1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Resa

224492 · » Till forumet

Sv: Resa
matsby: Ja priset är väl hyffsat, och att kliva upp 04.00 för att åka på resa och få se en stenhård kamp är ingen större fara, det offrar man gärna, men vissa verkar tycka att det antingen är för dyrt eller för tidigt.

Sen de som inte är medlemmar ännu för väl skylla sig själva, jag betalde mitt medlemskap innan säsongen, för att det känns som många säger dyrt att lägga ut först 200 på medlemsskap sen resa på engång, därför kan man juh vara lite förutseende och dela upp det, slutspel har juh varit klart ett bra tag nu. Hade nog kunnat slänga in 200 på PG-kontot i förväg.

Det letas för mycket fel å dåliga undanflykter. Timrås supportrar har tappat allt sting, de resor jag varit på har det i stort sett varit samma folk på alla resor. Det är förbannat dåligt. Visar juh att bara några få bryr sig om att stötta laget helhjärtat på bortaplan.
Kommentera

Frella:
Håller med dig, tycker inte man kan skylla på att det är för dyrt i allafall.
Som det verkar så får vi vara glada om det blir två bussar, men tänk vad vi kan vara stolta efteråt, VI VAR JU DÄR :-))
Förstår att det är svårt på mitt i veckan matcherna men en lördag...
Då har hockeyn helt enkelt inte hög prioritet för en del..

Nä kom igen nu.....
Kommentera

Pinsamt om det inte blir mer än 250 resenärer på lördag. Timrå har inte varit såhär nära hetluften på år och dag, ändå så väntar vissa till ev semi. Fan ta ett banklån eller vad som helst. Bara man får arslet ur vagnen och anmäler sig.

Sveriges bästa klack är ett minne blott, många har sprungit ikapp och förbi. Peter Wennman har helt rätt i sin krönika gällande Publiken(Klacken) i Timrå. Med detta år bakom sig ska det inte vara några problem med att fylla hallen, eller få till bra stämning. Enda gången det varit riktigt bra iår är mot Frölunda hemma.

NU JÄVLAR FYLLER VI BUSSARNA!
Kommentera

matsby: Vi får föreslå det på årsmötet.
Kommentera

Stefan Jalonen:
De borde kanske skickas till MoDo på kurs hur man gör,, där väntar de också till slutspelet,,skillnaden är att de kommer ihåg att verkligen gå då ;-)
Kommentera

matsby: Det verkar sitta i tjära. Kan inte förstå vart alla som "sparat sig för slutspelet" hela säsongen, har tagit vägen.
Kommentera

Stefan Jalonen:
ramlar det in några anmälningar? eller blir det "bara" två bussar..
Kommentera

Stefan Jalonen: Okay. Ja, jag har för mej att vi åkte tidigt även då.
Å andra sidan kom vi ju fram en bra stund innan matchen.

Hur som helst är det ju skönt att inte behöva stressa.
Kommentera

Skarin: Samma avgångstid men också mer folk.
Kommentera

Stefan Jalonen:
Aha, då vet jag.
Tack
Kommentera

Någon som kommer ihåg vilken tid vi åkte sist vi var upp till Lulä? Matchen var även då på en lördag.

Nu börjar ju matchen 15.30......
Kommentera

matsby: En timmes matstopp plus ett par "pisspauser". Körtiden är beräknad tll 7 timmar. Sen måste vi vara på plats en timme före matchstart för att dom skall hålla våra biljetter.
Så ligger det till
Kommentera

avresa 05.30,,är det mjölkbussen vi åker med? :-)
10 timmar, linjebuss som går in härsan och tvärsan åker till lla på 8 timmar,,lite pauser efter vägen?
Kommentera

Stefan Jalonen: Jag drömmer sällan.
Informationen fick jag här på HS.
Sedan sades det någonting om det i Rinkside-intervjun med Lindman i måndags också.

Nä, 200 supportrar lär det väl aldrig bli. Jo, om det hade varit Division 1 eller Allsvenskan kanske......

