1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590399 inlägg · 6216 ämnen

Sanny brutit handleden

« · 801817 · » Till forumet

Sv: Sanny brutit handleden
General_Moisio:
Blundar du när du trycker på tangenterna? För du kan väl inte mena allvar med det du skriver?
Kommentera

Otroligt att någon kan önska Sanny från klubben. Det är hans hjärta och inställning som har gjort honom till vår lagkapten. Han leder genom exempel. Det visade han inte minst i dag.
Kommentera

ernie eagle: Nej det förstår jag också. Men tex Om din fackförening vill att du skall gå på ett möte några dagar och Din chef absolut inte vill att du skall åka iväg pga av div saker tex sjukdommar, skulle du åka då? Klart som fan att dom kan påverka men inte i ORDALAG förbjuda.
Kommentera

T T:
Kanske det, men vad bra det gick........
Kommentera

T T:
Sanny är väl nästan gratis på spelarmarknaden nu, om man läser vad som skrivs.
Kommentera

Metal Guru: Han lär ju knappast vara nåt för er då han är svensk...
Kommentera

Metal Guru: Det är en helt annan sak. Oförutsedda händelser kan man inget göra något åt. Men det är ju knappast någon nyhet att spelar man tävlingsmatcher i hockey så utsätter man sig automatiskt för en skaderisk. Dessa skall han enbart utsätta siog för i Timrås färger eftersom de är föreningen som betalar hans lön. Vad betalar Tre Kronor t ex! Inte en spänn! Mer än logi, mat, resor och traktamente till spelaren ifråga. Klubben fåpr ingenting.

Och man har ett större ansvar som lagkapten att fatta rätt beslut. Man måste tänka osjälviskt vilket Robban gjorde om man accepterar en ledarroll. Vet man med sig att man är så kåt på landslaget bör man ställa sig i sista led inte i det främsta. Punkt slut.
Kommentera

Per HApps: Vad vill du? får jag inte skriva här?
Kommentera

T T: Tror nog inte han menar så, men det är likt förbannat oansvarligt av sanny att åka iväg i det skede Tik befinner sig i.
Kommentera

General_Moisio:
Sälvklart får det det, och jag skulle gå i krig för din rätt att göra din röst hörd.
Kommentera

Per HApps: Klaga inte på allt jag skriver då.
Kommentera

Ambroo:
Det går nog att hitta nån utländsk gen i grabben.
Kommentera

General_Moisio:
Klart att jag får, det kallas yttranderfrihet,
Kommentera

har fortfarande inte sett något som bekräftar att Sanny har brutit handleden.
Kommentera

uhahl:
jo'rå, hela Timrå-boken på Hockeysnack.com har gått i spinn kring ämnet.
Kommentera

uhahl: Det är lika bra att vi utgår från det så kan det bara bli bättre...
Kommentera

uhahl: Nej vi får bedja och hoppas på det bästa.
Kommentera

RTS: Står på svt.se att sanny inte har en fraktur.
Kommentera

ernie eagle:
Men det är ju knappast någon nyhet att spelar man tävlingsmatcher i hockey så utsätter man sig automatiskt för en skaderisk. Dessa skall han enbart utsätta siog för i Timrås färger eftersom de är föreningen som betalar hans lön. Vad betalar Tre Kronor t ex! Inte en spänn! Mer än logi, mat, resor och traktamente till spelaren ifråga. Klubben fåpr ingenting.

Återigen visar du att vi ska införa en "NHL-isering av svensk hockey.

Du vill att klubben bestämmer allt över sina kontrakterade spelare, och det är upp till klubbens godtycke om någon spelare skulle tas ut till landslagsuppdrag, och sedan spela.
I en sådan värld skulle vi kunna skrota allt vad landslagshockey heter.

Lätt tråkig värld, sett från my point of view."

Metal Guru @ 127.0.0.12006-12-12 16:47

Kommentera

friskan: Ok, han missar kanske bara två matcher.
Kommentera

Kattiz: OK trodde klubben hade något att säga till i saken just som arbetsgivare. Som så många andra säger så tycker jag nog att Sanny borde stannat hemma och hjälpt sitt sargade lag det är hans uppgift som lagkapten. Han har ju trots allt blivit lite av ordinarie i landslagets kalkonturneringar och hade nog en plats i LG hockey games ifall han visade upp bra spel i Timrå.

