Är "den rätta" loggan (tallarna) varumärkesskyddad? eller kan vi göra kopior från 60-70 talet till självkostnadspris ? jag tänker i första hand på matchtröjor.
Naturligtvis skall varken supporterklubben eller Timrå IK blandas in.
azzkikr: Mycket tveksamt. Du måste nog ha tillstånd från Timrå IK att utnyttja namnet och loggorna. Varumärkesintrång som du själv säger. Verkar som om klubben har bestämt sig för att örnmärket är det som kommer att gälla.
Per HApps: Se upp i alla fall. Att använda namnet och tallarna tillsammans kan, om det används i fel sammanhang, bli en dyrköpt läxa. Bättre att tala med styrelsen och redovisa vad det skall användas till.
Per HApps: jaha nu fattar jag oxå he he he nopp den finns inte där he he he men man kan säkert lägga in den som önske mål till dom ansvariga på den sidan
Per HApps: jag har skickat ett email till dom nu jag om dom kan göra en med de två tallarna en klassiker skrev jag jag kanske kan hänvisa dom till dig sen om jag får svar eller så kanske du oxå kan skicka ett mail till dom ??
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Per HApps:
Undra hur mycket försäljning TIK tappar pga det bara på mobilloggor?