1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591431 inlägg · 6216 ämnen

Så kan det gå

« · 192978 · » Till forumet

Sv: Så kan det gå
mike66: Jag tycker att ThomasBulan Berglund skall ha någon typ av straff, hade han haft hjälmen enl.reglerna skulle det aldrig kunnit uppstå blodvite i pannan.
Kommentera

Har jag missförstått hela konversationen men menar ni, rådbjer och mike66, att Barry Manilow är helt värdelös som artist?
Kommentera

Klart vi ska försvara Nubben pratade men en person som var på Brollas krog, och är man annonym som Nubben är inte många känner igen honom, visst känner alla till Kenta och sen är det så med kändisställen är man i branchen är det svårt att bli acepterad av vakterna om man inte är bland innefolket. Nu var det travjippo med JO Lill-babs bl a som avslutades på Undici. Då är det värre i Timrå Centrum, torget kallas för pisstorget för där finns ingen offentlig toalett så där gör man det i busken.
Kommentera

mike66:

Folk är som tokiga i Röv-ita jular, alla kommer att slänga ut nåra dollar på gamle Barry o stödja Borrken.

Det är aldrig för sent med Barry :)))
Kommentera

rådbjer:

Stöd Leffe "huggormen" Boork, köp Barry Manilows nya album. Lite sent påtänkt kanske men det kommer fler rövita jular.
Kommentera

LennartA:

2 saker Boorken aldrig skulle säga:
"Jag tror vi är vilse, vi kan väl stanna o fråga någon?"

"Jag har fel, du måste ha rätt igen!"

Vad han egentligen säger:
"Wow, lukta på den ni!"
"Jag tycker Barry Manilow är en cool snubbe."
Kommentera

Portello: Håller med dig om att Boorken verkar ha svårt att erkänna sin okunskap och fel. "Putte" Carlsson?, den fd ledaren i Djurgården hade en bra analys av "den käre Boorken" under en Com Hem-sändning av Timrå:
-Leif Boork har ju haft en enda framgång under 15 års tid. En enda framgång"

I övrigt är han väl den "tränare/ledare" som jobbat för flest antal föreningar på kortast tid, om man säger.

Slutar med ett gammalt ordstäv:
"Det ser ut att vara mycket när katten skiter, men försök ta upp det med en grep".
Så mycket värderar jag Leif Boork och hans expertuttalanden.
Kommentera

Madde: Nu var ju inte direkt ensammen om att tippa er sist, men därimot så verkar han vara en av dom som har svårast att acceptera att ni ligger där ni ligger.
Kommentera

Vänta lite nu... vi vet ju alla vilken expert Boork är när det gäller ishockey. Det visade han ju i höstas när han tippade tabellen...
Antar att det är samma expertis han visar nu också...
Kommentera

rådbjer: varför, varför varför...ska man "isåfall göra nåt efter säsongen"?
herregud, ett fel är inget fel.
börjar herr norberg däremot göra detta till det "vardagliga", ok, då köper jag resonemanget.
folk blir full, än sen?

vem fan har inte pissat på fel ställe?
vem fan har inte tjafsat med dörrvakter?
*hehehe*
nä, GO nubben, vik inte ner dig.
vi älskar dig ändå.
Kommentera

F: Inte jag!

SaraS: Nä jag tycker inte heller att man ska peta Norberg nu( Vill inte säga Nubben).
Farbror Hasse hade ett bra inlägg.

Ska man göra nånting kan man göra det efter säsongen i såna fall, det är nog med disharmoni för tillfället pga det här.

Red ut det o gå vidare!

