILS: Perfekt. Då kan laget ta över privatjeten och ta flyget till bortamatcherna.
Kommentera

RED DEVILS: tänkte på det häromdagen, vilket tillfälle att få bort den negativa stämpeln dem fått på slutet och lägga lite fokus på att bli hjältar istället.
Kommentera

Hyffsad jaktstuga för 7,5milj kr.
Kommentera

RED DEVILS: Har de sålt jaktstugan och lagt pengarna på TIK?

Det var därför Sverker Martin-Löf hoppade av alltså, han ville inte offra "sin" jaktstuga för hockeyn.
Kommentera

157620: har dom råd med privatjet och massa lulllull, har de nog råd att dega lite för timrås överlevnad med.
Kommentera

RED DEVILS: Fakta eller spekulation?
Kommentera

SCA heter frälsaren imorgon.😎
Kommentera

Påminner om att OLearys Gamla Stan visar Karlskoga-Timrå ikväll för alla i Stockholm som inte kan ta sig till Karlskoga för att se matchen live. Matchstart 19:00 men slut gärna upp lite tidigare vid 18:30 på Kornhamnstorg för Timrås skulle. Det är många som kommer verkar det som. Kul!

Kommentera

Timrå kommun, näringslivet, banken och Timrå IK kämpar för att hitta en lösning.
Nu lägger kommunen locket på.
– Återkommer med besked i morgon, tidigast, hälsar kommunalrådet Ewa Lindstrand via sms.
Under gårdagskvällen avslöjade vi planerna om Timrås ödesmöte med de inblandade nyckelaktörerna.
På detta möte skulle en ny lösning presenteras för att rädda den konkurshotade klubben.
– Jag har fått ett mail från Lars Nolander och att han vill träffas tillsammans med banken och näringslivet. Det kommer vi också att göra, men jag vet inte hur de tänker och jag vill inte spekulera i något före mötet, sa Ewa Lindstrand då.
Nu väljer kommunalrådet att lägga locket.
– Återkommer med ett besked i morgon, tidigast, skriver hon i ett sms och meddelar samtidigt att hon inte tänker ge några kommentarer under dagen.
Varför?
– Därför att vi just nu har fullt upp att diskutera olika lösningar och vi vill inte att media ska störa den diskussionen.
Senare under kvällen sammanträder Socialdemokraternas och Vänsterpartiets fullmäktigegrupper och de kommer då att fatta beslut om det senaste budet i frågan.
Vi har sökt oppositionsrådet Tony Andersson (M) och kommunchefen Stig Fagerström för en kommentar utan att lyckas.
Timrå IK:s ledning var oanträffbar under måndagen, men vid lunchtid på tisdagen meddelade klubbdirektören Lars Nolander följande:
– Det är inte klart på långa vägar."
Kommentera

ante08: Det är INTE klart!
Kommentera

T T: Går rykten på Facebook att det gick vägen och parterna hittade en lösning, kommunen tar över arenan och Timrå IK består och kan andas ut, nu hoppas jag klubben sköter finanserna bättre hädanefter om det så får bli på bekostnad av A lagets prestationer, satsa på att få fram egna talanger istället då kommer själen i klubben och fansen bli starkare oxå
Kommentera

hubbenorlen: Eller dränka sorgerna. Rejält.
Kommentera

El Maco: Du har så rätt. Den tråden var ju ursprungligen sportinriktad och inte om existensen.
Jag blir tårögd av att få vänta på svaret.
Längtar tills någon kan starta " Firartråden " vi lever vidare och
tar nya starka tag mot framtiden!
Kommentera

El Maco: Kanske får vi fira dubbelt på olearys i kväll...
Kommentera

Även om det är kul att SMÅLAND hittade en lämplig trådrubrik från 2005 kanske vi ska hålla oss till den här?

Kommentera

El Maco: ok tack
Kommentera

EArk: Stig är fortfarande game on ifall det går att komma överens med kommunen om hyran, typ. Men han har inte hört något. Han är inte på mötet idag utan på resa. Han träffade TIK-styrelsen i söndags. Kommer alla överens kan allt gå "på fem minuter"
Kommentera

livechatten 

13:59

Kommentar från Guest 
hur ser agendan ut för dagen? Vet ST detta?
Fredrik Söderberg: 
Vi kommer att uppdatera med en ny artikel i frågan inom kort. Under kvällen kommer vi att berätta om mötet när fullmäktigegrupperna träffas i Timrå. Så håll utkik.
Kommentera

Gorkyman: Ja, lite så jag menar
Kommentera

Berglund:  Käkar hellre en bajsmacka och överlever, men tar ju naturligtvis hellre en m dijonsenap om det erbjuds !

Kommentera

Bergius: Så man skulle kunna säga att kommunen serverar oss en bajsmacka men vidhåller att det är dijonsenap även fast vi alla vet att det är en bajsmacka.
Kommentera

här är en intervju med stig www.st.nu/ishockey/hockeyallsvenskan/svedberg-kan-gora-klart-pa-fem-minuter har dock inte premium.....
Kommentera

EArk: Om inte tvättbjörnen var representerade så stärks min känsla ännu mer om att det rör sig om ett arenaköp från kommunens sida. Ett arenaköp för billig peng som innebär att TIK får ett negativt eget kaptial, men kanske kan överleva utan elitlicens i lägre division samt få behålla sin ungdomsverksamhet. 
Kommentera

SuperMupster: 90 millar låter ju som siffran innan rekonstruktionen?
Kommentera

Kommentar från Guest  
Jag vet att det inte är några skulder på 90miljoner som TIK har det kan ni glömma! Om kommunen köper arenan för 29 milj och banken och näringslivet går in och stöttar med det som de har lovat så kommer TIK att vara på fötter igen och skuldfria!

ovanstående är detsamma som jag har uppfattat läget, någon som vet mer? 
Kommentera

ingen Stig på mötet enligt Fredrik Söderberg på ST
Kommentera

Händer det nått?
Suttit här i hemmabaren ett par dagar och undrat nu!
Kommentera

För ett par timmar sedan skrev Stig S på FB: "Jag ser det här som en enkel affär, som vi kan avtala och lösa snabbt, men tyvärr så förstår inte jag hur Timrå kommuns politiker är fostrad, som gör underliga utspel i media.
Kommunen bör först sätta sig vid förhandlings bordet, som vi kom överens om
vid vårt första möte med kommunen förra Måndagen.

Tiden går.... jätte tråkigt, vi har lagt ner väldigt mycket tid o energi, för att lösa hela affären.

Vårt målbild var och är att köpa arenan och skapa en stabil ekonomi i Tik"

Kommentera

Carl Lejonkräk: F5 knappen på datorn är snart utnött...
Kommentera

El Maco: Spänande värre här!!
Kommentera

EArk: Jag älskar den här realtidsbevakningen :-)

Folk pratar valet i Grekland och annat bjäfs. Det är här det händer!

Kommentera

Rip Kirby:

Tänk att alla sitter som på nålar och kollar livechatten. Jag hade precis tänkt klistra in exakt samma text, men såg då att det redan var gjort. Samma sak i går, någon annan var några sekunder före medan jag sölade på med mina egna formuleringar. : ) 

Kommentera

« · 1657012 · »