FH: Nä, inte 15, men om 20-30 skulle jag tro. Såg häromkvällen på MTV eller var det på VH1 Dom körde AC/DC. Det poppuläraste rock albumet genom tiderna sas det. Men kommer inte håg vad det hette. Var iallafall en hel timme AC. Var visst någon hyllnings platta till Bon Scott som hade avlidit då när plattan gjordes "Tunggung " !!!!
Matsby : Den var klockren ! Alla kan melodin , efter några gånger så sitter texten också. Uppsluppen "Hurt musik"
matsby:Tack det är ju det jag snackat om hela tiden:en klackledare och om det inte finns någon som vill ta på sig det ansvaret permanent så kan man väl dela upp det beroende på personernas närvarande, som sagt det skulle bli en jävla skillnad.. äntligen lite respons.
Fram med en klack ledare på torsdag nu och sätt fart på decibellen nu!
Skarin: Jo det är säkerligen inte fel med lite gamla klassiker, men jag tror defenitivt att klacken skullle må bättere utav lite nya fräsha ramsor med bra tryck och ett jävla röj i.
Kruxet är väl litegranna att först komma på en slagkraftig ramsa men sen få den att flyta på läktaren.
Begravningsramsan är helt klart en bra bit på väg!
Mange: Jovisst kan begravnings ramsan vara ett steg i rätt riktning men jag tycker ändå att den är för deppig..Personligen tycker jag att det behövs mer fart i klacken...Att såt och låta som det vore begravning peppar ju inte spelarna precis och det är ju trots allt därför vi gör detta...Eller har jag fel???
Skarin: Ja det är sant men hur peppande tror du det låter för spelarna när det står 3-400 stycken och låter som om dom vore på begravning...Och då spelar det ingen roll hur många som hänger på och sjunger...cha la la laa,där har du en ramsa som det kan bli ett satans tryck med...Borde köras lite oftare om du frågar mej...
Captain Crash: Klart att det är så..Men du kan ju inte säga att ramsan spelar nån roll...Det är ju den man ska sjunga/skrika och då är det klart att den spelar en jä***t stor roll...eller???
jalla: När det gäller denna sång, eller marsch skulle jag nästan vilja kalla det så hänger nog extremt mycket på hur många som sjunger. Skulle hela ståplats sjunga med så skulle det absolut inte låta deppigt, utan fruktansvärt mäktigt. Nu är det väl en 100 pers som högst som sjunger på ståplats, och då är det omöjligt att skapa just det trycket.
Som jag ser på saken så ska det man sjunger låta bastant och mäktigt, därför har jag inte mycket till övers för lättsamma, snärtiga, kitschiga ramsor. Seriösa grejer detta, ingen satans pojklagsmatch. Dock så hänger givetvis 90% på hur många som sjunger, resten hur själva sången är uppbyggd. Dock så är det omöjligt att skapa ett riktigt bastant tryck om det gäller en mamma-ramsa. Ni som spelat fotboll i unga år med überfanatiska morsor vid sidan om vet vad en mamma-ramsa är för nått.
Vi har simmat över havet för att se det bästa laget - SUND SUND SUND!
jalla: Jag sa att ramsan spelar MINDRE roll. Jag föredrar hellre 400 stycken som högt sjunger en "begravningsvisa" än 40 som sha-la-la-la:ar så knappt målvakten hör..
Knylan: Nu bet ju inte jag hur tragisk din barndom var men min var inte så iallafall,,,Sedan så låter det på dej som om klacken fanns enbart där för att överrösta andra klackar..Men det som spelar den störrsta rollen är ju faktisk vad spelarna annser...För det är ju trots allt det vi finns där för ..eller????Och vad skulle du bli mest peppad av...En klack som bara finns där för att överösta och låta så mycket som möjligt eller en klack som är där för att heja fram just dej och ditt lag....
Captain Crash: Eller till och med dryga sextusen som sjunger "Vi har simmat över havet för att se det bästa laget"
Sund har jag annars haft lite svårt för sedan min första fotbollsmatch någonsin. Vi små kovlänningar i 6-8 års ålder fick stryk av Sunds tioåringar med 14-0. Jag minns det kristallklart. Faan också.
