1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590414 inlägg · 6217 ämnen

Resa till Hovet

« · 69088 · » Till forumet

Sv: Resa till Hovet
Skellefteå - Björklöven..... 3 - 0
(2-0, M Kivenmäki 21.36
Kommentera

luungn...matchen ää inte slut än... *ss*
Kommentera

Gud:

Har en känsla av att inte hänga med riktigt nu...

Kongos små rosa? Röda attackopeln borta? Well, har varit nere i Västerås och rekat och orkar inte riktigt kolla igenom inläggsskörden sedan i helgen...

Vet inte om något hjälper, jag blir bara mer och mer irriterad och förbannad...!
Kommentera

mike66:

Jo, jag brukar se till att hamna i ösa- och krökabussen! Har funderat på att eventuellt finputsa pollisarna inför resan, rääger kan man ju vara ändå...

Men du´rå!? Bil istället för buss elle´?!

Hatlaget #1 = AIK ??? Finns la värre elle´...!
Kommentera

Hemp:
Då kommer du att hamna rätt i våran buss! Måste ner på posten och slänga in 150 bagis för ett medlemsskap så att man inte blir avslängd! Ge f-n i att ansa pollisarna, dom ska stå rätt ut och vara vildvuxna!

Visst måste du väl också ha lärt dig barnramsan:
Lär dig krypa, lär dig gå, lär dig hata AIK ! Enda hatlaget jag känner till iaf!
Kommentera

mike66: Vill du betala150:- så är det inget problem, men som jag skrev i början av tråden är det 100:- somgäller för vuxna och 50:- ungdom...

GuRRa: Ingen påstigning på ishallen, nog ska du väl kunna pallra dig till Timrå City och plattan va?? =)
Kommentera

Hemp: Du lider av PKS - PreKvalseriella Störningar.

Missade du diskussionen om forntiden med DJ Hemp/Ture Varg/Red Tags East på Luleåforum? Fick till och med Fisus Power att regga sig i hockeysnack.
Kommentera

mike66:

Du kommer alltså till S-valls bussterminal?! Ska försöka vara där i hyfsad tid och söka rätt på dig och krökarbussen då...

Jaså, man riskerar att bli avslängd!? Fan, bäst att man pyntar ytterligare 150 bagis då´ra...

Okej, ska säga till barberaren att ge fan i pollisarna vid nästa besök (ev före resan)...

Visst, även jag hatar AIK! Fast inför hockeylaget är jag mest likgiltig, det är fotbollslaget jag föraktar (är bajare liksom den gode Gud)...
Kommentera

El Maco:

Menar du Lule-forum på hockeysnack eller deras egen klubb för inbördes beundran som aldrig besvarar ens intresseanmälan angående registrering? Nåväl, jag har inte kollat vare sig det ena eller andra... Kanske ska scrolla bakåt in the forum nu?!

Fisus Power från Borås är cool... En av DJ Hemps vänner!

Japp! Jag lider av PKS, bland mycket annat...!
Kommentera

100 bagis! Börjar nästan bli värt det... Måste komma ihåg den summan! 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100...
Kommentera

El Maco:

Hittade diskussionsjäveln i deras skitforum! Lules hockeysnack är för övrigt stendött - liksom laget...
Kommentera

Dessutom var/är dagens P3 Live med Miguel Migs en djävulsk höjdare... Rok da house!
Kommentera

sovjet: Enligt de anmälningar jag såg på listan och sedan vad jag hört ryktesvägen så borde det vara lite mer än 45 anmälda till resan. En del vill förmodligen vänta tills sista minuten.

Hemp: Så du ska med. Fantastiskt, börjar nästan glömma hur du ser ut! =) Ska bli kul att se dig igen!

Alla till Hovet!!!
Kommentera

Skulle vara intressant att få veta exakt hur många som är anmäld till hovet.
Kommentera

Dalan:
Jag var in på suppsidan och där stod det 150 spänn, men det låter bra med en hundring för min del, det kommer in på miljonkontot i morgon!

Och jag som aldrig skulle bli medlem i nånn annan klubb än Nolby Hockey & TIK031 vad har jag ställt till med!
Kommentera

DMF: Allvarligt talat... vad spelar det för roll om det är ca 45 stycken eller mer eller exakt 47 stycken t.ex???
Du anmäler dig väl inte bara om det är mycket folk?? Tänk om alla skulle göra så... då hade vi kunnat lagt ner de här resorna...

Supporterklubben satsar järnet på Kvalserie resorna och förlorar mycket pengar på det här...
120:- är småpengar för att åka med Sveriges snällaste hockey klack och Sveriges fd. bästa hockeyklack till Hovet för att krossa Gnaget.

Vi ses på bussen!! Jag kan lova att det blir en minnesvärd resa!!
Kommentera

Madde:

För stunden är jag snyggare än någonsin! Fast jag hinner säkert bli ful lagom till resan, så du lär nog känna igen mig...

