Tycker dagens match visar hur nyttig Matt Robinson är för Timrå, han är flera klasser bättre än övriga backkollegor.
Timrås tempo är för mig en gåta, hur kan övriga lag i denna serie ha ett bättre och högre tempo. Vi kommer från elitserien, men det märks inte.
Framåt vi totalt usel, och fattar inte vem ledningen tror ska lyfta detta lag och vilka som skall göra målen.
superfalle:
Leksand förlorar mot Timrå och Örebro och blir nervösa i sista omgången mot Södertälje. Långt ifrån omöjligt.
RTS: Hur kunde vi torska mot ett så dåligt RBK i förra omgången, i sanning en gåta. Snacket från SSK-håll efter deras match mot RBK var att det var det sämsta laget de mött i år, typ.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Kattgubben:
Grattis Timråiter. Lite märkligt att ni inte har spelat såhär tidigare i Kvalserien, då hade ni säkerligen legat bättre till.
Blir det seger mot Leksand, ja, då tror jag nästan att ni fixar det.
Det är i första hand en reaktion från Örebro som man hoppas på. Men de kanske går på uppåttjack och står distansen ut? Hur som helst lite roligare att lyssna på eftersnacket i kväll. Lite kul även att ha spelat bort Rögle från elitserien...
Bragd-Birger:Hoppet är ju stendött med Timrås målskilnad.
Finns inte en chans förutom i teorin, och där är ju chansen lika stor att det blir nummer 1,2,3,4,5,6,7 på lotto varje dragning.
Chansen till lika många poäng som Leksand är mycket liten och att sedan plocka in så många mål, kan vi ju glömma.
Det var roligt så länge det varade i Elitserien även om jag gärna glömmer de två senaste säsongerna...
Man kan spekulera utfall tills korna går hem. Jag skulle vilja fokusera stenhårt på nästa match. En rejäl utskåpning där (jag vet, föga troligt men kunde Örebro vinna med 5-2 kan fan vi köra över dom också), och dom måste hantera favorittryck, en rebound och elitseriefrossa. Hittills har det gått mysigt och bra för Skattebetalarnas, men en riktig käftsmäll kan få nyss nämnda faktorer att börja göra sig gällande.
Sen kan Örebro dö när som helst. Sjukt imponerande av dom så här långt, men även dom måste få uppleva lite stolpe-ut. Minns vår egen hall-of-fame-serie 2000. 6 raka segrar, eoner av luft ner till tredje platsen...sen 3 raka torsk, och vips var vi piskade att vinna sista för att inte stupa på målfoto.
Timrå jagar nu. Dagens match var inget fall framåt egentligen, men det var ett steg mot anständigheten i o m 3 poäng. Nu bör man vara inne i skiten. Ställda mellan väggen och avgrunden är valet enkelt: forcera betongen och se vad som finns på andra sidan.
Det är kört, men ändå inte. Låt oss repetera två sanningar: 1) mirakel händer endast när dom borde vara omöjliga, och 2) Kvalserien är en serie där naturlagarna tillfälligt sätts ur spel.
Det k a n gå. Och så länge möjligheten finns gäller enbart ett: framåt!