1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

Röd Vit Dynamit - Tandlösa Motorsågar 2008-12-04

« · 1095694 · » Till forumet

Sv: Röd Vit Dynamit - Tandlösa Motorsågar 2008-12-04
Ambroo: han har redan duschat och packat väskan står på Arlanda nu ;)

ja 2-1 målet får Pääjärvi ta på sig helt och hållet!

helt klockrent PP idag blev nästan rörd!
Kommentera

Blizzard: Jo jag håller med, det enda jag kan tänka mig år att man tror att man blir attraktivare för sponsorer eller dy. Jag har egentligen ingen aning, men pinsamt som satan är det!
Kommentera

sargad: Bra kämpat my ass! Vi var så utspelade i tredje att jag mår fysiskt illa.

Hur många gånger har TIK tappat en tvåmålsledning den här säsongen? Man sätter krokben på sig själv gång på gång. HV:s 2-1 är det som får matchen att tippa över totalt. Pääjärvi får ta på sig det då det är han som indirekt orsakar utvisningen och målet som följer. Hur han överhuvudtaget kan få för sig att dribbla på offensiva blå i det läget då hans kedja varit konstant nertryckta i egen zon i över en minut är bara för dåligt. Visst är han valpig, men det där är ett ABC-läge.

Sen måste man ju även passa på att hylla den enorma effektiviteten och det ypperliga powerplayspelet som vi uppvisar.

Wandell, var han med idag? Jag tyckte på förhand att han kanske inte skulle spela och visst hade jag rätt i mina spådomar á la Laken...
Kommentera

RTS: Helst 2 kontiola
Kommentera

Mappe:
vad tjänar Tik på att fejka???
varför ska dom fejka när dom gått ut i tidningar och klaga på publiksiffran, alla vet att den är "dålig", och om dom "fejkar" till 5409 så kan dom inte skylla ekonomin på publiksiffran! Helt meningstlöst att fejka den........
Kommentera

Yellowcard: Riktigt skönt med 2p, för att inte tala om hur viktigt det var.
Man kan tycka att vi skulle avgjort detta tidigt i andra perioden, men o andra sidan hade HV ett antal lägen att döda matchen så sudden vinst för man se som relativt rättvist.

Ang Modo i KS, kan jag bara säga att där hamnar dom aldrig, inte en chans i H..vete. Däremot tyvärr ser jag risken som 100% större att vi kan hamna där.

När modo får tillbaka sina spelare har dom kanske elitseriens bästa trupp + att om man hamnar där har man nästan hela laget från Ö-vik vilker gör att dom skulle offra fru o barn för att inte åka ut.

Nä agera nu Linkan fort som fan, in med minst 1 back av landslags klass + en kontiola.

Timrå måste agera som om Wandell är förlorad, kommer han tillbaks är det Bonus. Gör man inte det är det Rysk ruolett med ett hagelgevär.

Lotvonen inne på bägge bakåt.

Backsidan oror något hemskt.

Vill ge Bogg en 4:a i betyg, rättade till ett antal misstag av våra backar.
Kommentera

Storhonken: Och heta Huusko....
Kommentera

Mappe: Ingen aning om dom fejkar.Men pinsamt vet jag inte om det är.
Att va lexing,det är pinsamt!
Kommentera

Storhonken: Ha ha ha...men med en sån keeper blir det slutspel, helt övertygad om det. Sen kan allt hända. Själv vore det en jävla bonus, för nu är det en säsong värre än Balder på Liseberg, man vet fan inte från en match till en annan hur det kommer att se ut. Det är skukdomar,skador och spelare som blir tillbaka plockade....
Kommentera

Storhonken: Enligt SVT var dagens publiksiffra 5409. Skämtar dom eller??? Inte en gubbe över 4600 i kväll. Varför fejka siffror? Det är fan pinsamt!
Kommentera

Yellowcard: Det var väl säsongen före, Lill-Kentas sista, då var det ju konstigt ju, leda serien och sådant tjafs, fick ju fan slänga Losec-kartonger, blev ju gamla...men lite stabilitet vore ju önskvärt, bara lite,annars vore det ju inte Timrå ;-)
Kommentera

MB: Markström är ju löjligt bra,kan vi sen köpa
ett pp så kanske vi slipper ks.
Kommentera

SSK vann i förlägningen... Tror dom är på gång nu.. Hemska tanke, nu är verkligen kniven på strupen. Man behöver ju två säckgäng nedanför sig som ständigt förlorar.. Men icke, serien måste svänga hit och dit som en skuta.
Kommentera

sargad: Fatta ångesten Sundsvall - Timrå i kvalserien... Näe det får inte hända!!
Kommentera

Storhonken: BIF ångar på....den där Markström står ju på huvudet varje match, det kan bli roligt i JVM.
Kommentera

MB: Losec-varning... Ja verkligen, känner det i hela kroppen dagligen. Men jag ser ändå ljusningen! I en rättvis värld hade vi satt våra chanser (hur många som helst) och tagit 3 poäng. 2p är en liiiiten besvikelse, men man är nöjd ändå med tanke på att vi gör ett litet ryck ifrån träsket. Jag tror det ordnar sig på sikt, vi spelar ju jävligt mycke bättre nu än på länge.

