Hoppas att detta var ett andningshål och att grabbarna gasar igen på torsdag mot kraokorna från söderlandet. Dock är det starkt att komma ifrån denna match med 2 pinnar. Mycket flyt, en hel del tur och en fantastisk deRouville i målet räddade oss denna gång. Bumbibjörnarna hade druckit ordentligt med bumbibärssaft innan matchen och var etta på de flesta puckarna. Tycker att backarna får ta på sig en hel del när de ideligen spelar fast sig själva i egen zon istället för att lyfta ut pucken. Slitna såg backarna ut att vara också och Halvardssons fina spel var som bortblåst. Där gick det låångsamt idag. Plussen i TIK till nämnda deRouville, sen var det långt till nästa man. Finnfemman glimtade till ibland men annars så fastnade man allt som oftast efter sargerna i anfallszon. Nä det kan bara bli bättre till på torsdag, då krossar vi kraokorna med 4-1.
Förstår inte alls folk som är nöjda med denna match, tycker det var TIKs sämsta hittils, såg nästan ut som underskattning, hur man nu kan underskatta ett lag som Luleå som är bättre än många tror... Tyckte Luleå såg mkt starkare ut o deras kämpa insats var värd mer än en poäng... Men som tur är så hade vi isens kung i DeRouville, Henriksson var oxå bra men tyckte oxå att TIK gjorde honom bra det var väldigt tama avslut i de vassa lägena...
Bäste utespelarn på plan var utan tvekan Skuggan Nilsson, ojojoj vilken kyla den karln besitter, med lite målfarligare forwards i Luleå så skulle Luleå kunna gjort minst en 3 mål till i denna match...
I TIK var åter igen Crippe bäst bland utespelarna, även Robban o Fagemo såg bättre ut än de gjort tidigare men i övrigt så var det inte mkt att hurra för... Zäta o Peltomaa som de största besvikelserna, det är de som ska lyfta TIK när det går motigt som i denna match... Peltomaa kan ju inte ens varit svettig efter matchen, dock lite ursäktad pga skadan... På backsidan visade Halvardsson o Matushkin att de inte kommer platsa när alla är friska... Tveksamt om Matushkin blir kvar som dock varit lite bättre tidigare men idag hade han inte många rätt...
Men trots en dålig insats så tar vi 2 poäng, det känns mkt positivt... Ingen kan längre ens fundera på vem som är förstekeeper, får nog gå tillbaks till Pekka sedan TIK haft en sådan här bra målis... Äntligen fick Crippe lägga en straff, vilket han gjorde utmärkt... TIK var på väg mot 3 poäng när Zäta o Crippe var inne samtidigt o trampade på hårt o fick lite tryck o en del jättechanser som dock slarvades bort, men precis när 2-1 kändes att på riktigt vara på väg så drar Fagemo på sig en interference utvisning och sedan kom aldrig TIK igång igen... synd...
Men nu tar vi nya tag MIF på Torsdag blir mkt tufft o poäng skulle kännas som en bonus... De är nog precis som Luleå mkt revanchsugna...
Jimmy: Att du kan påstå att Z:a är en besvikelse förstår jag inte. han är ju den som alltid har ryggsäckar, alltid påpassad, och är den som tillhör de absolut svettigaste i båset.
Friskan: Vi kanske ska släppa ut Jimmy på plan, och bli jagad av ett par stycken som ständigt rappar och hänger på han, och sedan kan vi stå bredvid och skrika gör mål då,,,,
Efter omständigheterna har "Z" spelat bra och uträttat mycket, jag är bara orolig att han kommer inte vara hel hela sässongen, då vissa går in medvetet att skada "Z",,,,,Ärtjärnan som checkade en meter från sargen igår tex sådana ska plockas av plan för tid och evighet,,,,
Så här skriver Aftonbladet............Henrik Zetterberg är extremt hårdbevakad den här säsongen och får ta mycket stryk . Crosscheckades i ryggen och for med huvudet rakt in i sargen, men domare Andersson bara ruskade på huvudet. Ofattbart
Sämsta matchen, utan tvivel, men jag tror att kampen i Karlstad satt i benen. Hoppas man hinner ladda om tills i morgon för nog borde man kunna rubba MIF. Z,,a har kommit in i en olycklig trend där han tror han skall göra allt själv. Man kan nog kräva lite mer pass av grabben, för att slippa den hårda bevakning som han utsätter sig för. Tycker han för skylla sig själv, hamnar ofta i besvärliga situationer, men han kommer snart till insikt. Varnade för ett nytt Pelle Prestbergs syndrom, hoppas jag har fel. Andersson måste vara den klart sämsta rättskipare som föröker stå på ett par rör. Det är nog lite kris inom dommar kåren, svårt att få in nya, men så har man ju ingen dommar bas heller.