Tröjan är som sagt fortfarande Röd o Vit, hockey akvavit! :))
Kommentera

äh va f-n,det är väl inte så mycket att snacka om.
Gå på Oscar en helg och det händer liknande incidenter men inte faan står det i tidningarna.
Nubben tog sig en pruttare för mycket och blev lite för onykter och gjorde bort sig,so what ?
Tror nog att han även i fortsättningen kan göra ett fullgott arbete för föreningen Timrå IK.
Skit i detta nu,alla har vi druckit för mycket nån gång...
Kommentera

rådbjer: Nej, en tröja ska ju visa spår av vad den har varit med om, så man kan peka på fläckarna och berätta historier om dem...
Det ger själ till den liksom. :-) Jag tycker dessutom att det är en förhållandevis liten fläck i sammanhanget. Större blir den om klubben inte kan hantera det här utan kastar ut Nubben. Det vore en stor kladdig fläck.
Kommentera

rådbjer: Fast tröjan kommer för alltid vara röd o vit.
Kommentera

SaraS:

Med tiden ja, men om man inte vill ha fläcken kvar tills den bleks bort, så kan man ju alltid byta till en ny tröja. :))
Kommentera

rådbjer: En fläck bleks bort om den inte går bort i tvätten... Det blåser över det här. Jag tycker att det är fantastiskt starkt av Nubben (jobbigt smeknamn idag!) att lägga alla korten på bordet. Det hör ju INTE till vanligheten i sådana här fall. Jag är faktiskt tokstolt, inte över vad han gjorde såklart, utan hur han (och klubben) hanterar det nu efteråt. Om man blottar strupen så är inte asgamarna lika intresserade längre.
Kommentera

Jag säger rakt ut o det står jag för: "Det finns inget försvar för ett sånt här agerande av en Offentlig person."

Visst det var dåligt o dumt osv osv blättan blättan...........

Men allt det som tydligen har hänt, sånt händer inte efter nån enstaka öl.

Han representerar Timrå IK, är i Stockholm för att titta på spelare, går ut på krogen o skämmer ut sig o Timrå IK.

Visst kan man vara förlåtande o all heder till Norberg som går ut i media o säger: " Det var jag!"
Men man MÅSTE tänka sig för!!!
Om jag gör si eller så, hur påverkar det då min roll o den klubb jag representerar osv.

Oavsett vad som nu händer så har det ändå skett o Timrå IK har svärtats ner. ( för stunden)

Nya tag men vi har en svart fläck på den röd vita dressen!
Kommentera

Cantona:
Verkar som du bara skapat ett alias för att få till en hetsjakt här i HS.
Anledningen till att jag tag upp ämnet AIK är du faktiskt själv skrivit in att du håller på dom om man läser din presentation...

Så länge Norberg sköter sitt jobb som han hittills gjort så har jag inget ont om honom att säga, alla gör sina misstag men lär förhoppningsvis av dessa.

Vem hånade och fördömde igår? mig vetligt så var det bara bara en del namn som nämdes, den enda som hånat är du idag när du kallade honom för fyllo.

End of discustion
Kommentera

timb: Visst kan det vara så.....säkert är att de är svenska i alla fall.
Cantona nämner något om att "sola sig i glansen vid framgång" men nu är det minsann inte å roligt.....

Svenskt så det förslår, ingen skall tro att de är något, och då tillfällr ges att fälla någon som vacklar slår de till med full kraft.....de avundsjuka.

Underligt är dock att vi inte har haft nöjet att ha Cantona hos oss på vår hemsida förut i vinter.....?
Kommentera

Cantona: Sammtidigt till Nubbens försvar kan man ju säga.
- Han hade inget med Matchen att göra utan skulle normalt farit hem. Sportchefens jobb är att värva nya spelare, dock också att reprecentera klubben. Vilket han misslyckades med så här med facit i handen.
Kommentera

Att ni svarar på Cantona,kokobello begriper jag inte,det är ju maskerade blåvita Sundsvall Hockeyfans, dom har fått vatten i kvarn nu för dom har ju inget att diskutera på sin egen sida när det gäller hockey.
Kommentera

Cantona: Vem tycker du att vi skall sparka efter 0-7 förlusten mot Mif....?

