Kevin O Shea:
Han kanske skull platsa i stjärnor på is på Fyran, men jag är en aning osäker.
Sedan kanske man inte skall sparka på Robban/Linkan i Persson/Skog-gate, då det var Challe/Nygårds som värvade dessa statister till Bambi på hal is.
Långben: Backe har kört fast å det grövsta! Det finns ingen utveckling mer i karln. Inte ens illusionist kan råda bot på honom. Han behöver rensa skallen och komma bort ifrån Timrå IK. Vi måste ha en ny förstemålvakt! Typ Tim Thomas, Vesa Toskala, Jacob Markström-typ som inger trygghet. Men vi behöver även ett antal högklassiga backar av internationellt snitt. I dagsläget är Lehtonen för ensam.
Och slutligen behöver vi friska och krya spelare som VÅGAR TA ANSVAR!!!
Skarin: "Jo, kris är det. Tycker du också det nu?"
Handen på hjärtat tyckte jag det var kris redan då TJ gick ut i tidningen och berättade om att det var skadorna som orsakade motgångarna. Hans uttalande lugnade mig inte mer än att han säkert hade rätt (med tanke på att hans jobb sannolikt innebär bra mycket mer kunskaper än en korvhandlare). Så ordet kris kom aldrig från min mun även om den känslan fanns där.
Jag tycker att årets säsong har börjat mycket oroväckande. Jag ser inga linjer i spelet, eller för att på ett kortfattat sätt summera läget: det är få om ens något som fungerar i laget. Den enda lilla ljusglimt under inledningen har varit Pärssinens genialiska spelsinne där Hynning tack vare Timo kunnat leverera.
De senaste säsongerna har vi haft något som gjort att vi vunnit matcher utan att imponera. Det har funnits något som saknas i årets upplaga. Nu har vi spelat så många matcher att man börjar se en trend i vart detta bär hän. Och inte är det uppåt. Det som också känns förjävligt är att när man synar spelarmaterialet så bör vi kunna kriga i alla fall på den övre halva av tabellen. Nu ligger vi nästan sist utan ett uns hopp att det ska vända.
Alltså, jag är inte rätt person att döma ut enskilda spelare eller ledare för de uteblivna resultaten. Men jag har en oroande känsla att det inte står rätt till i föreningen. Om det är Challes fel eller Thomas Johanssons eller någon annans, det vet inte jag. Däremot tror jag att det bör hända saker som om inte annat väcker de döda. För det är många i Timrå IK som underpresterar å det grövsta. Det måste det rådas bot på.
JimmyH: Jag tycker är klockrent att Samuelsson blir utlånad till IFSH. Hoppas han stannar där resten utav säsongen så Lotvonen får ta lite ansvar. Det är ju själva fan att allting skall vara så förbannat systembundet och ängsligt!
Bara för att man är en "defensiv centerforward" så innebär det inte att backarna skall slippa undan ifrån ansvar! Jag har fortfarande Skellefteåmatchen på "näthinnan" och kan fortfarande inte greppa att Lotvonen är så jävla slö i egen zon. Han har visserligen klart förbättrat sitt spel jämfört med fjolåret och även producerat en del poäng framåt. Men det räcker inte! Karln ligger feli positioneringen hela tiden. Finns ingen som helst anledning att han skall "täcka av isytorna" för motståndarna. Det finns det annat folk till. Nu när Kokko och Sanny inte längre lirar kvar så måste ju Kimmo begripa att det är HAN och ingen annan som skall gå i bräschen. Han skall stå framför kassen och slasha ytterforwards i knävecken. Köra upp en handske i ansiktet på dem, buffla, knuffa, böka och stöka. Det är Lotvonens förbannade plikt och skyldighet med sin räckvidd och tyngd att se till att motståndarna inte får glida in i "slottet" och parkera ostört framför våran kasse. Där befinner sig i dagsläget ängsliga kort som Samuelsson, Persson, Skogs! Åt det är fanimej helt åt helvete! Jag kan inte bli förbannad längre på valpiga spelare som knappt har någon hockey i sig.
Det är våra rutinerade spelare som ställa sig upp, ryta ifrån och TA ANSVAR!
Nu är måttet rågat! Skrota alla tänkbara skisser, förpassa dem till papperskorgen och ta ett helhetsgrepp om situationen. Lyssnar inte spelarna i det här läget då är laget feldimensionerat ifrån början och till slut. Då finns inget annat alternativ för Challe Berglund än att avgå. Jag gillar det definitivt inte! Men utskällningarna har i dagsläget ingen verkningsfull effekt. Och går det inte att tala till ungjävlarna på ett pedagogiskt sätt så att det tar skruv så får man lämna över rodret pernament till någon annan!
En sak är då glasklart! Tvingas Challe Berglund bort ifrån tränarposten så skall det banne mig till en etnisk rensning i leden efter säsongen.
Bort med Persson, Skogs, Hedström, Backlund, Pärssinen, Sundh och Lotvonen!
IT´S NOW OR NEVER!!!