Alltså f-n vad den j-la plattsen vart poppis då, wivsta,,,,Har för mej att det stavas med dubbel V,,,,,hmmm, men kanske fel person att lägga mej i det,,,kan ju vara fel med,,,,,
Bejär ni att laget ska vara på topp gämt, elle??? ett tipps gå på klubbar och Mallmö där har ni exempel på suppar som knäcker sina egna spelare,,,,,,
Fan tror ni att Tik ska vinna bara för att Luleå ligger näst sist med ettpar mål.Luleå passar Tik extremt illa,det kan ni se om ni har ett tränat öga.Tycker att en del läcktarproffs skall tänka först skriva sedan.
Friskan o HH: Klart man måste begära mer av en spelare som ska vara med o slåss om en OS-plats o dessutom bli en NHLspelare om ett år o dessutom är väldigt välbetald... Visst är han hårdbevakad o jag är även kritisk mot domarna som inte stävjar ryggsäckshockeyn (fan de finns ju inga rena tacklingar idag bara holding o hooking), men sanningen är att om han klarar av spela på topp trots detta nu som kommer han klara sig i landslaget, NHL lr ett ev SM-slutspel mkt bra oxå... Jag säger dock inte att han inte kämpar, han ger ju alltid järnet men man måste komma på ett sätt för honom så det lossnar... Kanske sätta ihop honom med Peltomaa tex som oxå kan hjälpa denne att komma in i fjolårsformen... Varför inte 10-20-18 i förstalinen...
Timrå hade inte marginalerna med sig plus att farten och tändningen inte var på topp! Men var lugna, Malmö kommer att få det hett om öronen, tro mig. Att få två poäng och inte spela bra är fantastiskt. Philippe är min kung!!!! Hoppas på att Zäta får lite utdelning snart så att han kommer igång. Det är viktigt.
Tänk vad många "Gnällgubbsämnen" vi fått på GB under den senaste tiden...
Det här måste vara den sämsta säsongen på GB hittils. Saknar dom begåvade inlägg och tankfulla positiva skribenter som härjade här på GB:n under åren då TIK fortfarande var på väg upp.
Se framför Er en hörna i hallen med grå snåla griniga gubbar i keps och långrock som gläfser som en jävla kennelklubb över varenda felpass, felskär och annat som kan gnällas på...
Ingen som tänkt på att Zäta drar på sig så förbannat mycket bevakning att han öppnar upp för andra? Så tänker jag och då är det fan så mycket roligare.
Hur fan orkar man gnälla så jävla mycket som vissa håller på med här på GB:n? t.o.m när TIK tar två pinnar mot Luleå, så nog fan ska det gnällas...
Inte konstigt att man scrollar fort som en jävla rocket förbi alla "gnällgubbar"
MEN ETT STORT TACK TILL ER ALLA SOM FORTFARANDE SKRIVER POSITIVA OCH TREVLIGA INLÄGG SOM GÖR EN GLAD!!!
Nog för att man svävade hem från Sthlm stadion igår och man trodde att man inte kunde bli gladare så läser man dagens ST. Där de skriver att höjdaren från gårdagens match var det jubel som utbröt när åskådarna fick höra att de stod 1-1 på stadion!
smokey: Är benägen och hålla med dej. Tidigare har i princip alla inlägg varit läsvärda men nivån har sjunkigt stadigt. Tror att det kan bero på mindre hockeykunnande.Då kan man ju alltid gnälla på något tänkte jag.
Måste säga att jag inte i min vildaste fantasi kunde tro att det skulle kunna börja så här bra. Ja menar vi vinner till och med utan att vara på topp och det är inte så dåligt det inte. Dessutom ser laget flera gånger bredare ut i år jämfört mot i fjol. Flera har tagit ytterligate kliv framåt (främst styf och Källarsson och inte minst chrippe) och det kommer att löna sig. Sen måste man ju säga att philippe har varit en riktig höjdare så här långt. Det kan bli roligt det här.....
Gnäll= dåligt hockykunnande. Så är det alltså inte, dessutom är det inte gnäll att kritisera vissa sekvenser i en match. Ej heller att kommentera hur vissa spelare aggerar på isen. Matchen igår var den sämsta i årets E.S för Tik, men det var starkt att plocka två poång när man inte är på tå,na. Att Z,a måste ändra lite i sitt spel på banan är inte heller GNÄLL, men han inser nog snart det själv. Kanske vore idé att låta Mr Zetterberg vila nästa match. Om det gått bättre i år eller inte, tvivlar jag starkt på. Om jag inte tar fel så hade Timrå 11 points förra året också efter 7 spelade matcher, men förmodligen med mer gjorda å insläppta mål.
