1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591420 inlägg · 6216 ämnen

Ramsor

« · 1128404 · » Till forumet

Sv: Ramsor
73Sjöbba: Vilket geni du är. Är det säkert att du inte stulit den från modoliderna
Kommentera

Tvåtallar:

Heja Timrå! Friskt humör!
Det är ni som susen gör!

Vad tror du om den? =)

Kommentera

Jag tycker det skulle vara kul med några nya innför dom sista viktiga hemma matcherna. Förslag?
Kommentera

vad sägs som " Vi är supportrar och vi har hjärtat kvar, vi har hjärtat kvar, vi har hjärtat kvar " ?
Kommentera

Frella: Tja jag brukar säga att man inte väljer att bli supporter, man döms till det. Alltför ofta känns det som ett straff ;-)
Kommentera

Ian: Själv ligger jag redan i fosterställning och våndas över LHC hemma på måndag, trots vetskap om att man får en andrachans. Oavsett seriesystem fungerar supportrar på lika sätt då laget går dåligt =)
Kommentera

Olle:

Om han är andramålvakt så är han ändå bättre än vår andramålvakt.
Tyvärr, för oss, har han varit bra i de två matcher han spelat mot Brynäs.
Kommentera

Frella: Ja vi är nog rätt lika. Tror dock att Luleå, Brynäs, SSK, DIF med flera kommer att vara i riskzonen att hamna efter TIK när serien är färdigspelad.

Min frustrerade poäng, om det nu fanns någon, är att även om TIK förlorar alla matcher under seriens gång får de ändå kvala. Det känns som lyx för en neurotisk Giffare som ligger i fosterställning....
Kommentera

Enaranger: Du har dock fått en sak om bakfoten. Backe är andramålvakten numera...
Kommentera

Som en tröst till er Timråiter så är jag ganska säker på att ni
i Timrå inom inte allt för många omgångar kommer att ha
gått förbi oss i Brynäs.

Anledningen: Timrå har en bättre topp i laget än Brynäs. Ja kanske
inte på målvaktssidan, även om ni har en bättre andramålvakt
än vad vi har, men definitivt på back- och forwarssidan har ni mycket fler
klasspelare än oss. Jag skulle t.ex. byta Dixon mot Wandell varje
dag i veckan.
Kommentera

Ian: Då är vi väl likadana. Jag ser de allra flesta hemmamatcher med GIF på plats oavsett serie, men jag ligger inte sömnlös efter en förlust. Och precis som GIF som sålde sin allsvenska plats för 8-10 miljoner till Rosenborg så säljer TIK sin som toppklubb/ev ES-klubb då man inte ersätter flyktade spelare.

Följer man TIK mer ingående så känns slutspel jävligt långt borta, särskilt då man ser vilka lag som ligger framför och vad de har för ekonomiska muskler. Att Rögle och SAIK ska tokfalla i tabellen tror jag inte ett dugg på. Ska TIK nå slutspel måste man göra det på HV/Frölunda/FBKs bekostnad i år. På 18 omgångar har man tagit fyra trepoängare. Helt i klass med GIF alltså.
Kommentera

Frella: Jag ska inte ta udden av den äkta TIK-supporterns lidande. Jämfört med att vara Giffare in i själen känns dock TIK:s problem just nu som lyxproblem.

Giffers måste prestera för att få chansen att kvala. Även om TIK förlorar allt som är kvar får de den chansen.

Jag är rätt säker på att TIK kommer igång och tar en slutspelsplats. Jag hoppas det i alla fall. Jag är som du säger varken särskilt insatt eller intresserad till den grad att jag ligger sömnlös efter en förlust i omgång 18 av 3245....

