1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590242 inlägg · 6217 ämnen

Resa till Götet den 18/3

241645 · » Till forumet

Sv: Resa till Götet den 18/3
Meningen med att man ska åka med SK är väl åtminstone att resan ska bli roligare och billigare? Jag har flera gånger åkt egen bil där det blivit mycket billigare än att åka med SK.
Kommentera

RoW: Ingen dum idée !
Men hur får ni biljetter då ? Då vart det genast mörkt ) c :
Att ta sig till matcherna är offtast av mindre bekymmer , men att få tag på biljetter är pest.
Kommentera

Inför eventuella resor till Göteborg kan det vara lämpligt att i alla fall uppföra sig snyggt på bussmuggen. Hittade en länk på Rögles HS som passar bra att använda för träning.
Kommentera

Helg Ernest: Visst! Har en kille på jobbet som desperat försöker hitta kunder att besöka i Göteborg på tisdag ;-) Man kanske skulle åka med som sidekick i hans tjänstebil.
Kommentera

RoW: Det fins tjänstebilar också.
Kommentera

Dream Team: Ja så är det i alla föreningar, årsvis.
Men däremot brukar medlems avgiften reduceras beroende på kvaravarande revisionsår. Allt står i Klubben stadgar.
Sådana skall alla medlemmar ha ett ex. tilldelad av.
För följer vi regler och lagar ena gånge skall det följas alltid.
Kommentera

Marcus: Du förstår , det är bara i Timrå supporter klubb sådana regler existerar. Kolla runt på alla ES lagen supp sider så ser du att dom har mera tolerant syn. Kolla ex i Luleå fans
Regler och priser vad som gäller medlem och icke medlem.
Kommentera

mike66: Är dom så många då som 500 ?
Kommentera

Dream Team: "Gilla läget", vanlig fras förr på här i gästboken, oftast använd av exil-Tikare, såna som tycker att man borde glatt hålla käften med sin kritik, och ett uttryck som jag hatar.
Att gilla läget är att lägga ner sin röst!
Kommentera

RoW: Visst, alla sätt är tillåtna utom de dåliga som att sitta hemma dårå när TIK spelar SM-semifinal. Faen vad pengar jag ska tjäna då ;)
Kommentera

mike66: Då får man väl ta någon annans bil, eftersom du inte räknat med värdeminskningen ;-)

... å andra sidan kan man ju gå plus på resan också, om man tar egen bil. Använd en riktig skrothög, som är värd ungefär en tusenlapp. Räkna med en värdeminskning på 10 kronor per mil. Vips har du tjänat 600 spänn på resan till Göteborg! :-)
Kommentera

Mr Danne:

Du vet - många bäckar små blir tillslut en stor och härlig djup sjö där man tillslut drunknar av allt vatten.

Själv så vet jag om en massa signaturer härinne på HS som är medlem i både det ena och det andra - De har barn som spelar hockey, fotboll, tennis, golf mm.

Det jag däremot kommer att lägga in om är en motion på nästkommande årsmöte på att sänka medlemsavgiften radikalt. 200 kr för ingenting tycker jag faktiskt är väldigt dyrt.

Som det är nu så skulle jag tjäna 465 kr per/Göteborgsresa på att inte vara medlem och på detta vis kunna anordna en egen resa istället. Att resa med bil med 4 pers inräknade skulle kosta om bilen förbrukade 1 liter/milen ca 400:-/pers tur o retur. 160 mil x 10 kr högt räknat då för bensinen. Jag köper inte det läget från en supporterklubb som ska föregå och förhandla åt sina medlemmar på ett schysst sätt.

Här kommer en liten enkel cirkalista på vad det kan kosta att vara medlem i en del idrottsklubbar/föreningar per år:

Golfklubb 3000 kr
Hockeyförening familj 500 kr
Fotbollsförening familj 350 kr

Som sagt många bäckar små.....
Kommentera

Jag tycker det skulle kunna ordnas ett tillfälligt medlemsskap på något sätt. Så fungerar det antagligen i andra klubbar. Kan man förutom namn och personnummer även kräva adress eller e-postadress av de som har tillfälligt medlemsskap skulle man via ett uttskick kunna få med dem i supporterklubben till nästa säsong och på så sätt öka medlemsantalet .
Kommentera

irre: Det har alltid varit samma regler om medlemskorten. Dom gäller säsongsvis. Så är det, gilla läget!
Kommentera