Min första anständiga bortaresa för säsongen! Just när man behövs som mest... :-)
Kommentera

Dalan: Men alla vi andra som pröjsat 150:- för att vara medlemmar får vi 5 guldtior tillbaka då?
Kommentera

Hemp:
Håckla & jag sitter på ljugarbänken, håll utkik efter fyra par pollisar! Kan tänkas att du får leda oss in i krökarbussen!

Egentligen blir det en j-la omväg för oss som är TIK Kvisslebyare att kliva på i stada men det är nog lugnast det ändå så att man hittar rätt buss!
Kommentera

mike66: Jag väntar med spänning på alla pengar som skramlar in i kassan nu =)
Kommentera

OSet: När betalade du in pengarna?? Det där får du ta upp med Per HApps.... Om du ska ha igen några pengar måste du visa upp kvitto på att du betalade de ganska nyligt, men jag lovar ingenting... som sagt, ta upp det med per HApps.... jag håller mig till resorna jag =))) Det är nog jobbigt.
Kommentera

mike66:

Leda er in, redan vid 11-snåret... Härligt! Känns som att jag kommer att hamna i rätt sällskap till sist...

Visst, en satans omväg för er! Fast vi lappar norrifrån vill ju inte sitta i en buss som stannar stup i kvarten då´ra... Hovet direkt!

Hur känner man igen er då!? Matchtröjor...?

Ska jag ikläda mig Brynäs-halsduken? Då lär ingen missa DJ Hemp... ;-)
Kommentera

OSet:
Dom pengarna har ni ju redan tjänat igen iom att ni betalar en tia mindre än vad jag har gjort på hemmamatcherna! Helt rätt att reducera avgiften för såna som mig!
Kommentera

Så hamnade rödvita Arsenal i underläge efter hörna (1-0), då är deras öde är förmodligen beseglat... Leverkusen förresten... Låter så jävla äckligt, gör det inte?!
Kommentera

mike66: Präxis!!! Håller helt med där... varför bråka om 50 pix när man får åka med Sveriges största pollisong raggare mike66??

Vi ses på party bussen!!!
Kommentera

minus "är"...
Kommentera

gud:
Jag har små neongröna piller åt dig. Piller som gör att man slutar ljuga och hitta på. Vid behov minskar de dessutom aggressioner mot personer som inte tycker samma som ens idoler.
Kommentera

Hemp:
Full mundering är vad som gäller osså har vi en skottkärra med lite grejer i! Står nått med Garden på kärran! Ähh brukar ha kärran och skjutsa Håckla i efter matcherna inget annat! Vi är ju två gamla fabbröder så det går inte att missa oss!

BIF halsduk? då kanske jag vågar ha DIF mössan på mig?!
Kommentera

Nära att "Ljungis" kvitterade för Gunners, men istället känner man igen missgesten från senaste EM...

Givetvis känns 100 spänn helrätt! Betalningsvilligheten ökade, smitningslusten minskade...
Kommentera

mike66:

Våga och vinn! Egentligen gillar jag inte Brynäs, bara deras snygga klubbmärke och färgerna...

Nej, jag siktar in mig på att ha åtminstone en av mina numera 5-6 TIK-halsdukar... Gillar den senaste!

Okej, jag är ju hyfsat gammal i sammanhanget även jag...
Kommentera

Jaji, ska se slutet av fotbollen...
Kommentera

mike66:
DIF mössa???? förstår inte vart du fått ifrån att du ska åka i samma buss som mej, din gammle pollisong rääger, nä själv ser man ut som en avdankad hippi från 70 talet, så ensam får man väl ta sin medusin, (För hallsen) och begrunda hur lågt mina kamrater sjunkit i träsket,,,,,Och kanske få ett infall i depretionen att krama kongo eller något,, och allt beror på din mössa
Kommentera

Dalan:

Jag är redan anmäld.

Jag skulle gärna se att man fick veta varje dag hur många nya anmälningar som har kommit in.
Kommentera

Så var man då anmäld till "Hovet" då. Men börjar bli innerligt trött på Slayer Willysson. Har manat på men ännu har inget medlemskort dykt upp. Fick stå o dividera och verkligen Övertyga tjejen på Ceris att jag var medlem. ABSOLUT sista gången jag kränger medlemskapet hos Willysson. Den mannen har ju noll koll.

Dalan: Så vilken tid går bussen från Centrum?

Har dessutom införskaffat ett par coola solbrillor, hoppas nu bara vädrets makter tillåter lite solsken o att grabbarna kan åka skridskor o ta 3p! Nu är det bara bärsen som fattas, men det ska väl gå o ordna?

VÄL MÖTT PÅ BUSSEN LÄNGS E4:AN SÖDERUT O PÅ HOVET!

TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA!
Kommentera

Ernie (& Bert):

Fan, klä dig propert som fan nästa gång du går till Ceris... För min del räckte det med en blick och jag var igenom, trots avsaknad av "kortet"! Inga problem med bokningen således... DJ Hemp står när Mupparna faller...!
Kommentera

Ernie igen (& Bert):

Kolla här...

Avgångstider:

Timrå Centrum vid Rimi 10.45
Sundsvalls Busstation 11.00
Kommentera

Träffade för övrigt Willy-mannen just innan jag gick in till Ceris på "Köpis" i Timrå... Det känns lite extra när man åker ut till Timrå och bokar resan, hockeykulturen liksom slår emot en så fort man passerar kommunskylten... I Sundsvall kan man aldrig vara riktigt säker, det kan sitta en liten bobcat bakom disken (ytterst obehagliga och oberäkneliga "människor")...
Kommentera

HH för f-n, lägg av nu, klart att du ska åka i krökarbussen! Ja mena inget illa och du ska få bjuda på lite medusin för halsen! Jag lovar att inte ta med DIF mössan!

Tror inte nånn av oss får chansen att krama Kongoti from the jungle, han lär åka bil ner vad jag har hört och därefter hålla sig gömd nere i Hovets mörka skrymslen!

Hemp:
Själv så visade jag bara kvalseriepollisarna och det funkade utmärkt på den unga damen som tog emot beställningen.
Kommentera

mike66:

Det var ungefär vad jag gjorde, fast jag har nog inte odlat lika duktigt som du så jag fick lägga till min målmedvetna blick också...

Ja, Kongo åker väl med Björkö-maffian och den ser man sällan skymten av i ishallarna... Just det, Hovets allra mörkaste skrymslen lär vara ett hett tips! :-)

Trodde länge att Kongo-mannen verkligen visste vem jag var, tills denne hänvisade till en för mig obekant bild från IP-läktaren... Du hade fel, Kongo! :-)

Okej, slut på smileys för denna gång...
Kommentera

mike66:
Klart jag ska åka men du får inte stimma så hårt så jag blir störd ska ta med en god bok och en stickning,,,blir så fel menar jag om jag kommer av mig i räkningen mella aviga och räta
Kommentera

Tänka sig att fem av 15 inloggade är ens vänner, 33%...
Kommentera

Hemp:
Bilden var från Söderstadion, och var det inte du så var det tidernas look-a-like.
Kommentera

Är det ingen som har någon pejling på hur många anmälda det är idag! En uppgradering av resebarometer gör att efterfrågan bara ökar.
Kommentera

Om bilden var från 2001, så låg jag och sov i Globens innandömen då matchen pågick... Nej, jag vet att det inte var jag... Har JUH sett bilden!

Du som känner dig träffad som DJ Hemps look-a-like - Hör av dig! Jag kanske vill anställa dig (du kan t ex gå till mitt jobb då jag ligger hemma och är bakis)...
Kommentera

Hur många är det anmälda nu?
Kommentera

Hittar inte när sista anmälningsdag är. Vad gäller?
Kommentera

Kongo!
måndag.
Kommentera

Bo Blyet:
Tack!
Kommentera

Så här är det för er som undrar...

Hittills har vi 43 anmälda TIK:are till Hovet och AIK. Denna summa är patetiskt låg och vår förhoppning är att vi ska kunna bli i vart fall två bussar...

Det är bara att inse att 8-0 och 2-5 mot Tälje har satt sina spår. Om vi vinner mot Gnaget och Boden samt Troja/Bofors lär det nog bli en annan rusch...

Nu vet ni det - anmäl er, och värva andra att anmäla sig!! TIK behöver det stöd de kan få!!!
Kommentera

TIK´s supporter skara består nu inte bara av anmälda bussåkare. Framför allt inte när det är en vardags match.
Så att börja summera antalet av supportrar som kommer att vara på plats i hovet nu genom att enbart titta på det, känns rätt ointressant.
Att bila ner tar halva tiden. En aspekt många nog tänker på när det är arbets dag, dagen efter.
Sedan som bekant finns det en hel del TIKare redan på plats där nere.

Det här räknandet av bussar känns patetiskt. Enbart något man ska kunna skryta med. Si och så många bussar åkte. Hyr då i så fall mini bussar och höj antalet genom det om nu det känns bättre.

Eller så helt sonika lugnar man sig och uppskattar det verkliga antalet supportrar som var på plats och inser att dessa kan nu inte ha fått plats i en buss.

Som ett exempel i vintras, match borta mot Modo. En annordnad supporter buss. Men vi var nog minst en redan där innan denna hade anlänt. Men det enda som hördes var att det bara var en buss last dit och massa gnäll över det. So what!

Kämpa TIK
Kommentera

« · 69088 · »