Visst saknar man Marcus Sjöberg i årets upplaga, fasen karln kunde ju stressa sönder vilket motståndar backlinje som helst. Tyckte att han stog för mycket av den snabbhet i uppspel som man saknar i år. I boxplay spelet jagande ju han sönder de flesta motståndarna på egen hand. Försök att svälja stoltheten och ta hem honom omgående, tror att det skulle bli ett riktigt lyft för både Timrå och Marcus att börja om på ny kula.
Västrabo: Drömma går ju, men jag antar att Sjöberg trivs med laget och supportrarna. Vi hade kunnat agerat som HV, som bara lånade ut Fransson. Modo har valt liknande lösningar för bl a Warg. Men först måste vi ju bli ett etablerat elitserielag.
Bra inlägg! Nej, forumet borde inte vara avsett för bara positiva, men gärna för de som hyser kärlek gentemot Timrå IK (oavsett om det handlar om 250 kg av den varan eller ej)...
Känns som att 250 kg kärlek är ett nödvändigt inslag i gästboken (som en slags motvikt - he he - till många andra skribenter), fortsätt skriva här...!
Har just varit med om ett smärtsamt avsked (för 1,5 månad), så här sitter man med en klump i halsen...
Jag känner även starkt för Timrå IK och fortsätter med min mottippartaktik:
VF - Timrå 7-1 (2-1,2-0,3-0)
Någon gång ska väl den där jävla 7-1-förlusten komma...
Håller med DJ Hemp... 250kg Kärlek är en stor del av detta forum... Skriver alltid bra inlägg o har fått med sig andra att skriva bra inlägg... Snälla fortsätt!!!
Visst måste man få kritisera spelare... finns väl inget forum i hela världen som inte tillåter det... däremot ska det vara konstruktivt... dvs att ej spy galla...
Västrabo: Är det nån som får svälja stoltheten så är det väl Sjöberg i så fall. Och ganska säkert har han skrivit på för resten av säsongen för Rögle. Men till nästa år..?
Ibland händer det faktiskt att även blinda höns värper ägg Kongo ;-) Rögles kontrakt med Sjöberg sträcker sig över nästa säsong också, vilket får mig att framföra en liten glädjepiruett framför datorn rent spontant *häpp*.
Rent generellt är väl kontrakt knappt värda pappret de är skrivna på. Fråga Luleå, nån boxningspromotor eller varenda fotbollstränare som finns. Vad jag vet så fick Sjöberg inget kontrakt av Timrå snabbt nog inför denna säsongen. Därför valde han väl att röra på sig. Ni fick väl någon liten slant av oss för honom, för det har Rickard den Store bestämt och det kallas visst "utbildningsbidrag". Fast om Sjöberg vantrivs med den kontinentala atmosfären, billig dansk pilsner och en vinter som är max två veckor lång, har jag svårt att se Rögle tvinga honom kvar härnere. Fast det blir nog inte billigt för er... ;-)
Jag hoppas han är för dyr att köpa till baka för jag tyckte inte han var särskilt bra. Bästa spelaren som timrå haft på länge det var nog Pasi synd vi tappade honom
Det är med sorg i hjärtat som jag bevittnar ett lag med spelare utan någon som helst klubbhjärta, förutom några få undantag.
Vad bryr sig det stora flertalet av hockeylegionärerna om hur det går för VÅRT lag i slutet på säsongen?. Inte tror jag att dom likt Leksands spelare stannar kvar och reder upp det dom har ställt till med om föreningen degraderas.
Jag har tyvärr en allt för respektfull inställning till PersonUppgiftsLagen för att komma med personangrepp på vissa spelare.
Men faan vad jag saknar spelare som Tjobba,Sjöberg, Gerard osv som har erhållit en känsla för min klubb. Vad bryr sig dom importerade hockeyarbetarna om ifall det outsägbara skulle bli verklighet. Dom rycker väl på axlarna och så fixar deras agenter ett nytt fett konrtakt någon annanstans.
Har man ett brinnande hjärta för det som man håller på med så kämpar man nog lite extra då det tar emot istället för att vika ner sig.
Kanske det till och med har blivit modernt att rata dom egna produkterna, vad vet jag?
PerHapps: Det ligger mycket i vad du säger, men man ska inte vara rädd att ha åsikter. Det är skillnad på person angrepp jämns med fotknölarna o för en debatt om vissa spelare som man inte tycker gör det dom ska till 100 %. Det saknas som du säger äkta TIK:are i laget som brinner för klubben o gör absolut allt för att lyckas. Visst kanske spelare utifrån jobbar till 90% men det räcker inte det fattas 10, o där har vi alla uddamålsförluster, Tyvärr! Sen är risken att dom sticker efter 1 år, pengar är allt idag! Men hoppet är det sista som lämnar en, el hur?
Nu finns det ju iofs spelare som jobbar hårt oxå.. men som inte lyckats få till det spelmässigt. Peltomaa är nog inte alltför glad åt sin egen framfart även om han så gärna vill mer. Hallin, Zäta, Mathiasson plus några till jobbar definitivt 100% och de tre nämnda har även fått ut något av sitt slit. Att Zäta inte öser in poäng beror ju snarare på ett han tar ett stort ansvar defensivt och att omgivningen inte vart i samma klass ;-)
Men visst, håller med de som menar att Sjöberg fick mer uträttat än Mr Mora Junior och Nordgren. Men undrar hur Sjöberg klarat sig i år (de andra har ju haft det tufft)?
Då en center och bra ersättare till Pasi var de viktigaste värvningarna så var det förstås olyckligt med Hautomaas skada och Jindrichs lunginflammation plus att bara Rajamäki hållt måttet av de andra nya backarna (han var ju ingen hit i början men har kommit in i det svenska spelet bättre och höjt sin nivå markant!).
Så pga 3-4 mindre bra värvningar och skador/sjukdomar på helt fel spelare (värst med skador på nyförvärv som är bra, de behöver ju till skillnad från de "gamla" mer tid att komma in i spelet) så hamade Timrå i en jobbig trend som ju automatiskt för med sig dåligt självförtroende dessutom.
Som det sett ut sista matcherna så krävs ganska litet för att trenden skall brytas, det måste ju alla hålla med om som sett matcherna. Med lite fly i kväll mot VF och ett tidigt målr för Timrå kan mycket väl vinnarkänslan infinna sig, självförstroendet bättras på och minst en poäng hämtas.
Hoppas bara spelarna fortsätter jobba/skapa chanser som i de senaste 3 matcherna, då vänder det!! Ett stabilare målvakts spel skulle ju förstås hjälpa till oxå, det syns att spelarna blir rätt deppiga när skitmålen kommer om man säger så.
F'låt alla, glömde Robert Carlsson som utvecklats en hel del sedan han kom till Timrå och har en helt annan bredd än förut. Gör mycket sällan botten napp och har ett huvud som brukar hänga mindre än de flestas. Tyckte Robban såg bra ut senast hemma och är viktigt att skadan inte var sååå allvarlig.
Om vikten av "riktiga" TIKare är så stor så får man ju hoppas att Crippe kan utvecklas mera och mogna lite i sitt spel. Lite för ojämn ännu men med potential att klara sig mot väldigt bra motstånd.
Så på med sportradion ikväll och kanske in på #timråik på Undernet (Mirc) och följ våra iskrigares framfart i etern.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.