Bergius: men det måste väll vara i ett år..annars vore väl de lite pissit det är ju ändå så sent på sädongen.. men ring o fråga madde..
Kommentera

Mr Danne: ok, de kan bli ett kort medlemskap då.
Kommentera

Bergius: Det går ut efter säsongen. Om det inte är nya regler för i år...
Kommentera

tänkte smyga in med en liten fråga, om man nu skulle bli medlem i SK i samband med semifinalresan. Är man då medlem i ett år eller går medlemskapet ut efter säsongen?
Kommentera

Mr Danne: och med "många" så menar jag kanske ett 10-tal. Det är vad jag tror i alla fall...
Kommentera

dr Dängroth: Hehe, kanske i alla fall om de inte visste att det var så billigt. Men många känner nog att de inte orkar åka om man måste bli medlem i någonting...tyvärr.
Kommentera

Mr Danne: Så rent teoretiskt blir det så här om jag förstår dig rätt: om medlemsskapet skulle kosta en krona och kunna lösas vid bussen så backar folk alltså ur... bara för att man inte vill vara med i en förening men gärna vill åka på match???
Kommentera

dr Dängroth: Jag tror att de har sina orsaker, några är nog lata, några snåla, anti-förenings-typer. Jag försvarar dem inte utan konstaterar bara att det är ett antal som tillhör den kategorin...
Kommentera

Mr Danne: Varför då? Medlemsskapet i sig är väl inget de skäms för. Det är möjligtvis avgiften som kan irritera en "svag" människa, men, som sagt den kan ju var ytterst symbolisk...
Kommentera

mike66: Nu börjar kritiken klarna. Jag har faktiskt trott att det handlat om någon slags princip om att kunna få del av kakan utan att behöva vara medlem...
Jag har trott att kritikerna inte betalat medlemsavgift.
Välkommen som medlem då'rå....
Kommentera

dr Dängroth: Jag tror dock att vissa avstår just pga att de inte vill vara med i någon förening utan bara helt enkelt följa med på någon enstaka resa. När de hör att det är medlemskrav så låter de bli. Jag är inte en av dem, men tyvärr så funkar vissa så...
Kommentera

dr Dängroth: Nu är det ju som så att jag i veckan har fått ett medlemskap i suppklubben, tror även att jag fortfarande är medlem i TIK031 vad det nu kan vara värt i den här frågan? Vi är i slutspel och en resa på tisdag är inte arrangerad inom suppklubben - för mig kanske den viktigaste matchen beroende på hur det går på söndag. Det är viktigt att få en bra start på matchserien. Men likt förbannat så tycker jag det är hutlöst att ta 475 kr bara för resan - så även fast jag nu är medlem så blir jag hemma både på torsdag som lördag tackvare en inkompetent bussförhandlare.

Varför inte nappa på mitt erbjudande? Varför kan vi inte åka i samlad tropp ner till Götet och ha roligt och skojsigt för under halva priset av det suppklubben fått fram? Nää det ska tjuras istället för att Timrå IK ska få ett rejält bortastöd.....

Det finns ingenting som heter det går inte - det tar bara lite längre tid att kringla sig förbi lagar och paragrafer.
Kommentera

Marcus: Hålla varandra i händerna är ett groteskt förslag...aldrig...
Man kan inte älska alla, men det vi förhoppningsvis har gemensamt är att vi gillar Timrå IK och hockey. Då borde inte ett medlemsskap i supporterklubben vara ett sådant debattämne, äpplet borde falla nära trädet, eller hur? För det är väl det som det handlar om, att en del inte vill vara medlemmar....
Kommentera

Jag har inte satt mig in i hela resonemanget med lovade biljetter. Ni skriver ju mer än vad riksdagens politiker gör under ett år på bara ett par dagar...
Debatten kring supporterklubben och resorna har dock pågått ett tag och nu har väl en del kritiker fått lite väl mycket vatten på sin kvarn nu...
Det är lätt att uppfatta saker och ting på ett visst sätt. Att tro att man förstått varandra..Men, kommunikation är ju inte det lättaste vi människor ägnar oss åt.
Kommentera

I det här fallet har jag oerhört svårt att ändra mig.
Det här verkar vara mer en principsak för kritiker än saklighet byggd på livsavgörande argument. Jag har ännu inte fått ett enda argument på varför just Ni som inte är medlemmar i Timrås supporterklubb inte vill/kan vara det.
Sedan är det generellt bra med debatt och högt i tak men när reglerna är lagda så återstår valet mellan att acceptera eller vänta med förändring i politisk process. Årsmöte och sedan möten med SHL representanter.
Kommentera

mike66: Fortfarande ingen som vet vilka som fick de 30 "försvunna" biljetterna?:
Kommentera

dr Dängroth: Tyvärr doktorn så tycker jag att du har lite fel nu - se frustrationens ansikte och kasta av den grå filten av provinsiellt tänkande för en stund.

