Förtydligande angående studieskulder: En MIF spelare for ut och bedömde TIK klacken (efter förlust i isstadion) med orden "inga studieskulder där inte". Vill minnas att det var J Tornberg som helt nyligen blivit hockeyinvalid,( tyvärr för hans egen del) och kan kvittera ut 14 mille från försäkringar tills han fyller 40. Om det nu stämmer..
Madde: Vi snackar givetvis TIK:s "borta" och "hemma-klack"... Jag har varit ett antal gånger "hemma" i Ladan och aldrig har "hemma-klacken" varit bättre än dom bästa "borta-klackarna" (inte under dom senaste åren i Elitserien och Superallsvenskan i alla fall...)
Själv är jag en given "borta-klackare". Med 45 mil till närmsta "hemma-match" och ca 10 mil till närmsta "borta-match".
Madde: Förutom att du fjollar runt med SSK förstås... Låt "badpojkarna" driva ut det där otäcka. Lite klassisk exorcism kanske? Vad sägs om roddbåtar, trummor och ännu vildare seanser?
Det är bara att komma ner till Jönköping och Kinnarps Arena. North Banks Supporters är och kommer alltid att vara Sveriges bästa hemmaklack.Bortamatcherna är väl lite si och så med. Och sen kan jag garantera er att det finns inte en enda sittplats publik som klappar och lever sig in matcherna som Hv;s sittplats publik.Varför tror ni att Hv 71 är ruskigt starka i Kinnarps Arena? SVAR; HV publiken bär fram sina hjältar till seger.
Välkommna till en riktig hockeyupplevelse i KA senare i vinter.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen