Fanzin: Det verkar som du alldrig har varit på Gavlerinkens borta stå, Vi har det inte som hos Timrå man får vara berädd på att få saker kastad på sej när man är där. Sist jag var där så ställdes det ut vakter för att kolla upp Timråpubliken för dom slänger saker på gästerna sina.
Helg Ernest: Priset är 100kr vuxen och för närvarande 60 för ungdom för inträde till Gavlerinken. Norrgruppspriset blev aldrig av i år varför är det ingen som vet.
För att återgå till ämnet, vad är inträdet i Gavlerinken? Eftersom "pakten" föll igenom pga olika skäl så antar jag att det ligger runt en hundring numera....
Det är inte där problemet och även om det nu rent hypotetiskt skulle vara så, så borde väl ändå reseintresset var på samma nivå som tidigare eftersom det är som reseansvarige skriver, fler medlemmar nu än tidigare?
Jag tänker inte skriva ut något/några namn här utan den personens tillåtelse, men jag vet att så var fallet och det var som jag skrev tidigare en väldigt högt uppsatt person inom SK.
Supporterklubbens styrelse kan jämföras med en dokusåpa i klass med "Robinson", ett tydligt bevis på det fick vi under årsmötet där den nya styrelsen röstades fram.
Ambroo: Bedrövligt? Riktigt så illa var det väl inte? Jag tror att intresset för resorna har gått ner eftersom folk har blivit så bekväma utav sig! Kanske dags att åka ur eliten en stund så en del kommer ner på jorden igen.
Jag skulle vilja veta vem som sjönk så lågt att de ringer och "bönar och ber" någon att följa med på resa.
Resorna förra säsongen tror iaf jag berodde på invärtes komplikationer!
Många vill ta åt sig äran men ingen vill ta på sig skulden, typiskt!
roan: Kan konstatera utan att för den skull vara otrevlig, att det känns som att jag har mer koll än vad du har när det gäller den här situationen.
Nu är det inte Moramatchen i sej den här disskusionen handlar om, utan hur resemarknadsföringen i det stora hela har sina brister och vad man kan göra för att den ska bli bättre..
Men som sagt, vill man inte se sanningen och inte heller är villig att ta åt sej av konstruktiv kritik så låt det vara då.
roan: När jag nu ändå håller på så kan jag även komma dragandes med en grej till. Hade nästintill glömt bort det, men en medmänniska friskade upp mitt minne.
Resorna ifjol var inte bra utan rent utav bedrövliga. Det stilade inte till sej förens i December ner Willy och bröderna Uhlin drog med sej en massa gamla legender som dittills inte åkt på år och dar och styrde upp det hela på rätt spår igen. Vill minnas att en viss högt uppsatt person ringde och bönade och bad om deras medverkan. Sen att vissa i SK inte var sena med att ta åt sig all cred. för att DOM minsann fått ordning på resorna igen är inget annat än pinsamt..
Selina: Du menar vuxenliv..? Då hinner man ju med att uppfostra barn och renovera kåken förutom det du nämnde ; ) Däremot blir det väldigt få matcher i Gärdehallen nuförtiden...
roan: Är det? Alla inställda resor då? Du kan väl inte påstå att ni är nöjda på den fronten?
Att det är så pass många medlemmar som det är nu är inte frukten av ett bättre arbete än tidigare utan snarare att intresset har höjts ute i stugorna och i och med att det är fler medlemmar och högre intresse så ska man väl ändå kunna locka till sej mer folk som åker med på resorna?
Jag skriver som tidigare, kunde 400 pers åka till Umeå en vardag för att se TIK harva på mot Löven i allsvenskan så tycker iaf jag med stöd av det argument du lägger fram att man ska kunna skrapa ihop 250 supportrar till en elitmatch mot Brynäs på en helgdag. Sen vet jag väl inte om drygt 100 fans till Mora är nåt att slå sej för bröstet över heller, man vill väl alltid bli bättre?
Knappen: Jag vet åtminstonde varför en av personerna som brukade åka på resor inte åker längre. Anledningen heter tidsbrist! Pluggar man heltid OCH jobbar 50% så hinner man inte med så mycket annat...
Ambroo: Reseantalet är väldig högt Mora fullbokade det lär nog resan till Brynäs bli Och så många medlemar som vi har nu har vi inte haft sen vi gick upp i elitserien! så vi i styrelsen jobbar på väldig bra för våra medlemar
Knappen: Folk har inte försvunnit, informationen når inte fram.
Ytterligare ett bevis på att marknadsföringen inte funkar som den ska..
Den som tror att intresset skulle vara lägre nu kan inte ha insett att TIK numer tillhör de fyra bästa lagen i Sverige och har så gjort i tre säsonger!
Det är makalöst om den reseansvarige inte verkar medveten om detta faktum..
roan: Visst, jag har missat ett par resor utan giltig anledning, men blir er marknadsföring bättre av att du hackar ner på mina misstag?
Men som vanligt tar man all kritik personligt och inte professionellt, men det genomsyrar väl hela supporterklubbens styrelse i övrigt. Istället för att ta till sej av kritik och jobbar framåt så kommer man hellre med massa bortförklaringar. Tycker du själv att reseantalet är tillfredställade högt som det är så ni inte behöver råd?
Det sista är bevis på det jag skrivit ovan, det är ditt ansvar som reseansvarig att se till att det blir gjort.
Som en gammal hjälte sa: "En förlorare har alltid ursäkter" - Björn Borg
roan: Det är ju möjligt att folk är för bekväma av sig för att spatsera runt hela hallen för att anmäla sig till en resa. Telefonnumren kommer man heller aldrig ihåg. Samma år som vi gick upp (?) anordnades det en resa mitt i veckan (??), mot Djurgården där vi var över 300 pers som for från Timrå. Vart är allt det folket nu?
Ambroo: Undra vem som gnäller det är nog du. Du som anmäler dig på resor som du aldrig åker på . Det är dåligt att man inte kan höra av sig och säga att man inte kan åka
Internet, supporterkuren i arenan & TV i arenan & speaker på matchdagar det är bra information så når ut till dom flesta som vill åka på resor. (men om du vill så kan du få klistra reseinformation runt Timrå och Sundvall om du vill)