Lyft på luren, hösäckar ;)
Kommentera

Stefan Jalonen:
Hehe... då förstår jag.
Nåja hoppas att det ramlar in mera anmälningar så vi blir många på lördag i allafall.
Kommentera

matsby: Vi har aldrig varit uppe i 200. Det har nog herr Skarin drömt
Kommentera

matsby: Om jag säger så här. Just nu är det mellan 100 och 120 anmälda. Lite osäker eftersom jag inte har Maddes uppgifter framför mig., (så ska det vara
Kommentera

Stefan Jalonen:
aha, alltså en hel del avbokningar då eftersom det var uppe i 200 förut..
Kommentera

Swordster: Då ber jag om ursäkt. Det är visst Skarin som yrar i nattmössan.
Kommentera

Luleå på lördag *jublar*

Bussen avgår 5,30 från Sundsvall City och 5,45 från Timrå (mitt emot Domus)

Kostar 240:- Inträdespriset varierar ganska stort just nu men lovar att få fram ett svar senare idag!
Kommentera

Stefan Jalonen: Från Supporterklubbens hemsida...
Kommentera

Stefan Jalonen:
vad är det för bussar? 100 i varje buss? dubbeldäckare?
Kommentera

Swordster: Det skulle vara kul att veta vem du får dina uppgifter ifrån. Inte är det från dom som mot anmälningar i alla fall. Vi är i TVÅ bussar, så än finns det platser kvar. Kom igen och anmäl er NU!!!
Kommentera

Swordster:det ska bara vara 400 pers på lördag och minst hälften på onsdag.fan det är ju det här vi har väntat på i nästan 30 år.
Kommentera

Nu är tydligen de FYRA första bussarna fylld, och vi är inne på den femte!

Kom igen och anmäler er snarast, då vi bara har 400 platser och 200 redan är slut...
Kommentera

Stämmer det att matcherna börjar halv fyra på lördag. Och i så fall varför?

Visst måste det vara så att Timrå har maskerat formen/tränat hårt/fokuserat på slutspel senaste tiden. Måste säga att ett Timrå i den formen laget hade runt omgång 4-10 i höstas skulle bli jävligt svårslaget - oavsett motstånd. Kan den formen komma tillbaka nu så vore det helt kanon.

Timrå dyker upp som en Das Boot - igen. Big Red Hockey Machine forever!

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

orion: Kolla pratbubblan
Kommentera

Selina: Gläffs lagom du ! ( c :
Ett ord är ett ord , sedan om omständighetrna ändras kan jag inte rå på . Jag kanske tom . är portad från SK då på grund av att jag har ideer. De är obekvämt skall du veta ( c :
Natti natti på er nu !
Kommentera

orion: Nä jag tvivlar starkt på att åtminstonde vissa karlar klarar av att hålla vad dom lovat. Men alla måste ju få en chans...eller hur?:)
Kommentera

orion: Lung , Jag är karl för min hatt. Men va faan jag har ju ingen ?
Kommentera

Selina: karl, löften...
Vilka sagoböcker läste din mamma för dej?
Kommentera

Helg Ernest: Ja det ska bli väldigt intressant att se om du är karl nog att hålla dina löften!:)
Kommentera

dr Dängroth: Jo, jag har faktist lovat Selina att gå med nästa säsong. Men jag har faktist blivet lite tveksam. Men det tar vi inte här och nu. Jag är väll känd hos dom unga som en gnäll gubbe.
Jag fick ju höra att jag bedrev Häxjakt för ett Mess där det bara var sakliga teorier som inte pekade ut någon eller några.
Men helt klart är att de behövs äldre med ansvar .
Kommentera

orion: Skriv i rätt tråd - annars blir man förvirrad. Annars så var nog segern hur rättvis som helst för Djurgår´n ikväll. Vem bryr sig?

Tror nog att vi plockar ner Lulä i kvarten ändå även fast det gått lite trögt på slutet. Kent-Anders bör ha släppt rejält på träningsdosen under förra veckan?

Vore liksom lite synd om vi nu hamnade i en såndäringa dalångestgång nu när den stora ångestfestivalen är så nära inpå. Läste nånstans att det var ca 30% av Sveriges befolkning som led utav nån slags ångestsjukdom eller vad det nu heter?