Däremot vet jag verkligen vad som en äkta supporter upplever när ens lag går dåligt. Jag önskar TIK allt gott inför resten av säsongen!
Kommentera

Ian: Så talar bara oinsatta/ointresserade... Varenda match är på liv och död oavsett om det handlar om Elitserien eller Allsvenskan. Sen att serieuppläggen skiljer sig åt är av ringa betydelse då ångesten redan infunnit sig och man nu ska lida i 35 omgångar till. Sen kan man givetvis klara sig kvar i april, men i dagsläget känns det som att det finns ett flertal lag i HockeyAllsvenskan som spöar skiten ur oss.
Kommentera

Frella: Det som gör antalet omgångar väldigt irrelevant i hockey jämfört med fotboll är att när serien är slut har inget lag vare sig vunnit något eller åkt ur....
Man kan förlora, eller vinna, 55 omgångar och ändå klara sig kvar eller inte vinna SM-guld...
Kommentera

Tjalle: Ja va f....n, varför finns ingen heder i detta lag 08-09?
A va f..n vi har det bra i TIK, vi kör lite SOC-stil med bidrag a´la´AMS 1930-tal.
Huvudsaken att vi anmäler vår närvaro,så löser vi ut bidraget(+100000kr.)
Ingen av ledningen verkar kräva nåt resultatbaserat iallafall! Skämmes ledningen tamigfan!
Kommentera

Tjalle: Bra skrivet, håller med om allt!
Tränarparet har inte lyckats bibehålla kämpaglöden inom laget och "stjärnan" glider omkring.
Kommentera

Tjalle: Bra skrivet, håller med om allt!
Tränarparet har inte lyckats bibehålla kämpaglöden inom laget och "stjärnan" glider omkring.
Kommentera

Jensen_12: Jag var på plats förra gången TIK åkte ur Elitserien. Inte då för att återvända efter 10 kvalseriematcher, utan då de åkte ut på riktigt. Sedan dess har jag följt laget i ur och skur. Jag såg alla kvalseriematcher live det år dom gick upp och har som gift med två barn vid ett flertal tillfällen deklarerat att det var mitt livs lyckligaste dag.

Oavsett om vi snackar TIK-CRIF anno 1987, TIK-Linköping anno 2000 eller TIK-MODO 2007 så finns det en sak som finns det en minsta gemensam nämnare - lagets kämparglöd! Något som fick en att känna sig stolt och dessutom lite delaktig. Vi är Timrå och vi ger aldrig upp, typ!

TIK 2008 saknar detta. Enskilda spelare försöker och så även enskilda fans och säkerligen också ledare och funktionärer. Men det kollektiva saknas. Det finns ingen gemensam strävan. En vision att sträva efter. En stolthet att försvara.

Timrå IK anno 2009-2009 saknar detta - Timrå IK anno 2008 är liksom mer Red Eagles än Timrå IK. Det är liksom inte "mitt"lag som skämmer ut sig. Det här är någonting annat. Ett lag som saknar ödmjukhet, inte tycks trivas, saknar visioner och en ledning som inte har kraften att göra någonting åt det.

Det är därför enligt mig helt ok att bojkotta skiten - ring mig när Timrå IK åter gör entré al´'vi är tillbaka'!
Kommentera

Jensen_12: Är jag ärlig så måste jag hålla med dig litegrann.

Timrå har ett lag på papperet som borde ligga placeringsmässigt någonstans mellan plats 7-10, men inget mer.

Man valde att inte bygga vidare på fjolårslaget eller laget Kenta J hade.

Och med den centeruppsättning vi hade för två år sedan men Hahl, Warg, Regin och fjärde center J Andersson finns inte mkt kvar.

Sånt irreterar mig jäkligt mk,t och när högsta hönset inför säsongen säger att nästa kliv skall tas. då chans värvningar man spelare på lån.

Om vi klara oss kvar i år, Tror du Wandell, Pyörälä, J Andersson, Tenkrat, MPS finns kvar?? nej nej.

Jag anser nästan det är tjänstefel att plocka in spelar på ledande/ 1 femma possitioner på lån, för det inget att bygga vidare på.

Hade vi haft laget 2006/2007
någolunda intakt nu, hade vi ledat serien med 15p med en annan tränare.
Kommentera

Laken: Ja du.. The bottom is nådd!!! Tjänar man minst 4 ggr. vad jag tjänar i månaden SKALL man göra ett bra jobb annars skämmes ta mig FAAAANNNN!!!!!!!!!!!
OCH SLUTA DRÖM OM EN ARENA I STAAAANN!!!!
värva en center +en defback!!!!
AMMMMMENNN!!!
Kommentera

Laken: Inte jag eller flera andra heller.Dom skiter i oss supportrar för vi begriper ingenting.
Kommentera

zaccodog: Nej.
Kommentera

Denna säsong är körd, med eller utan värvningar/sparkande av tränare. På sin höjd kan vi undvika kvalserien. Men föreningen borde nog redan nu fundera på om man vill gambla med detta lag eller iaf försöka och göra minus-resultat. Med den icke-vilja som finns i laget spelar det ingen roll om vi så byter ut halva laget. Det är ändå stommen som kommer vara motorn för de nya spelarna.

