Janken: Vill du ha mer underhållning rekommenderar jag Brynäs GB varmt! Där sågas spelare hej vilt!! Mest komiskt är fallet med Josef Boumedienne; När han värvades var han inte värd vatten, efter 13 matcher var han kung. Nu är han oersättlig och ledningen! sågas för att han man inte kunde matcha budet från ZSC Lions. Man kan bli religiös för mindre...
Oj vad härligt att bläddra bakåt i inläggen och se hur vissa skribenter verkligen gjort en konstart av att "vända kappan efter vinden" (Ingen nämnd, ingen glömd) Vissa har dömt ut Oksa... Sågat honom jäms med skridskoskaften. Själv kan jag inte uttala mig... Har bara sett honom mot Skellefteå och nu mot Sundsvall. I Skellefteåmatchen så var det inte så mycket att säga... Verkligen risigt försvarsspel vid målen... Helt rena motståndare... Okej! Man kanske kan tycka att han skulle ha gjort någon fantomräddning där, men å andra sidan var det verkligen i början på säsongen... I Lugano klagade ingen av de som såg honom....Inte tränarna eller den publik som såg... I SCA Cupen var han dominant! Men sågad har han blivit... Av några av "experterna" på HS...
Varför sågar ni inte Oksa nu då???
Det skall bli kul att se hur "experterna" på HS betraktar Oksa, Calle J, Peter Regin om några veckor... Dessa "experter" som så tvärsäkert har kallat dessa för "felvärvningar"
HS måste vara bland det mest underhållande forum man kan läsa.
Laken: Vilka saknades mer än de som du räknade upp ? Jag delar inte din uppfattning om att det ser riktigt bra ut för tillfället. Minst en stabila forward gärna två behövs, då börjar det se bra ut...
LingaN: Säkert 10 av moras 39 skott kom från mittzon .. tror de har missuppfattat det där med salos övergång .. han gick till frölunda och inte till Timrå..
LingaN: En intressant tolkning du gör när du säger att "Mora var väldigt vassa". Hur menar du att dom var vassa när dom inte gör ett enda mål på 39 skott..? Att Timrå hade en del tur köper jag däremot. Sedan skulle jag nog tillägga att Timrå var det lag som omsatte sina chanser på det betydligt effektivare sättet.
zeb: Det var en väldigt spännade och intressant match, Mora var väldigt vassa men Timrå hade en del tur med sig plus skicklighet, en bra match kan man säga. 4-0 och vunnen cup. Tikare.se och Timraik.nu har ju matchrapporter som är värda att läsa, du finner timraik.nu´s i länken min.
ee_: Tycker du borde ligga lågt med inläggen, det har varit många spammare under SCA-cupen som blivit medlem och blivit avstängda samma dag. By the way, härlig seger i cupen! Vart orolig att IFSH skulle vinna cupen där ett tag, men det dröjer nog ett tag innan dem gör det. Ganska pinsamt att dem aldrig har vunnit sin egen cup, aja härlig seger iallafall bara att träna vidare tills elitseriestarten!
" Var med och bygg nya Sundsvall Hockey! Nu kan du vara med och bygga framtidens Sundsvall Hockey! Du kan skänka 100 kr som går direkt till truppen genom att ringa 0944-1002100. Vill du bidra med 200 kr ringer du 0944-1002090.
kungsbacka: Flyt! Snarare naturkatastof...inte vet jag..när stormvinden Gudrun kommer gör hon det med besked..det blir pappersmassa av alla stolta starka tallar...den tredje stadsmakten får vara med på ett hörn och slipper känna sig utanför. Pappersmassa priset sjunker djupt liksom våra nermalda tallar. FI är inte bara en benämning i efterkrigstidens värnpliktsparlör.. Aftonbladet eller expressen?, Dagbladet eller ST? Rubrikerna om vårt oflyt kommer aldrig att sina.
Det råder som vanligt ond voodoo på SCA cupen, liksom i Gavlerinken och den dära hallen på leråkern utanför Linkping. Det är bara förklädda tillställnigar för kamikazepiloter och folk med förkärlek för S/M. Gå inte dit! :-) Eller är ni ett gäng ångestfyllda nihilister? :-)
Där man som supporter tvingas vallas i halvkilometer långa katakomber med diverse tingeltangelgrejor som säljs med obskyra djurmotiv och där illaklingande klubbnamn florerar. Där den folkliga stämningen byts ut mot illasinnade blickar mot fel färger på halsduken och där stämningen tillsist kommer att likna något av de slutgiltiga grälen i Ingmar Bergmans Scener ur ett äktenskap.
Skulle TIK leda i periodpausen tvingas man pissa i kaffemuggen. Sedan har någon ligist skurit sönder däcken på bilen på parkeringen om TIK råkar vinna. Nä...inte vill jag ha flyt...det lönar sig inte. ;-)
Manderville: nu ska vi ta det lite lungt kanske blir det nersågade tallar jag tycker inte att våra tallar verkar stå så stadigt just nu men jag hoppas o tror att vi vinner cupen i helgen DAGS FÖR LITE FLYT NU!
Rox: det är väl bara att starta en ny tråd vet ja. själv tycker jag att det är mycket snack inför match iallafall i serien kanske har jag missuppfattat dig menar du kvällens match eller över lag?
Dragan 2k: motprestationen kanske är lite dans, av män för män, i dunkel belysning..
Jag funderar på att se en match denna cup, om det inte kommer obstinata nynasister och kallar mig "kommunist och negerälskare" och vill slåss...
Sedan tycker jag väl att CSA(som min flickvän sa)-cupen var lite roligare förr, då man verkligen hatade sundsvall och njöt av att se dom förlora. Nu har jag mera samma inställning till derbyt som jag har när jag ser på "Idol", några förvirrade själar som försöker spela hockey och visa oss i " Juryn" att de är nånting att ha......
För att slippa nån kvick lokatt (finns det nån fler än moverare?) så menar jag sundsvall:)
orion: Reklam för cupen? Du tycks ju ha tillgång till internet - och cupen har väl spelats vid ungefär samma tid under ett stort antal år nu, så det har väl bara varit att gå in på Kattkräkens sida och tittat när det är match. Har för mej att spelprogrammet var klart någon gång under sommaren.
ernie eagle: Serien är ju som att gå tillbaks till rutiner: Jobba på dan, gå på hockey på kvällen, SCA-cupen är mer "hoppsan, får vi spöa katterna igen, men hallå...det är ju sommar"
Dragan 2k: Hahaha...du e la för god du Dragan. Se till att fixa barnvakt till helgen 7-9 oktober så skall vi nog kunna hitta på lite skoj. En whisky Higlander Park till Friman SR och varför inte några klaringar ute i svängen och en god cigarr till en mytomspunnen legend - ja dit räknas du också Anders!
Hur låter det? Längtar tillbaks, abstinens har varit svår och outhärdlig!
Känner mig träffad i ditt inlägg om att jag sågat oksa. Jag skrev:
"oksa håller inte måttet, upp till bevis i SCA-cupen"
Han har spelat upp sig men man vill se lika bra spel i serien också...
Den som imponerade mest på mig var Regin. Helt klart en klonad kopia av Krykov fast mycket yngre och mycket snabbare!