1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592570 inlägg · 6217 ämnen

Sanny till FBK

« · 1152905 · » Till forumet

Sv: Sanny till FBK
Snoop: Jag startade det nu!
Kommentera

Snoop: Nu får man hoppas att vi värvar åtminstondetvå av dessa !

Erik Westrum
Niko Kapanen
Anssi Salmela
Sami Lepistö
Petri Kontiola
Pekka Saarenheimo
Esa Pirnes
Ossi Väänänen

Då först kan man hoppas

Men ingen av dessa kan bli klar innan VM
Det är så sant som det är skrivet av vissa att det bästa spelarna kan värvas efter 1 juli alt efter VM..
Kommentera

Mackelito: Och en av dom ska redan vara klar.
Kommentera

Jag vill se en stor läktarflagga (en sån man hade för Bagarn) med en bild på Sanny i Timrå dräkt som klappar sig för hjärtat o där det står:
DU SVEK OSS SANNY! vid första hemmamatchen mot FBK.

Det räcker så!
Kommentera

Hahl Bundy: fan nu presenterade FBK Sanny, fan fan va surt :(
Kommentera

Vi är inte ensamma. För att se saker i lite andra glasögon så finns det fler gästböcker som "panikar" nu och pratar om svikare. Saxat från SSK's forum.

- "Funderat lite o nästa år kommer malmö ha ett starkt lag övertygad om att percy pumpar in tillräckligt med cash för att ta steget upp till ES,Leksand loserlaget nr 1 kan ju inte fortsätta att år efter år skita på sig när det blir KS nån gång vänder det tyvär och som det ser ut nu e de väl just nu så att brynäs,timrå,luleå värvar o vill utvecklas o bli bättre, som jag ser det e de förnärvarande skansen o rögle bandy vi krigar med om att undvika KS."

- "Om Samme den dagen han kommer hem skulle välja LHC trots att vi spelar i eliten så kan vi lika gärna lägga ner. Då är det bevisat att det inte finns någon utom supportrarna som bryr sig om den här klubben, och att alla som en gång växt upp och fått sin utbildning här som borde känna något för den har vänt sig emot klubben. Det vore sista dödsstöten. Det är redan illa nog när Wandell går till Timrå, Jocke lirar i LHC, pratas om Bergfors till Timrå etc... Samme i LHC och jag sätter in en dödsannons i tidningen."
Kommentera

Ta det lugnt. Jag sätter en tjuga på att Timrå kommer att ha ett bättre lag 09/10 än vi hade 08/09.
Ett hett tips till alla med vidgade magmunnar är att inte skrika i panik för varje potent nyförvärv som en annan klubb signar. Suomervuorivuououori till Brynäs!!!1 varför värvade inte Timrå han för!+ , liksom. Jisses.

Det som stör mig just nu är det här med Sanny. Inte att vi går miste om hans fantastiska egenskaper (vilka redan börjar blekna på det där sköna försmådd-älskare-viset. Ju mer jag tänker på det, desto uslare hockeyspelare blir han. Hade han några bra sidor alls, igenkligen?), men att klubben så tydligt profilerade tyngden av värvningen. Sanny skulle man bygga laget kring. Han skulle få kosta vad han kosta ville. Nu gäller det att hantera förnedringen. Sanny-med-hjärtat ville inte bli någon hörnsten. Sanny ville glassa i Karlstad. Profilera om, Linkan-Carlsson, och det fort.
Kommentera

Bragd-Birger: Spelaren Sanny Lindström kan vi hitta fullgoda ersättare till, inget snack om saken. Däremot får man verkligen hoppas att föreningen inte lindat allt kring Sanny Lindström. I så fall lär det bli full fart från och med nu.
Tydligen hade Timrå lagt ett "sista bud" på Sanny som var riktigt, riktigt bra, som han skulle tänka över under helgen. Valet blev trots allt Fbk. Varför det blev så kan man spekulera om men jag tror att de sista korvörena som det tjafsades om in i det sista hade rätt liten betydelse i sammanhanget. Färjestad har helt enkelt mer att erbjuda som hockeyförening som till slut fällde avgörandet.

Jag gråter inte blod. Jag tycker nästan att det blir bättre såhär, förutsatt då att föreningen inte byggt allt kring Sanny. Då tycker jag att det känns jobbigare att en sån som Bagarn drar.