Med tanke på det - att vi faktiskt kommer att klara oss (!!) så är ju endå detta ganska så häftigt ändå! Jag menar, alla matcher är ju som viktiga med kniven på strupen, man lever in sig till 100 % i matcherna. Annat var det vid den där säsongen vi ledde serien (var det förra säsongen?l) och vann typ allt tills alla skadorna kom (så många skadefyllda säsonger nu i rad att man blandar ihop allt).

Då kände man typ lite "whatever" när vi väl förlorade nån match. Men nu är fan alla matcher betydelsefulla.
Kommentera

Yellowcard: Bra kämpat , 2 viktiga poäng. Vad sägs om Sundsvall, Modo o Timrå i kvalserien hehehe.
Kommentera

Storhonken: Äh viskade bara.... men hon ska härdas, grattis till nyförvärvet i familjen.
Kommentera

Typiskt, SSK petar in bonuspucken med 14 sekunder kvar.
Kommentera

Yellowcard: Fy fan vad skönt det här va... synd bara attde inte blev 3 poäng,, men hejarman på Timrå får man nöja sig mednågon poäng i taget...
Kommentera

Raggaren Putte: Att Frölunda gick och tog poäng var dock stor sorg för mig.
Kommentera

Raggaren Putte: Haha Modo i en kvalserie? Nja... vette fan det - man vet ju att dom kommer klara av den så det innebär ju en massa biljettintäkter för dom så... NÄPP!! Iofs om Almtuna kommer till kvalserien så kan man göra en liten bortastå rapport med toka! heh.. skulle va lite skoj=)
Kommentera

MB: Om Rögle och SSK nöjer sig nu utan bonuspoäng så är den här omgången ganska ok faktiskt för oss. Minus på Brynäs seger men det får man leva med.
Kommentera

Härligt med vinst! Synd bara att man inte gör det under ordinarie tid, hur många klara chanser fanns inte? synd att wandell inte fick sätta sitt läge som han hade i tredje.. Lycka till därborta! och linkan/ledningen: få ur fingrarna ur röven och värva!
Kommentera

MB: Ha ha,hoppas inte du väckte Emilia!
Kommentera

Raggaren Putte: Viktiga poäng.....HÄÄÄRLIIIGT! Gäller att rycka från DIF och SSK, fan det var inte det man ville bli glad för denna säsong, men, men.
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Oj vad glada vi får vara för denna poäng, överkörda i sista.
Dock tråkigt att man inte kan vinna en sådan match mot ett HV i spillror.

Tror detta är den högsta nivå vi når med detta lag.
Kommentera

Vad otroligt tråkigt det känns att 2-0 tappas.... nä nu är det dags för Lethonen i övertiden
Kommentera

MB: Exakt.

Appendix C: Kompensationutvisningar och placering av domaren i centrum.
Kommentera

Raggaren Putte: Wandell sitter redan på flyget.....
Kommentera

MB: Wandell vill men har inte riktigt flytet idag. Det blir Lehtonen som vanligt i sudden tror jag.
Kommentera

Raggaren Putte: Den med sidan om kompensations?
Kommentera

ÄR DET NÅGON JÄVEL SOM VILL BLI MATCH-HJÄLTE ELLER?
Kommentera

En tröst är att om Rådbjer följer domarhandboken kommer nästa utvisning att vara på en HV-spelare.
Kommentera

Raggaren Putte: Gillade Rådbjär förut, men nu vill han vara i centrum och avgöra, så där ja, 5/3 tackar....
Kommentera

En utvisning räckte inte heller för den randige fånen.
Kommentera

Oj vad oväntat. Flera sekunder innan signal dessutom då Rådbjer först inte kom ihåg i vilken ordning han skulle ta utvisningarna.
Kommentera

Raggaren Putte: Där kom den...
Kommentera

Raggaren Putte: du har så rätt....
Kommentera

Bigthelin: Nu förtiden??? när har det varit lugnt?...inte många säsonger och matcher man kunnat sitta tillbakalutad och njuta av en match som TIK varit överlägsna i, tycker det varit Losec-varning för det mesta.
Kommentera

Bigthelin: Det är som att spela en 55 matcher lång kvalserie.

Ska vi gissa att Rådbjer nu är ute efter att plocka nästa utvisning på en Timråspelare kanske?
Kommentera

MB: Som det var någon som skrev här förut idag. Det är alldeles för spännande att vara timrå supporter nu för tiden
Kommentera

Bigthelin: Jo man börjar bli van...
Kommentera

MB: Nä detta känns som en typisk "Timråmatch" leda med 2-0 och ha fina chanser att göra fler mål. tappa till 2-1 och fortfarande ha många chanser att ta göra fler. men... då blir det 2-2...
Kommentera

Olle: Det här kan vi skylla oss själva för, det är framondat härinne på HS nyss med allt snack om Modos kräftgång....
Kommentera

Förstår mig inte på coachningen i det där PP:t. Varför kommer Robin Jonsson och Sebbe in som backar sista bytet?

Och så börjar det gamla gris-HV visa sitt fula tryne igen.
Kommentera

RTS: vi torskar matchen på orutin och oförmåga. Aldrig sett så många missade chanser.
Kommentera

« · 1095694 · »