Själv så ser jag inget fel alls med att vara medlem i supporterklubben - tvärtom. Du som är doktor får ta och gräva lite djupare - då kommer du kanske såsmåningom kanske redan ikväll fram till vad som i alla fall jag har skrivit om.

Det gäller att ta ut svängarna och se sig om i dessa slutspelstider.

Älska Timrå IK!
Kommentera

dr Dängroth: Den som letar fel finner snart fel. Bara för att vi är i semifinal så betyder inte det att vi alla ska hålla varandra i händerna och att allt ska vara bra. Det går alltid att göra saker bättre! Det är snarast ett friskhetstecken att debatten går på fastän vi är i semi. Den dagen debatten dör, den dagen så finns inte Timrå IK längre. Nu får jag väl lallarna på mig! =)
Kommentera

Det är nu bevisat. Att vara Timråit är att lida.

Till och med i dagar då Timrå IK spelar SM semifinal ska det vara något fel........

Jag känner mig gammal och hoppas på snar pensionering.
Jag tänker njuta av SM semifinalerna. Sedan får vi se hur
det blir med hs.
Kommentera

De som har misskött sig på resor blir väl avstängda, på livstid i vissa fall. Även fast de är avstänga på livstid så får de åka. Konstigt. Jag längtar tills årsmötet, då kommer jag i alla fall ta med mig en taleskvinna. Den gumman är det krut i!
Kommentera

Knylan: Så HV kan komma med 1000 pers utan krav på medlemskap samtidigt som 50 beskedliga TIK-fans får svårt att göra samma sak? Det låter ju som vansinne....
Kommentera

Återigen och förhoppningsvis för sista gången. Vad är det för fel att vara medlem i supporterklubben om man åker på resa? Den här diskussionen är ett lågvattenmärke i hockeysnack.

Om resor arrangeras så gilla läget! SHL har regler.

Tycker det är oerhört trist att vi inte klarar av att dra åt samma håll. Utbrytarfraktioner och maktkamp är sinnesslött i detta läge.
Timrå IK spelar SM-semifinal.

Släpp frustrationen och var liiite glada!

Åk med på arrangerad resa eller stanna hemma. Svårare är det inte. Bara för att man inte tycker om regler betyder det inte att man har mandat att ändra dem. SHL har regler.

Jag begriper inte mig på att det ska vara så svårt att bli medlem i supporterklubben.
Kommentera

Knylan: Var faktiskt på väg att följa med på en HV-resa och då krävdes inget medlemsskap. Det kostade en liten slant mer som icke-medlem, men det var allt. Allt som krävdes var namn och personnummer vid anmälan.
Kommentera

Dalan: Det spelar ingen roll. Om mike skulle få för sig att han ville ha alla biljetter kan man väl inte neka honom dem? Det är väl på deras ansvar hur det går, de som anordnar en ev. resa?

Ähh, det spelar ingen roll. Nu säger jag bara Halleluja. Bättre tider finns inte!
Kommentera

Dalan: Är kanske just sånt som måste börja ses över hur man kringgår SHL:s regler - undrar hur de övriga klubbarna gör? - Då kanske vi skulle bli än fler på bortamatcherna och det skulle också bli både roligare och billigare och mindre med gnälliga telefonsamtal mm.

Slagsmål - OCH? Slåss man mindre menar du om man är medlem? Här snackar vi om vuxna människor inom en respekterad förening som inte är känd för att vara ute och slåss på sina resor - så skippa skitsnacket och kom ner på jorden för om en liten stund.

