1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590958 inlägg · 6217 ämnen

Robin Jonsson

« · 867528 Till forumet

Robin Jonsson
Läste på Aftonbladets nätupplaga att Robin Jonsson tecknat ett 2-års kontakt med Timrå bara att tacka och bocka för en kanon värvning
Kommentera

Sv: Robin Jonsson
takTIKern:

Här är länken

Grattis till ett kanonförvärv om det nu stämmer
Kommentera

takTIKern: Ja det är nog ett bra förvärv.... Han kommer förhoppningsvis att gå framåt ännu mer i vinter.
Kommentera

mattias - 74: Enligt Håkan Loob så skall det vara klart med övergången från FBK till TIK
Kommentera

mattias - 74: Fan i mig Timråskitar, jag måste gratulera er till ett fint nyförvärv här. RJ är en mycket stabil back, tror att han kan göra grym nytta i Timrås försvar.

Jonsson, Marttinen, Hynning. Er sportchef imponerar ännu en gång. Grattis!
Kommentera

shinzawai:

Tur att jag inte är en timråskit då jag tycker bara det är så kul att följa andras lag silly season
Kommentera

Hassan: Bra förvärv.
Det känns som om det kommer att bli väldigt trångt i toppen av elitserien nästa säsong och det känns som om Timrå kommer att vara med där.
Kommentera

shinzawai: Men jag tycker det är grymt kul..... Att Kenta var en sån jävel på att nosa fram folk!! Nu längtar jag till September..... Vem fan vill ha sommar när man kan traska till ladan i snålblåst??
Kommentera

Hassan: Som silly season börjat känns det inte alls omöjligt att uppföljaren till "Slaget om Västernorrland" utspelar sig redan nästa säsong, då i final, skulle inte det vara grymt så säg?
Kommentera

Wayne Gresky: Mycket grymt..... synd att det inte blev redan i år bara. Om ni nu lyckas norpa åt er bucklan i år så hade det ju lika gärna kunnat vara Timrå som vann... Man vet inte om man ska skratta eller gråta faktiskt.
Kommentera

Wayne Gresky: Visst känns det som Modo och Timrå hittar de intressanta spelarna på marknaden just nu.
HV och FBK känns svaga om de inte lyckas med sina utlänska importer. LHC vet jag inte hur det ser ut med kontrakt och ev NHL-spel.
Kommentera

Wayne Gresky: Timrå i final nästa säsong vore självklart grymt då vi aldrig varit där då SM avgjorts i slutspelsform.

Sedan att möta just MoDo i en final känns väl däremot inget mer spännande än att vi var tvingade att möta Björklöven i kvalserien då vi gick upp i elitserien.
Kommentera

JimmyH: Hihi..... lugn och fin.

Det spelar nog ingen roll förr oss "inblandade" vilka vi möter..... Däremot skulle väl media Sverige gnugga händerna.
Kommentera

Tycho: FBK brukar ju knyta till sig bra spelare så kanske ligger några klara som vi inte känner till.

Det som oroar i deras fall är väl att det är lite läge att fräsha till och föryngra. Frågan är om man fixar det? Att de tappar Robin hit måste ju ses som en klar missräkning. Alternativt så stänker Loob in 2 klassbackar som ett brev på posten imorgon.
Kommentera

jokklas: Ja dom har ju djupa fickor med mycket slantar i dom där värmlandskörvarna
Kommentera

jokklas: Hur det än är börjar deras forwardstrupp bli vääldigt till åren. Jag tror inte att FBK kommer att vara i final nästa år heller.
Kommentera

jokklas: Johan Motin blir kvar och lär vara en intressant back nästa år. Det är skapligt att platsa i Färjestad på 6 backar i ett slutspel som B-junior.

De har en stark årgång födda 89 som dominerade B-junior-SM ganska rejält. Så Färjestad lär släppa fram några yngre spelare de kommande åren, vilket ju var ett tag sedan det hände där.

Men som läget är där just nu så kommer det nog att ramla någon eller några spelare av eurpoeisk toppklass som vanligt. En målvakt lär också värvas.
Kommentera

JimmyH: Nu är del lite väl mycket FBK på denna sida vi har väl vårt att tänka på.
Kommentera

takTIKern: Man måste juh kunna få diskutera våra konkurrenter lite ibland också. Speciellt då GB:n varit hyfsat död...
Kommentera

Wayne Gresky: "Hur det än är börjar deras forwardstrupp bli vääldigt till åren. Jag tror inte att FBK kommer att vara i final nästa år heller."