Sportchefen har smittat av sig bra på laget denna säsong då vi som bekant ligger på andra plats....
Kommentera

Shadar Logoth: Ordf. Peter Stenberg i dagens ST: "Hur påverkar det här Timrå IK?
- Det händer så oerhört mycket positivt i och kring föreningen just nu. Ingen person, oavsett om han heter Peter Stenberg eller Kent Norberg, är större än föreningen.
- Det här skakar om klubben, men jag tror ändå att vi kommer ur det här med fanan högt."

Timrå IK - I med och motgång, ALLTID!!
Kommentera

Cantona: OJ vad luft du fått..........

Det är Herren Guds fel att sådant här händer, han skapade människan helt enkelt med för liten blåsa.
Kommentera

Shadar Logoth:
Jag håller med Kokobello. Norberg var ute på tjänsteresa. Han söp till dagen innan en match. Visst är han säkert en bra sportchef men skulle Shadar Logoth acceptera att någon av de duktiga spelarna söp till dagen innan en match?
1-8 mot Färjestad har naturligtvis också ett bevis på att hela truppen stördes av det som hänt.
När sportchefens beteende smittar av sig på lagets resultat finns det definitivt fog att ifrågasätta om Norberg kan sitta kvar.
Kommentera

tellus: jag har sett två matcher på canal + mot luleå och färjestad å båda förluster.. så jag ska inte se Timrå nå mer på canal +
Kommentera

Jag hoppas att det var sista gången jag såg TIMRÅ IK på canal+
varje gång jag har sett dom har dom förlorat så nya tag och kom
igen så tar vi modo nästa match så gruv er modo för nu kommer det att gå fort....

FORZA TIK
Kommentera

Cantona: Kan du Cantona förklara för mig varför Kent Norberg inte skulle kunna sitta kvar.....?

Norberg är en bra sportchef och inte blir han sämre efter detta även om det var klantigt.
Kommentera

Cantona: Ärligt talat vet vi inte heller om han får sitta kvar.
Men det är mänskligt att förlåta !
Ang, går dagens spekulationer. Kan bara säga så här .
Naturligt vis tror man inte så om de sina, utan man försöker ju hitta någon annan, också mänskligt . Du vet mina barn andras ungar. Varför skulle vi supporters vara anorlunda mot vår förening ? Men det som förbryllar är att den största pöbeln tycks komma från AIK.
Kommentera

matsby:
Det är visst OK att kalla någon idiot men inte fyllo?
Till alla som blev så förnärmade av det jag skrev kan jag berätta att jag inte håller på AIK. Jag är inte ens från Stockholm.
Anledningen till att "Nubben" blir uthängd i media har naturligtvis att göra med att han är en offentlig person. Det är lätt och roligt att sola sig i glansen när det går bra och man får beröm. Desto tuffare när man gör dumma grejer och inte tar konsekvenserna.
Tror ni själva att någon sportchef som gjort något liknande i Stockholm, Göteborg eller Malmö hade kunnat sitta kvar?
Var är förresten alla som hånade och fördömde sina "kandidater" igår?
Dessa Timråsupporters har plötsligt ingen åsikt idag.
Det är vad som kallas att vända kappan efter vinden.
Kommentera

Redhat:
Förstod det Redhat :-)
Kommentera

Det var riktat till "råttan" Cantona, inte till dig matsby.
Kommentera

jag tycker de e tråkigt de som hänt med "nubben" men de e bara å förlåta å gå vidare, finns ingen anledning att älta detta utan bara gå vidare...