Att Johan Andersson åkte är som sagt med godtagbart... hoppas nu att vi kommer totaltaggade till omstarten, går ju inte lägga sig ned och dö. Men visst skulle det vara fint med någon form av förstärkning ändå
Kommentera

friskan: Tackar allra ödmjukast för upplysningen.
Kommentera

ernie eagle: Sviker man inte sitt land om man tackar nej till landslaget?
Kommentera

Per HApps: Det kan ju fortfarande vara en fraktur...
Kommentera

friskan: Vi får verkligen hoppas att det är sant. Tack för den glädjande nyheten.
Kommentera

Lövva: Det tycker jag absolut inte att man gör. Har man ett skäl till att tacka nej vilket jag anser att Sanny hade så ser jag inget fel med det.
Kommentera

Ambroo: Tack doktorn.
Kommentera

Ambroo: verkar som att vissa nästan hoppas det
Kommentera

Lövva:
Nej, det gäller inte lagkaptener i lag i Sundsvallstrakten..
Kommentera

RTS: Ja verkligen. Någonting positivt i allt elände. Underbart om det inte är någon fraktur.
Kommentera

Lövva:
Sviker man inte sitt lag om man tackar ja, med tanke på hur skadedrabbat laget som han är kapten över?
Kommentera

Lövva: Jo det gör man.

Självklart ska spelarna tacka ja om dom är fräsha och blir uttagna.

Fattar mig inte på vissa skribenter här som bara tänker på TIK.
Det är en ära att representera vårt land.
Skaderisk finns, javisst. Men det är smällar man får ta.
Kommentera

T T: Jag tycker bara inte att man ska ta ut nåt i förskott.
Kommentera

T T: ...det är ju inte direkt så att vi har flyt.
Kommentera

Per HApps: Nä det tycker jag inte. Tycker alla idrottsutövare på elitnivå bör ha ett ansvar att alltid ställa upp för landslaget. Att få dra på sig Tre Kronors tröja bör ju ses som ett privilegium.
Kommentera

Ambroo: Nej, som jag sa tidigare, det är lika bra att utgå från det värsta och hoppas på det bästa. Det gäller väl förresten i alla sammanhang...
Kommentera

T T: Det skrivs så mycket här att det är svårt att hänga med...
Kommentera

Lövva: >Precis. Jag tror inte många fotbollsspelare, Handbollspelare aller vad som helst skulle tacka nej till Landslaget bara för att Klubblaget är skade drabbat.
Kommentera

Röda Tallen: Känns tveksamt. Det där om att det är okej att tacka nej till landslaget är ett hockeyfenomen. Ses sällan i andra sporter (om man inte räknar med Ljungberg). Hockeyspelare är i synnerhet alldeles för bekväma
Kommentera

Ingen som har hört om Regin har dragit på sig skador i Japan?

Han är nämligen där med Danmarks landslag. Klubbledningen har enligt internationella regler ingen rätt att neka spelare landslagsspel. Det får endast NHL och AHL lag göra.
Kommentera

Kattiz: Skulle inte förvåna mig om det hänt någonting med Regin i Japan heller. Inte ett dugg faktiskt.
Kommentera

Kattiz:
...och NHL och AHL-lag behöver inte det, för de är inte anslutna till sitt riksförbund, som i sin tur är anslutna till det Internationella Förbundet.

Och det är dithän som en supporterfraktion i  Timrå vill gå - bort från förbundskopplingar, så vi får ha våra spelare ifred!

Kommentera

Kattiz: Jag har inte hört något därifrån iaf.. Har någon annan här gjort de? Men vi får hoppas att inget har hänt med han oxå!!
Kommentera

Lövva: Men det är ju en viss skillnad..... Skulle svenska fotbollslandslaget lira pajasturneringar som hockey gör skulle nog även Ljungberg o Zlatan tacka nej till spel...

Tycker dessa turneringar är ett stort slöseri med tid o kraft för spelarna som bara blir slutkörda då dom kommer hem till klubblaget efteråt.
Är det 1 eller max 2 spelare från dessa turneringar som är med då det gäller på riktigt i ett VM eller OS?... snacka om onödiga matcher, vad får tex BÅG ut av dessa turneringar då inga av spelarna förutom Jönsson lirar i ett VM?.... bara ett stort "såhär skulle jag kunna göra sen men mina riktiga spelare i VM"
Kommentera

BlackBay:
Är också landslagsturneringen i Globen en pajas-turnering?
Kommentera

Metal Guru: JAPP, vad är skillnaden?... ingår i "Euro hockey tour" även den bara innehållandes elitseriespelare som ändå inte lirar VM
Kommentera

BlackBay: Det var inga vidare exempel du valde. Ljungberg och Zlatan spelar väl sällan några icke tävlingsmatcher.
Kommentera

T T: men "Euro hockey tour" är ju trots allt tävlingsmatcher så visst finns det väl en likhet?.... tror du dom skulle ställa upp i en turnering med nationer som inte egentligen betydde ett smack?
Kommentera

Metal Guru:

Jag har inte riktigt hängt med i alla svängar, men det här med landskampsturneringar är väl nytt för den här säsongen? I så fall är det skandal, nån kan ju bli skadad.

Jag håller med tikarna. Lägg ner skiten. Någon kan bli skadad. Lägg ner alla jävla träningar också. Nån kan bli skadad. Varför spelas förresten elitserien över huvud taget? Nån kan ju bli skadad. Nej, tacka vet jag allsvenskan, där blir aldrig nån skadad.

Åhfan, blir dom? Lägg ner!
Kommentera

« · 801817 · »