Vad heter annars den där mindre Sundanläggningen? Maland är väl den stora Sundplanen men det fanns en annan mer sliten gräsplan någonstans i mörkaste Skön (vid gångviken?) där jag utkämpat mången sjumanna och säkert en och annan elvamannakamp också. Eller var det den som hette Maland och den stora planen som heter något annat...? Enlighten me, Knylan, Knylans mamma eller annan kunnig.
Förresten jalla, måste hålla med om att sången du nämner är fruktansvärt mysig. Created by Willysson and Hassebo also! Visst, saknar text men även textlösa hymner kan vara vackra hymner.
Tycker vi firar detta med att lyssna till Real Betis version av tidigare nämnda ramsa, dock så kör dom den i ännu mer Speedy Gonzalez än vad vi gör.
El Maco: Låter som att du syftar på "Flobban", dvs Flodbergs. Ligger nere vid havet. Härligt med havsutsikt också därifrån, står bara en lite skitluktsspottande fabrik ivägen. Annars fint...
Tycker Knylan ska dra av tröjan och ta med megafonen till räcket så lyfter vi taket i "arenan" på torsdag, tänk att sjunga warchanten med 70 rödvit rutiga flaggor i luften *ryser*
Dalan_: Ja, någon borde allafall göra det. Sen var det gäller din lilla idé med 70 flaggor och warchanten så kan man ju hoppas allafall. :p Nä hoppas på ett tryck och ett röj utan dess like på torsdag!
Tycker som så att ALLA kliver fram och visar var skåpet ska stå på torsdag och kliver inte Knylan eller Dalan fram och offrar sig så får väl jag som fair playare =) kliva fram och offra mig för laget. Lets RÖJ
Stefan Jalonen: Titta bara på första matchen borta mot Leksand, där var det en eller två killar som klev upp och drog igång kortsidan( sedan lugnade de ju ner sig ju längre matchen gick ioch för sig) men det skapar TRYCK när dom stöttar sitt lag.
Finns det nån som kan ge en gammal man en länk där jag kan höra den så kallade "begravningslåten". Länken jag såg tidigare idag hade en massa val, och jag fattade Nada!
Redax 2: Tack för ett gott försök, men jag är ju så gammal att jag kör Mac...det blev nåt okompatibelt Real Player-dokument. Kan man hitta den som en vanlig MP3 nånstans? Ännu tacksammare för svar!
vafan, vi kör dom där ramsorna dom ha på ronja rövar dotter, typ(ej säker) daaaaarrrrruummmm darrrummm dam da di da di darrrrruuum daruuum damm hej hej hej!!!! osv :)hehe
elle skriver om den där "jag ser en hövding en liten skit han heter borka......borka........Jag ser en man så stor och stark som ingen an och maaaaatissss heeeeter haaaaan, å mattis heter han".........:)
tja, nånting ska man komma med iaf.....tror det kan bli bra tryck i den där darum låten :) kanske kan byta ut nått ord också.......
orion: Oh, herre Gud... Mac... Har ingen aning om hur den fungerar men är det inte bara att högerklicka, och trycka "Spara som..." även på den..? Länken leder nämligen till en helt vanlig mp3 men du måste nog spara den på din dator och hur gör man det på en Mack..?
matsby: " vi är timrå ik, sveriges bästa lag vi kan krossa miffon och andra obehag även om vi loosar för det händer ju ibland så kan vi gå tillsammans alla hand i hand"
Den ramsan var kalasbra tycker jag. Vad sägs om den här då... del 2.
"Supporterklubben ropar, Timrå ni är bäst nu ska vi ta en seger, och självklart 3 poäng"
"vi är timrå ik, sveriges bästa lag, vi kan krossa miffon och andra obehag även om vi loosar, det händer ju ibland så ska vi gå tillsammans, alla hand i hand Supporterklubben ropar, TIMRÅ NI ÄR BÄST!! nu ska vi ta en seger, och självklart 3 poäng"
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Såg häromkvällen på MTV eller var det på VH1 Dom körde AC/DC.
Det poppuläraste rock albumet genom tiderna sas det. Men kommer inte håg vad det hette. Var iallafall en hel timme AC.
Var visst någon hyllnings platta till Bon Scott som hade avlidit då när plattan gjordes
"Tunggung " !!!!
Matsby : Den var klockren !
Alla kan melodin , efter några gånger så sitter texten också.
Uppsluppen "Hurt musik"