1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591478 inlägg · 6216 ämnen

Räddningstråden - nu ger vi järnet!

« · 1657563 · » Till forumet

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Laken: Hoppas på fullsatt imorgon kväll också 
Kommentera

Jag har fått med mig morsan och farsan. Erbjud er att köra eller vad som helst, bara ni får med er bekanta till arenan!

FYLL E.ON MOT AIK!!!!!!!!!
Kommentera

En annan som måste lyftas fram i dessa dagar är Roger Forsberg. Ger alltid ett bra intryck i intervjuer.
Kommentera

Senaste nytt: Enligt Mittnytt vill en företagare köpa EON Arena.Timrå IK vill att kommunen stå på Arenan!
Kommentera

T T: Det pågår samtal med en företagsgrupp som kan komma att köpa arenan, men förhandlingarna bromsas av att Timrå IK vill att kommunen ska stå på hyreskontraktet

Det har varit knäpptyst den sensate dagarna från både Timrå kommun och klubben om innehållet i förhandlingarna.

Men enligt vad Mittnytt idag erfar ska en företagsgrupp vara spekulant på Eon Arena.

En källa säger till Mittnytt att det hela bromsas av Timrå IK kräver att kommunen ska stå på hyreskontraket.

Samma källa uppger att allianspartierna vägrar att gå med på ett kommunalt arenabud på över 15 miljoner.

Kommunalrådet Ewa Lindstrand hävdar å sin sida att det är Handelsbanken som "håller på att stjälpa affären" , detta enligt e-post som publicerats i sundsvalls tidning nu i eftermiddag.

Robert Garpetun [email protected]
Kommentera

Stig har en ny plan!!!

Kommentera

Pihl1337:

Stig Svedbergs förslag till ett hyresavtal accepterades inte av Timrå kommun förra veckan.

Men diskussionerna förs vidare om Eon Arena, enligt fastighetsprofilen.

– Ibland är jag kreativ och nu har jag nya idéer på hur man kan lösa det här, säger han,

Under onsdagen satt Timrå IK i fortsatta förhandlingar med Timrå kommun, som vi tidigare har berättat om.

Stig Svedberg och hans bolag Tvättbjörnen är också en del av de lösningar som diskuterats, enligt Svedberg själv.

Fastighetsprofilen som ser nya möjligheter.

Därför kontaktade han Timrå IK:s klubbdirektör Lars Nolander under onsdagsmorgonen via sms.

– Jag vet inte vad som hände där på mötet och jag har inte hunnit presentera idén ännu, säger Svedberg, men tillägger:

– Jag ser att det finns öppningar. Även om vi ser att det är en ekonomisk tuff affär, där våra kalkyler tyder på att drift underhåll, personal och kapitalkostnader innebär en totalkostnad på elva miljoner per år.

Efter ett par veckor med många hårda ord och turer kring Eon Arena betonar Stig Svedberg att det enda han vill är att hjälpa Timrå IK ur den besvärliga ekonomiska situationen.

– Jag vet ju att det finns problem för Timrå IK och för Timrå kommun också. Det jag försöker göra är att hitta lösningar där emellan.

– Vi har hela tiden haft en ambition att rädda Timrå IK och vi har ju sett att det har kunnat göras med en fastighetsaffär, säger Svedberg.

Har du fått frågan om att gå in med pengar som sponsor i en annan lösning?

– Det vi lägger fokus på är fortfarande att köpa fastigheten.

Din nya idé, vad går den ut på?

– Det kan jag inte avslöja än, säger Svedberg men tillägger:

– Det går alltid att rucka på saker åt olika håll i en förhandling och kanske kan det bli så att om klubben mår bra igen om fyra år så kanske vi kan få tillbaka lite pengar då.

Det innebär att det kan bli billigare för kommunen och Timrå IK från start?

– Det skulle man kunna säga.

Svedberg är nyss hemkommen från Stockholm – och även där pratades det om Timrå IK.

– Folk kommer fram och pratar om att de läst om det här och att det finns ju en sådan hockeykultur i kommunen. Då känner man allvaret ännu mer.

Kommentera

Pucken: Hela denna historia har intriger värre än den mest invecklade Agatha Christie, mer spänning än den bästa Hitchcockrulle. Kommer det att sluta med att Nollan äntrar isen innan match imorgon och levererar slutrepliken ?
Kommentera

157620: Stig är troligen den som skulle kunna ordna det här, synd att det inte går att utesluta kommunen......Dom vill se Tik gå i graven!
Kommentera

Det känns märkligt och bakvänt att läsa beröm av ST:s bevakning samtidigt som det friskt delas premiummaterial här inne.  
Kommentera

Simmalugnt: Jag är glad att det sker så man kan hålla sig ajour men ja man kan undra... för att vi vaskar så förbannat med biljetter att vi inte har råd med premium? hoppas det...

lokal tidningarna mår inte särskilt bra ekonomiskt vilket är synd då dom är jäkligt viktiga... 

jag borde skaffa premium hos st.nu...

Kommentera

söder över: Antar att jag tar det en smula personligt eftersom jag själv är i branschen. Men det gör mig förbryllad. 