Kommentera

Bragd-Birger: Hoppas statistiken håller. D v s statistiken för utvecklingskurvan hos spelare som lämnat Timrå för andra elitserieklubbar. Mellan tummen o pekfingret så är det väl 4 av 5 som presterar sämre eller mycket smämre i den elitserieklubb de hamnat i efter Timrå. Rätta mig om jag har fel eller fela mig om jag har rätt. Detta gäller alltså spelare under 2000-talet. På 70-80-90 talet så var det inte riktigt så. Den på senare tid omtalade Micke Lind är den ende på rak arm jag kan komma på som presterat i nivå eller bättre efter att han lämnat Timrå.
Kommentera

Bragd-Birger: törs man säga att sanny är tidernas mest överskattade spelare i timrå .. vad minns man . en tackling på yetman . nä jag vet att 50 procent av oss här inne är jätte besvikna nu . men va fan vi står och faller inte med sanny
Kommentera

sargad: Fortsättningen på mitt resonemnag om f d Timråspelares utve(c)kling i andra elitserieklubbar är att vi kan sänka andra klubbar genom att leverera en hel drös spelare. Synd att inte FBK värvade Jonsson o Lotvonen o Skogs oxå...
Kommentera

Ja, låt oss hoppas att Sanny gör en riktigt fet Lindman i FBK. Spelare som hånglar med klubbmärket och gör diverse utspel för att smöra upp supporters i brygga faller rätt djupt när dom sedan kovänder.
Kommentera

Bragd-Birger: ja men är han verkligen saknad den gode Nä tror inte det.
Kommentera

Bragd-Birger: Nu kan vi likt varje sann modolid o brownassare börja kalla honom Fanny...:-)
Kommentera

Bragd-Bigrer: Mer statistik för att sätta allt i sitt perspektiv Här kommer iskalla fakta.

Chefen Styf gjorde under åren 2002-2008 77 poäng på 262 matcher under 2002-2008.

Han som var "stand-in" för våran El Capitain Styf förra säsongen gjorde åren 2002-2008 47 poäng på 283matcher i den fina rödvita tröjan som han aldrig mer får ynnesten att bära.

Och själva hjärta för klubben kampen mellan dessa två vinner ju Styfen med hästlängder som bekant.

Linkan & Robban: Fortsätt bygg laget runt Styf, Moe med flera nu.
Kommentera

superfalle: Tja, jag minns dessutom en 6-6 match mot HV där TIK var uträknat efter 1:a perren...i följande 2 perrar var det typ Fanny mot HV. Det minns jag....bl.a.
Kommentera

Hahl Bundy: Exaktemente! Nu hoppas jag alla tankar på mesmottagande á la Hahl -08 är åsidosatta och knylan mfl totar ihop ett j-a hatmottagande till 1:a hemmamatchen mot fbk. Hata den som hatas bör, har Fanny nånsin mäktat med nåt i TIK-tröjan så inte FAN är det nåt som är värt att minnas nu! Glöm mitt förra inlägg, jag har redan gjort det....HATA HATA FANNY!!
Kommentera

mikenomad: Äh ge dig nu. Varför ska man hetsa upp sig över att Sanny har valt FBK? Är det ingen som kommer ihåg hur han spelade sista året? Nog för att han spelade med hjärta, men inte fan var Sanny sååååå jävla bra.
Kommentera

Sover linkan eller, nu vill vi se nyförvärv och förlängningar!!!
Kommentera

Bagarn och Sanny svek Timrå IK. Men jag kan ändå inte klandra dom för chansen att plocka hem ett SM-guld. FBK vinner ju i snitt ungefär vart 3:e år. Så skriver man på ett längre kontrakt är chansen stor att man plockar hem en titel.

I Timrå fanns inte den möjligheten.
Kommentera

Maggan: För att vi tikare ska bevisa att även vi behärskar lite äkta läktarkultur och, som t.ex knylan och DJ Hemp så varmt förespråkar, minsann kan hata motståndare precis lika tufft och bra som fans till t.ex. fbk, dif mfl...
Kommentera

mikenomad: Sanny är ingen världsspelare, Sanny skulle knappast heller ha varit bäste back i Timrå IK, men det är själva grejen och de signaler det här för med sig...

Det värsta i det här är ju att inte ens en spelare med ett uttalat "hjärta" väljer att spela för oss när det väl kommer till kritan. Det är uppenbart att vi har varit tvåa hela vägen och nu när Sevc lämnade så blev det mer än tydligt.

Vart är vi egentligen på väg?

Hade det handlat om pengar så vore det en sak, men när det som nu inte räcker med en hel säck full med deg för att locka hem vår forne lagkapten så är jag rädd att vi är fruktansvärt illa ute...

Vad har de som vi inte har?

Ett guld i bagaget kommer man inte långt med, se bara på Modo... Näe det Färjestad har som vi saknar är ett namn, en ryggrad och en organisation som helt enkelt vägrar att vara kusinen från landet.