Hedström gör idag sin bästa match på länge, men det kanske säger mer om de övriga ikväll.

Ian: Antalet omgångar i en serie är väl rätt irrelevant? Det borde ju du som GIF-supporter veta? Har man väl hamnat i en ond spiral så fortsätter det gärna snurra på nedåt. Oavsett om man matchar varannan dag eller en gång i veckan.
Kommentera

RTS: Jag kan iochförsig inte svara på om alla spelare tappat några nivåer i sitt spel från i fjol, men jag är ganska säker på att alla har mer att ge. Jag tror bara att det gäller att hitta rätt formationer, samt hitta något annorlunda sätt att spela på. Mindre modofikationer, helt enkelt.
Kommentera

Laken: Du fick inga svar du heller antar jag
Kommentera

Laken: Ok! Ja, värt ett försök iaf. Men ja, du har starka åsikter - när mailen inte fungerar kanske en annan radikal metod krävs?
Kommentera

Jensen_12: 18Omg , i 18 omg har spelet sett likadant ut.

Är du TJ? du skriver som han brukar kommentera läget, Vi har mer att ge.

Samtidigt högaktar jag dig. Du tror på detta lag.
Men det gör tyvärr inte jag.

Jag önskar verkligen att du får rätt.
Kommentera

Yellowcard: Jag har tidigare under säsongen mailat mina synpunkter till några av de ansvariga inom klubben. Självklart undertecknat med namn och allting. Utan svordomar, versaler och utropstecken. ;-)
Kommentera

uhahl: Jag ger mig inte. Jag måste väl få yttra mig i hur jag tycker och tänker i frågan utan att bli idiotförklarad, som om jag just fått betyget IG på ett "Hur-man-agerar-när-ens-favoritlag-är-påväg-mot-kvalserien"-prov?

Jag säger som jag tycker och tror, och jag tror att detta kommer lösa sig. Iallafall hur laget presterar på isen. Hur det står till i ledningen, och hur man kan lösa det tänker jag itne uttala mig om, då jag itne har tillräcklig koll på det.

Däremot anser jag att spelare och ledare har mer att ge, och hoppas att detta framkommer inom en snar framtid.

Kommentera

Cartman: jag är en sittplatsmänniska som kommer att agera på måndag som kommer att märkas om spelet inte blir bättre på måndag.jag har följt TIK i 40 år ock aldrig sätt något sämre varese på plan eller i ledningen
Kommentera

Laken: Om du nu verkligen står för vad du säger och verkar vara så upprörd och engagerad som nu är. Gå då på matchen och gör dig hörd - ställ dig på din sittplats med ett fett plakat där det står "sparka challe" eller vad nu du exakt tycker och står för. Det lär absolut hamna på bild.

Då har du ju åtminstone försökt iaf. Ifrågasätter inte ditt hjärta för klubben eller nåt. Inte för att det är min ensak vad du gör eller inte gör, men generellt tycker jag det är trist att du funderar på att skita i att gå på matcherna och ge upp utan att ha gjort dig hörd.

Här i forumet kan man gnälla hur mycket som helst - det gör ändå ingen skillnad.
Kommentera

Jensen_12: Spelarna tappa motivation,nu får du väl ge dig.
När var de motiverade sist?
Kommentera

Laken: Ja, jag skämtar. Allt går att lösa med lite pengar. Pengar gör allt bättre. Skaffa pengar, Timrå IK, så löser sig allt.
Kommentera

Laken: Just denna matchen är inget att hurra över, det håller jag med dig om. Men, jag vet att detta Timrå har mer att ge än man visat hittills.

Sen förstår jag itne vad du menar med "Men lalla på du..."? Jag lallar inte, jag tror på mitt lag och hoppas att föreningen löser problemen. Tyvärr bor jag lite långt bort och kan inte hjälpa till att stötta laget själv på plats.

