1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2014-09-12

« · 1627963 Till forumet

Rögle BK - Timrå IK 2014-09-12
Jag skyndar mig att skicka detta inlägg innan någon annan kommer på samma tanke...

OBS! Även denna match sänds i Viasat Hockey. Förnämligt. Chans till snabb revansch. Forza TIK!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2014-09-12
Okej, där fanns visst inget som helst fog för min skyndan. Men likafullt är man tacksam för att Timrå TV-sänds endast två dagar efter den förra sändningen. Detta hade jag ingen aning om förrän jag kollade in sajten "TV-matchen". Kanon!
Kommentera

DJ Hemp: Det är bra att du är så het på gröten, hoppas vår röd-vita dynamit är det också ikväll. Vi vill inte se några skridskoskenor slipade med sirap ikväll.
Fullt ös nu bara! Pressa motståndarna ända in i nätmaskorna! Mota ut dem i sarghörnen och låt dem inte få en ynka centimeter i utrymme! Kriga!!!

Okej, jag kanske blev lite övertaggad nu... :)

Kommentera

Perreman:

Nej då, ingen fara. Hoppas att ledare och spelare resonerar likadant, även om jag misstänker att det blir förbannat tufft att lyckas kriga till sig en "trea". Å andra sidan brukar vi väl inte ha det alltför svårt med just Rögle...?

Kommentera

Jag håller med den/de som har skrivit uppskattande ord om Timrås matchställ för året. Bra start dessutom!
Kommentera

DJ Hemp: Häääärlig start
Kommentera

157620: hult är i en klass för sig själv... :)
Kommentera

Rögle borta, det låter som en på förhand omöjlig uppgift. Det vill säga tre säkra pinnar.
Kommentera

SuperMupster: Otroligt mycket bättre än i förrgår hittills.. Aggressivt, bra skridskoåkning!!
Kommentera

157620:

Jaji, kanonstart! 0-1 och en allmänt skön känsla. : )
Kommentera

DJ Hemp: Finns förhoppning om att den sköna känslan växer i takt med att innehållet i glaset sjunker och matchen fortskrider.
Kommentera

Är det bara jag och fredagsgroggen eller är Roger Forsberg lite lik Christer Englund?
Kommentera

157620: Tänkte just precis skriva det (att  Timrå ser betydligt bättre ut i denna match dvs). Tycker Borgman och Öhrn sett bra ut (baserat på det jag sett på försäsongen och i premiären utöver denna match). 

Öhrn ser ut att ha tagit ett steg i sin utveckling. Kan förhoppningsvis sägas om ett fleratal unga spelare i Timrå hoppas jag .

Redigerad kommentar

Kommentera

Småtrevlig period. Åtminstone första halvan var riktigt bra. Men viktigt att inte i fortsättningen enbart vänta på omställningar utan fortsätta att pressa högt på deras backar som inte ser särskilt stabila ut.
Kommentera

DJ Hemp: instämmer, dom är väldigt rena och reklamen smälter in fint :) 
Kommentera

SuperMupster: Hade varit lite snyggare om TIMRÅ hamnat lite högre.... Men den röda färgen är klockren, inte för ljus och i övrigt bra komponerat ställ
Kommentera

JAA! Hallin!!
Kommentera

157620: Woho hallin! SM-guld!
Kommentera

Billigt skitmål. Kom igen nu!
Kommentera

Röglespelaren sliter ju fan av sig hjälmen själv. Värdelöst!
Kommentera

mål igen .....    = /
Kommentera

Nu börjar det se ut som man minns från forna tider när det gäller utvecklingen efter 2-0 ledningar. Det värsta är att Rögle inte varit bra alls men ändå lyckats komma in i matchen.
Kommentera

Raggaren Putte: Fan, detta kan ta vägen vart som helst...nervöst
Kommentera

Nej, inte så kul nu. Dessutom är inte domaren riktigt att lita på. Ett par billiga utvisningar emot. Vi slapp dock en när nån snittade upp läppen på en Röglespelare. Men vi borde fått något också från domarn. Framförallt de minst tre gånger jag minns när Röglespelare kört döende svanen och domaren friat. Vafan, varför inte plocka dem för filmning då om du ser att det inte är en fällning?!
Kommentera

Jaha, gott folk, här har man suttit och zappat mellan TV12 och Viasat och hoppats utav helvete, men äckel-Bajen vände och vann på stopptid och här har Timrå fallit tillbaka i gamla synder... En helt värdelös sportkväll med andra ord!

