1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591594 inlägg · 6217 ämnen

Räddningstråden - nu ger vi järnet!

« · 1657470 · » Till forumet

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Smokey: Kanske kan det vara läge att använda livechatten för auktion på kluubborna?
Kommentera

ante08: Redan provat på 90-talet med mycket mycket dåligt resultat 
Kommentera

Pär: SK:s Facebook står till förfogande.
Kommentera

Smokey: The Doors - The End, Joy Division - Love will tear us apart, The Cure - Cold, Paradise Lost - As I die  borde kunna sätta dig i rätt sinnesstämning
Kommentera

Mitt i all oro kan kommuninvånarna i Timrå iallafall glädjas åt den mediala uppmärksamhet och exponering som riktas mot de folkvalda politikerna.

Som boende utanför Sundsvallsregionen hade jag fram till inte så länge sedan ingen åsikt om de lokala kommunpolitikerna. Det man har visat så här långt gör mig inte imponerad.

Det kanske inte är rättvist att ha lika stora krav på fritidspolitikers retoriska förmåga som många av de politiker man är vana att se på riksplanet uppvisar, men när de ser ut som miffon framför TV-kameran och inte får ut ett ord ur munnen så skulle iallafall jag bli orolig.

Nu hoppas jag att man är desto mer kompetenta på andra plan och kan komma överrens mellan partierna så att man innan slutet av denna arbetsvecka kan nå en överrenskommelse om en långsiktig lösning för arenan som undanröjer det akuta konkurshotet som vilar på klubben.

Kommentera

Smokey:

Jag har för stunden svårt att komma på en dystrare låt än detta belgiska guldkorn från 1989. Den handlar om någon slags nära döden-känsla - en klockren låt för ändamålet, med andra ord! : )

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Kanon!

Här ett annat gulkorn

Kommentera

Alexander Nilsson: 
Spännande uppgifter har nått redaktionen och vi har en skribent som författar en spännande text. Stay tuned for more under den närmsta tiden.
Kommentera

Snälla, snälla, snälla! Skriv här istället/också. Fortfarande förstår inte alla att TIK genererar pengar till välfärd och kommunens kärnverksamhet vård, skola och omsorg. Vissa tror att det är tvärtom. Vissa tror också att det handlar om ett stöd till klubben när det i själva verket handlar om en rimlig investering i idrottsinfrastruktur. Till fyndpris dessutom.

www.st.nu/skickain/insandare
www.dagbladet.se/skickain/insandare
Kommentera

Fan vad jag är avundsjuk på alla er som kan gå på matcherna. Själv sitter man i Norge och kan inte göra mer än hoppas och mana på kompisar/familj att gå.

Ni som har möjlighet att få på matchen imorgon men väljer att stanna hemma, DRA ÅT!!!! ERA BORTSKÄMDA JÄVLAR!!
Kommentera

nectis: Ingen fara!! 5 st sittplatser köpta till mig och mitt följe;-) Funderar på att vaska en par ståplats dessutom. Imorrn blir det extas!!
Kommentera

NU FYLLER VI ARENAN!!!
Kommentera

Smokey: dont think twice its all right med bob Dylan, bittert uppgiven. Han sjunger om kommunen i det här fallet
Kommentera

Laken:
Nu är det upp till bevis alla ni som har möjlighet att vara på plats i morgon! Själv sitter jag i Bryssel och har ingen möjlighet att gå förrän i februari, men om vi fortfarande är vid liv då kommer jag!!!
Kommentera

Smokey:Skuggornas grav.

Kommentera

Något är på gång,på Tik-Puls.

Kommentera

Smokey: Äh, släng på 'Don't worry, be happy'. Det här ordnar sig!
Kommentera

Även ni som inte kan vara på plats kan köpa biljetter...
Kommentera

Förhandlingarna om Eon Arena drar ut på tiden.

I en mejlväxling från i morse menar kommunalrådet Ewa Lindstrand att det är bankens fel.

– Vi har jobbat fram en bra lösning från kommunens sida och vi har en dialog med Timrå IK om detta, men nu riskerar Handelsbanken att stjälpa det hela, skriver hon.

Ett besked skulle komma under dagen när det gäller Timrå IK, men förhandlingarna om Eon Arena drar ut på tiden.

I flera olika mejl till privatpersoner, som vi tagit del av, pekar kommunalrådet Ewa Lindstrand (S) ut banken som det stora problemet.

Mejl 1: Vi har jobbat fram en bra lösning från kommunens sida och vi har en dialog med Timrå IK om detta, men nu riskerar Handelsbanken att stjälpa det hela.

Mejl 2: Vi har en bra lösning framme nu, men då krånglar Handelsbanken.

Mejl 3: Kommunen har jobbat fram en lösning som vi just nu diskuterar med Timrå IK, då riskerar Handelsbanken att stjälpa hela frågan.

Mejl 4: Vi har ett bra förslag till lösning, men just nu krånglar Handelsbanken.

Vi har under dagen sökt Ewa Lindstrand för en kommentar i frågan om Eon Arena, men hon hänvisar via sms:

– Tyvärr så vet vi inte när vi kan lämna besked. Jag kommer inte att svara på något förrän vi är klar, skriver hon.

Vi har även sökt oppositionsrådet Tony Andersson och ansvariga från Handelsbanken utan att lyckas.

Tony Andersson har tidigare uttryckt kritik mot bankens sätt att agera i frågan om Timrå IK.