Kommentera

Jensen_12: Hahaha! Du skämtar va?
Kommentera

Laken: Att ni orkar prata ramsor nu när situationen är som den är nu. För snart har vi ju ingen sittplatspublik att elda på med ramsor!!
Kommentera

Yellowcard: Tja, jag tror ju att klacken är oerhört viktig just nu. Fortsätter bara folk att gå på matcherna, skrika sig hesa i ramsorna och visa stöd från läktarplats så tror jag att spelarna känner att supportrarna inte gett upp. Skulle nu alla bara strunta i att gå på matcherna, så märker spelarna detta och tappar motivation, samt att klubben tappar intäkter.

Jag tror att detta går att lösa utan att sparka Challe och utan att värva/sparka spelare. Vi har bra spelare som det är.

Kommentera

Jensen_12: Du har helt fel!
Varför - VARFÖR - ska jag visa stöd för ett lag som inte ens kämpar och försöker?
Tror du själv att ett lag som ger sitt yttersta förlorar skotten i en period mot ett bottenlag med 19-2?

Men lalla på du...
Kommentera

Jensen_12: Ja, det finns 3 alternativ då det är ett uppenbart problem.

1. Gnälla, skälla, sura, bli irriterad och förbannad och dylikt.
2. Ignorera skiten.
3. Göra någonting åt det.

Jag röstar på alternativ #3.

Men HUR gör VI någonting åt det?

Har vi någon makt alls? Känns inte direkt som om Timrå IK är en... Ja, vad ska man säga... En "demokratisk förening" om det nu är så som alla säger att TJ är en fatcat som bestämmer allt.

Möjligtvis lyssnar sportcheferna på fansen - där demokratin kommer in, men när the fatcat stoppar allt. Vad kan vi göra?

I mina ögon har vi en lojal publik och har svårt att se att någon radikal aktion kommer att ske - som t.ex. vända ryggen till osv. som är en klassiker. Men ja... Jag vet inte jag, förslag?

OCH INGA "värva spelare" "sparka challe"

Utan någon rättvis form av agerande ifrån våran sida?

T.ex. ska vi bua?
stötta ännu mer?

Förslag tack.
Kommentera

Laken: Kanske inte. Jag ser dock hellre att man försöker visa lite stöd för laget, än att man helt finner sig i allt och inte gör minsta lilla för att hjälpa laget.

Jag tror dock att det är såhär den typiska svensken beter sig i största allmänhet. Sitter där hemma och tjurar och gnäller, men gör ingenting för att göra det bättre. Mycket snack men ingen verkstad, med andra ord...

Kommentera

Det bästa vore att samtliga gav faan att gå dit så kan de spela inför borta fansen.
Kommentera

Yellowcard: Ja, mitt årskort till trots.
Kommentera

Jensen_12: och hur tycker du att vi ska agera,be till gud eller önska något av tomten?
Kommentera

Laken: Du skulle väl sluta att gå på matcherna? Kör det där i hemmasoffan istället.
Kommentera

Laken: Kirby Law *klapp*klapp*klapp*

Pärssinen är snart tillbaka, men jag tror han behöver lite hjälp av Kirby Law.
Kommentera

Jensen_12: Kan det bli sämre?
Kommentera

Laken: Återigen, kul att du engagerar dig. Jag ser dock inte hur detta är bra för laget. Inte någonstans...
Kommentera

Förslag till nästa match (om inget hänt):

Avgå Challe *klapp* *klapp* *klapp*
Avgå Nygge *klapp* *klapp* *klapp*
Bye bye Hedström, bye bye!
Kommentera

Tänkte på "Forza Timrå alé alé alé"-låten. Borde man inte sjunga inledningsfrasen två gånger istället?

Forza Timrå alé alé alé, alé alé alé, alé alé alé
Forza Timrå alé alé alé, alé alé alé, alé alé alé

och sedan börja på fortsättning?

Det är ju första delen av ramsan som ger tryck och det känns enligt mitt tycke som mest normalt också. Men då är ju jag musikfascist också=P
Kommentera

John K: Vit och röd, korv med bröd
Kommentera

« · 1128404 · »