Ja du ! Då finns det många, rent ut av bara " piasavakvastar ". Men det tar jag, så länge du inte sätter likhetstecken mellan mig å den duktiga Challe B .
Årbon: Ja Z borde bänkas eller hur ? Faan ibland undrar man hur folk tänker. Ja menar Z har ju inte gjort så mycket poäng men om du kollar så ser du kanske hur hård bevakning han har under matcherna. Denna bevakning gör att andra får ytor mm. Sen får han ju en och annan utvisning med sig. Vissa måste kanske inse att man kan göra kanonmatcher utan att göra poäng mm. Tycker att Z tar mer ansvar iår och att han blivit nyttigare för laget. poängen kommer i sin tur ramla in desto längre tiden går.
Självklart, har du rätt. Z,a är en del i kuggenhjulet, dessutom en viktig och bra del. Bevakningen leder helt riktigt till ytor, men min synpunkt ligger i att passen är för få. Det finns flera sekvenser från matchen igår och tidigare där det förekommit lite för mycket kärlek till pucken. Men jag är inte orolig, precis som du, snart ramlar det in points. Dessutom håller jag med om dinna åsikter om att det tas ett större ansvar över hela banan i år från Z,a sida. That,s It ,,,
Smokey: Håller med du. Men raden "åren då TIK fortfarande var på väg upp" är väl lite felformulerad. Resan fortsätter väl uppåt i hockeyhierarkin? Rätta mig om jag har fel.
Problemet är väl att vissa blir bortskämda väldigt snabbt och ställer orimliga krav på laget som av många experter räknar som en avstigningskandidat. Fan, gläds åt att laget plockar poäng utan att gå på max hela tiden, det gjorde man inte förra året. Varje vunnen match kändes som en SM-final med allt vad det kostade på av kraft och uppoffring. Snarare känns det väl "stabilt som faan" som en viss dr skulle uttryckt saken.
Håller med Smokey om att nivån på inläggen är rätt låg för tillfället. Mer humor, mer självironi, mer självkritik och inte minst mer själverotik så går(!) det nog bättre framöver.
30: Jag har svårt för att acceptera ditt inlägg. Okej att man inte bara kan ställa in skridskorna och vinna matcher men OM vi ska vara ett slutspelslag måste vi ta 3p på hemmaplan mot de lagen som ska vara efter oss i tabellen. Så pga detta är inte riktigt jag nöjd med resultatet MEN efter att ha granskat de inlägg som varit i GB ska vi vara nöjd med 2 p efter hur matchen gestaltade sig men det får inte bli en vana att hela tiden tappa poäng mot "bottenlag" när vi spelar i ladan för då är vi inte ett slutspelslag utan ett kvalserielag. Man kan inte alltid vara nöjd i alla lägen utan också kunna se brister och kritisera om det behövs. Jag är jättenöjd med seriestarten iår, det har kännts mer stabilt än ifjol och jag tror på slutspel. Så kom igen Timrå och ta 3 fräsha mot MIF så vi får se "Persy tårar"
Klart man blir bortskämnd, finns väll inget som är så balt som att hänga i soffan med en läskande dricka i handen. Chips i skålen å njuta av C+ med experten Challe tvärvigg på Tv-burken ?Humor. Undrar vad du tycker att Tik hade för nivå i matchen mot Fbk, 50 % av max ,,,eller ? Ironi. Vad är en låg nivå i GB, sätta Z,a på bänken ? Självkritik. Själverotik ! Det tar jag min hand ifrån....
En orsakt till att det är/har varit så kul att hålla på TIK är den positiva stämning som ibland existerar på GB:n. Visst, det är lättare att vara positiv när man kommer ur underläge och har allt att vinna.
Kanske det helt enkelt är så att di gamle som var med förra och förförra gången är nöjda nu och sitter och lapar sol och låter gästboken vara valparnas tummelplats? Att välskrivna och genomtänkta inlägg inte längre är deras sak nu?
Att kraven på ständig framgång är mer närliggande än de något tillbakablickande, men kunniga, synpunkter som gällde då nutidshistoria inte skrevs på samma sätt, utan då smaken från förr var mer närvarande.
För övrigt är det förvånande att någon kan bry sig så mycket om vad Charles B säger. Något måste han ju säga, och allt han säger stärker hans position, enligt tesen att all reklam är bra reklam. Han blir ju ialla fall omnämnd på en massa gästböcker och i fikarum.
Så, lyft blicken från naveln och titta ut över tallarna så kanske man kan inse att det spelas elitseriehockey i Nyvivstatrakten. Det är väl inte det sämsta?
