KONGO; Det borde väl finnas fler än Uhlin som kan få igång klacken. Vi är väl ändå ganska många supportrar och någon fler borde väl kunna axla manteln att leda klacken........ annars är det illa!
Tycker den där killen med trumman gör ett jättejobb varje match i klacken... Han drar ju även igång ramsor... Är inte hundra men tror att han heter Skarin...
KONGO; Kan du bara ordna med min arbetsgivare så att jag inte behöver jobba kvällar och helger och ändå får samma lön; så visst det kan jag göra . Ska börja sy på en röd mantel på en gång för utan tröja tänker jag av förklarliga skäl inte stå.
Tycker att det är riktigt pinsamt att läsa alla klagomål och allt gnäll här på GB:n. Att nivån skulle sjunka så här lågt trodde nog ingen. Jag vet inte, men jag har för mej att Timrå tog två poäng igår mot ett för dagen svårspelat Luleå. Sedan hör jag rykten som säger att Timrå fortfarande är obesegrat på hemmaplan. Det var inte dåligt, tänker jag.
När det gäller klacken så är den sämre i år, frånsett mot Djurgården och Färjestad borta där vi var riktigt bra. Vad bör göras? Tja, det gäller att få igång de flesta på Södra Stå. Är man inte villig att ens klappa händerna så ska man naturligtvis inte stå vid klacken, eller i. Detta problem är något för Supporterstyrelsen att jobba på. Att alltså försöka få igång hela Södra Stå, och inte enbart de trogna 10-15 personer som står där varje match och gör sitt jobb. Ni som hoppas på Uhlin kan i stort sett sluta hoppas. Tyvärr. Så Kongo m fl. Ni är välkomna att dra igång ramsor, eller ännu fler ramsor rättare sagt.
det är bra skarin ! .. men ändå de flesta klappar juh händerna det är skriket som uteblir. varför .. känner er lite waljd and cräjsy å ta i å skrik hemma mot gnaget nu på lördag !!
actionleif: Det är alldeles för få som klappar händerna. Bara att titta på dom som står nedanför den där konstiga killen som trummar så dåligt... Eller till vänster en bit bort. Det kan bara bli bättre! Och detta är upp till Styrelsen att försöka förbättra. En variant är att försöka få igång publiken med några enkla Tifon. Som sagt, det kan bara bli bättre. Se positivt.
Angående Södra stå. Jag stog där för första gången på Luleåmatchen o klappade högt o bra. Då fick jag en tillsägelse från nån typ att inte klappa så högt för han fick ont i öronen. Trodde först att han hejade på luleå men han blev glad när timrå gjorde mål.
Timrå tar poäng, livet leker. Ändå klagas det som satan. Just nu är då vi Sveriges mest negativaste supportrar, hur ska man kunna vända detta mån tro? Svaret finns i Skarins inlägg.
Precis som han skriver att några enkla tifon kanske skulle kunna luckra upp stämningen i hallen, för en halvsekund så blixtrade en maskot förbi i mitt huvud, fy fan tänkte jag då. Frågan är: alla som verkligen klagar, har inte ni lust att hjälpa till så det förbättras då? Jag kan inte påstå att jag inte klagat men jag skulle väldigt gärna hjälpa till med bättre stämning och allt vad det innebär.
Kongo: Måste ta Skarin i försvar där, så du menar att Skarin inte drar igång några ramsor. Skarin är ju fan maskineriet i klacken med trumman kan man ju säga. Men du kanske bara vill jäklas vad vet jag?
Timrå - Luleå 2-1 efter straffar, Timrå vinst och DeRouville spelade som en gud. Fy faan vad härligt! Mot slutspel kamrater!
Det är väl ändå bara inte upp till styrelsen att ordna detta! Klappa händerna kan vem som helst göra, eller kanske åskådarna vill vänta till vintern när man gör sådant för att hålla värmen. Klackrhytmen är smittande och svår att motstå. Är vad jag upplevt iaf denna säsong. Gårdagen kan jag ej kommentera eftersom jag var på Sthlm stadion.
Står man vid en klack SKA man givetvis göra sig hörd, inget snack om saken!
Ett konfettitifo är ganska enkelt fixat och knattarna verkar tycka om det. Har isfacklor blivit förbjudna i ladan? När hade ni tifo senast egentligen? Sveriges bästa hockeyklack och inte en kotte kan anordna ett tifo!!!
Madde: Läktarflaggan är ju ett tifo kan man väl säga men jag förstår så klart vad du menar. Det senaste jag kan komma på är väl jumboflaggorna mot HV71 sista hemmamatchen i våras. Sen var det ju ballong tifo mot Leksand den där matchen som var så viktig i slutet och som Mackan Matthiasson lyckades med en ganska så "omöjlig" lobb. Sen har det ju försökts med mosaik på sittplats och då kunde man ju fundera över varför dom inte höll i papprena. Dom kunde väl ändå inte tro att det var sittdyna heller?
Jag har kontaktat en i tifo gruppen och sagt att jag hemskt gärna hjälper till. Gör något liknande ni andra också? Eller hur i helvete har ni tänkt att det annars ska fixa sig?
Jag har kanske inte läst allt i gästboken den senaste tiden. Men för att förbättra klacken måste man se vad som ska förbättras, att peka på det som är dåligt och därigenom kan bli bättre tycker jag inte är att gnälla.
