1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590770 inlägg · 6217 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18

« · 1076183 Till forumet

Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Det här blir läckert. Vilken klack. Här snackar vi en sjätte utespelare.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Skarin:

Ähh...lägg ner! Pajasfasoner!
Kommentera

Sune: En grymt bra klack som sjunger nationalsången. Det är gåshud det.
Kommentera

Skarin:

Ähh...hur svårt är det att vara en bra klack när man är nykomlingar och har medgång? Det skulle t.o.m. bobbarna klara av.
Kommentera

Skarin: "Sverige bästa klack" kan hända att de är det men att uttala sig själv som det ser bara fjantigt ut. Respekt när man får utlåtandet från objektiv part dock.
Kommentera

Sune: Jag förstår vad du menar. Men i det här fallet har dom varit bra länge. Väldigt länge.
Kommentera

jonmannen: Nja, varför blir det så känsligt när vissa vill sticka ut? Det är för lite sådant.
Och detta "kaxiga" uttalande är ju faktiskt sant. Det vet dom väl också om. Sveriges bästa hockeyklack. Självklart spelar akustiken i deras nya arena en stor roll också. Påminner om E-On ;)
Kommentera

Skarin: Det skulle väga tyngre om det var sant och de höll munnen. Är man bäst och vet om det och är tyst så respekterar iaf jag det mer än att man är bäst och vet om det och måste berätta för alla andra.

Skryt, dryghet, kaxighet osv finns inga värre karaktärsdrag hos en människa och det kan lika lätt beskriva en folkgrupp.
Kommentera

jonmannen: Jag kan gissa att du själv är Timrå fan jonmannen, Och även jag är det, och jag har inte varit sen med att påstå att vi har sveriges bästa klack ett par gånger. Det är sånt man gör, man är partisk, alltid! Rögle har en sjukt bra klack och tycker sig själva vara sveriges bästa, samma med frölunda, leksand, mora, timrå och dom flesta andra lagen i ES. Jag tycker det är ett grymt häftigt och vågat sett att framföra national sången på.
Kommentera

Bettman: Jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig sagt att vi har Sveriges bästa klack. Orden "en av de bästa" har säkert kommit ur min mun men där finns såklart fler kandidater. Tycker också det är hur coolt som helst att Rögleklacken ska sjunga nationalsången (mer sånt) stör mig bara på det kaxiga uttalande det är allt.

Jag är väl kanske lite för typsik svensk :P man ska fan inte tro att man är nått haha
Kommentera

Skarin: Jag är så less på nationalsången inför hockeymatcher så jag lär snarare vomera.
Kommentera

jonmannen: Jag iaf har slängt iväg dom orden mer en en gång om Timrås klack :) Jag tycker det kan vara skönt med lite kaxighet, så länge det inte övergår i dryghet vilket jag tycker är en helt annan sak :)

Men det är ju faktiskt typiskt svenskt ( precis som du säger) att inte gilla det, och det är inget fel med det tycker jag heller :)
Kommentera

Anonymous: Klart som fan man är less på national sången när kjell lönnå kopior drar iväg den inför varje match, det är därför jag tror att det kan bli en bra grej om en klack framför den, istället för en 50 årig medelålders halvmisslyckad musiker... ;)
Kommentera

Bettman: Tyvärr, för mig är det låten som är uttjatad, den är värd lite vila nu.

De kan väl dra något med Peps Persson eller Mikael Wiehe istället.
Kommentera

Skarin: Lägg av jävla puppa-ansikte, vi här i ENGELSholme kommer ägah hallen. PUNKTsLUT
Kommentera

De är jag å mannström på nationalsången på torsdag
Kommentera

Anonymous: De kan väl köra den här låten ;)
Kommentera

TikRikard: svar till mej sjelvf. Jag är utbildad här: (SE LÄTKTiPS
Kommentera

Jag har dubblat Timrå och Sheleftyou 200kr, finnas ingen möjlighet att Timrå loosar :)
Kommentera

jonmannen: Enklast är om man kan läsa, det står ingenting om sveriges bästa klack. Däremot står det på officiella sidan Sveriges bästa publik och den texten finns även på AIA:s sida.
Ska vi be om ursäkt för att Klubben anser sig ha bästa publiken?? Tycker knappast det men stör det er så var där ju något possitivt som kom fram ur detta.
Kommentera

Domartrion för dagen är:

