1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591445 inlägg · 6216 ämnen

Retrotröjor?

« · 404880 Till forumet

Sv: Retrotröjor?
Åke the myth: vart kan man hitta den tröjan då?
Men brynäs har inte så fula tröjor i år heller!
Kommentera

Boström:
Se länk.

Men om man tänker efter så lirar ju Timrå IK i "retro light" tröjor.
Det är ju det enda laget i elitserien där det står i klartext var man kommer i från.
Kommentera

Saxat från ST.nu: Och kommentaren blir väl rent spontant, ÄNTLIGEN!

"Timrå IK spelar i den 50 år gamla klassiska Wifsta/Östrand-tröjan när laget möter Mora i Elitserien den 3 februari.
Då firar TIK att det är 50 år sedan föreningen spelade sin första säsong i hockeyns högsta serie.

– Det stämmer att de ska spela i den gamla tröjan. Klubben har beställt att de här tröjorna ska tryckas upp inför matchen, berättar Eje Lindström, som blir en av hedersgästerna." (Vidare, se länk)

Kommentera

Dream Team: Men gud så härligt!

Hoppas de slår på stort kring det och ordnar lite mer tröjor till försäljning
Kommentera

actionleif:
Är dom till på fredag, läckra...
Kommentera

Dream Team: Man har ju tjatat om det där ett bra tag nu så ett ÄNTLIGEN! är väl ingen överdrift...
Kommentera

Ambroo: Nej, verkligen inte. Men nåt "hatten av" tänker jag inte brista ut i. Jag kallar det hela mer ett rätt så taffligt agerande, om, jag säger om, man nu inte hela tiden har väntat på att ha en bra anledning till att ta fram en retrotröja. Då är ju detta ett riktigt bra tillfälle. Jag tippar att tröjan i bilden som ST lagt ut är nåt i stil med den här, fast denna är i lite vackrare färger:

Kommentera

Dream Team:
Som kuriosa kan nämnas att det är min svärfar som är målvakt på bilden.
Kommentera

Per HApps: Där ser man. De gamla W/Ö-generna ligger inte långt borta alltså ;-) Då är alltså även han en av de specialinbjudna gästerna till det här evenemanget?

Hoppas nu för bövulen att Timrå IK inte tafflar till detta utan att man gör något bra av det. Att man trycker upp tröjor till försäljning till allmänheten det tar jag nästan för givet. Dock så bör detta vara i en begränsad upplaga. Lite först till kvarn så att dessa tröjor blir unika.
Kommentera

Dream Team:
Knappast, då han drog in årorna för 14 år sedan.
Kommentera

« · 404880