Knylan: Jag vet att Skarin är nyckelfigur i klacken.
Knylan; Läktarflaggan har jag svårt att kalla just ett tifo. Den ska åka ner vid mål och vid entrén! Mosaik är svårare, någon måste förklara för de på sittplats vad pappersarken är till för. Konfetti är för enkelt att anordna! Flaggor att vifta med. Ett halsduk-tifo, de flesta supportrarna har ju en halsduk med sig! Någon står på botten, lyfter upp halsduken och ala hänger på. Gör något enkelt först! Det är frustrerande för mig att se er göra ingenting!
Antar att det är lättare på IP med stripes, rullarna, storflaggorna, arken m.m. m.m.
Madde: Nä läktarflaggan är inget riktigt tifo det håller jag med om men den finns iaf.
Problemet med mosaik tror jag faktiskt inte ligger i att inte veta att man ska vifta med arken utan att det på sittplats inte vågar. Dom tycker väl att dom "gör bort sig". Hur man nu gör det. Speakern säger t.o.m till innan vad dom ska göra med arken men det händer ändå inget. Behövs mer tokar på sittplats...
Tyvärr är det på det viset att vad jag sett så är det inte så många som har halsdukar med sig. Men det kan lika gärna vara så att jag ser konstigt.
I det stora hela så är det otäckt dåligt med tifo inom hockeyn. Därför så kan ju Timrå bli brytningen genom att satsa på läktararrangemang.
Tifo blir så mycket enklare på fotboll och det förstår nog fler än mig. Patronerna är väldigt duktiga på tifo om man ser efter deras resurser.
Madde: En gång när jag var på match låg det ett pappersark på min plats *ett rött* jag undrade naturligtvis varför detta låg på min plats.......jag reste mej upp och höll denna underliga tingest i min hand viftade med den och frågade mina grannar "VAD ÄR DETTA"? ingen visste
Friskan: Pappersarket ingick sannolikt i ett Tifo-arrangemang (tiffo på tik-iska). Nästa gång; greppa förslagsvis arket med båda händerna och höj det ovanför ditt huvud, snett vinklat framåt. Se till att dina grannar gör likadant.
Mr gambler: Prova att klappa personen på axlarna eller åvanför den andres huvud så slipper personen obehag. Jag hade samma problem för någon vecka sedan... Dessutom stänker det öronvax när man klappar ihop händerna mot någon annans öron.
Men det blir annars ett rätt fränt eko när man klappar händerna mellan någon som är lite tom i bollen...
Du behöver inte hålla för öronen Kongo... Jag gillar dig!
Vad beträffar TIFO-pappren så kunde man kanske trycka en liten instruktion på pappret (Det syns ändå inte på håll) då kanske det blir lite enklare för dom förvånade.
Sedan så är bortaklacken mycket bättre än hemmaklacken! Men det är väl precis som i lumpen... Det är en jävla skillnad på Jägarna som sliter bakom fiendens linjer och hangarsoparna hemmavid;-)
dr Dängroth: Tack för att du höjer nivån! Nu tycker jag vi alla går och tvättar munnen med tvål och vatten. Sedan återgår vi till seriöst hockeysnack.
När Malmö var uppe och lirade mot TIK-sist så jobbade jag i fotobåset åt nättidningen 24-timmar. Det var rätt fräckt att stå sådär nära sargen utan plexi och höra lirarna snacka med varandra... Den där Sandström sade inga snälla saker till TIK-spelarna...
Då känner jag mig ändå som lite snövit trots allt.
Förtydligande angående studieskulder: En MIF spelare for ut och bedömde TIK klacken (efter förlust i isstadion) med orden "inga studieskulder där inte". Vill minnas att det var J Tornberg som helt nyligen blivit hockeyinvalid,( tyvärr för hans egen del) och kan kvittera ut 14 mille från försäkringar tills han fyller 40. Om det nu stämmer..
Madde: Vi snackar givetvis TIK:s "borta" och "hemma-klack"... Jag har varit ett antal gånger "hemma" i Ladan och aldrig har "hemma-klacken" varit bättre än dom bästa "borta-klackarna" (inte under dom senaste åren i Elitserien och Superallsvenskan i alla fall...)
Själv är jag en given "borta-klackare". Med 45 mil till närmsta "hemma-match" och ca 10 mil till närmsta "borta-match".
Madde: Förutom att du fjollar runt med SSK förstås... Låt "badpojkarna" driva ut det där otäcka. Lite klassisk exorcism kanske? Vad sägs om roddbåtar, trummor och ännu vildare seanser?
Det är bara att komma ner till Jönköping och Kinnarps Arena. North Banks Supporters är och kommer alltid att vara Sveriges bästa hemmaklack.Bortamatcherna är väl lite si och så med. Och sen kan jag garantera er att det finns inte en enda sittplats publik som klappar och lever sig in matcherna som Hv;s sittplats publik.Varför tror ni att Hv 71 är ruskigt starka i Kinnarps Arena? SVAR; HV publiken bär fram sina hjältar till seger.
Välkommna till en riktig hockeyupplevelse i KA senare i vinter.
Bragd-Birger: Som jag förstår det är det inte bara matcherna som sliter. En av mina bästa kompisar jobbar ihop med Viggos mamma. Hon säger att Viggo var chockad över tempot och intensiteten efter sina första träningar med laget.