timrasuppi08: Ja fast hade du bott kvar hade du bidragit till en bättre ekonomi till kommunen, kanske hade kommunen kunnat lagt ett högre bud på arenan då.
Du kan inte heller rösta i Timrås nästa kommunval. Så pajas eller inte blir ju inte ditt val.
Många utflyttade minns med nostalgi WÖ-Kalle, själv vet jag inte vem det var då jag inte är uppväxt här. Men hur hade det kännts om den här Kalle hade fått ligga i sin egen avföring på grund av att man varit tvungna att dra ner på åldringsvården då man gått och köpt en hockeyarena istället.
Redigerad kommentar
El Maco: Ja så min ynkliga hundring i kommunalskatt blir mer värd om den delas upp, eller hur tänker du nu?
Så om jag tar en annan hundring och sätter in på två olika konton på banken så blir det mer pengar än om jag sätter in dem på ett konto?
Eller får jag mer för pengarna på Domus om jag går två gånger och handlar för en femtiolapp vardera gången, istället för att slå på stort och handlar för en hundring direkt.
Redigerad kommentar
EArk:
Det var fan vad glad hon ser ut då. Som att det här vore roligt. Verkligen jättekul att kommunens flaggskepp är på väg att duka under...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Smokey: Vore intressant att se reaktionen hos Ewa om nu Stig Svedberg, eller ngn annan privat aktör, gick in och köpte anläggningen men utan avtal med kommunen. Då skulle kommunen, med k-rådet i spetsen, få komma krypande till den nya ägaren och be om att få teckna avtal för att kunna nyttja anläggningarna. Fult spel besvaras med dito.
Som det ser ut nu så kommer kommunen att skriva in sig i den svarta historieboken, den bok där Papphammar florerar
Lennart A
Jockz:
Vad kan ismaskiner, kylanläggning osv tänkas vara värt?
Finns det kanske några alternativa köpare till en plåtlada med väldigt bra parkeringsmöjligheter?
Löser sig bara skuldproblematiken kan Timrå hyra in sig i Gärde.
Eric Westlund: Fredrik Söderberg, vår utsände på träningen, har kommit tillbaka till redaktionen från isträningen i Eon Arena. Med sig har han massor av intressant information. Håll utkik under eftermiddagen! Vi utlovar ett par grejer av intresse! |
EArk:
Det låter spännande! Eftermiddagen är räddad?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar