roan: Läste ditt inlägg lite tokigt. Fick för mig att du skrev Oorganiserad eller liknande. Aja, en hunka är väl lungt. Varför är det dyrare för ungdom när man åker med SK istället för att fara ner själv ?
Dream Team: Nu har jag fått dom rätta biljett priserna till Gavlerinken det kostar 100kr för alla oavsett ålder när man åker organiserad supporter resa ner till Gavlerinken.
64Waern: Det kostar 60 spänn för ungdomar, 100 för vuxna. Hur många platser finns det totalt på bortastå i Gavlerinken? Säljer BIF ut de platser där som inte reserverats av TIK-klacken?
Janken: precis, och sånna som mig! :) tror det blir definitivt fler än 250 i Gavlebrinken på söndag..känns faktiskt riktigt roligt. Och sveriges bästa klack ska få visa upp sig på riktigt... Ticnet.se för mig alldeles snart =)
roan: Finns det några fler platser till Gävle på annandagen? jag och ett par stycken till funderar nämligen på att följa med ner om möjligeheten finns.
Lundström 6: stiligt =) Men antar att Supporterbussarna inte anländer 2h före, det gör iaf TIK_Gävles transport ;D.....men men bilister finns det ju också =)
FÖresten vet du hur det ser ut med biljetter till den matchen, du som har koll?
Dream Team: få se nu, har inte varit upp i år, men jag brukar vara där innan entréerna öppnat iallafall. Dock inte när jag är tvungen att ta tååååg. Men annars brukar jag vara där 1h 45 min före...äre 1 h 30 min i Timrå eller vadå? bra att veta ;)
hej hej! ja å några kompisar har skaffat en van som vi ska åka ner i. tänkte bara höra om de kommer bli nån sorts samling på nån restaurang eller nåt med supporterbussarna. skulle va kul å surra med andra tikare innan matchen...
Lundström 6: HAha, Gunnar, du skämtar...de börja med något man aldrig trodde var möjligt? =) haha..okej...ja då får jag stå på bortastå då...den enda gången jag inte kom upp på bortastå i Gavlerinken var mot Djurgården då deras egna värdar frågade om vi Var djurgårdssupportrar..haha...har stått på brynässidan några gånger, bla mot DIF i år, 5 meter ifrån dig :)
Lundström 6: ja precis sånna som mig :P 1500 meter söderut om Gavlerinken. Jajamän....men som Gävlebo orkar jag inte förköpa biljett till den matchen, det borde väl finnas biljetter kvar till bortastå 1h före, annars så är det bara att köpa hemmastå :=)
Ambroo: hahah.... nåja..fler än 200 personer blir det nog, fattar inte, ger Brynäs bara 250 biljetter till Timrå?, de resterande 250 biljetterna dÅ? :S
Är det inte dags för en sista kraftsamling av de reseansvariga så att vi blir 250 glada tomtar till Gavle? Nu i juletider finnas alla förutsättningar att ragga folk på gator och torg!
Lundström 6: hahahaha,, gubbe lilla. Jag har varit på bortastå i gavlerinken fler gånger än du går på toa på en vecka!....och jag vet.
Trots att jag är Timrå:it så har jag varit på några få enstaka brynäsmatcher i övrigt. Och då har man låtit vanlig brynäs publik gå och ställa sig på bortastå. Så även jag har stått bakom bortaklacken. Dock så brukar jag se många brynäsare som näst intill leker hejaklack bakom bortafansen. Illa!
Jag menar, ett 50 tal brukar det vara. Jag menar det är illa att stå på bortasektionen som brynäsare, ännu sämre att stå där med brynäsgrejor. Såja, jag vet mycket, Gävlebo som jag är!
Men den 26:e finns det nog inte många brynäsare på bortastå..som tur var. =)
Det roligaste var dock när det stod 3 st djurgårdare mitt i brynäsklacken och började dra igång egna Djurgårdsramsor under nationalsången. Och när AIK:arna ville ta upp sina flaggor till hemmastå...hahah :D Det var tider det!
Poffa: Bortaklacken brukar dom skicka sina vakter på. Glömmer aldrig den kvinnliga vakten som höll på att slita armen av mej när hon skulle försöka få reda på vem som hade konfetti. Den hemska människan distraherade mej så pass att jag missade ett mål...