– Banken har under alla dessa år bara tänkt på deras affärsmässighet och inte på föreningens bästa. Jag hade uppskattat ett bättre samarbete, säger han i ett pressmeddelande på kommunens hemsida 16 januari.

Timrå IK gick under dagen ut och förlängde spelarnas deadline för att byta klubb till fredag eftermiddag och bekräftade samtidigt att det kommer att bli match mot AIK under torsdagskvällen.

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Man blir ju tokig.Är detta på riktigt?
Känns som att ngn skojar med oss...
Kommentera

T T:Bra lösning för kommun,undra om det är en bra lösning fr Timrå ockå.Låt mej tvivla. Hoppas hoppas jag har fel.
Kommentera

T T: Har man ett förslag och banken säger nej så har man förmodligen inte ett bra förslag. Men skönt att kunna skylla på någon annan nu....
Kommentera

KulaShaker:Kommun vill väl att banken ska skriva av mera  av lånet.Så kommun inte ska behöva betala så mycket.
Kommentera

T T: Psykisk terror, ligger IS bakom det här?
Kommentera

Har köpt biljetter åt min mamma, mina två systrar, min bror+flickvän och åt min pappa.
Kommentera

Jockz: Aaargh, sätt något sorts lås på kvinnan
Sköt sånt här off-the-record för jävulen.
Kommentera

T T: Hon försöker liksom tidigare skylla på banken när det är en politisk fråga.
Kommentera

Pucken: Självklart ska kommunen skylla ifrån sig. Spelar ingen roll vad nägon säger, går Timrå IK i konkurs kommer jag inte skylla på någon annan än kommunen.
Kommentera

nectis:Inte jag heller,fan vad jag är trött på Eva L.Skyller allt på andra.
Kommentera

Det är väl det där kommunen fortfarande inte har fattat. Arenan är säkerhet för ett lån. Bjuder kommunen för långt under marknadsvärdet blir det så klart ingen affär. 

Det blir förmodligen en hel del frågor från Handelsbankens ledning rörande det här lånet iaf...

Kommentera

Kongo:Vilken j-a berg o dalbana...Det mörknar igen då! Det är bara politik och undanflykter som gäller.
Kommentera

Tony Andersson har tidigare uttryckt kritik mot bankens sätt att agera i frågan om Timrå IK.

– Banken har under alla dessa år bara tänkt på deras affärsmässighet och inte på föreningens bästa. Jag hade uppskattat ett bättre samarbete, säger han i ett pressmeddelande på kommunens hemsida 16 januari.

Vad ska man säga? Tony Andersson verkar vara en riktigt klok man.

Kommentera

Bergius:

Själv har jag jäkligt svårt att vara förbannad på någon som lånat ut för mycket pengar med för dålig säkerhet.
Banken har snarare varit för snälla och borde ha satt stopp långt tidigare. 

Kommentera

Kom ihåg här att mejlen är skickade halv sju imorse. Man kan ju anta att åtminstone något hänt under dagen.
Kommentera

Bergius:

Banken hade väl skrivit ner från 44 m till 29 ???

Kommentera

bar mofftak: Ja alltså har man som utgångspunkt i diskussionen att en bank agerar för att hjälpa föreningen snarare än att rädda sina egna ekonomiska intressen ja då förstår jag att man blir besviken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bergius: Jag vet jag....skylla det på banken...om jag inte har fel så skrev HB av ca 30 millar på skulden i rekonstruktionen. Plus att man är beredd att skriva av 5 till nu..Det är ju rätt bra kan jag tycka...
Jag kan inte ens få ner mina lån med 0.01%
Kommentera

Knylan: fast nyheten kom ju nu ? 
Kommentera

Andersson: Jo men mejlen skickades imorse. ST gör allt de kan för att spinna vidare på detta nu. Helvete vad klick de måste håva in, från hela Sverige. De skulle också bli lidande om föreningen skulle försvinna då TIK ständigt är bland de mest lästa och klickade de har.
Kommentera

Knylan:

något nytt i 'fallet' har ju inte  kommit fram heller , så det tyder ju på att mailen är det senaste

Kommentera

Andersson: Det senaste som har diarieförts. Det är ju först då som mejlen blir offentliga och ST och andra kan ta del av dem. Den som sköter den uppgiften på kommunen har nog haft en del att göra de senaste dagarna. 
Kommentera

Uppmaning efter morgonmejlen i media: Påtala för [email protected] att det politiska ansvaret inte går att prata bort.
Kommentera

Kongo: Nej, låt de förhandla i lugn och ro istället. Jag är övertygad om att Ewa begriper detta ändå.
Kommentera

Kongo: Tycker det i så fall snarast ska påtalas att hennes mejl är offentlig handling...

Kommentera

Laken: Ja, låt dom få koncentrera sig på att sy ihop det här nu. Vad som mejlades i morse är lika aktuellt som Digerdöden nu, med alla turer som är.
Chill!
Kommentera

Bragd-Birger, Laken: Det som varit aktuellt och fortsatt är det är Ewa L:s skademinimering (hittar inte rätt ord) att skylla på banken. Ju mer hon kan göra det desto mindre chans till en vettig lösning.
Kommentera

Kongo: Några mail till kommer inte påverka detta. Tänk nytt istället.
Kommentera

Fullsatta luncher i restaurangen både igår och idag...
Kommentera

« · 1657470 · »