Skarin: "Sverige bästa klack" kan hända att de är det men att uttala sig själv som det ser bara fjantigt ut. Respekt när man får utlåtandet från objektiv part dock.
jonmannen: Nja, varför blir det så känsligt när vissa vill sticka ut? Det är för lite sådant. Och detta "kaxiga" uttalande är ju faktiskt sant. Det vet dom väl också om. Sveriges bästa hockeyklack. Självklart spelar akustiken i deras nya arena en stor roll också. Påminner om E-On ;)
Skarin: Det skulle väga tyngre om det var sant och de höll munnen. Är man bäst och vet om det och är tyst så respekterar iaf jag det mer än att man är bäst och vet om det och måste berätta för alla andra.
Skryt, dryghet, kaxighet osv finns inga värre karaktärsdrag hos en människa och det kan lika lätt beskriva en folkgrupp.
jonmannen: Jag kan gissa att du själv är Timrå fan jonmannen, Och även jag är det, och jag har inte varit sen med att påstå att vi har sveriges bästa klack ett par gånger. Det är sånt man gör, man är partisk, alltid! Rögle har en sjukt bra klack och tycker sig själva vara sveriges bästa, samma med frölunda, leksand, mora, timrå och dom flesta andra lagen i ES. Jag tycker det är ett grymt häftigt och vågat sett att framföra national sången på.
Bettman: Jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig sagt att vi har Sveriges bästa klack. Orden "en av de bästa" har säkert kommit ur min mun men där finns såklart fler kandidater. Tycker också det är hur coolt som helst att Rögleklacken ska sjunga nationalsången (mer sånt) stör mig bara på det kaxiga uttalande det är allt.
Jag är väl kanske lite för typsik svensk :P man ska fan inte tro att man är nått haha
jonmannen: Jag iaf har slängt iväg dom orden mer en en gång om Timrås klack :) Jag tycker det kan vara skönt med lite kaxighet, så länge det inte övergår i dryghet vilket jag tycker är en helt annan sak :)
Men det är ju faktiskt typiskt svenskt ( precis som du säger) att inte gilla det, och det är inget fel med det tycker jag heller :)
Anonymous: Klart som fan man är less på national sången när kjell lönnå kopior drar iväg den inför varje match, det är därför jag tror att det kan bli en bra grej om en klack framför den, istället för en 50 årig medelålders halvmisslyckad musiker... ;)
jonmannen: Enklast är om man kan läsa, det står ingenting om sveriges bästa klack. Däremot står det på officiella sidan Sveriges bästa publik och den texten finns även på AIA:s sida. Ska vi be om ursäkt för att Klubben anser sig ha bästa publiken?? Tycker knappast det men stör det er så var där ju något possitivt som kom fram ur detta.
Kevin O Shea: absolut inte, challe vill nog inte vänta på att åkerlund ska göra en dålig match, nu har åkerlund självförtroendet på topp och backlund vill visa att det är han som har förstaspaden
Hur tänkte Challe/Nygårds/Tarvainen när man skiftade i kassen?
Här börjar man bra, fast då kliver naturligtvis Backe in och gör en av sina patenterade... Bedrövligt! Nog för att han spelar bra över lag, men så länge han gör det till vana att släppa såna hör puckar i var och varannan match så duger det inte.