"Vi är Timrå-laget och på E.ON är vårt hem. Här vinner vi för jämnan, vi tar alltid tre poäng. Tikare finns på plats med fanor, trummor och med sång. Och vi hjälper Timrå vinna än en gång.
Heja, heja, heja Timrå! Heja, heja, heja Timrå! Heja, heja, heja Timrå! Vår vinnarsång skall eka än en gång!"
“Forza, Forza TIK allez allez. Forza, Forza TIK allez allez. Sveriges bästa lag – Hey! Kung av kämpatag – Hey! Forza, Forza TIK allez allez.”
”Timrå är laget och färgen är röd. Vi kämpar och sliter och krigar som få. E.ON oh E.ON, ja här trivs vi bäst. Störst, bäst och vackrast – Idag är det fest!
Och vi älskar Timrå – Vårt hjärta är rött Ja vi älskar Timrå – Vårt hjärta är rött”
Tre exempel på förslag, där inte heller källan röjs...:)
Då blev det genast lite svårare. Sanningen är helt enkelt den att jag snodde några ramsor från Patronerna (och andra lags fans) rakt av. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas förmedla melodierna till HS, då ingen lär höra mitt nynnande hemmavid...
Ett annat exempel:
"Vi är röda vita laget. Vi får inte tappa taget. Nu så ska vi vinna slaget. För "Challes" gäng tar alltid tre poäng!"
Alla ramsor går att applicera på TIK! Bra grejer dessutom. Medelmåttor lånar, genier stjäl...
Pyret förtjänar lite mer hyllning än han får. Man kan sjunga Pyörälä till samma melodi/tempo som "ramsan" Timrå.
Känns det redan "gjort" att köra *stamp* *stamp* *klapp* till "We Will Rock You"? se länk. Borde vara lätt att få med sittplats på den också. Skulle kunna bli sjukt tryck om alla på sittplats hänger på. Om man ska sjunga till så kanske man kan byta ut "We will" mot timrå och "Rock you" mot något tex Krossa/Krossar, Rockar, Forza. Så att det blir "Timrå Timrå Forza/Krossar"
nectis: Nä inte om du följer melodin slaviskt. Visste bara inte hur annars jag skulle förklara melodin...hand i hand med en knorr då...låter det bättre? Använd lite fantasi för sjutton!=)
nectis: Du själv då...kom med ett bättre förslag vettja istället för att bara ifrågasätta andras. För nog kan du bättre än... "Tvåtallar: Jag vet... KOM IGEN TIMRÅ, KOM IGEN TIMRÅ! nectis @ Ånge" ?=)
nectis: Jag tor ändå mest på KOM IGEN TIMRÅ, KOM IGEN TIMRÅ! Den håller lagom hög intellektuell och melodiös nivå för att det ska funka i TIK-klacken...;)
nectis: "Däremot vet jag inte om texten flyter på så bra?" tog jag som en fråga på grund av frågetecknet. Och betvivla/undra är synonym med ifrågasätta. Så var det inte det du gjorde?=)
nectis: Men jisses! Är du på krigsstigen eller vad är det frågan om? Tagga ner... Tyckte bara att du kunde komma med ett ramsförslag. Vad är det som är så hemskt med det?
Och du får visst ifrågasätta. Hade jag tagit det minsta lilla illa upp hade jag knappast avslutat de tidigare inläggen med ett =).
Selina: Det känns som att jag är musikalisk men är ändå bedrövlig på sånt där. Det ska ju inte vara så svårt egentligen men dina förslag går det säkert att jobba vidare på. Det tror jag nog. Hade problem att skriva låtar tidigare när jag hade en sådan "karriär" så blanda inte in mig i det där ;) Jag var väl för noggrann kanske. Haha =)