Jag gillar ångest - det är en härlig sjukdom om man är TIK:are!
Kommentera

Helg Ernest: Jag sätter inga pris... jag kan inte ens tala om att det ska bli på ena eller andra sättet. Jag talar utifrån mina som vanligt välgrundade åsikter;-)
Ingen risk att du skulle svepas med i någon motsvarighet till daladansen inte...
Men..även om du bär gubbkeps och ägnar 80% av hemmamatcherna åt att gnälla på egna spelare ska du få hänga med...
Kan man hävda att supporterklubben är si och så stor fungerar den bättre som påtryckargrupp och kan även få fram mer förmånliga erbjudanden till medlemmarna. Blir man medlem i samband med resa så får man ett erbjudande på medlemsskap i brevlådan för nästa år och med erfarenhet från lyckade resor tillsammans så känns det lockande för de som inte är så inbitna.
Kommentera

Shadar:
Vad tyckte du om matchen ikväll?
Jag blev lite less efter Djurgårdens andra mål, tyvärr!
Kommentera

dr Dängroth: Fram med ett bra erbjudande så är jag på - direkt på studs. När åker vi?
Kommentera

dr Dängroth: Jo visst ! Är det bättre för oss !
Men jag var ju så dum att jag trodde vi skulle kunna tjäna ihop lite pengar till SK på kuppen. Enkel matematik , det behövs bara 2 resor så har medlems avgiften blivit betald, om det kostar 300 istället för 200. Sedan blir det mer sug av att vara medlem alltså ytterligare 200. då har alltså klubben tjänat 400 på mig .
Men visst , en symbolisk summa. Den borde ju hamna på en 50 lapp då. Efter som 3/4 av säsongen minst är körd.
Vad vill du heller tjäna , 50 spänn eller 200 ellr maxat 400 ?
Thats the question ?
Kommentera

Helg Ernest: Yepp!
men:
Vägra Raggavullin!
Kommentera

Helg Ernest: Jamen då sätter vi igång och fyller upp bussarna - kan ju om inte annat vara trevligt att få se Konsumhallen utifrån i alla fall - sen får man ju dricka några liter bärs också. Kan bli en kulig resa dähära;)
Kommentera

Helg Ernest: Jag förstår inte vad problemet är. Skäms du för att vara medlem? En kraftigt reducerad medlemsavgift och sedan kör vi! Summan kan till och med nästan vara symbolisk, den behöver inte bränna i plånboken, men medlemsskapet är viktigt.
Det handlar inte om att driva ett vinstdrivande företag ekker att lura av folk pengar. Jag tycker illa om att man åker snålskjuts men det kan jag leva med, jag är lite generös. Alla reser som medlemmar för Timrå. Det är symboliskt viktigt om inte annat.
Kommentera

orion: Ja, då kan man ju hinna med att Shoppa på Arlanda, mens man byter plan ( c :
Fina barer i nya inrikes
Kommentera

mike66: NHä, det tror inte jag heller !
Min gammla klass kompis från Västermalm äger Anna norber bussar , så det går att snacka med honom om ett bra pris
Biljetterna kan ju kanske bli problem med.
Men vi kan ju köpa dom för det dubbla av supporter klubben om dom inte vill stå där ensam 50 st med 400 biljett dom sa ?
Kommentera

Helg Ernest: Lulää och SAS, verkar vara ett gångart alternativ,
komma fram fortare än alla andra supportrar... men inte ha nån biljett till ICA-arenan verkar dock vara ett problem!
Kommentera

Selina: Visst , men då blir nog SJ alt. SAS billigare ( c :
Kommentera

Helg Ernest: Det kanske inte är en sån dum idé. Vi lägger på en 500:- för icke medlemmar så får vi in massor av slantar.;)
Kommentera

Helg Ernest: Har hört en fågel viska att även en buss för oss icke medlemmar i suppklubben ska gå att ordna. Frågan är väl hur vi i så fall ska lösa detta med biljetterna?

Vi skulle väl behöva bli åtminstone en 60 pers om det ska gå att genomföra - men det tror jag inte ska vara några som helst problem.
Kommentera

dr Dängroth: Nja, håller nog inte med riktigt.
Tönk sdig att slå på 100-150 Kr för icke medlemar. då har du ju tjänat in medlemsavgiften redan där, kanske tom. gått med vinst.
Sedan får "Vi" ickemedlemar uppleva stämmningen på resorna som motiverar dom att gå med till nästa år.
Så, ni skulle i princip tjäna dubbla avgifter på sikt av oss icke medlemar. Det skulle väll klirra bra i kassan ?
Kommentera

Skarin: Hur många medlemmar är vi i Supporter klubben ?
Kommentera

anta: Precis. Finns fler exempel också.

Om vi nu får ca 400 platser i Coop Arena. Då tycker jag bannemej att vi ska fylla ut dom platserna.
Kommentera

224492 · »