Varför vägrar inte vi det?

Vi sitter här och ser på när lag som Luleå, Skellefteå och Brynäs går ikapp och förbi, återigen, istället för att agera. Attraktionsvärdet hos Timrå IK sjunker bevisligen runt om i landet, ja även i Finland.

Vad görs för att snygga till det?
Kommentera

Bragd-Birger: Sanny Lindström är en karaktärsspelare som kan bidra med vilja och attityd. Men han är varken en poängproducerande back eller en defensiv klippa av allra högsta Elitserieklass. Jag hoppades på att få se honom i TIK, för jag trodde att han besatt en äkta Timrå-hjärta. Uppenbarligen gör han inte det, och då kan jag heller inte se någon användning för karln.
Kommentera

diffe: Hej alla pessimister, vi kan väl inte lägga oss ner o dö bara för "Sanny" inte väljer timrå, vi får vänta och se när truppen är klar vad vi får ihop för lag då, Sanny är inte oersättbar och är bara en spelare av ca.23 som skall spela för oss i vinter, nää bit ihop nu nu och se framåt mot ett ny "Kanonsäs.
Positiva tankar är det som gäller,Kom igen.
Kommentera

Maggan: Jag vill minnas att fanny var ett såll i defensiven det sista året, han lyckades väl inte ducka mycket av den kritiken heller. Det enda positiva han lyckades med var att mosa yetman och sånt kan man vara utan också.

Att byta RJ mot fanny hade varit en positiv förändring men den hårdhet han bidrar med kan andra täcka upp, hans luckor i defensiven likaså.

Vad som är förvånandsvärt positivt för fannys del är väl att han har lyckats höja sitt marknadsvärde markant men i slutänden så tror och hoppas jag att hans sejour i FBK kommer att bli ett fiasko...för båda parter. Om han hade gått till Timrå hade man kunnat ha överseende med hans defensiva brister, nu när han har gått till FBK så är det allt jag kommer att minnas av honom.
Kommentera

Ambroo: Vad som görs? Jag vet inte? Men Timråborna har iaf en ishall där det spelas ES-hockey....än så länge.
Kommentera

mikenomad: Äh, äkta läktarkultur är att heja på sitt lag.
Kommentera

mikenomad: Kanske dags för gubbarna däruppe att byta barackerna mot korpstugan?
Kommentera

Maggan: Nä, nu har du nog missuppfattat nåt. En äkta supporters främsta egenskap är att uttrycka hat och häckleri mot utvald, enskild spelare...;-)
Kommentera

Olle: Håller med om Sanny. Ändå var det många som rankade honom som en viktigare spelare än Lehtonen i nästa års lagbygge. De måste ha använt samma bedömningsskala som gör RJ till en stabil landslagsman...
Kommentera

Jag förlorade ett vad med "spud". Jag var så säker på att Sanny skulle komma tillbaka så jag lovade honom en fet stor burgare med massor av kletigt pålägg om Sanny gick till FBK. Jag kommer att hålla vad jag lovat, han bestämmer tid och plats.

Hur kunde jag vara så jävla blåögd att tro på Sannys hemkomst? Mjo, jag tror många av oss Timråiter fortfarande har minnesbilden kvar när Sanny kysser klubbmärket i semifinal match sex mot HV, och hans uttalande efter matchen att Timrå ÄR laget i hans hjärta.

Varför haussar jag upp honom mer än vad han egentligen är värd?

Livet går vidare och vi har fortfarande MPS i truppen, en färsk svensk poängkung.
Kommentera

Timrå - Hjälte

Färjestad - "Vi tror han ska kunna fylla tomrummet"
Kommentera

RocknRolf2: Viktigare än Lehtonen kommer han aldrig att vara. Karaktärsspelare - visst men han tillför laget energi på ett sätt som även spelare som Sonnenberg kan göra. Det man kan komma att sakna är väl dom där open ice-tacklingarna men å andra sidan så prickade han ju bara in 1/8 också.
Kommentera

Olle: nej för fan satsa pengarna på Lello istället för Fanny Sanny
Kommentera

Ambroo: Mmm..Men du har rätt i det du skriver. Det är inte så mkt att missa spelaren Sanny som de signaler det sänder. Man blir liksom smärtsamt medveten om Timrås litenhet. För det var ju inte så att Fanny bara var en i mängden av Timrås tänkbara nyförvärv.
Kommentera

En sak vi ska göra är iallafall är när Sanny besöker Eon arena, så ska vi fullständigt skita i han..