Annars får man väl byta inriktning på TIK och ställa upp i den ursvenska paradgrenen: SM i storgnäll.
Låt även detta år bli en kamp om seriesegern i grenen BÄSTA supporterklack även på nätet.
Triton: Äntligen ett genomtänkt inlägg. Är helt inne på din linje. Tror att allt gnäll beror på att vissa lagt ribban lite för högt i år. Visst är slutspel mer eller mindre ett krav men ibland blir kraven smått orimliga. Det jag försöker säga är att inget lag kommer att kunna titta tillbaka på grundserien och inte hitta någon dålig match. Det går inte att vara på topp 50 matcher och det måste man ha förståelse för. Nu blir det ramaskri så fort det kommer en mindre lyckad insats. att man sen kanske tar poäng trots en dålig insats gör inget verkar det som,man måste ju spela bra också.. Så funkar det inte !! Ifjol var man nöjd över varenda liten poäng oavsett hur man tog den,vad är det som är så annorlunda i år ??
Sänk ribban lite och stötta laget även vid mindre lyckat spel. Som det är nu verkar det som att gnäll föder gnäll och det blir inget lag bättre av.
Smokey: Du har så rätt, behagligare att lida sedan man kom till es, Den som var med 95 mot Rögle, i Play off,,,,,
Redan där insåg man att livet var bra orättvist, och funderade många gånger på varför man fortsatte lidandet på denna jord, och Tappade 5-3 på en minut, och Di leva var poppis på radion, vi har bara j-la varandra eller vad knäpp göken försökte kräkas fram,,,,,
Nä till allas sorg så forsatte man på denna jord, och följde inte Di leva till universum, iklädd klänning och högklackat,,,,,,,
Nä Timrå ik som Gud, och Rolling Stones som skeppare kan det inte gå fel, skutan gick på grund några gånger, men den malde sackta fram för att i 14/4 2000 avsluta med att vinna sitt vicktigaste slag,,,den skärpan och den press som spelarna hade då det vill ingen ha,,,,,
Så barn Sluta och snacka om sämmsta matcher och skitt, vi har f-n inte börjat serien och ni håller på som småglin att ta ut sämmsta match,,,guuu va löjlig,,,,Timrå kommer förlora matcher även iår och de kommer även iår i flock, ska ni ställa er som nå j-la pajaser då och trycka ner laget och tala om va j-la kass dom är,,,då!!!! drar HH från G-B:n, så får ni ha dagis som ni vill,,,,
För själv vet jag TIMRÅ ÄR HAVET SPELARNA LUFTEN JAG ANDAS,,,,och tillsammans ska vi ta en av de 8 översta plattserna,,,,
Men de kan behöva stöd då motgången kommer,
Ettt vinnande lag behöver inget stöd,,,,bara ett lag i motgång,,,Tänk på det nässta gång ni tycker synd om er själv då allt strular för laget,,, klappa händer och var glad istället, det lyfter spelet,,,,,,,
HH: Väl talat! Allt för många gånger gnälls det tycker jag. Inte minst under match. Ibland känns det som spelarna kan göra vad som helst men enligt vissa i publiken är det ändå alltid fel! "Vaa faaan passade han inte?? Då hade det varit mål!" Eller om killen nu hade passat "Ja, det där har varit Timrås problem länge, vi skjuter för lite."
Grejen är ju varför man gnäller då man vinner. Man får ju knappast mer poäng för att man spelar bra och vinner än om man spelar kasst och ändå vinner. Men visst, spelar man dåligt länge så ger ju det resultat i form av förluster. Men att gnälla då man vinner tycker jag låter ganska så märkligt.
Just det... om man gnäller på att det är för mycket gnäll - så skulle man kunna kalla det för meta-gnäll. Det är inte roligare det. I fortsättningen ska jag ta fasta på det som är positivt. Istället för att meta-gnälla!
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Mycket flyt, en hel del tur och en fantastisk deRouville i målet räddade oss denna gång. Bumbibjörnarna hade druckit ordentligt med bumbibärssaft innan matchen och var etta på de flesta puckarna.
Tycker att backarna får ta på sig en hel del när de ideligen spelar fast sig själva i egen zon istället för att lyfta ut pucken. Slitna såg backarna ut att vara också och Halvardssons fina spel var som bortblåst. Där gick det låångsamt idag.
Plussen i TIK till nämnda deRouville, sen var det långt till nästa man. Finnfemman glimtade till ibland men annars så fastnade man allt som oftast efter sargerna i anfallszon.
Nä det kan bara bli bättre till på torsdag, då krossar vi kraokorna med 4-1.