Jag är glad för ST:s skull och det beröm de får, därför förvånar det mig att folk ändå inte är beredd att betala för det. Men det är väl delvis därför tidningsbranschen är där den är idag, folk vill gärna läsa det som skrivs men det får inte kosta någonting.  

Kommentera

finns det någon fritidsgård i Timrå?
Kommentera

Simmalugnt: Håller med och har tagit bort inklistrat. Premium kostar en krona första månaden. Det tycker jag att ST är värda.... Marcus för dessutom ganska nybliven farsa och det blir så dålig stämning om polisen tar honom. Plus att han ska på matchen såklart.
Kommentera

Simmalugnt: problemet är att de stora kvällsdrakarna har vant oss vid att nyheter är gratis...

vore trevligt om ab + ex visade hur mycket de säljer reklam på hemsidorna för...

när den här krisen har lagt sig (till våran fördel hoppas jag) tycker jag att någon kan skapa en insamling åt st...

ingen jättegrej men åtminstonde lite symbolisk tacksammhet för deras täta updateringar kring detta! blir det 3000kr så får dom fika på sport red iaf!

Kommentera

Rip Kirby: kan vi dumpa undoms biljetter till dem kanske?

vore trevligt om nån fysisk person fanns i arenan och vrålade lite åtminstonde vid målen...

sammtidigt får timrå kommun se vad viktigt det är med elitsport i byn!

Kommentera

söder över: Jag hör med fritidsgården.
Kommentera

Kongo: Tack! skulle kännas givande..
Kommentera

Jag välkomnar er alla in i lajvchatten på ST.nu. Då kan vi tillsammans stå i frontlinjen mot foliehattarna. Jag lovar, det är underhållande.

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan:Där är det ganska så döfött, inget händer.
Kommentera

hanzon: Ja det är knäpptyst just nu. Vad händer? Positivt eller negativt?
Kommentera

hanzon: Det skrivs men de verkar inte ha någon som modererar kommentarerna. Det har lossnat lite nu igen dock.
Kommentera

Presskonferens med kommunen och TIK 13.30! Helvete vad nervös man blev nu.
Kommentera

Knylan: Fy fan, ont i magen....
Kommentera

Knylan: Att kommunen är med på presskonferansen borde innebära att man inte kommer meddela en konkursansökan då. Snarare någon sorts uppgörelse mellan TIK och TK.
Kommentera

Knylan: De kan väl inte annonsera en konkurs några timmar innan match? Hoppas på bra nyheter
Kommentera

jå1: Enligt ST så är det ju dessutom en gemensam presskonferens. Det vore märkligt att ha en gemensam PK om beslutet är negativt. Vilken vidrig timme vi har framför oss nu.
Kommentera

Jag är försiktigt positiv. Dessvärre lär jag vara upptagen i ett möte kl 13:30, så man får väl ta del av resultatet efteråt. Spännande!
Kommentera

jå1: Vågar inte hoppas på nåt positivt alls. Det är så många turer hit och dit och det går inte att följa någon logik i de olika parternas handlande.

Logiskt sett BORDE en presskonferans i detta läge vara positiv, annars skulle man fortsätta försöka hitta lösningar tills imorgon, ända in i det sista

Kommentera

Hittade lite hockeygodis att njuta av när det känns tungt.
Kommentera

Knylan: Vi har rest oss som fågeln Fenix! Helt övertygad. Vi lever vidare!
Kommentera

Hahl Bundy: jinxa inte detta nu!
Kommentera

verkar som det blir en gemensam presskonferens, Timrå IK och kommunen kl 13.30

Kommentera

Jensen_12: Enligt lösa rykten ska det tydligen vara en försäljning av travhästen som kunnat lösa likviditetsproblemen tillfälligt. Det som man kommer att redogöra nu på pressträffen.
Kommentera

Checkade lite på väg hem på resande fot. Det lilla jag fick ut från 2:a person är att Kommunen tar över arenan o ingen kk.
Kommentera

Gå in på länken och uppmana alla som läser där nu att gå på matchen ikväll!!

Kommentera

Hahl Bundy: Ja,kan man säga "om Timrå IK:s framtid om det inte finns någon framtid?"
Kommentera

Klarar vi detta o lever vidare så SKA NOLLAN ADLAS!!1!
Kommentera

Hahl Bundy: Som nån här sa, Nollans kavaj ska upp i taket!!
Kommentera

EArk: Frågan är hur ST's servrar klarar av att sända presskonferensen. Det lär bli ett jävla tryck på den :)
Kommentera

Det här går nog vägen! Har jävligt svårt att tro på kk besked några timmar innan match...

Instämmer med tidigare talare!

Om ej inne i hallen så åtminstonde rama in den och låt den symbolisera hela föreningens kamp mot allt utom sina supportrar!
Kommentera

157620: Det var jag och hoppas att det inträffar!
Kommentera

jå1: Kavajen ska upp, om detta går vägen, så är det bara :-)
Kommentera

Fick höra ett konstigt rykte nu. Man säljer till kommunen och ska släppa vissa spelare. Så sjukt kan det väl inte bli???
Kommentera

Nu har man bänkar sig i hemmabaren och stnyheterna på och har precis slagit upp ett stort glas minttu!
Nu kör vi järnet...
HEJA TIMRÅ IK
Kommentera

« · 1657563 · »