Köra vårat eget race utan att ens fundera på nid ramsor och burop.. Då visar vi att vi bryr oss om honom.
Kommentera

RocknRolf2: Ja, vill man bygga nya lagbyggen varje år är det spelare som Lello man ska satsa på som stomme...
Kommentera

mikenomad: Ja hellre det än att skriva flerårskontrakt med spelare som RJ, Skogs och Lotvonen.

Knyt upp Erixon och Moe på flerårskontrakt snarast. Där har vi den kommande stommen. Dem och Styf. Sen in med ett par nya på 2-års och ett nytt årskontrakt till Lehto. Voila!
Kommentera

jens_88: "Då visar vi att vi bryr oss om honom."
Jag vill inte bry mig om honom.
Sanny satt i TV o sa att följde sitt "kära Timrå" i slutspelet.
Han hade hjärta för klubben. Det ser vi nu vad det hjärtat satt. I arslet!
Sanny har skitit i det blå skåpet!
Kommentera

RocknRolf2: Sannys päningar som han har blivit lovad finns nu till förfogande till ännu bättre namn. Så ser jag på det!
Det blir bra det här :)
Kommentera

Hahl Bundy: Just det. Sanny är inte tillräckligt bra för att få sitt marknadsvärde höjt så markant som han fått. Styf är säkert billigare och klart bättre.
Kommentera

Hahl Bundy: Håller med, vad fan ska vi visa att vi bryr oss om honom för? Han skiter i oss! Men ärligt talat skiter jag fullt i honom han är som jag sa i morse SVERIGES MEST ÖVERSKATTADE SPELARE, PUNKT SLUT. kommer ihåg hur jag svor om honom i slutspelat......
Kommentera

Värst vad det stormar åt alla håll. Från den store frälsaren vidare till den störste svikaren i modern tid och slutligen till världens mest överskattade spelare.

Allt det där är bara bullshit.

Jag gör som Bragd-Birger, dvs. sitter ner i båten och avvaktar helst på den stora firren.
Kommentera

73Sjöbba: Jag kan förstå besvikelsen över att det inte tycks hända nåt när alla lag runt omkring oss värvar den ena spelaren efter den andra.

Men jag tror att det snart händer nåt vi kommer in i ett stort stim med Blue Marlins. Börja håll i spöna!
Kommentera

Hahl Bundy: Ja men det jag menar.. Det visar att vi bryr oss om hans val av klubb om vi buar.. Vi ska ej ge han något
Kommentera

Var ju inte mycket Kenny Jönsson över Sanny direkt, i och för sig är ju inte Timrå moderklubben, men det var Timrå som gav han chansen som HELT okänd, blev landslagsman och proffs här...tack som fan Sanny. Men nu är det bara för sportcheferna att hitta en bättre back för det finns det många bättre än Sanny, men inte fighterhjärta.

Sen vill jag ha en Kåberg, Jämtin, Ledin typ i laget, som smetar ut Sanny i planket och andra backar. Alla de senaste SM-guld vinnarna har en sådan spelare.
Kommentera

MB: Hehe. Kåberg missar ju alla sina proppar. Jämtin, Ledin mäktar inte med att smeta ut Sanny på långa vägar.

Du får nog sikta in dig på Ward, Kronwall, Ossi Vänäänen typer som ska lyckas med det.
Kommentera

Jag måste tyvärr säga till de som skriker efter kapanen, att han kommer inte bli den poängkung vi söker efter, eller den som leder en förstalina som hahl gjorde. Kapanen är inte den spelartypen tyvärr. Han är som bagarn defensivt lagt, fast på en helt annan Nivå än honom. Men han är ju ingen dålig spelare, men inte direkt ngn poängkung heller. Men man kan ju hoppas, om han kommer, att han kan bidra med det som bagarn och sanny bidrog med i klubben.
Kommentera

kakblad: Niko Kapanen är en kopia av Riku Hahl, fast lite bättre. Det vill säga en defensivt lagd center i grunden som dock kan producera i rätt omgivning.
Kommentera

kakblad: Om man kollar på hans stats kan man kanske tror det men , han är hästlängder bättre än Hahl , Fanny och Bagarn...

Dock är han visst minst lika bra framåt som Hahl ..

I Dallas har han fått en mer defensiv roll men i KHL har han spelat mer offensivt och han har hyffsat skott och han slår riktigt fina pass.

Om man nu ska kolla hans stats så är 12 mål och 17 assist i KHL inte alls dåligt..

Om vi jämför med Hahl är faktiskt Kapanen t.o.m bättre än hahl offensivt så...

Jämför t.e.x säsongen 2000- 2001 ..
Hahl 3 9 12
Kapanen 11 22 33
Kommentera

« · 1152905 · »