Kommentera

Jävla pundarmålis i Rögle ju!

Kommentera

Första poängen för säsongen bärgad... Yippie!

Kommentera

DJ Hemp: Gammal Timråspelare. De blir så där när de flyttat till ett annat svenskt lag. Sätt en nu i förlängningen så att man får vara lite glad några dar.
Kommentera

DJ Hemp: Bättre laget i tredje helt klart..Värda segern totalt sett är vi. Kom igeeen nu
Kommentera

DJ Hemp: Långt ifrån värdelös. Timrå har spelat bättre än på mycket länge. 
Kommentera

hubbenorlen: Gillar det jag sett i tredje!
Kommentera

Fan vilken klantig utvisning att ta i det läget.
Kommentera

Ja, men hör ni allihop, en strafftorsk på det här nu så är kvällen fulländad... Det blir finemang!

Kommentera

DJ Hemp: Lugn bara, Molinder går in nu och fixar biffen.
Kommentera

Raggaren Putte:

Snyggt av Emil P!

Kommentera

Och nu var det kört. Ännu en hedersam förlust, Tack för poängen och en spännande match... Eller???
Kommentera

DJ Hemp: En poäng med klar mersmak! Får vi lira resten av matcherna utanför Medelpad går vi upp!
Kommentera

En stark insats av Timrå!
Kommentera

Laken: Bygg vidare på detta spel och med bara lite mer skärpa/serierutin så kan detta lätt räcka till 5-6 plats i alla fall. Med det får inte bli för många hedersamma förluster som sätter ner humöret.. Första trean på tisdag. Blir en hundring på bortavinst där
Kommentera

Bragd-Birger:

Ja, jag tycker att vi hade tillräckligt med chanser för att avgöra i "tredje". Man kanske skulle ta ett snack med Malmö Arena efter flytten. Alla hemmamatcher där och massor av poäng!

Kommentera

DJ Hemp: tog rögle extra poängen?
Kommentera

stoff: Orkar du scrolla 4 inlägg ner?
Kommentera

157620: ok... rögle tog extra poängen...fint
Kommentera

stoff:

Ja, jag har för mig det...

Kommentera

57620: I första matchen gjorde Timrå ett mål och släppte in två. I andra matchen gjorde man två mål och släppte in två under ordinarie tid. Fortsätt så. Öka antalet gjorda mål med ett för varje match och fortsätt att bara släppa in två! Då blir det här jättebra tillslut.....;-)

Kommentera

stoff:

Men vad var det som var så fint med att de där jävla asen tog extrapoängen (icke någon särskrivning!)...?

Kommentera

fermo: Blir det inte löjligt att vinna matcher med 19-2, 20-2, 21-2 osv?
Kommentera

Raggaren Putte: ja den var klantig... Utv asså. Det blev nog lite känslor med i bilden. Den där jäkla Jensen som sedan avgjorde hade bara 10-15 SEK innan utv slagit klubban ur näven på jp långt från pucken och bakom ryggen på de flesta. En sådan där retsticka som vill vara i hetluften o som backar upp det med att avgöra matchen... Det är det jag vill se hos våran nr 8!

Det var betydligt bättre spel från Timrå ik i dag iaf.
Det känns lite trist att se rögles levande o högljudda publik och tänka tillbaka på hur det såg ut i eon mot Mora...

Hoppas laget kan slappna av o vifta undan allt skit som inte har med hockeyn att göra han dom kämpa sig fram till lite konsekventa vinster utan att falla igenom så kommer kanske 2000 pers utöver de som pallrar sig ut till eon nu...

Det är jävligt trevligt att se hur våra gamla fjunisar kliver framåt i sina karriärer! Öhrn Wedin Pettersson Berglund borgman mfl känns jävligt rätt! Kan några av dom utvecklas till poängstarka spelare så kan det bli jättestort med dessa killar i föreningen! Idag var även Robin Persson på hugget igen ( viktigt )
Jag tycker fortfarande inte att boyce är riktigt igång och så. Han känns fel i timing och off i klubba/puck känslan.
Det jag skulle vilja se på önskelistan för nyförvärv: tung jobbig offensiv pjäs så som Nisse var ifjol. Samma sak framför egna målet. Jag saknar någon som verkligen inte går att flytta undan. Robin P är nästan där men jag vill se en riktigt hård kille som vill ha det grisigt på kontoret och det skulle vara slöseri med Robins talang...

Hult är förbannat härlig att titta på när han har puck!

Ska det bli skoj att se Timrå i himmelstalundshallen?
Kommentera

« · 1627963