Vad jag menar är att allt går att lösa bara man är villig att lyssna se och lära - Att hysta ur sig en massa dumheter är ingen konst på en gb - Men att ta åt sig utav kritiken och att sedan bryta ihop och komma igen det krävs det en hel karl för att klara utav.
Kommentera

Marcus: Det var inget medlemskrav, hur dom fick igenom det vet jag inte.
Kommentera

En fundering som jag har är denna. Ni kommer kanske ihåg HV71-fansens storresa med 1000 pers till Globen denna säsong. Var alla medlemmar i North Banks? Eller Leksingarnas dalauppror för den delen?
Kommentera

Jag: Läste du verkligen det där om att skicka en buss icke medlemmar???

Och hur de klarar sig undan vet jag inte, men SHL:s regler är sådana....

---:Signing off:---
Kommentera

Dalan: mike skulle bli en jätte bra statsminister.. Tror jag.

Enligt madde fick man ju köpa av biljetterna om de fanns, och vad är det som säger att mike inte får köpa alla o ordna en resa för de som vill åka? Jag tycker inte att det är fel..

Luleå hade inga krav på att man skulle vara medlem ju..
Kommentera

mike66: Du vet tydligen allt... varför kandiderar du inte till statsminister också???

Hur skulle det se ut om SK skickade ner en buss full med icke medlemmar och det blir nåt fel som tex slagsmål eller fylleslag?
Det är en stor risk de inte kan ta som Supporterklubb med bra rykte....

När tänkte du fatta att det inte är styrelsen som bestämmer om medlemmar eller icke medlemmar på resorna!!!???

DET ÄR SHL SOM BESTÄMMER DET!!!!!! Så sluta klaga på dem...
Varför inte ringa till tex Habbe på tel. 070-3174970 där får du vädra dina åsikter, om du vågar stå för dem per telefon... Madde och Stefan och övriga styrelsen finns i hallen på söndag om ni vill ge kritik.... fegisar som inte törs klaga per telefon.
Kommentera

30: Ska jag vara ärlig så vet jag ingenting för tillfället mer än att supporterklubben ska ha 30 utav dessa 100 släppta biljetterna trots att ingen arrangerad resa ska anordnas.

Jag vill på intet sätt ta åt mig äran på att vara en storfestfixare - det finns andra inom min vänskapskrets som är betydligt mer erfaren än mig - tänker då på personer som HH och Kvasthilda som fixade bussen på ca 2 minuter.

Säg så här:
Om vi skulle ha beställt en buss för 70 pers så skulle priset ha hamnat på 210 kronor tur och retur. Det finns erfaret folk att tillgå om man bara vill utnyttja sina kontakter och lyssna med idel öra. Kan hålla med dig om att det kanske är allt för mycket unga människor inom suppklubben just nu, kanske med för lite erfarenhet hur man bedriver en klubb/förening på ett enkelt och smärtfritt sätt. Jag menar på intet vis att de som sitter med gör ett dåligt jobb - de har bara för lite erfarenhet av hur en stor slipsten ska dras.

Själv så tycker jag att Timrå IK som förening borde ta ett litet större ansvar nu när det gäller detta med resorna - och helst nu i ett SM-slutspel, de borde kunna inse att de övriga utav hemmapubliken ca: 5000 stycken som intye är medlemmar också kanske vill åka på någon bortamatch och inte bara de ca 500 suppklubbmedlemmarna.
Kommentera

mike66:

Har det gått till som du säger så är det småhandlar takter av den ansvarige om biljetterna,fy fan vad dåligt, det var riktigt lågt gjort.
Men det blir lätt så när man kanske är FÖR ung för att sköta sådana uppgifter.
Mike66 den erfarne killen på ALLA plan. (c;
Kommentera

mike66: Dom det lägs fram här i gästboken så verkar det som om biljetterna har smusslats undan till vissa utvalda. Det måste väl ha skett något missförstånd någonstans, eller? Vilka har egentligen fått biljetterna till tisdagsmathen? Kan ingen besvara detta så att vi kan gå vidare...?

Hade mycket väl kunnat tänka mig att åka med mike66´s resa om den blivit av. Men nu får vi avnjuta den framför TV´n i stället.

Vad tror du Red Rocker? Är det tillfälle att negotippa som förr?
Timrå- Frölunda 2-4... Mål av Styf och Lind.
Kommentera

TITAN: Vi är många som är lurade - inte bara suppklubben.
Kommentera

mike66: reseansvariga= VI BESTÄMMER
Kommentera

mike66: BSKV=brynäs supp.klubb väst får 300 biljetter till rögle-brynäs.
100 biljetter i skandinavium...supp klubben är lurad.
Kommentera

241645 · »