RödVit: Jadu, vad tror du själv? Någon på apberget har uttryckt missnöje mot dig, av okänd anledning, trots att du varit med sen -58. På grund av en kommentar från en privatperson så drar du slutsatsen att det är en ståndpunkt för en förening med över 900 medlemmar?
Helg Ernest: Okej, jag kan erkänna att jag har haft det riktigt svårt att ta seriöst på förslag där man vill skapa ramsor av dansbandslåtar. Seriöst, sunt förnuft bör gälla.
Knylan: Tycker bara att det är en dålig stil inom klubben. Rötägg fins överallt. Man ska inte behöva bitaihop för att gilla Timrå, afall inte bakifrån.
Knylan: Jag förstår dig mycket väl. Det måste vara olustigt att ideligen sitta och ta skit från människor med vanligt arbete som inte inser eller förstår vilket jobb ni lägger ner. Vissa av er har ett heltidsjobb "vid sidan av ert ordinarie jobb". Vi människor bara förväntar oss, hela tiden.
Däremot, och det jag tror att ni ska jobba på är att knyta till er potentiella "coming mans". Där inbillar jag mig att det finns en hel del att lära. Finns de inte - lär upp dem. Din karisma bör räcka till både en och två personer som du kan övertyga.
Mycket av ansvaret ligger hos er, hur ni vill att framtidens klackledare ska vara. Då kan ni inte stöta bort dem som har potential. Så känns det (för en som egentligen inte har en aning).
Du är fortfarande ung och lär hålla på ett tag till, de som söker upp dig och andra styrlesemedlemmar eller hardcores - ge dem en chans.
Men du Knylan: Du och alla andra håller fanan högt. Jag/vi begär att det finns en klack. Det fixar du och de andra. Bra jobbat!!
Rox: Hej. Varför det blev en fortsättning för min del ett år till ifjol berodde på den blivande lockouten, samt övertalning från högre makter. 8 säsonger på slagverk (percussion) fick bli nog i alla fall, och jag ljuger om jag säger att jag inte är orolig över klackens framtid då den blivit sämre och sämre de senaste åren. Hade saker och ting sett annorlunda ut kunde en fortsättning varit aktuell. 10 år som aktiv och engagerad i klacken får i alla fall räcka för denna gång.
Nu verkar ingen veta hur det blir i vinter med vare sig trummans vara eller icke vara, eller klacken överhuvudtaget. En viktig detalj som jag ser det är ju även alla dessa läktararrangemang. Hur blir det med dem? Finns det folk? Orkar dessa själar? Men det blir nog bra i slutändan, kanske.
orrion: Jag lyckades allt som oftast både bli hes och trött under mina år i min trumgrupp. Det du, grabben. Jag kan göra två saker samtidigt. Jag är en astronaut.
250kg kärlek: Tycker du har mycket rätt i ditt resonemang.
Har inte orkat läsa allt i denna tråd .. känns lite överkurs just nu .. men jag tycker att det är kanon när en riktig supporter kallar sin egen klack för apberget..
Rent generellt kan man väl säga att människor har lättare att kritisera än att ge beröm. Jag tycker dock supporterklubben i det stora hela gör ett bra arbete! Frågan är bara vad de som gnäller och kritiserar själva gör för att supportklubben ska bli bättre?
Att klacken blivit mindre beror nog på "generationsväxling" samt att många tidigare aktiva numera är utspridda på sittplats.
Berglund: Kan man inte köpa in en trumma till? Trummar högst som trummar bäst! Då har man fortsatt tryck även om båda skinnen skulle paja som i Gävle 26/12 -04.
65selander: Lite kuriosa om den stickade tröjan: I början på 80-talet så såldes dessa tröjor i Vivsta. Och om jag inte misstar mig så tog dessa slut och hans morsa fick ta och sticka en. Snacka om en tröja som har fått uppleva allt från Pekka Lindmark, Jocke Nilsson till Krykov.
65selander: Ryktet stämmer! Denna förrymda galning heter Christer möjligen Krister Öberg (tyckte du sa Christoffer till mej på Gärde) därav skruvade jag på mej.
Han är en ruskigt skön snubbe, en sann hjälte med pudelfrilla alá Europe på det glada 80-talet.
Gör även hemstickat, vilket ytterligare spär på bilden om denna mytomspunna herre.
Kallas även för "burkpissarn" efter en bortamatch i Grums i ack värmeland du sköna -97.
Busschaffisen snurrade runt runt runt och förrvirringen var total vart f-n ishallsjäveln låg. Det visade sig att den låg i ett området på krönet av en uppförsbacke (allt eftersom alkoholkonsumtionen ökade tilltog trycket i styrka) men chaffisen vägrade kategoriskt att öppna dörrarna.
Öberg blev fly förbannad och hotade med att riva medlemskortet i SK och aldrig mer sätta sin fot i en supporterbuss igen.
DET ÄR TAMEFAN SKANDAL ALLTSÅ TJÖTS DE FRÅN DEN FRÄMRE DELEN AV BUSSEN.
Till slut orkade inte Christer mer, skar hål i en tom ölburk och riktade snoken neråt och gjorde sina behov under ett taktfast jubel!
Tog även plats på värstinglistan i ett av de gamla numrena av "Eagle Eye".
65selander: Vill minnas att jag såg en påverkad(?) Selander stupa framlänges på Gärdeläktaren under Brynäs-Mora. Kan mina syner bekräftas? Såg iaf rätt kul ut från där jag satt =)
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen