Ambroo: Bedrövligt? Riktigt så illa var det väl inte? Jag tror att intresset för resorna har gått ner eftersom folk har blivit så bekväma utav sig! Kanske dags att åka ur eliten en stund så en del kommer ner på jorden igen.
Jag skulle vilja veta vem som sjönk så lågt att de ringer och "bönar och ber" någon att följa med på resa.
Resorna förra säsongen tror iaf jag berodde på invärtes komplikationer!
Många vill ta åt sig äran men ingen vill ta på sig skulden, typiskt!
Det är inte där problemet och även om det nu rent hypotetiskt skulle vara så, så borde väl ändå reseintresset var på samma nivå som tidigare eftersom det är som reseansvarige skriver, fler medlemmar nu än tidigare?
Jag tänker inte skriva ut något/några namn här utan den personens tillåtelse, men jag vet att så var fallet och det var som jag skrev tidigare en väldigt högt uppsatt person inom SK.
Supporterklubbens styrelse kan jämföras med en dokusåpa i klass med "Robinson", ett tydligt bevis på det fick vi under årsmötet där den nya styrelsen röstades fram.
För att återgå till ämnet, vad är inträdet i Gavlerinken? Eftersom "pakten" föll igenom pga olika skäl så antar jag att det ligger runt en hundring numera....
Helg Ernest: Priset är 100kr vuxen och för närvarande 60 för ungdom för inträde till Gavlerinken. Norrgruppspriset blev aldrig av i år varför är det ingen som vet.
Fanzin: Det verkar som du alldrig har varit på Gavlerinkens borta stå, Vi har det inte som hos Timrå man får vara berädd på att få saker kastad på sej när man är där. Sist jag var där så ställdes det ut vakter för att kolla upp Timråpubliken för dom slänger saker på gästerna sina.
Poffa: Bortaklacken brukar dom skicka sina vakter på. Glömmer aldrig den kvinnliga vakten som höll på att slita armen av mej när hon skulle försöka få reda på vem som hade konfetti. Den hemska människan distraherade mej så pass att jag missade ett mål...
Lundström 6: hahahaha,, gubbe lilla. Jag har varit på bortastå i gavlerinken fler gånger än du går på toa på en vecka!....och jag vet.
Trots att jag är Timrå:it så har jag varit på några få enstaka brynäsmatcher i övrigt. Och då har man låtit vanlig brynäs publik gå och ställa sig på bortastå. Så även jag har stått bakom bortaklacken. Dock så brukar jag se många brynäsare som näst intill leker hejaklack bakom bortafansen. Illa!
Jag menar, ett 50 tal brukar det vara. Jag menar det är illa att stå på bortasektionen som brynäsare, ännu sämre att stå där med brynäsgrejor. Såja, jag vet mycket, Gävlebo som jag är!
Men den 26:e finns det nog inte många brynäsare på bortastå..som tur var. =)
Det roligaste var dock när det stod 3 st djurgårdare mitt i brynäsklacken och började dra igång egna Djurgårdsramsor under nationalsången. Och när AIK:arna ville ta upp sina flaggor till hemmastå...hahah :D Det var tider det!
Är det inte dags för en sista kraftsamling av de reseansvariga så att vi blir 250 glada tomtar till Gavle? Nu i juletider finnas alla förutsättningar att ragga folk på gator och torg!
Ambroo: hahah.... nåja..fler än 200 personer blir det nog, fattar inte, ger Brynäs bara 250 biljetter till Timrå?, de resterande 250 biljetterna dÅ? :S
Lundström 6: ja precis sånna som mig :P 1500 meter söderut om Gavlerinken. Jajamän....men som Gävlebo orkar jag inte förköpa biljett till den matchen, det borde väl finnas biljetter kvar till bortastå 1h före, annars så är det bara att köpa hemmastå :=)
Lundström 6: HAha, Gunnar, du skämtar...de börja med något man aldrig trodde var möjligt? =) haha..okej...ja då får jag stå på bortastå då...den enda gången jag inte kom upp på bortastå i Gavlerinken var mot Djurgården då deras egna värdar frågade om vi Var djurgårdssupportrar..haha...har stått på brynässidan några gånger, bla mot DIF i år, 5 meter ifrån dig :)
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.
Jag tror att intresset för resorna har gått ner eftersom folk har blivit så bekväma utav sig! Kanske dags att åka ur eliten en stund så en del kommer ner på jorden igen.
Jag skulle vilja veta vem som sjönk så lågt att de ringer och "bönar och ber" någon att följa med på resa.
Resorna förra säsongen tror iaf jag berodde på invärtes komplikationer!
Många vill ta åt sig äran men ingen vill ta på sig skulden, typiskt!