Forwards över 30 vid säsongsstart:

FBK:
Jörgen Jönsson, 35
Peter Nordström, 33
Pelle Prestberg, 32
Andreas Johansson, 34
Jonas Höglund, 35
Mathias Johansson, 33
Jesper Mattsson, 32

vs

MoDo:
Per Svartvadet, 32
Andreas Salomonsson, 34
Magnus Wernblom, 34
Niklas Sundström, 32
Mikael Pettersson, 33 (vet ej om han blir kvar)

vs

Timrå:
Timo Pärssinen, 30
Robert Carlsson, 33 (vet ej om han blir kvar)
Kommentera

JimmyH: Lite rutin är aldrig fel. Det är skillnaden mellan att åka ut i kvarten och att spela final.

Sundström och Svartvadet är kloka spelare och håller säkert hög klass i ett par år till. Däremot känns det som om Färjestad inte kan förlita sig på Jönsson-ligan alltför länge till.
Kommentera

Wayne Gresky: Sen skadar det aldrig med lite tur heller.
Kommentera

JimmyH: Jo, Motin blir intressant att följa.

Blir även intressant att se hur Moe matchas hos oss samt om man våga lira Erixon lite också. Är ju 7 klara namn på backsidan nu så spännande hur man löser 8:e back.
Kommentera

......där ser man. Det var en positiv förstärkning, tycker den killen är bra faktiskt. Kul att han valde Timrå.
Vi vill ha mera.
Kommentera

Knylan: Tur är förlorarens ord för orutin.
Kommentera

Wayne Gresky: Hade vi haft eran skadefrekvens denna säsong så tror jag inte att vi hade behövt turen på vår sida.

Nu blev det som det blev dock och ni vann otroligt överlägset med att avgöra redan i den första förlängningsperioden i den sjunde och avgörande matchen på grund av mer rutin.

Det jag ville ha sagt med ålder-listan var väl mer det du sa, att MoDos nyckelspelare håller ett par år till medan Timrås utvecklas och går framåt i ett par år till.
Kommentera

Välkommen Robin!
Kommentera

JimmyH: Timrås styrka är väl snarare bredden och lagmaskinen än profilerna?

Vi får väl hoppas att Challe är bättre än Kenta på att förebygga skador. Har man en så uppoffrande spelstil med hård checking som ni har så får man räkna med många skador. Det är inte bara otur.

Men nu ska vi inte tjafsa om detaljer. Istället ska vi vara glada över att det ser väldigt ljust ut för båda klubbarna de närmaste åren.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, för mig får både Timrå o Modo dominera svensk hockey de närmaste åren med Timrå som den som alltid drar det längsta strået.
Kommentera

Wayne Gresky: Färjestad reder sig nog också ska du se.
Kommentera

JimmyH:

Det får vi verkligen inte hoppas
Kommentera

Intressant angående Robin o hans val av Timrå. Känns kanon.
Kommentera

Nice, alltid trevligt att få läsa om en bra back som nyförvärv efter en 'maratonföreläning'.

Tänkt ersättare till Strålman ?!
Kommentera

dr-nix: Nej, Martinen ligger närmare till hands i en sådan jämförelse om man tittar på spelartyperna.
Kommentera

JimmyH: Eftersom allt annat än final är ett fiasko för Färjestad så är jag inte så säker på att den närmaste tiden blir så ljus för dem.
Kommentera

jokklas: okej, har inte direkt jättebra koll på Robin Jonsson.
Kommentera

Välkommen Robin Jonsson. Här har vi en vettig ersättare till Svedberg
Kommentera

Leroy: "...och coola dräkter gjorde valet till sist ganska enkelt, säger Robin." Haha, hur coolt var inte det då? :)
Kommentera

har väl inget emot våra tröjor men "coola däkter" ???
Kommentera

dr-nix: I och med värvningen av Robin Jonsson kan vi väl avskriva ryktet som placerade Tobias Viklund här, eller?
Kommentera

« · 867528