Alla människor gör fel, de e bara synd att de skulle hända just "nubben" men men så e livet...
Kommentera

matsby: Vad typiskt att en "gnagare" fick luft i lungorna. Andras olyckor är väl det enda ni har att glädja er åt nu när ni för evigt spelar på bakgatan.
Kommentera

Cantona:
Idiot som kallar en människa för fyllo utan att ha belägg för det, så du menar att du aldrig pissat på offentlig plats någongång (dvs inte på en låst toalett) Rensa upp i er egen organistaion där ni verkar pyssla med sexuella trakaserier mot juniorer istället
Kommentera

Cantona: Jo, detta ärt utagerat nu ! Inte intresant längre.
Varför är det så intresant för er AIKare, var det bara för dom var och tittade på en spelare hos er ni är så skade glad ?
Tycker ni börjar bli lite patetisk. Fyllo! starka ord från en AIkare.
Detta är pasée ! Dumt gjort ! Ja visst , men mänskligt.
Kan förstå att ni ser det annorlunda i ert mångkulturella sammhälle. Bättre förlåta än att dömma.
Kommentera

Cantona: Är det något att ta åt sig äran utav att få vara först med att skvallra om andras elände?
Kommentera

Cantona: Jo, du hade rätt. Däremot var det några andra pajasar som hade helt säkra källor som sa att det var Kenta! Nollor!!!

Givetvis ska vi stötta Nubben! En snefylla händer den bäste!
Kommentera

Vad var det jag sa!

Kom ihåg var ni läste det först.
Fyllot var och är Timrå IK:s sportchef Kent " Hur många nubbar" Norberg.

Detta skrev jag igår men få ville tro på det och sa att det var spekulationer. Nu är ni väldigt förlåtande men i början hånade många tänkbara kandidater som inte var ifrån Timrå. Sådant kallas dubbelmoral. Hade fyllot kommit från någon större ort hade han varit avsatt idag.
Kommentera

mike66: Måtte han inte, satt "segergarren" i halsen. Farliga grejer det där :-)
Kommentera

mike66: J..ar blandade ihop dom .) c :
Sombreron och garren lurade mig .
Kommentera

mike66:

Så det var i alla fall inte tvärtom?! Fast MoDo är ett betydligt mänskligare motstånd för vår del, så jag tror på ett lite jämnare resultat. De har haft en djävulsk trend nu på sistone, något jag tror att vi egentligen är i stånd att sätta stopp för. Dock: Torsk med 5-2...
Kommentera

Helg Ernest: Var ett tag sedan SMÅLAND uppenbarade sig här på HS?
Kommentera

El Maco: Säker på at inte du frestade med både garre och kröken ? ( c :
Kommentera

Förstår inte varför inte Aftonbladet inte skriver ut namnet direkt, de har ju redan berättat exakt vem det är. Billigt i sig, egentligen har ju inget hänt. Även jag var ute och rullade på en bar alldeles i närheten i går kväll men missade showen. Sånt händer, massor av gånger.

MEN. Det är förjävla klantigt. Det här är en offentlig person. Själv brukar jag själv inte bli tagen av polisen men om det händer är jag inte en offentlig person. Sopigt.
Kommentera

Jimmy: Den resan vill vi inte tala om *snyft*
3:e perioden kan vi redovisa, böter och en havererad motor till Peugeot-jäveln är jobbiga minnen. En väldigt traumatisk upplevelse!
Kommentera

DJ Hemp:

Helt rätt, vi skippar fylle/skitpratet och koncentrerar oss på MoDo-matchen istället. Tips: Råtorsk med 9-0.

Om sanningen ska fram så var det igenkligen brännevinet som lurade in mig i idrottens värld.

Spola kröken.
Kommentera

klm:

Mycket riktigt gav stortorsken i Malmö en jävla uppryckning som följd, liksom den i Ö-vik lite senare... Fast man kan inte bortse ifrån att SM-gulddrömmarna naggades lite i kanten i afton, vi kanske inte är bättre än trea ändå? Ja ja, vi ligger ännu tvåa - men jag vill VINNA! Precis som Bajen för drygt ett år sedan... :-)
Kommentera

klm: Minns tyvärr att vi förlorade med 8-0 i omgång 50 förra säsongen. Om någon vill ha en matchrapport från den matchen så kan ni messa Dalan eller Madde.
Kommentera

klm:
2002-03-05: Södertälje SK - Timrå IK 8 - 0.
Kommentera

« · 192978 · »