Sören Persson
Conny Fredriksson, Christian Jönsson
Kommentera

Hälge: Inte för att jag föredrar Persson, men han ska väl ändå döma modo mot södertälje..
Kommentera

AM: Okej, jag kikade på hockeyligans hemsida. Enligt hockeyförbundets hemsida ser det ut så här istället:

LÄRKING, Christer
FREDRIKSSON, Conny JÖNSSON, Christian
Kommentera

Hälge: Gud vad trevligt drömde att timrå förlora ganska stort och vem var det som dömde?! jo Lärking
Kommentera

Enligt rapporter från Timrås värmning så spelar Robin Jonsson. Viktigt!
Då har vi åtminstone 6 backar att använda.

Nervositeten börjar sakta men säkert stiga. Kan bli en bira snart.
Kommentera

Live raporter från värvningen!!

bra fart på spelarna och de syndes att det var något på gång.

våre lille skåning fick agera puckplokningsasistent där i slutet...

kimmo och robin värmde med laget....

så förmodligen är båda med i matchen ikväll...

challe åkte mest runt och busade medans päran körde hårt med laget...

känns som de blir 3 poäng ikväll...

mårten är min coh björns nya vän...

i kväll blir de vinst och sedan blir de till att härja på vårt inneställe och se mårten iklädd sin timrå halsduk som vi efterskänkte till han igår...

mot 3 poäng ikväll....

och sist me inte minst

Hellre hiv än hif

skål!!!!!
Kommentera

TikRikard: Ingen Lotvonen, men däremot Jonsson
Kommentera

Mathias. Preciiiiis. Mycket väntat med tanke på hur det såg ut på värmingen, Jonsson var med i alla moment, Lotvonen bara myste på isen

Nu drar vi bort till arenan (utan pub!!!!) vi ska gömma några pilsner i skogen så vi får gå ut i pauserna och läske på.

Taxibolagen är fullbokade så det blir till att ta hockeybussen ut till Lindab.

Hoppas vi hörs å syns. Puss
Kommentera

actionleif: Vilken ppv-kanal sänds matchen? Jag hittar den fan inte.
Kommentera

73Sjöbba: 352 den kom igång precis nu
Kommentera

Det var inget :)
Det var kanaltablån som visade fel.
Kommentera

Nu har det startat;) nu kör vi över dom;)
Kommentera

73Sjöbba: Backlund i mål! Tjänstefel?
Kommentera

73Sjöbba: Go go Mäkiaho :P roligt att se att han tacklas.. Fel tillfälle kanske
Kommentera

Kevin O Shea: Va??? ställer man han i mål när åkerlund hade 95% i räddningsprocent förra matchen?
Kommentera

Kevin O Shea: absolut inte, challe vill nog inte vänta på att åkerlund ska göra en dålig match, nu har åkerlund självförtroendet på topp och backlund vill visa att det är han som har förstaspaden
Kommentera

jens_88: Hehe världens mest övertydliga och solklara interference men lika fint ändå :)
Kommentera

Bigthelin: Japp och han höll på bli halshuggen efter bara nån min :P Chris Abbots klubba i huvudet
Kommentera

Gud vilken stjärna som kommenterar matchen om man lyssnar via radiosporten, han har ju nästan ingen koll alls
Kommentera

Mathias: nä han är riktigt dålig faktiskt.
Kommentera

PLPKMNLNLNL
Kommentera

Bigthelin: Herre min skapare.... Here we go again
Kommentera

Tamefan Backlund!
Kommentera

Olle: Var det en tavla?
Kommentera

Olle: Backlund är sig lik !!! Hahahahaha..............
Kommentera

Olle: Berätta.....
Kommentera

Bigthelin: Inte många rätt från någon av dom, tydligen stod det ju någon Bäcklund när det blev 1-0
Kommentera

Bigthelin: Det var väl en salo liknande sak... Fast istället för att studsa in så låg den vid bortre stolpen
Kommentera

Springsteen: lägg ut han på blocket...
Kommentera

Hur tänkte Challe/Nygårds/Tarvainen när man skiftade i kassen?

Här börjar man bra, fast då kliver naturligtvis Backe in och gör en av sina patenterade... Bedrövligt! Nog för att han spelar bra över lag, men så länge han gör det till vana att släppa såna hör puckar i var och varannan match så duger det inte.
Kommentera

Ambroo: Hoppas innerligt att han spelar upp sig..
Kommentera

« · 1076183